robertgarage Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 V8 ciekawe : Cummins czy Detroit Diesel ??? :hmm smaczki królewskie wnętrze ta epoka już nie wróci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 Jest piekny Ale ciekawia mnie tylne lampy - czy to oryginal - fabrycznie byly pomaranczowe kierunkowskazy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > Jest piekny > Ale ciekawia mnie tylne lampy - czy to oryginal - fabrycznie byly pomaranczowe kierunkowskazy? nie to przeróbka , ale wykonana bardzo solidnie i estetycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > nie to przeróbka , ale wykonana bardzo solidnie i estetycznie no wlasnie cos mi nie pasowalo, zeby mial dwa osobne swiatla (czerwone i pomaranczowe) zamiast jednego duzego (czerwonego) ale wyglada bardzo fajnie ten klosz , prawie jak fabryczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coderiese Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > V8 ciekawe : Cummins czy Detroit Diesel ??? :hmm > smaczki > królewskie wnętrze > ta epoka już nie wróci czy on czasem na allegro niedawno nie był? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 18 Marca 2012 Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > V8 ciekawe : Cummins czy Detroit Diesel ??? :hmm > smaczki > królewskie wnętrze > ta epoka już nie wróci fajny, powozilbym sie takim szkoda ze diesel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 18 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2012 > czy on czasem na allegro niedawno nie był? nie wiem stoi juz dość długo w warsztacie mojego klienta w Warszawskich Ząbkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seban_I Napisano 20 Marca 2012 Udostępnij Napisano 20 Marca 2012 > V8 ciekawe : Cummins czy Detroit Diesel ??? :hmm > smaczki > królewskie wnętrze > ta epoka już nie wróci Cadillac diesel brzmi równie niewiarygodnie co Trabant limuzyna, ale jak widać, obydwa istniały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > V8 ciekawe : Cummins czy Detroit Diesel ??? :hmm Po krótkim poszukiwaniu ani to, ani to. Oldsmobile LF9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > Po krótkim poszukiwaniu ani to, ani to. Oldsmobile LF9. 5,7 litra i 105 koni. Ciarrrki! ... o ile w ogole dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Magdoc Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > V8 ciekawe : Cummins czy Detroit Diesel ??? :hmm > smaczki > królewskie wnętrze > ta epoka już nie wróci Kumpel podobnego sprzedaje: http://evik.otomoto.pl/lincoln-town-car-zabytkowy-bdb-stan-C23277455.html Jeździ się tym jak "wanną" - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > Kumpel podobnego sprzedaje: > http://evik.otomoto.pl/lincoln-town-car-zabytkowy-bdb-stan-C23277455.html > Jeździ się tym jak "wanną" - 6,6litra i 135HP. Ciekawe w co szła benzyna bo w moc chyba nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusz Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > Po krótkim poszukiwaniu ani to, ani to. Oldsmobile LF9. czyli ten : http://www.forgottendiesels.com/5.7_oldsmobile.html zawsze mnie zastanawiało po co amerykanom były diesle w luksusowych samochodach w latach 80, np. taki MB s-klasa z dieslem tylko na rynek USA przecież tam ON można było wtedy kupić tylko na stacjach paliw dla ciężarówek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 21 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > 5,7 litra i 105 koni. Ciarrrki! > ... o ile w ogole dziala działa a kulturę pracy ma jak nasz Star 28 "gruźlik" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > czyli ten : > http://www.forgottendiesels.com/5.7_oldsmobile.html > zawsze mnie zastanawiało po co amerykanom były diesle w luksusowych samochodach w latach 80, np. > taki MB s-klasa z dieslem tylko na rynek USA > przecież tam ON można było wtedy kupić tylko na stacjach paliw dla ciężarówek Ciężarówek u nich też mnogo, więc problemu z tankowaniem raczej nie ma...Może amerykańce lubą mieć coś, czego sąsiad nie ma? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > czyli ten : > http://www.forgottendiesels.com/5.7_oldsmobile.html > zawsze mnie zastanawiało po co amerykanom były diesle w luksusowych samochodach w latach 80, np. > taki MB s-klasa z dieslem tylko na rynek USA > przecież tam ON można było wtedy kupić tylko na stacjach paliw dla ciężarówek Dla statystyk Odpowiednia % ilość danego modelu musiała być sprzedawana z dieslem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > Dla statystyk > Odpowiednia % ilość danego modelu musiała być sprzedawana z dieslem. nie sadze... raczej rozwiazaniem zagadki bedzie tzw. "kryzys naftowy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 21 Marca 2012 Udostępnij Napisano 21 Marca 2012 > nie sadze... > raczej rozwiazaniem zagadki bedzie tzw. "kryzys naftowy" Tomo ma racje i dlatego tez diesle w MB tylko na USA. Choc chodzi o ilosc spalanego paliwa w danym modelu wiec diesle odpowiednio zanizaly srednia Oczywiscie z powodu kryzysu w latach 70 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > Tomo ma racje i dlatego tez diesle w MB tylko na USA. Choc chodzi o ilosc spalanego paliwa w danym > modelu wiec diesle odpowiednio zanizaly srednia > Oczywiscie z powodu kryzysu w latach 70 dlaczego mialo im zalezec na nizszej sredniej spalanego paliwa w danym modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > dlaczego mialo im zalezec na nizszej sredniej spalanego paliwa w danym modelu? Przepisy nakładały taki obowiązek Żeby sprzedać odpowiednią ilość paliwożernych silników o dużej pojemności trzeba było je zrównoważyć ekonomicznymi dieslami " Podobnie jak W116 300SD, wprowadzony został do produkcji ze względu na nowe amerykańskie przepisy limitujące średnie zużycie paliwa dla wszystkich dostępnych na rynku USA osobowych Mercedesów. Modele "niskokonsumpcyjne" jako przeciwwaga do tych o największych pojemnościach i największym zużyciu paliwa pozwalały utrzymać sprzedaż tych ostatnich bez przekraczania norm." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > Przepisy nakładały taki obowiązek > Żeby sprzedać odpowiednią ilość paliwożernych silników o dużej pojemności trzeba było je > zrównoważyć ekonomicznymi dieslami > " Podobnie jak W116 300SD, wprowadzony został do produkcji ze względu na nowe amerykańskie przepisy > limitujące średnie zużycie paliwa dla wszystkich dostępnych na rynku USA osobowych Mercedesów. > Modele "niskokonsumpcyjne" jako przeciwwaga do tych o największych pojemnościach i największym > zużyciu paliwa pozwalały utrzymać sprzedaż tych ostatnich bez przekraczania norm." czyli były to przepisy wprowadzone wylacznie w USA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > Podobnie jak W116 300SD, wprowadzony został do produkcji ze względu na nowe amerykańskie przepisy > limitujące średnie zużycie paliwa dla wszystkich dostępnych na rynku USA osobowych Mercedesów. To samo z W123... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > czyli były to przepisy wprowadzone wylacznie w USA? Tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusz Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 > Tak Rzeczywiście słyszałem o przepisach w USA które zmuszały producentów do wprowadzania na rynek aut o niskim spalaniu, które zaniżały średnią dla danej marki, ale nie wiedziałem że dotyczyło to też konkretnych modeli. W latach 80 koncerny amerykańskie zaczęły sprzedawać pod własnymi markami oszczędne auta, ponieważ nie miały własnych to sprzedawały "obce" , głównie japońskie, np ford festiva (mazda 121) , plymouth horizon (talbot) itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 25 Marca 2012 Udostępnij Napisano 25 Marca 2012 > Rzeczywiście słyszałem o przepisach w USA które zmuszały producentów do wprowadzania na rynek aut o > niskim spalaniu, które zaniżały średnią dla danej marki, ale nie wiedziałem że dotyczyło to > też konkretnych modeli. > W latach 80 koncerny amerykańskie zaczęły sprzedawać pod własnymi markami oszczędne auta, ponieważ > nie miały własnych to sprzedawały "obce" , głównie japońskie, np ford festiva (mazda 121) , > plymouth horizon (talbot) itp. Ford byl wlascicielem Mazdy a Chrysler Talbota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertgarage Napisano 27 Marca 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 > Ford byl wlascicielem Mazdy a Chrysler Talbota FoMoCo nadal jest właścicielem mazdy a Talbot ,po wcieleniu do PSA zniknął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 27 Marca 2012 Udostępnij Napisano 27 Marca 2012 > Rzeczywiście słyszałem o przepisach w USA które zmuszały producentów do wprowadzania na rynek aut o > niskim spalaniu, Te przepisy nadal istnieją i nadal zmuszają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > FoMoCo nadal jest właścicielem mazdy tak? to ile ma procent udzialow??? > a Talbot ,po wcieleniu do PSA zniknął ale to juz zupelnie nie na temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Te przepisy nadal istnieją i nadal zmuszają. A w jaki sposób Diesel jest w stanie ograniczyć to spalanie, tak, że auto spełnia te normy? Tym, że diesel łyka mniej, czy tym, że diesla się nie liczy do zużycia, tylko samą benzynę? Sorry, pytanko może dziwne, ale sam przepis chyba też troszkę . No bo taki diesel to też mało nie spala... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > No bo taki diesel to też mało nie > spala... Więcej niż benzyna na pewno nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Więcej niż benzyna na pewno nie I mamy prawidłową odpowiedź - zamiast 30 l na setkę z dieslem palił 15 l = zmniejszenie zużycia o 50%. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > Więcej niż benzyna na pewno nie No dobra, ale ile tych egzemplarzy im się sprzedało? Amerykanie maja przecież awersję do sadzomiotaczy (teraz może mniej, ale w tamtych czasach?) I jak oni to liczą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariox Napisano 28 Marca 2012 Udostępnij Napisano 28 Marca 2012 > I mamy prawidłową odpowiedź - zamiast 30 l na setkę z dieslem palił 15 l = zmniejszenie zużycia o > 50%. No, chyba, że tak, po amerykańsku, a nie średnią ważoną :D Ale czy te 5,7 l spali tylko 15? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > No dobra, ale ile tych egzemplarzy im się sprzedało? Amerykanie maja przecież awersję do > sadzomiotaczy (teraz może mniej, ale w tamtych czasach?) I jak oni to liczą? Chyba nie o faktyczną sprzedaż chodzi tylko o obecność czegoś takiego w ofercie, gdyby KTOŚ chciał jednak coś takiego kupić. To coś wstylu "ekologiczności" i "zeroemisyjności" tudzież "lowemisyjności" pojazdów elektrycznych i hybryd - typowe mydlenie oczu, bo w ogólnym rozrachunku wcale takie czyste to one nie są.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > No, chyba, że tak, po amerykańsku, a nie średnią ważoną :D > Ale czy te 5,7 l spali tylko 15? :D Na trasie powinien się zmieścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusz Napisano 29 Marca 2012 Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 > Chyba nie o faktyczną sprzedaż chodzi tylko o obecność czegoś takiego w ofercie, gdyby KTOŚ chciał > jednak coś takiego kupić. > To coś wstylu "ekologiczności" i "zeroemisyjności" tudzież "lowemisyjności" pojazdów elektrycznych > i hybryd - typowe mydlenie oczu, bo w ogólnym rozrachunku wcale takie czyste to one nie są.... Dokładnie, przepis był jakoś tak skonstruowany, przykładowo: ford na poczatku lat 90` miał w ofercie crowna ze spalaniem 16l/100 , taurusa 14/100 , tempo 12/100, escorta 9/100, więc wprowadzili festive ( mazda 121) ze spalaniem 7/100 , co "zaniżyło" średnią. Jak widać na przykładzie tego cadillaca - już pod koniec lat 70 producenci stosowali podobne manewry ale silnikami diesla w dużych samochodach "zaniżali średnią" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.