Skocz do zawartości

Torowe Porsche 924 by Walenda Motorsport


AdamWalenda

Rekomendowane odpowiedzi

> A gdyby tak dać go na tył?

Nie bez powodu bezkompromisowe, najszybsze samochody mają silnik umieszczony centralnie ok.gif.

Silnik z przodu i napęd na tył jest wynikiem kompromisów i użytkowego charakteru pojazdów. Ma wielu wyznawców, ale jak każda religia jest wynikiem zaślepienia i fanatyzmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik benzynowy o tej samej mocy jest dużo lżejszy. Takie kombinacje jak opisujesz są możliwe ale

> zwyczajnie nie mają sensu. Do jazdy po torze nie potrzebny Ci gigantyczny moment. Tylko moc i

> niska masa. Moment jest potrzebny żeby pociągnąć przyczepę.

no chyba nie do końca zlosnik.gif W Le Mans jakoś tdi i hdi ostatnio cały czas wygrywają .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> generalnie magia tego wyścigu została zmieciona i rozbita w drobny mak...

Wiesz - Audi wyrzucając kupę kasy na konstrukcje diesli musiało pokazać że nadają się nie tylko do ciągnięcia przyczepy. Udało się im przekonać tylko ludzi w EU. Ale tu ludzi można przekonać do różnych dziwnych, niespotykanych nigdzie indziej rzeczy, więc to mnie nie dziwi. Jak skutecznie ich przekonał to można przeczytać chociażby na AK smile.gif Cały pozostały świat jak do tej pory ma gdzieś ten wysiłek.

Le Mans stał się niestety popisem marketingowców Audi/PSA. I w zasadzie niczym innym. Szkoda ale cóż - takie czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

No dobra Lotus gotowy, sprawy w wiekszości załatwione, przyszedł czas na Wieprzowinę smile.gif

1a91efe56721e500.jpg

2b55dcda817f2492.jpg

Plan na sierpień/ wrzesień:

-dokończyć klatkę

-poszerzam tył

-drzwi z laminatu

-lakierowanie

-oklejanie auta w barwy Martini

(...)

W październiku ostro biorę się za silnik, układ wydechowy, szyby z poliwęglanu i nakładki na błotniki z GT Racing.

...Do wiosny może nim wyjadę smile.gif

Odebrałem tarczę z regeneracji, troszkę ją wzmocnili smile.gif

7c4ff6df59a75b2c.jpg

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

No dobra wreszcie troche wolnego czasu, wiec biorę sie za Prosiaka smile.gif

Dół rozebrany pomierzony smile.gif

Generalnie bez wiekszej tragedii nowe panewki i pierścienie.

Wał razem z odchudzonym kołem jest juz wywazany.

4259678833b2f043.jpg

Blok odpchlony smile.gif Parę szpilek musze poprawić i bedzie małe honowanie.

c93c050292843774.jpg

W przyszłym tygodniu jak dobrze pójdzie, dupka bedzie lekko poszerzona.

Nastepnie nakładki na błotniki z GT Racing musze zamówić smile.gif

85b684528990de63.jpg

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio podliczyłem ile wydałem już na projekt torowego 924 :D

Jak na razie pękło 27000 zł ...

Zakup auta,

Rejestracja auta

Ubezpieczenie

_____________________

5200 zł

WNĘTRZE

Boczki z carbonu,

Fotele kubełkowe

Klatka bezpieczeństwa

_____________________

5100 zł

HAMULCE

Hamulce tył S2

Hamulce przód S2

Szczęki tył

Nawiercanie tarcz hamulcowych

Przewody hamulcowe w oplocie

Reperaturki zacisków

_____________________

1380 zł

ZAWIESZENIE

Zawieszenie tył S2

Zawieszenie przednie S2 (Bilstein Cup Fahrwerk)

Lakierowanie proszkowe

Sworznie wahacza przód

Rozpórka Staffa

_____________________

2550 zł

NADWOZIE

Łatanie + konserwacja podwozia

Naprawa mocowania belki tył

Błotniki laminatowe przód Porsche S2

Zderzak przód Porsche S2

Błotniki tył 944

Laminatow nosek S2

Maska Laminat

_____________________

5050 zł

SILNIK

Skrzynia biegów 944

Wał + mechanizm zmiany biegów

Pasek rozrządu

Rolka napinająca paska rozrządu

Filtr oleju

Pompa wody

Planowanie koła zamachowego

Półosie napędowe z przegubami

Komplet uszczelek silnika

Regeneracja tarczy sprzęgła

Panewki korbowe

Zbiornik Paliwa

Pierścienie tłokowe

Gaźniki Kawasaki

___________________________

4929 zł

KOŁA

Dystanse HR KPL.

Felgi

________________________

2940 zł

A dojdzie jeszcze:

-Lakierowanie auta

-Oklejanie auta

-Drzwi z laminatu

-Kolektor wydechowy sportowy

-Kolektor pod gaźniki kawasaki

-Wałek

-Obróbka głowicy

-Wyważanie wału z kołem zamachowym

-Lampy GTP

-Opony Toyo R888

-Szyby + Klaposzyba z poliwęglanu

-Regeneracja zaciskó

-Dorobienie panewek głownych

-Pasy punktowe

-Przeróbka deski + Flokowanie

...i jeszcze parę drobiazgów :/

Eh... mam tylko nadzieje, że na przyszły sezon się wyrobię smile.gif

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> R4 w porsche ? Wstyd

Bo to oryginal 924, zresztą po co więcej? Auto juz waży niespełna 900 kg, a zejdę jeszcze z kg drzwiami z laminatu, szybami i klaposzyba z poliweglanu smile.gif w CA, EC bedzie bezkonurencyjne z takim R4 jak szykuję, ...jak się dobrze wjezdzę w auto smile.gif

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to oryginal 924, zresztą po co więcej? Auto juz waży niespełna 900 kg, a zejdę jeszcze z kg

> drzwiami z laminatu, szybami i klaposzyba z poliweglanu w CA, EC bedzie bezkonurencyjne z

> takim R4 jak szykuję, ...jak się dobrze wjezdzę w auto

> Pzdr,

> AW

A wycisniesz z tego choć 200 KM? Te szyby z poliweglanu to jaki dają zysk na wadze? Można tego używać legalnie na drodze publicznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wycisniesz z tego choć 200 KM? Te szyby z poliweglanu to jaki dają zysk na wadze? Można tego

> używać legalnie na drodze publicznej?

KM akurat sa najmniej istotne, moment sie liczy.

Według wyliczeń po modyfikacjach powinien mieć w granicy 170.

Dla przykładu klaposzyba z poliweglanu wazy 3 kg, oryginał 19 kg.

A czy po drogach publicznych mozna? Szczerze nie interesowało mnie to nigdy, robie auto na tor, na imprezy CA TD. Na pewno przednia szyba obowiązkowo dla bezpieczeństwa musi byc oryginalna.

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> KM akurat sa najmniej istotne, moment sie liczy.

Na kołach napewno, ale on ściśle zależy od mocy silnika i przelozen skrzyni. Ot taki paradoks ktory wielu osobom sprawia problem.

> Według wyliczeń po modyfikacjach powinien mieć w granicy 170.

Jeśli to ma wystarczyć ...

> Dla przykładu klaposzyba z poliweglanu wazy 3 kg, oryginał 19 kg.

A można zobaczyć fotkę tego elementu? To jest to coś przezroczystego z tylu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na kołach napewno, ale on ściśle zależy od mocy silnika i przelozen skrzyni. Ot taki paradoks ktory

> wielu osobom sprawia problem.

> Jeśli to ma wystarczyć ...

> A można zobaczyć fotkę tego elementu? To jest to coś przezroczystego z tylu ?

Motoru nie będę zmieniał, zostaje seryjny gdyż to ma być torowe 924, a nie jakaś wydmuszka z 944 S2 po najmniejszej linii oporu, ja lubię niekonwecjonalne projekty aut smile.gif Myślę, że po tak ekstremalnym odchudzeniu wieprza i modach silnika jakie szykuję, autko będzie zbierać się dosyć konkretnie z tym VW motorem i na Classicauto Cup i PCP w zupełności wystarczy smile.gif

Do bardziej hardcorowej jazdy złożyłem sobie Lotusa Seven ale już mi się nudzi i chciałem coś klasycznego, dlatego robię 924 smile.gif

30dcc23eec45ae71.jpg

570 kg/ 200 KM Zetec 2.0/ ponizej 4 sek. do 100 km/h smile.gif

Tak, klaposzyba to jest ten przezroczysty element z tyłu wieprza.

Na razie jest jeszcze seryjna 19 kg, ale jak skończę z modyfikacjami i odchudzaniem nadwozia, to dopiero będzie poliwęglanowa. Szyby zostawiam na deser, wiec na razie zdjęcia poliwęglanowej nie mam... ale zamieszczę jak już bedzie smile.gif

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W świadomości przeciętnego kierowcy najważniejsza jest moc maksymalna, jaką jego pojazd dysponuje. Stwierdzenie to jest mylne, gdyż moc maksymalna jest parametrem matematycznym, który określa tylko szybkość maksymalną, którą pojazd może osiągnąć w sprzyjających mu warunkach. Najważniejszy jest moment obrotowy, a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W świadomości przeciętnego kierowcy najważniejsza jest moc maksymalna, jaką jego pojazd dysponuje.

> Stwierdzenie to jest mylne, gdyż moc maksymalna jest parametrem matematycznym, który określa

> tylko szybkość maksymalną, którą pojazd może osiągnąć w sprzyjających mu warunkach.

Tia. Moment do przyspieszania, moc do prędkości maksymalnej.

> Najważniejszy jest moment obrotowy, a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie

> obrotów.

Z ciekawości, po co Ci ten moment w całym zakresie obrotów na torze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W świadomości przeciętnego kierowcy najważniejsza jest moc maksymalna, jaką jego pojazd dysponuje.

> Stwierdzenie to jest mylne, gdyż moc maksymalna jest parametrem matematycznym, który określa

> tylko szybkość maksymalną, którą pojazd może osiągnąć w sprzyjających mu warunkach.

> Najważniejszy jest moment obrotowy, a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie

> obrotów.

Przecież to bzdura na kółkach. icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W świadomości przeciętnego kierowcy najważniejsza jest moc maksymalna, jaką jego pojazd dysponuje.

> Stwierdzenie to jest mylne, gdyż moc maksymalna jest parametrem matematycznym, który określa

> tylko szybkość maksymalną, którą pojazd może osiągnąć w sprzyjających mu warunkach.

Rzucasz wyuczonymi formułkami, których nie pojmujesz. No offence.

> Najważniejszy jest moment obrotowy, a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie

> obrotów.

W przypadku dupowozu można to tak uprościć, natomiast w aucie torowym moment w całym zakresie obrotów?! Moment ma być możliwie wysoko i ma być go jak najwięcej (czyli ma być MOC). Do tego niebagatelną rolę odgrywa tu jeszcze skrzynia biegów, ale tego już chyba tłumaczyć nie trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku dupowozu można to tak ...

Auto szykowane tylko na Miedzianke i Ułęz - dlatego własnie moment, jeśli jeździłes to powinienes wiedzieć dlaczego.

Gdybym szykował na Poznań, to faktycznie pakował bym pewnie Porsche S2, wtedy KM były by ważnejsze, ale na Poznań mam inne auto.

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto szykowane tylko na Miedzianke i Ułęz - dlatego własnie moment, jeśli jeździłes to powinienes

> wiedzieć dlaczego.

> Gdybym szykował na Poznań, to faktycznie pakował bym pewnie Porsche S2, wtedy KM były by ważnejsze,

> ale na Poznań mam inne auto.

> Pzdr,

> AW

Ty naprawdę nie rozumiesz o czym piszesz. yikes.gif

Moment obrotowy to tylko jedna ze składowych mocy. Owszem moc maksymalna nie jest precyzyjnym wyznacznikiem osiagow, lecz moc średnia w uzytecznym (a wiec waskim w porownaniu z calkowitym ) zakresie obrotów owszem (oczywiscie pomijając inne nie związane z silnikiemiem parametry). Można sie jeszcze oczywiscie bawić we wnikanie w jakieś niuanse typu szybkość reakcji na gaz itp ale nie o tym rozmawiamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moze nie jasno sie wyraziłem, pisalem w biegu, nie mam czasu pisać felietonów ale owszem dokładnie

> to miałem na myśli, tak jak to piszesz, iż moc maksymalna nie jest precyzyjnym

> wyznacznikiem osiagow

> Pozdrawiam i życzę miłej nocy.

> AW

Co nie zmienia faktu że z dokładnością plus minus 10 procent da sie na jej podstawie wyliczyć osiągi samochodu. Moment obrotowy sam w sobie nie mówi o osiągach NIC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A założysz się ?

Pytanie mam z czystej ciekawości: Ile godzin miesięcznie spędzasz na torze?

Pytam jako totalny laik, ale widzę, że kwestionujesz wiedzę kogoś kto buduje samochody wyścigowe i zdanie gościa który -z tego co wiem- trochę się ściga... więc zakładam, że wiesz co piszesz? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie mam z czystej ciekawości: Ile godzin miesięcznie spędzasz na torze?

> Pytam jako totalny laik, ale widzę, że kwestionujesz wiedzę kogoś kto buduje samochody wyścigowe i

> zdanie gościa który -z tego co wiem- trochę się ściga... więc zakładam, że wiesz co piszesz?

Tak. Wiem co piszę. Tak samo jako kilka pozostałych osób które te wiedzę też kwestionowaly. To ze ktoś się ściga na torze nie znaczy ze rozumie fizykę silnika. Jest to do ścigania kompletnie niepotrzebne. Oczywiście o ile się ma mechanika który temat ogarnia. I pisze to z własnego doświadczenia także na torze(oczywiscie znacznie mniejszego). Zresztą ja tu widzę proces wycofywania się z pierwotnych twierdzen - i dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A założysz się ? Podaj jego masę, rodzaj napedu, przełożenia skrzyni współczynnik Cx oraz moc

> maksymalna a ja ci podam czas do setki z dokładnością jak podałem powyżej.

napisałeś o przełożeniach skrzyni. Wcześniej tego nie było.

to ja poproszę czas na ćwiartkę tych dwóch aut:

1.

moc: 300KM

masa: 1790kg

przełożenia:

1: 4,25

2: 2,53

3: 1,68

4: 1,23

5: 1,00

główne: 2,93

2.

moc: 140KM

masa: 1140kg

przełożenia:

1: 4,23

2: 2,52

3: 1,66

4: 1,22

5: 1,00

główne: 3,91

oba napędy manual RWD.

współczynnik cx przy tych prędkościach (mniej więcej 0-130) to sobie można taki sam przyjąć.

Ale bez zaglądania do gógla bo to są pojazdy które rzeczywiście występują w przyrodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie mam z czystej ciekawości: Ile godzin miesięcznie spędzasz na torze?

> Pytam jako totalny laik, ale widzę, że kwestionujesz wiedzę kogoś kto buduje samochody wyścigowe i

> zdanie gościa który -z tego co wiem- trochę się ściga... więc zakładam, że wiesz co piszesz?

Pan Adam troszkę się rozpędził z tym momentem obrotowym wink.gif

powiedzmy, że uogólnił, zaokrąglił i... i dobrze, że się wycofał.

Bo bym podał dwa samochody z takimi samymi pojemnościowo silnikami, oba z turbo, tą samą masą, tym samym momentem maksymalnym i... dramatycznie różnych osiągach. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napisałeś o przełożeniach skrzyni. Wcześniej tego nie było.

Wcześniej nic nie było. Pisałem wyłącznie o parametrze silnika, przy założeniu że pozostałe dotyczące samego auta są znane.

> to ja poproszę czas na ćwiartkę tych dwóch aut:

> 1.

> moc: 300KM

> masa: 1790kg

> przełożenia:

> 1: 4,25

> 2: 2,53

> 3: 1,68

> 4: 1,23

> 5: 1,00

> główne: 2,93

> 2.

> moc: 140KM

> masa: 1140kg

> przełożenia:

> 1: 4,23

> 2: 2,52

> 3: 1,66

> 4: 1,22

> 5: 1,00

> główne: 3,91

> oba napędy manual RWD.

> współczynnik cx przy tych prędkościach (mniej więcej 0-130) to sobie można taki sam przyjąć.

Nie można. Tu już będzie raczej wyższa prędkość koncowa niż 130 km/h. Od biedy można to olać przy 0-100. Zakładam ze to w miarę nowoczesne auta (do 20 lat) i ze maja silniki benzynowe N/A.

> Ale bez zaglądania do gógla bo to są pojazdy które rzeczywiście występują w przyrodzie.

Oczywiscie ze bez. Ale potrzebuje jeszcze jednak to Cx (i oczywiscie pole powierzchni czołowej) przydały by sie tez szerokości opon, ale to już niuans. Jeśli to rzeczywiste auta to bez trudu znajdziesz Cx i powierzchnie czołowa. Zważywszy na różnice mas myśle ze różnica miedzy tymi autami będzie b. Duża.

A i jeśli mamy sie zakładać to proponuje o stawkę. Proponuje ze kto przegra wpłaca 100 zł na serwer AK.

P.S. Podam dane obliczeniowe i będziesz mógł sam potwierdzić ze to wartości obliczeniowe, a nie wyszukane w sieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie można. Tu już będzie raczej wyższa prędkość koncowa niż 130 km/h. Od biedy można to olać przy

> 0-100. Zakładam ze to w miarę nowoczesne auta (do 20 lat) i ze maja silniki benzynowe N/A.

oba mają cx 0,3

oba mają tę samą powierzchnią czołową.

auta do 20 lat, benzynowe N/A.

> A i jeśli mamy sie zakładać to proponuje o stawkę. Proponuje ze kto przegra wpłaca 100 zł na serwer

> AK.

Ja ni nie mówiłem o zakładaniu się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oba mają cx 0,3

Ok

> oba mają tę samą powierzchnią czołową.

Pewny jesteś na 100 procent?

Tak czy inaczej muszę wiedzieć ile ona wynosi. Wpływ na opór aero ma jedno i drugie. Tzn dopiero po przemnożeniu Cx przez powierzchnie otrzymujemy wartość na podstawie której da sie policzyć sile oporu aero.

> auta do 20 lat, benzynowe N/A.

> Ja ni nie mówiłem o zakładaniu się.

Ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok

> Pewny jesteś na 100 procent?

ja tego nie mierzyłem i nie wpisywałem do internetu więc na 90proc. Niektórzy podają cx przy pierwszym aucie 2,9.

> Tak czy inaczej muszę wiedzieć ile ona wynosi. Wpływ na opór aero ma jedno i drugie. Tzn dopiero po

> przemnożeniu Cx przez powierzchnie otrzymujemy wartość na podstawie której da sie policzyć

> sile oporu aero.

ten wyżej ma 2,0m2

ten niżej ma 1,9m2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja tego nie mierzyłem i nie wpisywałem do internetu więc na 90proc. Niektórzy podają cx przy

> pierwszym aucie 2,9.

0,3 jest realne, różnica 0,1 nie powinna dramatycznie wpłynąć na rezultat końcowy.

> ten wyżej ma 2,0m2

> ten niżej ma 1,9m2

Jednak są drobne różnice. Ok. Mam praktycznie wszystko, ale nie obiecuje ze dzis dam wyniki. Muszę poszukać softu smile.gif

Jeszcze prośba o ewentualne info czy masa podana jest wg. Norm obejmujących tez masę kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0,3 jest realne, różnica 0,1 nie powinna dramatycznie wpłynąć na rezultat końcowy.

> Jednak są drobne różnice. Ok. Mam praktycznie wszystko, ale nie obiecuje ze dzis dam wyniki. Muszę

> poszukać softu

> Jeszcze prośba o ewentualne info czy masa podana jest wg. Norm obejmujących tez masę kierowcy.

bez kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0,3 jest realne, różnica 0,1 nie powinna dramatycznie wpłynąć na rezultat końcowy.

> Jednak są drobne różnice. Ok. Mam praktycznie wszystko, ale nie obiecuje ze dzis dam wyniki. Muszę

> poszukać softu

Trzeba cartest ściągnąć grinser006.gif

> Jeszcze prośba o ewentualne info czy masa podana jest wg. Norm obejmujących tez masę kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.