muchenz Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > A gdyby tak dać go na tył? Nie bez powodu bezkompromisowe, najszybsze samochody mają silnik umieszczony centralnie . Silnik z przodu i napęd na tył jest wynikiem kompromisów i użytkowego charakteru pojazdów. Ma wielu wyznawców, ale jak każda religia jest wynikiem zaślepienia i fanatyzmu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcG Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > Silnik benzynowy o tej samej mocy jest dużo lżejszy. Takie kombinacje jak opisujesz są możliwe ale > zwyczajnie nie mają sensu. Do jazdy po torze nie potrzebny Ci gigantyczny moment. Tylko moc i > niska masa. Moment jest potrzebny żeby pociągnąć przyczepę. no chyba nie do końca W Le Mans jakoś tdi i hdi ostatnio cały czas wygrywają . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > no chyba nie do końca W Le Mans jakoś tdi i hdi ostatnio cały czas wygrywają . Bo przepisy dopuszczają w sadzomiotaczach więcej cylindrów, większą pojemność, większe ciśnienie doładowania i nie ograniczają obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > no chyba nie do końca W Le Mans jakoś tdi i hdi ostatnio cały czas wygrywają . przez przepisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > Bo przepisy dopuszczają w sadzomiotaczach więcej cylindrów, większą pojemność, większe ciśnienie > doładowania i nie ograniczają obrotów. Ja nie wiem czy w ogóle jest turbo dopuszczone w benzynach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > no chyba nie do końca W Le Mans jakoś tdi i hdi ostatnio cały czas wygrywają . Koledzy już napisali - tak jest regulamin zrobiony że benzyna nie ma szans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andon Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 wrzesień 2005, Miedziana Góra, to Ty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > Ja nie wiem czy w ogóle jest turbo dopuszczone w benzynach. generalnie magia tego wyścigu została zmieciona i rozbita w drobny mak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > generalnie magia tego wyścigu została zmieciona i rozbita w drobny mak... Wiesz - Audi wyrzucając kupę kasy na konstrukcje diesli musiało pokazać że nadają się nie tylko do ciągnięcia przyczepy. Udało się im przekonać tylko ludzi w EU. Ale tu ludzi można przekonać do różnych dziwnych, niespotykanych nigdzie indziej rzeczy, więc to mnie nie dziwi. Jak skutecznie ich przekonał to można przeczytać chociażby na AK Cały pozostały świat jak do tej pory ma gdzieś ten wysiłek. Le Mans stał się niestety popisem marketingowców Audi/PSA. I w zasadzie niczym innym. Szkoda ale cóż - takie czasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > wrzesień 2005, Miedziana Góra, to Ty? Nie to Krygowski Tu masz klipy z wyścigów, w których startowałem: http://www.youtube.com/user/WalendaMotorsport/videos Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 9 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 No dobra Lotus gotowy, sprawy w wiekszości załatwione, przyszedł czas na Wieprzowinę Plan na sierpień/ wrzesień: -dokończyć klatkę -poszerzam tył -drzwi z laminatu -lakierowanie -oklejanie auta w barwy Martini (...) W październiku ostro biorę się za silnik, układ wydechowy, szyby z poliwęglanu i nakładki na błotniki z GT Racing. ...Do wiosny może nim wyjadę Odebrałem tarczę z regeneracji, troszkę ją wzmocnili Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 4 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2012 No dobra wreszcie troche wolnego czasu, wiec biorę sie za Prosiaka Dół rozebrany pomierzony Generalnie bez wiekszej tragedii nowe panewki i pierścienie. Wał razem z odchudzonym kołem jest juz wywazany. Blok odpchlony Parę szpilek musze poprawić i bedzie małe honowanie. W przyszłym tygodniu jak dobrze pójdzie, dupka bedzie lekko poszerzona. Nastepnie nakładki na błotniki z GT Racing musze zamówić Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 6 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2012 Ostatnio podliczyłem ile wydałem już na projekt torowego 924 :D Jak na razie pękło 27000 zł ... Zakup auta, Rejestracja auta Ubezpieczenie _____________________ 5200 zł WNĘTRZE Boczki z carbonu, Fotele kubełkowe Klatka bezpieczeństwa _____________________ 5100 zł HAMULCE Hamulce tył S2 Hamulce przód S2 Szczęki tył Nawiercanie tarcz hamulcowych Przewody hamulcowe w oplocie Reperaturki zacisków _____________________ 1380 zł ZAWIESZENIE Zawieszenie tył S2 Zawieszenie przednie S2 (Bilstein Cup Fahrwerk) Lakierowanie proszkowe Sworznie wahacza przód Rozpórka Staffa _____________________ 2550 zł NADWOZIE Łatanie + konserwacja podwozia Naprawa mocowania belki tył Błotniki laminatowe przód Porsche S2 Zderzak przód Porsche S2 Błotniki tył 944 Laminatow nosek S2 Maska Laminat _____________________ 5050 zł SILNIK Skrzynia biegów 944 Wał + mechanizm zmiany biegów Pasek rozrządu Rolka napinająca paska rozrządu Filtr oleju Pompa wody Planowanie koła zamachowego Półosie napędowe z przegubami Komplet uszczelek silnika Regeneracja tarczy sprzęgła Panewki korbowe Zbiornik Paliwa Pierścienie tłokowe Gaźniki Kawasaki ___________________________ 4929 zł KOŁA Dystanse HR KPL. Felgi ________________________ 2940 zł A dojdzie jeszcze: -Lakierowanie auta -Oklejanie auta -Drzwi z laminatu -Kolektor wydechowy sportowy -Kolektor pod gaźniki kawasaki -Wałek -Obróbka głowicy -Wyważanie wału z kołem zamachowym -Lampy GTP -Opony Toyo R888 -Szyby + Klaposzyba z poliwęglanu -Regeneracja zaciskó -Dorobienie panewek głownych -Pasy punktowe -Przeróbka deski + Flokowanie ...i jeszcze parę drobiazgów :/ Eh... mam tylko nadzieje, że na przyszły sezon się wyrobię Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 6 Października 2012 Udostępnij Napisano 6 Października 2012 > Ostatnio podliczyłem ile wydałem już na projekt torowego 924 :D > Jak na razie pękło 27000 zł ... + robocizna + amortyzacja maszyn/narzędzi + opłaty prąd/pomieszczenie/etc Ile godzin pochłonęły prace nad projektem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 7 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2012 > + robocizna + amortyzacja maszyn/narzędzi + opłaty prąd/pomieszczenie/etc > Ile godzin pochłonęły prace nad projektem? Tego jeszcze nie policzyłem, a prace nadal trwaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 8 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2012 Panewki przyszły Blok odpchlony i odwszony teraz honowanie i lakierowanie bloku Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2012 Pierścionki przyszły Wał z odchudzonym kołem wyważony, teraz honowanie i dorabianie panewek głównych Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2012 ...i po honowaniu, teraz dorabianie panewek głównych Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > ...i po honowaniu, teraz dorabianie panewek głównych > Pzdr, > AW R4 w porsche ? Wstyd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > R4 w porsche ? Wstyd Bo to oryginal 924, zresztą po co więcej? Auto juz waży niespełna 900 kg, a zejdę jeszcze z kg drzwiami z laminatu, szybami i klaposzyba z poliweglanu w CA, EC bedzie bezkonurencyjne z takim R4 jak szykuję, ...jak się dobrze wjezdzę w auto Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > Bo to oryginal 924, zresztą po co więcej? Auto juz waży niespełna 900 kg, a zejdę jeszcze z kg > drzwiami z laminatu, szybami i klaposzyba z poliweglanu w CA, EC bedzie bezkonurencyjne z > takim R4 jak szykuję, ...jak się dobrze wjezdzę w auto > Pzdr, > AW A wycisniesz z tego choć 200 KM? Te szyby z poliweglanu to jaki dają zysk na wadze? Można tego używać legalnie na drodze publicznej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > A wycisniesz z tego choć 200 KM? Te szyby z poliweglanu to jaki dają zysk na wadze? Można tego > używać legalnie na drodze publicznej? KM akurat sa najmniej istotne, moment sie liczy. Według wyliczeń po modyfikacjach powinien mieć w granicy 170. Dla przykładu klaposzyba z poliweglanu wazy 3 kg, oryginał 19 kg. A czy po drogach publicznych mozna? Szczerze nie interesowało mnie to nigdy, robie auto na tor, na imprezy CA TD. Na pewno przednia szyba obowiązkowo dla bezpieczeństwa musi byc oryginalna. Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 11 Października 2012 Udostępnij Napisano 11 Października 2012 > KM akurat sa najmniej istotne, moment sie liczy. Na kołach napewno, ale on ściśle zależy od mocy silnika i przelozen skrzyni. Ot taki paradoks ktory wielu osobom sprawia problem. > Według wyliczeń po modyfikacjach powinien mieć w granicy 170. Jeśli to ma wystarczyć ... > Dla przykładu klaposzyba z poliweglanu wazy 3 kg, oryginał 19 kg. A można zobaczyć fotkę tego elementu? To jest to coś przezroczystego z tylu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 12 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > Na kołach napewno, ale on ściśle zależy od mocy silnika i przelozen skrzyni. Ot taki paradoks ktory > wielu osobom sprawia problem. > Jeśli to ma wystarczyć ... > A można zobaczyć fotkę tego elementu? To jest to coś przezroczystego z tylu ? Motoru nie będę zmieniał, zostaje seryjny gdyż to ma być torowe 924, a nie jakaś wydmuszka z 944 S2 po najmniejszej linii oporu, ja lubię niekonwecjonalne projekty aut Myślę, że po tak ekstremalnym odchudzeniu wieprza i modach silnika jakie szykuję, autko będzie zbierać się dosyć konkretnie z tym VW motorem i na Classicauto Cup i PCP w zupełności wystarczy Do bardziej hardcorowej jazdy złożyłem sobie Lotusa Seven ale już mi się nudzi i chciałem coś klasycznego, dlatego robię 924 570 kg/ 200 KM Zetec 2.0/ ponizej 4 sek. do 100 km/h Tak, klaposzyba to jest ten przezroczysty element z tyłu wieprza. Na razie jest jeszcze seryjna 19 kg, ale jak skończę z modyfikacjami i odchudzaniem nadwozia, to dopiero będzie poliwęglanowa. Szyby zostawiam na deser, wiec na razie zdjęcia poliwęglanowej nie mam... ale zamieszczę jak już bedzie Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 12 Października 2012 Udostępnij Napisano 12 Października 2012 > KM akurat sa najmniej istotne, moment sie liczy. Siedzisz w motorsporcie i takie herezje wygłaszasz ? No chyba, że to ironia była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 W świadomości przeciętnego kierowcy najważniejsza jest moc maksymalna, jaką jego pojazd dysponuje. Stwierdzenie to jest mylne, gdyż moc maksymalna jest parametrem matematycznym, który określa tylko szybkość maksymalną, którą pojazd może osiągnąć w sprzyjających mu warunkach. Najważniejszy jest moment obrotowy, a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > W świadomości przeciętnego kierowcy najważniejsza jest moc maksymalna, jaką jego pojazd dysponuje. > Stwierdzenie to jest mylne, gdyż moc maksymalna jest parametrem matematycznym, który określa > tylko szybkość maksymalną, którą pojazd może osiągnąć w sprzyjających mu warunkach. Tia. Moment do przyspieszania, moc do prędkości maksymalnej. > Najważniejszy jest moment obrotowy, a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie > obrotów. Z ciekawości, po co Ci ten moment w całym zakresie obrotów na torze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > W świadomości przeciętnego kierowcy najważniejsza jest moc maksymalna, jaką jego pojazd dysponuje. > Stwierdzenie to jest mylne, gdyż moc maksymalna jest parametrem matematycznym, który określa > tylko szybkość maksymalną, którą pojazd może osiągnąć w sprzyjających mu warunkach. > Najważniejszy jest moment obrotowy, a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie > obrotów. Przecież to bzdura na kółkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ztj Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > W świadomości przeciętnego kierowcy najważniejsza jest moc maksymalna, jaką jego pojazd dysponuje. > Stwierdzenie to jest mylne, gdyż moc maksymalna jest parametrem matematycznym, który określa > tylko szybkość maksymalną, którą pojazd może osiągnąć w sprzyjających mu warunkach. Rzucasz wyuczonymi formułkami, których nie pojmujesz. No offence. > Najważniejszy jest moment obrotowy, a dokładniej jego charakterystyka w całym zakresie > obrotów. W przypadku dupowozu można to tak uprościć, natomiast w aucie torowym moment w całym zakresie obrotów?! Moment ma być możliwie wysoko i ma być go jak najwięcej (czyli ma być MOC). Do tego niebagatelną rolę odgrywa tu jeszcze skrzynia biegów, ale tego już chyba tłumaczyć nie trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > W przypadku dupowozu można to tak ... Auto szykowane tylko na Miedzianke i Ułęz - dlatego własnie moment, jeśli jeździłes to powinienes wiedzieć dlaczego. Gdybym szykował na Poznań, to faktycznie pakował bym pewnie Porsche S2, wtedy KM były by ważnejsze, ale na Poznań mam inne auto. Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Auto szykowane tylko na Miedzianke i Ułęz - dlatego własnie moment, jeśli jeździłes to powinienes > wiedzieć dlaczego. > Gdybym szykował na Poznań, to faktycznie pakował bym pewnie Porsche S2, wtedy KM były by ważnejsze, > ale na Poznań mam inne auto. > Pzdr, > AW Ty naprawdę nie rozumiesz o czym piszesz. Moment obrotowy to tylko jedna ze składowych mocy. Owszem moc maksymalna nie jest precyzyjnym wyznacznikiem osiagow, lecz moc średnia w uzytecznym (a wiec waskim w porownaniu z calkowitym ) zakresie obrotów owszem (oczywiscie pomijając inne nie związane z silnikiemiem parametry). Można sie jeszcze oczywiscie bawić we wnikanie w jakieś niuanse typu szybkość reakcji na gaz itp ale nie o tym rozmawiamy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 14 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2012 Moze nie jasno sie wyraziłem, pisalem w biegu, nie mam czasu pisać felietonów ale owszem dokładnie to miałem na myśli, tak jak to piszesz, iż moc maksymalna nie jest precyzyjnym wyznacznikiem osiagow Pozdrawiam i życzę miłej nocy. AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 14 Października 2012 Udostępnij Napisano 14 Października 2012 > Moze nie jasno sie wyraziłem, pisalem w biegu, nie mam czasu pisać felietonów ale owszem dokładnie > to miałem na myśli, tak jak to piszesz, iż moc maksymalna nie jest precyzyjnym > wyznacznikiem osiagow > Pozdrawiam i życzę miłej nocy. > AW Co nie zmienia faktu że z dokładnością plus minus 10 procent da sie na jej podstawie wyliczyć osiągi samochodu. Moment obrotowy sam w sobie nie mówi o osiągach NIC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Co nie zmienia faktu że z dokładnością plus minus 10 procent da sie na jej podstawie wyliczyć > osiągi samochodu. Moment obrotowy sam w sobie nie mówi o osiągach NIC. nie da się. zwłaszcza auta dłubanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > nie da się. > zwłaszcza auta dłubanego. A założysz się ? Podaj jego masę, rodzaj napedu, przełożenia skrzyni współczynnik Cx oraz moc maksymalna a ja ci podam czas do setki z dokładnością jak podałem powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > A założysz się ? Pytanie mam z czystej ciekawości: Ile godzin miesięcznie spędzasz na torze? Pytam jako totalny laik, ale widzę, że kwestionujesz wiedzę kogoś kto buduje samochody wyścigowe i zdanie gościa który -z tego co wiem- trochę się ściga... więc zakładam, że wiesz co piszesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Pytanie mam z czystej ciekawości: Ile godzin miesięcznie spędzasz na torze? > Pytam jako totalny laik, ale widzę, że kwestionujesz wiedzę kogoś kto buduje samochody wyścigowe i > zdanie gościa który -z tego co wiem- trochę się ściga... więc zakładam, że wiesz co piszesz? Tak. Wiem co piszę. Tak samo jako kilka pozostałych osób które te wiedzę też kwestionowaly. To ze ktoś się ściga na torze nie znaczy ze rozumie fizykę silnika. Jest to do ścigania kompletnie niepotrzebne. Oczywiście o ile się ma mechanika który temat ogarnia. I pisze to z własnego doświadczenia także na torze(oczywiscie znacznie mniejszego). Zresztą ja tu widzę proces wycofywania się z pierwotnych twierdzen - i dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > A założysz się ? Podaj jego masę, rodzaj napedu, przełożenia skrzyni współczynnik Cx oraz moc > maksymalna a ja ci podam czas do setki z dokładnością jak podałem powyżej. napisałeś o przełożeniach skrzyni. Wcześniej tego nie było. to ja poproszę czas na ćwiartkę tych dwóch aut: 1. moc: 300KM masa: 1790kg przełożenia: 1: 4,25 2: 2,53 3: 1,68 4: 1,23 5: 1,00 główne: 2,93 2. moc: 140KM masa: 1140kg przełożenia: 1: 4,23 2: 2,52 3: 1,66 4: 1,22 5: 1,00 główne: 3,91 oba napędy manual RWD. współczynnik cx przy tych prędkościach (mniej więcej 0-130) to sobie można taki sam przyjąć. Ale bez zaglądania do gógla bo to są pojazdy które rzeczywiście występują w przyrodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Pytanie mam z czystej ciekawości: Ile godzin miesięcznie spędzasz na torze? > Pytam jako totalny laik, ale widzę, że kwestionujesz wiedzę kogoś kto buduje samochody wyścigowe i > zdanie gościa który -z tego co wiem- trochę się ściga... więc zakładam, że wiesz co piszesz? Pan Adam troszkę się rozpędził z tym momentem obrotowym powiedzmy, że uogólnił, zaokrąglił i... i dobrze, że się wycofał. Bo bym podał dwa samochody z takimi samymi pojemnościowo silnikami, oba z turbo, tą samą masą, tym samym momentem maksymalnym i... dramatycznie różnych osiągach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > napisałeś o przełożeniach skrzyni. Wcześniej tego nie było. Wcześniej nic nie było. Pisałem wyłącznie o parametrze silnika, przy założeniu że pozostałe dotyczące samego auta są znane. > to ja poproszę czas na ćwiartkę tych dwóch aut: > 1. > moc: 300KM > masa: 1790kg > przełożenia: > 1: 4,25 > 2: 2,53 > 3: 1,68 > 4: 1,23 > 5: 1,00 > główne: 2,93 > 2. > moc: 140KM > masa: 1140kg > przełożenia: > 1: 4,23 > 2: 2,52 > 3: 1,66 > 4: 1,22 > 5: 1,00 > główne: 3,91 > oba napędy manual RWD. > współczynnik cx przy tych prędkościach (mniej więcej 0-130) to sobie można taki sam przyjąć. Nie można. Tu już będzie raczej wyższa prędkość koncowa niż 130 km/h. Od biedy można to olać przy 0-100. Zakładam ze to w miarę nowoczesne auta (do 20 lat) i ze maja silniki benzynowe N/A. > Ale bez zaglądania do gógla bo to są pojazdy które rzeczywiście występują w przyrodzie. Oczywiscie ze bez. Ale potrzebuje jeszcze jednak to Cx (i oczywiscie pole powierzchni czołowej) przydały by sie tez szerokości opon, ale to już niuans. Jeśli to rzeczywiste auta to bez trudu znajdziesz Cx i powierzchnie czołowa. Zważywszy na różnice mas myśle ze różnica miedzy tymi autami będzie b. Duża. A i jeśli mamy sie zakładać to proponuje o stawkę. Proponuje ze kto przegra wpłaca 100 zł na serwer AK. P.S. Podam dane obliczeniowe i będziesz mógł sam potwierdzić ze to wartości obliczeniowe, a nie wyszukane w sieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 brzmi jak 750 vs 318is Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > brzmi jak 750 vs 318is nie, ale blisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Nie można. Tu już będzie raczej wyższa prędkość koncowa niż 130 km/h. Od biedy można to olać przy > 0-100. Zakładam ze to w miarę nowoczesne auta (do 20 lat) i ze maja silniki benzynowe N/A. oba mają cx 0,3 oba mają tę samą powierzchnią czołową. auta do 20 lat, benzynowe N/A. > A i jeśli mamy sie zakładać to proponuje o stawkę. Proponuje ze kto przegra wpłaca 100 zł na serwer > AK. Ja ni nie mówiłem o zakładaniu się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > oba mają cx 0,3 Ok > oba mają tę samą powierzchnią czołową. Pewny jesteś na 100 procent? Tak czy inaczej muszę wiedzieć ile ona wynosi. Wpływ na opór aero ma jedno i drugie. Tzn dopiero po przemnożeniu Cx przez powierzchnie otrzymujemy wartość na podstawie której da sie policzyć sile oporu aero. > auta do 20 lat, benzynowe N/A. > Ja ni nie mówiłem o zakładaniu się. Ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Ok > Pewny jesteś na 100 procent? ja tego nie mierzyłem i nie wpisywałem do internetu więc na 90proc. Niektórzy podają cx przy pierwszym aucie 2,9. > Tak czy inaczej muszę wiedzieć ile ona wynosi. Wpływ na opór aero ma jedno i drugie. Tzn dopiero po > przemnożeniu Cx przez powierzchnie otrzymujemy wartość na podstawie której da sie policzyć > sile oporu aero. ten wyżej ma 2,0m2 ten niżej ma 1,9m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > ja tego nie mierzyłem i nie wpisywałem do internetu więc na 90proc. Niektórzy podają cx przy > pierwszym aucie 2,9. 0,3 jest realne, różnica 0,1 nie powinna dramatycznie wpłynąć na rezultat końcowy. > ten wyżej ma 2,0m2 > ten niżej ma 1,9m2 Jednak są drobne różnice. Ok. Mam praktycznie wszystko, ale nie obiecuje ze dzis dam wyniki. Muszę poszukać softu Jeszcze prośba o ewentualne info czy masa podana jest wg. Norm obejmujących tez masę kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > 0,3 jest realne, różnica 0,1 nie powinna dramatycznie wpłynąć na rezultat końcowy. > Jednak są drobne różnice. Ok. Mam praktycznie wszystko, ale nie obiecuje ze dzis dam wyniki. Muszę > poszukać softu > Jeszcze prośba o ewentualne info czy masa podana jest wg. Norm obejmujących tez masę kierowcy. bez kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > 0,3 jest realne, różnica 0,1 nie powinna dramatycznie wpłynąć na rezultat końcowy. > Jednak są drobne różnice. Ok. Mam praktycznie wszystko, ale nie obiecuje ze dzis dam wyniki. Muszę > poszukać softu Trzeba cartest ściągnąć > Jeszcze prośba o ewentualne info czy masa podana jest wg. Norm obejmujących tez masę kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Trzeba cartest ściągnąć > > Jeszcze prośba o ewentualne info czy masa podana jest wg. Norm obejmujących tez masę kierowcy. Jak masz to podeślij mi na mejla bo nie mogę znaleźć na dysku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Jak masz to podeślij mi na mejla bo nie mogę znaleźć na dysku. Nie ma mnie w domu. Dopiero jutro rano mógłbym sprawdzić. Szukaj na chomiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.