Roman XXL Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > tak na szybko z glowy > pobieranie oleju ( silniki m54 ) wada fabryczna A w jakim wespółczesnym BMW jest stosowany? > pekajace klapy w dolocie niszczace silnik ( wiekszosc diesli bmw ) W jakich konkretnie współcześnie produkowanych? > problemy z silnikami 4 cylindrowymi Konkrety jakieś ? > padajace automaty ( szczegolnie w mocnych dielsach ) Te ośmiombiegowe mówisz padają ? Jeszcze nie spotkałem sie by ktoś opisał usterke. Ale moze Ty słyszałeś, podaj linka. > pare by sie tam jeszcze znalazlo ktore moim zdaniem w poprzednich modelach nie wystepowaly Ale moze podaj konkretnie co. Bo ja mogę Ci podać multum przeróżnych zestawień i rankingów gdzie wspolczesne beemki są w czołówce aut bezawsryjnych. Nie tylko tych niemieckich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > A teraz porównaj samochody z lat 90-00 z samochodami z lat 00-10, ale NIE VW W124 vs. W211 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Tylko jak stwierdzic, ze w DE bylo tluczone na autostradzie, a nie w miescie (korkow chyba tam > mniejszych niz u nas nie maja)? w De majom same autobahn i to nawet w miastach wiec siłą rzeczy sa mniej tłuczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Taaa... sprzęgło to część eksploatacyjna... A dlaczego nie jest częścią eksploatacyjną, zużywa się tak samo jak klocki w zależności od użytkownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Taaa... sprzęgło to część eksploatacyjna... moznaby dyskutować - samą tarczę da się załatwić nieodpowiednim użytkowaniem w podobny sposób jak klocki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Mała uwaga (równiez co do wpisu Adiego) - poza ASO i "na odwal się, byle taniej" istnieje jeszcze > szereg porządnych warsztatów i sklepów z markowymi, dobrymi gratami. > Amorki, hamulce - tego typu rzeczy zawsze robię poza ASO. Tyle, że chcąc zachować odpowiednią jakość to z ceny ASO zejdziesz 30%, a nie do 3% ceny wyjściowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Tyle, że chcąc zachować odpowiednią jakość to z ceny ASO zejdziesz 30%, a nie do 3% ceny > wyjściowej. Albo i nie - w mojej okolicy jest nieautoryzowany serwis Lexusa i Toyoty i wymiana oleju u nich kosztuje wiecej niż w autoryzowanym. Nie wiem za bardzo po co ludzie tam jeżdżą, ale myśle ze po prostu zakładają ze u dealera na pewno będzie drożej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > z tymi 5 chodzi mi ze tyle jest sredni lat gwarancji na nowe auta... A mi chodzi o to, że - wbrew Twojej tezie - rynek wtórny na tzw Zachodzie ma się BARDZO dobrze, samochody w wieku 10+ nie są tam rzadkością, tyle tylko, że dla Polaka są NIEDOSTĘPNE. Ze względu na ich CENĘ. Polak jak żuk-gnojarek - zbiera z rynku syf i wywozi do swojej norki. Po drodze przepoleruje i pcha jako "okazja, igła, nic-nie-puka-nic-nie-stuka". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Albo i nie - w mojej okolicy jest nieautoryzowany serwis Lexusa i Toyoty i wymiana oleju u nich > kosztuje wiecej niż w autoryzowanym. Nie wiem za bardzo po co ludzie tam jeżdżą, ale myśle ze > po prostu zakładają ze u dealera na pewno będzie drożej. A to już insza inszość. W Polsce ten mechanizm też działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Najciekawsze jest to, ze ASO chwalą tylko ci ktorzy kupili nowy samochod i MUSZĄ jezdzic do ASO > zeby nie stracic gwarancji (swoja droga ciekawe czemu im zalezy na tej gwarancji jak w tym > wątku sie dowiedzialem ze na gwarancji auta sie nie psują ) > A dopiero jak juz okres "obowiazkowych" wizyt w ASO minie, to wtedy nagle znajdują rownie dobre > nieautoryzowane serwisy... Mówisz? Zapamiętam sobie Twe prorocze słowa :-> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > W bmw kasuja 80 zł z przeglądem podstawowym. Skąd wy te ceny bierzecie ? W Ynternecie, paaanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > W Ynternecie, paaanie. Wstawilem tu skan faktury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Mówisz? > Zapamiętam sobie Twe prorocze słowa :- a tak swoją drogą, kupiłbyś nowe auto BEZ gwarancji za powiedzmy 20% mniejszą kasę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > a tak swoją drogą, kupiłbyś nowe auto BEZ gwarancji za powiedzmy 20% mniejszą kasę? Prywatnie, czy służbowo? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > a tak swoją drogą, kupiłbyś nowe auto BEZ gwarancji za powiedzmy 20% mniejszą kasę? Ja bez zastanowienia. Nie wiem czy masz świadomość, ze przedłużenie gwarancji kosztowało mnie na 3 rok ok 900 zł w BMW. Gwarancj na 6 lat 160 tys km kosztuje ok 10 proc wartości auta ale jest w tym tez pełen serwis razem z klockami i tarczami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Ja bez zastanowienia. Nie wiem czy masz świadomość, ze przedłużenie gwarancji kosztowało mnie na 3 > rok ok 900 zł w BMW. Ty, ale 20% to bardziej okolice 20kPLN wychodzą, a nie niecały tysiąc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Ty, ale 20% to bardziej okolice 20kPLN wychodzą, a nie niecały tysiąc... Dlatego przy takiej obniżelce olal bym gwarancje. A za 900 zł wole spać spokojnie. Generalnie ta kwota obrazuje dobrze skale usterkowosci statystycznej w tym aucie w trzecim roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Prywatnie, czy służbowo? :-) ale to bardziej kwestia wiary w niezawodność - nie psuje się to po co wydawać więcej kasy skoro taki super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Dlatego przy takiej obniżelce olal bym gwarancje. A za 900 zł wole spać spokojnie. Generalnie ta > kwota obrazuje dobrze skale usterkowosci statystycznej w tym aucie w trzecim roku. a jaki jest limit przebiegu? Bo 6 lat i 160kkm to już wiemy że dość w sumie licho jak na nowego diesla Jak miałem GIV TDI to WSZYSTKO zepsuło się gościowi który go odkupił przy 250kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > ale to bardziej kwestia wiary w niezawodność - nie psuje się to po co wydawać więcej kasy skoro > taki super Nie. W USA możesz kupić genialną gwarancję od firmy trzeciej za kilka tysięcy $. Często jest ona lepsza niż gwarancja fabryczna bo pokrywa wymianę takich rzeczy jak klocki i tarcze, paski itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > a jaki jest limit przebiegu? Bo 6 lat i 160kkm to już wiemy że dość w sumie licho jak na nowego > diesla Jak miałem GIV TDI to WSZYSTKO zepsuło się gościowi który go odkupił przy 250kkm Takie są warunki gwarancji łącznie z pełnym serwisem. Nie jestem w stanie ocenić jaki jest koszt samej gwarancji. Tyle ze np wymiana kompletu klocków i tarcz potrafi kosztować kilka tysi, a są tacy co je zajezdzaja w 20 tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > ale to bardziej kwestia wiary w niezawodność - nie psuje się to po co wydawać więcej kasy skoro > taki super Nie, kolego. Kwestia ILOŚCI posiadanych pojazdów i efektu skali. Jeżeli masz 1 samochód, to tylko idiota nie wykupywałby AC. Jeżeli masz 1000 samochodów - tylko fakt, że wymaga tego ustawa o CIT sprawia, że wykupuje się casco - jest to kasa w błoto. Przełóż to sobie wstawiając w miejsce "casco" słowo "gwarancja". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Nie. W USA możesz kupić genialną gwarancję od firmy trzeciej za kilka tysięcy $. Często jest ona > lepsza niż gwarancja fabryczna bo pokrywa wymianę takich rzeczy jak klocki i tarcze, paski > itp. ... i w totalu kosztuje więcej, nisz koszt rzeczywisty, bo ubezpieczyciel musi z czegoś żyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Ty, ale 20% to bardziej okolice 20kPLN wychodzą, a nie niecały tysiąc... Rezerwy na cele gwarancyjne to max 5% ceny detalicznej samochodu, więc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > tylko fakt, że wymaga tego ustawa o CIT sprawia, że wykupuje się casco - jest to kasa w błoto. Który konkretnie artykuł ustawy? Nie widziałem takiego... mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Który konkretnie artykuł ustawy? Nie widziałem takiego... > mar00ha O CIT to nie wiem, ale przy VATcie od szkody ubezpieczeniowej chyba trzeba miec - coś tam mi dzwoni, ale nie wiem, w którym kościele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pi0trek Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 brak AC oznacza naprawę stanowiącą NKUP dla firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 Mały przerywnik może, bo coś odbiegacie od tematu Z dzisiaj: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Który konkretnie artykuł ustawy? Nie widziałem takiego... > mar00ha Żeby móc zaliczyć koszta naprawy pokolizyjnej w koszty uzyskania przychodu musisz mieć ubezpieczenie casco. NA SZCZĘŚCIE - ustawa nie precyzuje JAKIE, więc można się bez większego bólu wypiąć na płacenie haraczu ubezpieczycielom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > brak AC oznacza naprawę stanowiącą NKUP dla firmy Czyli ustawa o CIT nie wymaga od nikogo AC? mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > O CIT to nie wiem, ale przy VATcie od szkody ubezpieczeniowej chyba trzeba miec - coś tam mi > dzwoni, ale nie wiem, w którym kościele. VAT to inna kwestia. Chodzi o zaliczenie w koszt uzyskania przychodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Żeby móc zaliczyć koszta naprawy pokolizyjnej w koszty uzyskania przychodu musisz mieć ubezpieczenie casco. Ale nie ma obowiązku ubezpieczania wymaganego przez ustawę o CIT? mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Mały przerywnik może, bo coś odbiegacie od tematu > Z dzisiaj: To jestes lepszy - dwa tygodnie temu w łikend zrobiłem ~900km LTkiem z nalotem bez mała 600 tkm. Auto bez remontu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > To jestes lepszy - dwa tygodnie temu w łikend zrobiłem ~900km LTkiem z nalotem bez mała 600 tkm. > Auto bez remontu silnika. 29.06 było 770.000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Mały przerywnik może, bo coś odbiegacie od tematu > Z dzisiaj: w autobusie mam mniej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Czyli ustawa o CIT nie wymaga od nikogo AC? > mar00ha Klik Quote: Art. 16. 1.Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów: 50) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów oraz kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody nie były objęte ubezpieczeniem dobrowolnym, Prosz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Ale nie ma obowiązku ubezpieczania wymaganego przez ustawę o CIT? > mar00ha Jest pośredni - jeżeli nie masz casco, nie zaliczysz kosztów (WSZELKICH!) związanych z naprawą w koszty uzyskania przychodu. Ergo -> jest obowiązkowe. Na szczęście nie jest powiedziane JAKIE - to jest klucz do optymalizacji tego bandyckiego kosztu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Ergo -> jest obowiązkowe. Trzeci rodzaj prawdy. Nie ma obowiązku zaliczania jakichkolwiek kosztów w koszty uzyskania przychodu. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Trzeci rodzaj prawdy. Nie ma obowiązku zaliczania jakichkolwiek kosztów w koszty uzyskania > przychodu. OMG. Ale żarzysz, że z zerowym KUP daleko nie zajedziesz? Dlatego - jak mówiłem - całkowita rezygnacja z casco jest nieopłacalna - brak KUP zeżre całe potencjalne oszczędności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Ale żarzysz, że z zerowym KUP daleko nie zajedziesz? Ty mi, Olo, tego nie tłumacz... Za to pisanie, że AC jest obowiązkowe z tytułu ustawy o CIT to taki typowy, jarkowy skrót myślowy. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > w autobusie mam mniej... Bo zepsuty stoi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 26 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2012 > Mały przerywnik może, bo coś odbiegacie od tematu > Z dzisiaj: no ale że co? My puntem mkII dojechalismy gdzies do 600kkm (nie wiem dokladnie bo po 400kkm sie wyzerowal licznik i auto jezdzilo okolo 80kkm na wyzerowanym, a nowy licznik dobił do 123kkm). Czym mój ojciec udowodnił że " się da", Co nie zmienia faktu że po 300kkm ktos sie tym autem powinien golić - bo koszty napraw były ogromne i auto czasami raz na tydzień stało w serwisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 27 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2012 > w De majom same autobahn i to nawet w miastach wiec siłą rzeczy sa mniej tłuczone śmiej się śmiej ..... W DE te auta jeżdżą po mieście z v max 50km/h i nikt prędkości nie przekracza.... Jak ktoś jedzie do innego miasta to autostradą... Chyba widziałeś jaka tam jest sieć dróg. Może małe samochody są "tłuczone" w mieście , ale dużych aut do jazdy po mieście nikt tam nie kupuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.