OZI Napisano 7 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2012 > czyli masz centralny dyfer ale otwarty albo lock ? Dokladnie, H2, H4, L4, FJ moze wyglada jak zabawka,, ale jest rasowym 4WD Jade niedlugo na moj pierwszy spot, to zobacze co potrafi[...] > jesli tak to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 A wiec odpowiadajac na pytania:: Minal prawie rok, odkad sie poznalismy[...]. 37 k km w 11 miesiecy, w 4 stanach. Zaczniejmy od - plusow. FJ jak na 4WD jest wygodny. W koncu - jest to Land Cruiser w innej skorze. [...] Potrafimy zrobic 840km/h w 8h miedzy Sydney a Melbourne bez zadnych problemow - fotele kapitana naprawde sa niezle. Owszem brakuje czasami regulacji na czesc kregoslupa, ale normalnie wychodzi sie z auta po 8h jazdy non stop bez zadnego bolu. Dodatkowo widocznosc ...nie ma to jak w czolgu siedziec[...] 4WD - nie jestem profesionalista jak Stebel, i nie umiem tyle co ten dobry czlowiek, ale FJ nigdy mnie nie zawiodl = czytaj nigdy nie chodzilem piechota z bush-u. W pierwszy tydzien jak go odebralem, akurat mialem prace na 2,000km, z czego wiele w bagnach. Raz FJ zakopal sie .... i mialem juz obraz lazenia 60km do najblizszej drogi ... ale o dziwo, jakos sie wydostalismy, po 1h pracy pila.... Niestety obaj bylismy do pasa w blocie, tj FJ pod maske[...] Budowa i Q Natepna rzecz, to masa prostego, czarnego plastiku. Inne auta,by sie pogiely. FJ mial spotkanie z wystajaca rura z pick-up, i troche plastiku sie "odzezbilo"... Jak dla mnie to kosmetyka[...]m wiec facet postawil mi jak to w bush bywa, i bylismy okay[...] W innym aucie po prostu jezdzil bym wgnieciony, tu w ogole tego nie widac[...] Q budowy jest bardzo dobra - nic po 30 k km nie trzeszczy, a jak to w pracy bywa, czasami nie ma latwego zycia. Dodatkowo raz na 6-8 tygodni jest brany na jakis lepszy 4WD z moim 4ED Club[...] Jak dotychczas jedyne straty, to pogieta stalowa oslona pod silnikiem...[...] Bagaznik Mala lodowka, czy pralka wchodzi bez problemu[...] Ostatnio koledze wiazlem 80' cos tam plasma, i wszedl (z trudem, i pod katem, ale potem dalo sie go normalnie postawic rysujac troche sufit. Ciagniecie Z czyms ciezkim na ogonie nie ma zadnego problemu. 2tonne, prosze bardzo - zaden problem Utrzymanie wnetrza Zabrudzone wnetrze - zaden problem, bierzemy waz i lejemy... w 3 min jestem wstanie wyplukac wszystko[...] Wady i auto rodzinne Jak uwazam, ze FJ jest swietny dla i pasazera, to z tylu juz zaczynaja sie problemy...[...] Najpierw, to co moj nie lubi [...] A wiec okna z tylu sie w ogole nie otwieraja, , ba nawet nie uchylaja[...] Dodatkowo, ilosc miejsca z tylu na tylnych siedzieniach, jest taka sobie. Moj lubi siedziec w srodku, i wyklada sobie nogi na konsole gdzie jest skrzynia... Pewne detale sa niedopracowane Np GPS, takiego idiotycznego to od lat nie mialem, nigdy go nie uzywam, jedynie korzystam z bazy danych speed cameras, bo glosno krzyczy jak sie do jakies zblizamy Widocznosc pod pewnymi katami Jak z przodem nie ma probleemu, bo mimo, ze A -pillar jest gruby, to szyba jest pof kantem prawie 90 stopni i siedzi sie ok 1.5metra od niej, nie ma zadnego martego pola. Tak, niestety, stojac bokiem - patrzac w ruchu LHD w prawo, pod katem nic nie widac[...] oprcz tego[...] Raz o malo nie zostalem zdmuchniety przez Shell Road Train, bo go po prostu po mojej lewej nie widzialem wdrapujac sie na Highway[...] Wiec, najlepiej miec pasazera z soba, a jak nie to patrzec 10 razy jak emu[...] Spalanie i dystans Mialem juz ten sam silnik dwa razy, 4.0l V6, i zawsze w obu egzeplarzach, spalanie srednie bylo ok 10-10.5l. FJ ze wzgledu na swoj super aero dynamiczny ksztalt cegly, osiaga ok 12-12.5l . Dodatkowo mam zamontowane na stale roof racks, coz za styl sie placi... Problem, a raczej byl z bakiem paliwa. Od MY13 Toyota wyposazyla standardowo FJ w dwa baki o pojemnosci prawie 150l. Moj niestety mial jeden, ale dobrzy ludzie @ The Long Ranger wyposazyli moj w 120l i problemy zasiegu, i jezdzenia po paliwo wiecej niz raz na tydzien sie skonczyly[...] Awarie Zadne - 3 x service co 10,000 km - +/- 5k, jak mi wyjdzie. Auto mialo jeden recall - dwa nowe mocowanie w samobojczych drzwiach dostalo...[...] Wiec generalnie - auto jak dla mnie jest bez wad - kupione ze wzgledu na wyglad, i to co potrafi w terenie... wiec kieruj sie i idz kup[...] dla wygladu warto[...], reszta to Land Cruiser... ale ciasny[...] Generalnie, mam zamiar go trzymac, az umrze - ... i nawet mu starszej siostry szukam[...] Inne: Ospowiadajac na twoje pytanie - manual a auto... Manual 6s, ma Full time 4WD - obie osie polaczone przez Torsen, gdzie 5s Auto jest part time 4WD. U mnie nie masz wersji manual - wiec nie ma problemu. ale A-Trac daje dosc dobry rezultat. Dodatkowo od MY13 auto wyposazone jest w CRAWL jak Toyota Prado, ja tego nie mam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Spalanie i dystans > Mialem juz ten sam silnik dwa razy, 4.0l V6, i zawsze w obu egzeplarzach, spalanie srednie bylo ok > 10-10.5l. > FJ ze wzgledu na swoj super aero dynamiczny ksztalt cegly, osiaga ok 12-12.5l . Dodatkowo mam > zamontowane na stale roof racks, coz za styl sie placi... > Problem, a raczej byl z bakiem paliwa. Od MY13 Toyota wyposazyla standardowo FJ w dwa baki o > pojemnosci prawie 150l. ziomek to jest spalanie w miescie czy na trasie? Jesli miasto to centrum jak w europie czy jazda obwodnicami? u mnie w miescie pali 17-20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Zadne - 3 x service co 10,000 km - +/- 5k, jak mi wyjdzie. Auto mialo jeden recall - dwa nowe > mocowanie w samobojczych drzwiach dostalo...[...] Auto jak auto. W naszej cześci świata to taka ciekawostka przyrodnicza. Zadanie pewnie spełnia. Zacytowałem ten fragment bo wydał mi się dziwny. Serwis co 10tys km? Czym to spowodowane? Byłes przez rok co 3 miesiące (z hakiem) przez to na przeglądzie, a zbliża się niedługo kolejny raz. Deko słabo z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Auto jak auto. W naszej cześci świata to taka ciekawostka przyrodnicza. Moze byc niedlugo drugie na AK[...] Zadanie pewnie spełnia. > Zacytowałem ten fragment bo wydał mi się dziwny. > Serwis co 10tys km? Czym to spowodowane? > Byłes przez rok co 3 miesiące (z hakiem) przez to na przeglądzie, a zbliża się niedługo kolejny > raz. Deko słabo z tym Klimat, generalnie wiekszosc producentow ma 10k km. EU producenci probonali kombinowac, i masa silnikow wymieniona. marketing mowi np 20k km lub wg wskazan ... a malym pismem pod spodek (lub co pol roku)[...] Generalnie, jak zobaczysz olej po 20 k km - to , ludzie ktorym naprawde zalezy, tow ynieniaja co 5 k km... mnie az tak nie zalezy, ale np BMW wymienilem dwa razy extra - sam.. Po ok 18 k km zlalem prawie smole ...[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > ziomek > to jest spalanie w miescie czy na trasie? Trasa raczej w okolicach 10.5l > Jesli miasto to centrum jak w europie czy jazda obwodnicami? Mieszana ... + > u mnie w miescie pali 17-20 Typowo po miescie ok 13l. Z przyczepka wyladowana na max 17-18l... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Moze byc niedlugo drugie na AK[...] > Zadanie pewnie spełnia. > Klimat, generalnie wiekszosc producentow ma 10k km. EU producenci probonali kombinowac, i masa > silnikow wymieniona. marketing mowi np 20k km lub wg wskazan ... a malym pismem pod spodek > (lub co pol roku)[...] > Generalnie, jak zobaczysz olej po 20 k km - to , ludzie ktorym naprawde zalezy, tow ynieniaja co 5 > k km... mnie az tak nie zalezy, ale np BMW wymienilem dwa razy extra - sam.. Po ok 18 k km > zlalem prawie smole ...[...] Olej w EU też jest czarny jak smoła po kilku tyś km Nie patrz na kolor, olej tak ma wyglądać, bo oprócz tego że smaruje silnik, to też wymywa różne dziwne rzeczy z gładzi cylindrów Nie od temperatury jest taki czarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Olej w EU też jest czarny jak smoła po kilku tyś km [zlonik][...] > Nie patrz na kolor, olej tak ma wyglądać, bo oprócz tego że smaruje silnik, to też wymywa różne > dziwne rzeczy z gładzi cylindrów Nie od temperatury jest taki czarny Inaczej, jak go wezmiesz w rece, to wierz mi tam oleju juz nie ma... .. BTW jak ostatnio bylem z BMW, to przyjechal facet na zmiane oleju po ... 79k km - .... zgadnij co z silnika zostalo? Nie widzialem go, a szkoda[...], ale nagle cale centrum service wywialo, nawet panienke od robienia kawy, i podawania ciastek[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > [zlonik][...] > Inaczej, jak go wezmiesz w rece, to wierz mi tam oleju juz nie ma... .. Wytłumacz mi, bo nie rozumiem. Jedziesz Toyotą długi dystans. Temperatura ze 40 stopni w cieniu, ale jedziesz. Jest chłodnica, silnik ma temperature odpowiednią. A w takiej Polsce? Stoisz w korku, nie ma przewiewu powietrza, jedyne co owiewa chłodnice to wiatr "stworzony" przez wiatrak. I tak stoisz w korku codziennie po 90 minut (45km w każdą stronę). Silnik w takim przypadku zrobi znacznie więcej obrotów na kilometr niż u Ciebie poczas jazdy. Robi obroty, a auto stoi Dodaj jeszcze zimę i odpalanie auta przy -30 stopniach. Olej jak twierdzisz który nie jest olejem, ale jednak musi dotrzec do wszystkich ruchomych elementów nawet w takiej temperaturze, zaraz po rozruchu. To gdzie ma gorsze warunki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Wytłumacz mi, bo nie rozumiem. [...] > To gdzie ma gorsze warunki? Teoretycznie w PL, ale dodaj np kurz... Kurz jest np powodem, dla ktorego zawieszenie Mitsubishi skrzypi[...] Patrzylem, np w FJ zanim kupilem, jakie sa uszczelki, w PL czy EU nawet by pewnie nikomu do glowy nie przyszlo Temp tez robi swoje... . Moze za bardzo dmuchamy na mechanike? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > [...] > Teoretycznie w PL, ale dodaj np kurz... Kurz jest np powodem, dla ktorego zawieszenie Mitsubishi > skrzypi[...] Z kurzem się zgodzę, ale to raczej chodzi o wymiane filtrów powietrza, a nie oleju (mylę się?). No i z tego co rozumiem, to w Australii obligatoryjnie masz 10tyś na przegląd, a nie wtedy gdy jeździsz po buszu? Jak ktoś dojeżdża do roboty taką Toyotą po asfalcie, to po kij ma wymieniac filtry co 10tyś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 [...] > Jak ktoś dojeżdża do roboty taką Toyotą po asfalcie, to po kij ma wymieniac filtry co 10tyś? Bo to jakies centy kosztuje, 5l porzadnego oleju to co -$20-30, filter - co $5 Popatrz, ze nawet dla przecietnego Joe Blow to jest 1h pracy... Jedyny filter jaki znam, ze kosztuje $40 to Volvo... bo koledze z pracy, cala paczke z UK przywiazlem, za $50 mial ich 6[...] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > [...] > Bo to jakies centy kosztuje, 5l porzadnego oleju to co -$20-30, filter - co $5 Czas 4x do roku w serwisie, a więc 8x podróż do ASO. Z rana zostawić auto, wieczorem odebrać (albo na drugi dzień). Ja np. jadę ze swoimi gratami, bo sa 2x tańsze. Musze poklikać po allegro i kupić to i owo. I tak miałbym robić 4x do roku? Nein Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Mnie przekonuje częstotliwość wymiany akumulatorów - w Polsce akumulator był czymś, co żyło 7-8 lat. Tutaj jak dwa lata przeżyje to jest sukces. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Mnie przekonuje częstotliwość wymiany akumulatorów - w Polsce akumulator był czymś, co żyło 7-8 > lat. Tutaj jak dwa lata przeżyje to jest sukces. A jak było w Atlancie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Mnie przekonuje częstotliwość wymiany akumulatorów - w Polsce akumulator był czymś, co żyło 7-8 > lat. Tutaj jak dwa lata przeżyje to jest sukces. Jakie są tego przyczyny? U nas akumulator nabardziej obrywa zimą. A u Ciebie zimy nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > FJ Cruiser [...] Super tekst i super auto! Dzięki kolego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Czas Teraz ty myslisz, w lokalnych kategoriach > 4x do roku w serwisie, a więc 8x podróż do ASO. Z rana zostawić auto, wieczorem odebrać (albo na > drugi dzień). Jak przyjedzam o 7 to wyjezdzam o 8, jak duzy service, i zamowie express - nie kosztuje wiecej ani cents, to tez 1h. Po prostu masz 2 albo 3 mechanikow robiacych auta naraz... Potem leca przez checklist, nawzajem i gotowe. Po 45 minutach masz 1/2 silnika wymienione, czas na umycie i .. Czasami komicznie to wyglada, jak leca przez swoje checklists nawzajem... Ale wszystko jest zrobione, nawet drzwii nasmarowane, czy kolo zapasowe napompowane... > Ja np. jadę ze swoimi gratami, bo sa 2x tańsze. Musze poklikać po allegro i kupić to i owo. I tak > miałbym robić 4x do roku? > Nein Do glowy by mi nie przyszlo, zeby cos kupowac... Oni olej sprzedaja taniej niz kmart np... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Super tekst i super auto! Dzięki kolego! Alez ja nic nie zrobioem, ale thx za mile slowa.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Teraz ty myslisz, w lokalnych kategoriach Bo Ty żyjesz w innej rzeczywistości. > Jak przyjedzam o 7 to wyjezdzam o 8, jak duzy service, i zamowie express - nie kosztuje wiecej ani > cents, to tez 1h. U mnie zwykły serwis tylko z wymianą oleju, filtrów i checklistą potrafi trwać 6h. > Po prostu masz 2 albo 3 mechanikow robiacych auta naraz... Jeden mechanik, który podchodzi do auta raz na 30 minut żeby tylko sobie popatrzeć. Na końcu robi wszystko na szybko i byle jak, lub kończy robotę inny mechanik, który nie ma pojęcia co ten pierwszy porozkręcał i skręca z powrotem tylko to co zauważy. > Potem leca przez checklist, nawzajem i gotowe. Po 45 minutach masz 1/2 silnika wymienione, czas na > umycie i .. Czasami komicznie to wyglada, jak leca przez swoje checklists nawzajem... Ale > wszystko jest zrobione, nawet drzwii nasmarowane, czy kolo zapasowe napompowane... Cuda. U nas takie coś trwa pół dnia i wciąż nie masz pewności czy czegoś nie popsuli. > Do glowy by mi nie przyszlo, zeby cos kupowac... Oni olej sprzedaja taniej niz kmart np... A u nas sprzedają jakieś 2x drożej niż sklepy. I do tego nieraz podłej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Teraz ty myslisz, w lokalnych kategoriach > Jak przyjedzam o 7 to wyjezdzam o 8, jak duzy service, i zamowie express - nie kosztuje wiecej ani > cents, to tez 1h. Po prostu masz 2 albo 3 mechanikow robiacych auta naraz... > Potem leca przez checklist, nawzajem i gotowe. Po 45 minutach masz 1/2 silnika wymienione, czas na > umycie i .. Czasami komicznie to wyglada, jak leca przez swoje checklists nawzajem... Ale > wszystko jest zrobione, nawet drzwii nasmarowane, czy kolo zapasowe napompowane... OK, czyli z 8 podróży robi się 4. Ja uwazam że auto jest upierdliwe, jak muszę jechac z nim więcej niż 1x w roku do mechanika Musisz wcześniej wstać (czego nienawidzę bardziej niż głodu), później odstać w korkach, bo serwis na wygwizdowie. Masakra > Do glowy by mi nie przyszlo, zeby cos kupowac... Oni olej sprzedaja taniej niz kmart np... No to z tym przynajmniej lepiej Dam Ci przykład filtra oleju. Na allegro 5-20PLN. W ASO 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Bo Ty żyjesz w innej rzeczywistości. Ale ciesze sie, ze nie tylko ja mysle lokalnie, ot po prostu tak mozg dziala... > U mnie zwykły serwis tylko z wymianą oleju, filtrów i checklistą potrafi trwać 6h. Ale auto stoi przez 4 h i czeka, zgadlem??? > Jeden mechanik, który podchodzi do auta raz na 30 minut żeby tylko sobie popatrzeć. Zgadlem... > Na końcu robi wszystko na szybko i byle jak, lub kończy robotę inny mechanik, który nie ma pojęcia > co ten pierwszy porozkręcał i skręca z powrotem tylko to co zauważy. BMW tez zatrudnia mlodziez, ale nawet u nich masz jakiegos starszego kopiacego tylek... > Cuda. U nas takie coś trwa pół dnia i wciąż nie masz pewności czy czegoś nie popsuli. Duze service maja monitory, widzisz co i jak... Nudne to, u mnie na wsi masz... Szybe... Wiec jak mi sie spieszy i mowie, zeby nie myli, a ci myja to mnie ... A spieszy mi sie zawsze... Od czegos moje nickname w pracy sie wzial... > A u nas sprzedają jakieś 2x drożej niż sklepy. I do tego nieraz podłej jakości. Zobacze ioe kasuja za ooej, ale filt oryginalny Toyota jest tanszy u nich niz w jakims markecie... O $1.30 ale tanszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Ale auto stoi przez 4 h i czeka, zgadlem??? > Zgadlem... no nie zgadłeś właśnie... auto wjeżdża na hale, laduje na stanowisku / podnośniku i nic się nie dzieje a czas i roboczogodziny leca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > OK, czyli z 8 podróży robi się 4. I tak i nie, wiem o co ci chodzi, ale sie z toba podrocze.. Ja i tak od siebie z gory musze zjechac, czyli i tak ich musze minac, co mi szkodzi zostac 1h, mili sa.. A powazniej, wpadam, zostawiam swoje, biore ich auto, na 100% bedzie to Camry Hybrid i jade to co mam robic, zazwyczaj wtedy organizuje sobie dzien w biurze... Wracam po poludniu, i wsiadam do swojego... Calosc zajmuje mi moze 5-10 minut roznicy czasu..., i mowie to powaznie... > Ja uwazam że auto jest upierdliwe, jak muszę jechac z nim więcej niż 1x w roku do mechanika Tu sie zgadzam, ale przy mojej jezdzie... Coz... > Musisz wcześniej wstać (czego nienawidzę bardziej niż głodu), później odstać w korkach, bo serwis > na wygwizdowie. Codziennie, niezaleznie czy weekend, to u mnie jest ok 5am, tak mam zegar zaprogramowany... . Dobrze, ze dla mnie nie pracujesz, bo ja uwazam, ze jesli ja moge byc o 7 am gdzies i zaczynac, to ci co dla mnie pracuja tez... Dzien i tak zaczyna sie od kawa i sniadania,ale jesli sie spozniasz masz u mnie ... > Masakra > No to z tym przynajmniej lepiej > Dam Ci przykład filtra oleju. Na allegro 5-20PLN. W ASO 100 O f... To nawet nie jest zlodziejstwo, to jest... Sam nie wiem jak to nazwac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Jakie są tego przyczyny? U nas akumulator nabardziej obrywa zimą. A u Ciebie zimy nie ma. Stały i nieustanny upał to powód #1. Niezależnie od samochodu, wymienia sie akumulator co 2-3 lata. To samo było z Hondą, Chevroletem, Saabem. Sąsiedzi tez to samo raportują. Jestem ciekaw czy Camaro bedzie inne, bo akumulator jest w bagażniku na samym spodzie = ma troche chlodniej. A powód #2 to szalone pomysły Lexusa - np. pompa próżniowa ktora zawsze pilnuje żeby było podciśnienie do wspomagania hamulców, także jak samochod stoi. Albo układ sprawdzania czy nie ma nieszczelnosci zbiornika paliwa, uzywajacy następnej pompy prozniowej. Wszystko to zużywa prąd przez jakieś 30 minut po wyłączeniu silnika. Powoduje to ze akumulator pracuje bardzo cieżko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > no nie zgadłeś właśnie... auto wjeżdża na hale, laduje na stanowisku / podnośniku i nic się nie > dzieje a czas i roboczogodziny leca Ale wiesz przynajmniej ile zaplacisz czy dopiero po tym jak skoncza??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Ale ciesze sie, ze nie tylko ja mysle lokalnie, ot po prostu tak mozg dziala... > Ale auto stoi przez 4 h i czeka, zgadlem??? > Zgadlem... Zgadłeś. > BMW tez zatrudnia mlodziez, ale nawet u nich masz jakiegos starszego kopiacego tylek... U nas wszyscy takie tempo mają. Norma to 2-3h ale 6h też już kiedyś czekałem. Zwykle umawiam się na soboty, bo mam pewność że nie poczekam 8-10h. W soboty pracują krócej. > Duze service maja monitory, widzisz co i jak... Nudne to, u mnie na wsi masz... Szybe... Wiec jak > mi sie spieszy i mowie, zeby nie myli, a ci myja to mnie ... A spieszy mi sie zawsze... Od > czegos moje nickname w pracy sie wzial... U nas też są monitory lub szyba. I co z tego? Widzę przez szybę, że auto stoi i nikt się nim nie interesuje. > Zobacze ioe kasuja za ooej, ale filt oryginalny Toyota jest tanszy u nich niz w jakims markecie... > O $1.30 ale tanszy Filtr oleju u mnie: ASO 90zł, Allegro 50zł (oryginał GM). Olej GM bodaj 5W40 ok. 50-60zł/l, Mobil 1 0W30 w sklepie za 45-50zł/l. Oleju 0W30 w ASO w ogóle nie mają. Filtr kabinowy w ASO 130zł, w sklepie ok. 80zł (markowy, zamienniki tańsze są). Może nie zawsze jest 2x drożej ale różnice są. Ja sobie przed przeglądem wchodzę na Allegro i w kilka minut zamawiam komplet filtrów i olej z przesyłką do domu. Taniej i wygodnie. Przy mojej częstotliwości wymian oszczędności jednak są zauważalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Ale wiesz przynajmniej ile zaplacisz czy dopiero po tym jak skoncza??? Cena jest mniej więcej stała bo ilość roboczogodzin jest brana z tabeli dla danej czynności (np. wymiana filtra powietrza = 0,5h), niezależnie od tego ile auto w serwisie faktycznie stało. Oczywiście serwis dba, żeby coś przy okazji znaleźć i wymienić, bo za to sobie policzą ekstra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > A jak było w Atlancie? Akumulatory wytrzymywaly długo w Atlancie, moim zdaniem przyczyna jest temperatura średnia a nie max. (w Atlancie było znacznie ciepłej niz tutaj w dzień, ale w nocy było zdecydowanie chlodniej nawet w upalne dni). A w sprawie zmieniania oleju - nowoczesny syntetyck bez problemu mozna zmieniać co 20 tysięcy mil, ale... Ale problemem jest nie olej, ale filtr oleju. Większość samochodów projektowanych na rynek USA z założenia bedzie miało zmieniany olej co 5-7 tys. mil i filtr jest maleńki. I jak nie zmieniasz co tyle ile producent zaleca to filtr sie zatyka, olej idzie bokiem bez filtrowania i robi sie kuku. Do tego większość samochodow jeździ na najtańszym olejumineralnym. A jak się przykro Toyota przekonała, najtańszy mineralny bez częstego zmieniania produkuje obrzydliwy szlam. I tenże szlam zatyka smoka pompy oleju i silnik się zaciera. Ludzie zmieniali olej co 8000 mil i silniki po 3-4 zmianach szły do śmieci. Toyota miała sporo problemów, bo pomimo że wina była użytkowników (instrukcja mówiła 5000 mil), to fama o zacierających się silnikach poszła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Ale wiesz przynajmniej ile zaplacisz czy dopiero po tym jak skoncza??? U mnie dają estymatę + dzwonią jeżeli odkryją coś, co zwiększa koszt. Więc nie ma zaskoczeń po przyjściu do dealera. Ale zwykle estymata jest taka, że ma się od razu zawał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > U mnie dają estymatę + dzwonią jeżeli odkryją coś, co zwiększa koszt. Więc nie ma zaskoczeń po > przyjściu do dealera. Ale zwykle estymata jest taka, że ma się od razu zawał Wlasnie, wlasnie. Zawsze wiem wczesniej ile place... I niesmiertelne, a wycieraczki? Nope, bugger off - ide do kmart Dlatego zastanawiam sie jak to w pl dziala, co nie sa ci wstanie powiedizec ile Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Cena jest mniej więcej stała bo ilość roboczogodzin jest brana z tabeli dla danej czynności (np. > wymiana filtra powietrza = 0,5h), niezależnie od tego ile auto w serwisie faktycznie stało. > Oczywiście serwis dba, żeby coś przy okazji znaleźć i wymienić, bo za to sobie policzą ekstra. Tak mnie jeden serwis raz do furii doprowadził. Byłem stałym klientem, serwisowałem każdego Fiata jakiego miałem u nich. Pojechałem raz na przegląd i jeszcze zgłosiłem, że mi światło z tyłu raz działa raz nie. Jak sie przyłoży "niutona" to światełka to działa. Zdjęli całą lampę, okazało się, że pod nią było pełno liści. Wymietli, założyli i git. Koniec? Nie nie koniec Postanowili, że jak sie tak waliło po lampie, to trzeba wymienić żarówkę, bo ta niechybnie niedługo padnie. Żarówka po cenach ASO. Wymiana żarówki też po roboczogodzinie ASO. Koniec? Nie, jeszcze nie Jak wymienili tą jedna żarówkę, to stwierdzili, że przeciez żarówki padają parami...wymienili i drugą Nie chcę teraz wymyślać ile za te "dodatkowe usługi" zapłaciłem, ale kwota była dosyć ciekawa jak na coś, co nie wymagało żadnego działania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Wlasnie, wlasnie. Zawsze wiem wczesniej ile place... I niesmiertelne, a wycieraczki? > Nope, bugger off - ide do kmart > Dlatego zastanawiam sie jak to w pl dziala, co nie sa ci wstanie powiedizec ile W Lexusie nie zmienia się wycieraczek Tylko piórka - Toyota wymyśliła że w ten sposób będzie ekologiczniej. Jest na pewno taniej, bo komplet gumek kosztuje mnie kilka $ = zmieniam co 3-4 miesiące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Wlasnie, wlasnie. Zawsze wiem wczesniej ile place... I niesmiertelne, a wycieraczki? > Nope, bugger off - ide do kmart > Dlatego zastanawiam sie jak to w pl dziala, co nie sa ci wstanie powiedizec ile Mówią Dam przykład ostatniego przeglądu Mitsubishi. Miał kosztować chyba 1100PLN jak wszystkie graty z ASO, a jak swoje graty to chyba 400-500PLN (za graty na allegro dałem niecałe 200PLN). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > W Lexusie nie zmienia się wycieraczek Tylko piórka - Toyota wymyśliła że w ten sposób będzie > ekologiczniej. Jest na pewno taniej, bo komplet gumek kosztuje mnie kilka $ = zmieniam co 3-4 > miesiące. A masz zwykłe druciane wycieraczki? Bo teraz nawymyślali tych płaskich cudaków i już piórka z takiej nie wydłubiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Cena jest mniej więcej stała bo ilość roboczogodzin jest brana z tabeli dla danej czynności (np. > wymiana filtra powietrza = 0,5h), niezależnie od tego ile auto w serwisie faktycznie stało. > Oczywiście serwis dba, żeby coś przy okazji znaleźć i wymienić, bo za to sobie policzą ekstra. No dobra, ale czy mowia ci ile zaplacisz, zanim do nich pojedziesz? Dam ci przyklad, u mnie dzwonie do delaera i np u jednego bedzie $170, u drugiego $230.. Bo inna dzielnica, bo np moze cie wcisnac na wczoraj, etc.. Etc jest pare czynnikow. Ktorys service w Kluger, chyba 80kkm, byla roznica miedzy delarami i rozpietosc $1,100 do $830... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Czegos nie rozumiem, .. I do ciebie nie zadzwonili i zapytali sie, czy druga maj ci wymienic???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > No dobra, ale czy mowia ci ile zaplacisz, zanim do nich pojedziesz? Mówią, jeśli zapytasz. > Dam ci przyklad, u mnie dzwonie do delaera i np u jednego bedzie $170, u drugiego $230.. Bo inna > dzielnica, bo np moze cie wcisnac na wczoraj, etc.. Etc jest pare czynnikow. Ktorys service w > Kluger, chyba 80kkm, byla roznica miedzy delarami i rozpietosc $1,100 do $830... U mnie też rozpiętość potrafi być spora, ale kryterium wyboru serwisu jest prawdopodobieństwo zepsucia auta przez tamtejszych mechaników. Wybierasz ten, w którym są szanse że najmniej zepsują, bez względu na cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Do tego większość samochodow jeździ na najtańszym olejumineralnym. A jak się przykro Toyota > przekonała, najtańszy mineralny bez częstego zmieniania produkuje obrzydliwy szlam. I tenże > szlam zatyka smoka pompy oleju i silnik się zaciera. Ludzie zmieniali olej co 8000 mil i > silniki po 3-4 zmianach szły do śmieci. Toyota miała sporo problemów, bo pomimo że wina była > użytkowników (instrukcja mówiła 5000 mil), to fama o zacierających się silnikach poszła. No dobra, więc też jest to takie pokątne naciąganie klienta. "Patrz masz tu tani olej i malutki taniutki filtr oleju". Ale nie jest napisane "Masz tanie graty, to Cię przytniemy na częstym serwisie" We Fiatach też w sumie jest mały filtr, wielkości powiedzmy kubka do kawy. W Mitsu albo w Alfie jest filtr wielkości czajnika do herbaty. Wsuwa się go w jakies magiczne miejsce w silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > W Lexusie nie zmienia się wycieraczek Tylko piórka - Toyota wymyśliła że w ten sposób będzie > ekologiczniej. Jest na pewno taniej, bo komplet gumek kosztuje mnie kilka $ = zmieniam co 3-4 > miesiące. O tym mowie, Toyota liczy $30, w FJ nie mam wyboru, bo nie ma nic w K-mart, kupilem paczke za $150 i wlasnie i konczy...ale dnerwuje, mnie bo w k-mary taka sama paczke kupisz za $20 - u ciebie jeszcze taniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Czegos nie rozumiem, .. I do ciebie nie zadzwonili i zapytali sie, czy druga maj ci wymienic???? W Rosji niet Uncle Sam zostaje chyba ,że captiva Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > O tym mowie, Toyota liczy $30, w FJ nie mam wyboru, bo nie ma nic w K-mart, kupilem paczke za $150 > i wlasnie i konczy...ale dnerwuje, mnie bo w k-mary taka sama paczke kupisz za $20 - u ciebie > jeszcze taniej... Przecież na Twoim zdjęciu widać, że tam siedzą zwykłe druciaki. Na rynku znajdziesz je bez problemu we wszystkich rozmiarach za niewielkie pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Czegos nie rozumiem, .. I do ciebie nie zadzwonili i zapytali sie, czy druga maj ci wymienic???? A jak sądzisz? Oczywiście że nie zadzwonili. Przeciez to chyba oczywiste, że jak jest problem z oświetleniem to się wymienia żarówkę, nie? A jak się wymienia jedną to i drugą W takich nieoczywistych sprawach jak np wymiana wahacza to dzwonią, ale tez pewności nie ma. Raz z głównego serwisu Daewoo w Warszawie, odbierałem auto w asyście policji. Serwis nie chciał wydać auta, bo ja nie zapłaciłem za część usługi. Tylko że ja tej usługi nie zamawiałem. Poinformowano mnie przy odbiorze że coś wymienili w zawieszeniu (już nie pamiętam co to było). Tutaj po części masz odpowiedź na temat który często podejmujesz. Dlaczego tak mało nowych samochodów się sprzedaje w kraju 36mln luda. Bo nowe auto to problem z autoryzowanym serwisem. Jak trafisz dobrze to masz dobre doświadczenie i następne też kupisz nowe. Jak trafisz źle (a szansa bardzo duża), to już Ci tak bardzo na nówce z gwarancją nie będzie zależeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 16 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 >A jak sądzisz? Ide spac do jamki i sie zamykam ... Powiem wprost, nie rozumiem, nie rozumiem. Jak to w ogole moze tak funkcjonowac... Nic dziwnego, ze niektorych draznie, rownie dobrze moge o UFO pisac Po prostu nie pojmuje, jak moga nie dzwonic...... Przespie sie, poczytam rano, moze zobacze, ze to zart, albo jeszcze gorzej... Rzeczywistosc w PL... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > No dobra, więc też jest to takie pokątne naciąganie klienta. > "Patrz masz tu tani olej i malutki taniutki filtr oleju". > Ale nie jest napisane "Masz tanie graty, to Cię przytniemy na częstym serwisie" Wiesz, ja w sumie bardzo lubię te częste zmiany oleju. Powodów jest kilka: a) przy okazji przekładają też opony co pozwala na ich równomierne zużycie b) przy każdym spotkaniu z samochodem technik sprawdza wszystko - akumulator, amortyzatory, klocki, płyny i tym podobne. Wiem że mógłbym sam, ale co specjalista to specjalista. > We Fiatach też w sumie jest mały filtr, wielkości powiedzmy kubka do kawy. > W Mitsu albo w Alfie jest filtr wielkości czajnika do herbaty. Wsuwa się go w jakies magiczne > miejsce w silniku Podejrzewam że też po 10 tys. km filtr jest zatkany, ale w europie się mniej jeździ i jak silnik padnie po 200 kkm to nic dziwnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Tak mnie jeden serwis raz do furii doprowadził. > Byłem stałym klientem, serwisowałem każdego Fiata jakiego miałem u nich. > Pojechałem raz na przegląd i jeszcze zgłosiłem, że mi światło z tyłu raz działa raz nie. Jak sie > przyłoży "niutona" to światełka to działa. > Zdjęli całą lampę, okazało się, że pod nią było pełno liści. Wymietli, założyli i git. Koniec? Nie > nie koniec > Postanowili, że jak sie tak waliło po lampie, to trzeba wymienić żarówkę, bo ta niechybnie niedługo > padnie. Żarówka po cenach ASO. Wymiana żarówki też po roboczogodzinie ASO. Koniec? Nie, > jeszcze nie > Jak wymienili tą jedna żarówkę, to stwierdzili, że przeciez żarówki padają parami...wymienili i > drugą > Nie chcę teraz wymyślać ile za te "dodatkowe usługi" zapłaciłem, ale kwota była dosyć ciekawa jak > na coś, co nie wymagało żadnego działania W sumie to zrobili to co powinni - żarówki powinno się wymieniać parami a jak już mają rozłożoną lampę, to lepiej profilaktycznie wymienić żarówkę. Ja bym był zadowolony jak by mi zmienili obie przy okazji. Ale powinni najpierw zadzwonić i powiedzieć co i ile. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Ide spac do jamki i sie zamykam ... Powiem wprost, nie rozumiem, nie rozumiem. Jak to w ogole moze > tak funkcjonowac... Nic dziwnego, ze niektorych draznie, rownie dobrze moge o UFO pisac > Po prostu nie pojmuje, jak moga nie dzwonic...... > Przespie sie, poczytam rano, moze zobacze, ze to zart, albo jeszcze gorzej... Rzeczywistosc w PL... Cos mi się teraz przypomniało apropo przeglądów w Polsce to już dopiszę Pierwsza rzecz która opiszę mnie mało dziwi. Pewnie dlatego że tu mieszkam. Druga jednak zdziwiła nawet mnie Chodzi o ASO Chevrolett w Warszawie. Niestety nie wiem które dokładnie wybrał sobie mój ojciec do serwisowania swojego Aveo 1.2, ale na pewno jest to ASO po azjatyckiej stronie Warszawy. Akcja pierwszej sytuacji ma miejsce w roku chyba 2008, kiedy to rodzice kupili Aveo. Auto miało pół roku w momencie kupna, ale właściwie to maja je od nowości. Pierwszy właściciel wygrał je na turnieju brydżowym, a że była to znajoma rodziców i nie potrzebowała auta, to moi starsi je odkupili. Mogła sprzedać je po pół roku żeby nie płacić jakiegoś tam podatku. To tylko tytułem wstępu, aby zaznaczyć że auto właściwie mają od nowości, bez jakiś niespodzianek Pierwszy przegląd Aveo i okazało się to co u mnie w Daewoo. Do wymiany coś w zawieszeniu, coś co podobno było skrzywione Auto nowe, jeżdżone na działkę No cóż zdarza się. Wyszło drogo. Dam se głowę uciąć że nic skrzywione nie było, ale ASO Chevrolett to dno i metr mułu. Druga sytuacja. jadę ostatnio z ojcem i ojciec się pyta czy nie znam jakiegos mechanika gdzie może robic przeglądy Aveo, bo te ceny ASO go rujnują. Ojciec już emeryt No i tłumaczy mi, że ostatnio za przegląd zapłacił....1800PLN Próbowałem się dowiedzieć co tam robił, bo może mu ćwiartkę auta wspawywali Niestety nie wiedział. Tyle było na fakturze, to tyle zapłacił Skoro nie wiedział, to znaczy że nie dzwonili że coś jest dodatkowo do roboty. Aveo jak zapewne wiesz, to nie prom kosmiczny 1800PLN to o ile się orientuję wysokość całej miesięcznej emerytury ojca. To da Ci obraz nędzy i rozpaczy Powiedziałem mu, że jak się dowiem że on tam pojechał jeszcze raz, to się do niego nie będę rok odzywał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 Ale to także oznacza, że Tesla w takich warunkach będzie do wymiany szybciej niż to producent zakłada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > Ale to także oznacza, że Tesla w takich warunkach będzie do wymiany szybciej > niż to producent zakłada? Z tego co Tesla pisze, to największym wrogiem Li-Io jest zimno a nie ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2013 > A masz zwykłe druciane wycieraczki? Bo teraz nawymyślali tych płaskich cudaków i już piórka z > takiej nie wydłubiesz. Tak. Co ciekawe założyłem raz te płaskie i okazało się że są gorsze, więc zmieniłem spowrotem na oryginalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.