Skocz do zawartości

Astra II 1.2 lpg


deszczowyRoman

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie. Jakie spalanie ma ten silnik (Pb i LPG) w budzie 5 drzwiowej. Jak z awaryjnoscia tego silnika?

Jesli ktos mógłby porownac do astra I 1.4 60KM.

Docelowo auto bedzie jedzic w miesice wiec predkosci 50-70km/h

czasem jakis wyjazd poza miasto i tu predkosc 90-120 km/h.

Jestem swiadom ze to tylko 1.2 , ale astra I miała 1.4 60km i tez jezdziła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie jeździła.

> To jedyne auto w moim życiu, gdzie wcisnąłem gaz do końca i pytam właściciela siedzącego obok, co

> się dzieje i czemu nas wszystko wyprzedza.

potwierdzam, przy niej nawet punto 1.2 8V to demon predkosci ... smile.gif

auto w swojej mulowatosci jest wrecz niebezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak w temacie. Jakie spalanie ma ten silnik (Pb i LPG) w budzie 5 drzwiowej. Jak z awaryjnoscia

> tego silnika?

> Jesli ktos mógłby porownac do astra I 1.4 60KM.

> Docelowo auto bedzie jedzic w miesice wiec predkosci 50-70km/h

> czasem jakis wyjazd poza miasto i tu predkosc 90-120 km/h.

> Jestem swiadom ze to tylko 1.2 , ale astra I miała 1.4 60km i tez jezdziła.

Pamiętam jak w 98' chyba roku, ciotka kupowała nowe auto i padło na astrę. Wybierała między astrą I 1.6 75KM a astrą II 1.2 total golas - były zbliżone cenowo. Wybrała astrę I bo bo II 1.2 turlała się słabo (szczególnie chodzi o elastyczność).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.4 twinport to ZTCP rozwiercony 1.2 wiec awaryjność będzie taka sama czyli stosunkowo nieduża. Spalanie też będzie porównywalne bo żeby to jechało to cegła na gaz biglaugh.gif Podtlenek LPG powinien sie dobrze zakładać bo ten silnik ma samoregulację luzu zaworów i generalnie jest niezły do gazu. Ale LPG zabierze kilka KM wiec jazda będzie wooooolna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję dość często jezdzić dokładnie taką astrą 1.2 5D. Pod górki tego pchać nie trzeba było, i nie słuchaj że nie idzie tym jezdzić- fakt, "pod butem" za wiele nie ma ale do spokojnej jazdy wystarczy wink.gif. Sam jeżdżę astrą g tyle że 1.6 w budzie kombi która także jest mułem ale do spokojnej jazdy wystarcza i jakoś zawalidrogą nie jestem 270751858-jezyk.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem swego czasu kilkadziesiąt tysięcy km Astrą F z silnikiem 1.4 60KM. I z całą odpowiedzialnością mówię Ci: "nie idź tą drogą"! Ten silnik jest za słaby do tego samochodu, jazda w trasie ze średnim załadowaniem wymaga zastosowanie nauk z techniki jazdy zdobytych przy powożeniu Diablo 126p. NA-PRA-WDĘ !!! Po zagazowaniu jeszcze gorzej, tak - miałem w nim gaz.

Jedyną zaletą tego silnika jest oszczędność w trasie, jeśli jedziesz płynnie i w okolicach 100-110 km/h. Jeśli przyjdą Ci do głowy figle w postaci wyprzedzania czy szybszej jazdy, zapomnij o oszczędnościach.

Silnik 1.2 jest nie lepszy. Porównywałem jeżdżąc Astrą F - żadna różnica.

Szkoda czasu na najsłabsze silnika w Astrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie bym nie kupil (mam akurat duze wymagania co do dynamiki auta, nie poradze zlosnik.gif) ale jesli potencjalnemu uzytkownikowi nigdy sie nie spieszy - obserwuje czasem takich co poza miastem jada 80-90 albo i mniej - a cena atrakcyjna to czemu nie. Z pkt A do B dojedzie.

Zdarzalo sie jezdzic w trasy zaladowanym MB 308 2.3D wolnossak, cale 80KM. Nawet pusty przegrywa z 126p, zaladowanego wyprzedzaja co zywsze slimaki. Na miejsce jednak zawsze dojezdzal a ze troche pozniej ... Tylko jazdy po gorach nie lubialem bo odbywalo sie to tak: 5ka, gaz w desce czyli standardowe polozenie podczas jazdy, predkosc maleje, 4ka ciagle gaz w desce predkosc maleje tylko troche wolniej, 3ka 60 gaz w desce silnik wyje bo 70 odcinka i tak sie jedzieeeeeeeeee az sie gorka skonczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdarzalo sie jezdzic w trasy zaladowanym MB 308 2.3D wolnossak, cale 80KM. Nawet pusty przegrywa z

> 126p, zaladowanego wyprzedzaja co zywsze slimaki. Na miejsce jednak zawsze dojezdzal a ze

> troche pozniej ...

ja ostatnio jedzilem w trasy mb 100d, dwie osoby bez ładunku- predkosc przelotowa wg. gps wynosila 70km/h,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam astre I 1.4 60 km i calkiem przyjemnie mi sie tym jezdzi po miescie oraz na trasach autostrada;), wyprzedzanie zaladowanym autem faktycznie ciezkie...

astra 2 mialem 1.4 16V i to juz byl pocisk w porownaniu do 1.4 8v w astrze F, mysle, ze do Twoich wymagan, miasto, miasto czasami wypad za kupilbym astre 2 1.2 gdyby byla w super cenie.

masz juz cos na oku? pewne auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam astre I 1.4 60 km i calkiem przyjemnie mi sie tym jezdzi po miescie oraz na trasach

> autostrada;), wyprzedzanie zaladowanym autem faktycznie ciezkie...

> astra 2 mialem 1.4 16V i to juz byl pocisk w porownaniu do 1.4 8v w astrze F, mysle, ze do Twoich

> wymagan, miasto, miasto czasami wypad za kupilbym astre 2 1.2 gdyby byla w super cenie.

> masz juz cos na oku? pewne auto?

pytanie po co się męczyć ?

ile może być różnicy w cenie ?

tata też wpakował sie w astre 1.4 60KM i potem całe 5lat żałował że nie dołożył do mocniejszego silnika

zresztą potem ja dostałem ją w spadku i gdyby nie to że cena była naprawdę okazyjna, to też bym żałował

co ciekawe mnie astra paliła podobne ilości gazu jak teraz c-max (120KM, 1.8, 1400kg)

owszem po mieście to się jeszcze da jeździć, ale na trasie jest dramat, wyprzedzenie ciężarówki przy 70-80km/h jest prawie nierealne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co ciekawe mnie astra paliła podobne ilości gazu jak teraz c-max (120KM, 1.8, 1400kg)

stara prawda glosi, ze paliwozernosc nie zawsze wiaze sie z wielkoscia silnika smile.gif

przykladowo:

1)punto 2 1.2 16V palilo mi 9.2 l LPG/100 km

2)punto 2 1.2 8v 8.2-8.3 l LPG/100 km

3)panda 1.1 10-11 l LPG/100 km (cos spieprzone z instalcja)

4) vectra C 1.8 srednio 9.5 l LPG/100 km ...

z powyzszego zestawienia wynika, ze vectra pomimo ponad 2 krotnie wiekszej mocy niz panda ma porownywalne spalanie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może w czystej trasie, w cyklu mieszanym nie ma szans na takie spalenie w tym aucie.

Na jakie icon_eek.gif?

W trasie to tym autem schodze spokojnie ponizej 7l/100km (6.6-6.7l/100km), gdzie jakas godzine jade autostrada, a poltorej bocznymi drogami i przebijaniem sie przez miejscowosci rozne.

Srednia z ponad 100k km mam na poziomie 7.9l/100km zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może w czystej trasie, w cyklu mieszanym nie ma szans na takie spalenie w tym aucie.

napisalem "srednio" .... zatem - bywaly trasy, na ktorych na komputerze benzynowym bylo 6.3l LPG/100 km, co dawalo ok. 7.5 l LPG/100 km.... bywaly tez takie, ze spalaniem 15 l LPG/100 km....

W ruchu miejskim mam zazwyczaj 11 l LPG/100 km ... gdy jezdze troszke bardziej energicznie to jest to ok. 13 l LPG/100 km ...

Reasumujac, podane przeze mnie 9,5 l LPG/100 km, jako srednie spalanie nie jest wartoscia specjalnie wydumana...

Zerknij sobie na raporty spalania autocentrum - innym wychodza wartosci podobne ...

W takich samych warunkach punto 2 1.2 16V spala mi 9.2 l LPG/100km, a punto 2 1.2 8V cos ponad 8 ....

Zatem, pojemnosc silnika nie zawsze musi wiazac sie ze wzrostem spalania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja ostatnio jedzilem w trasy mb 100d, dwie osoby bez ładunku- predkosc przelotowa wg. gps wynosila 70km/h,

Jeśli znalazłeś konkretny egzemplarz Astry F w świetnym stanie i za bardzo dobre pieniądze, to rozumiem Twój dylemat. Bo w sumie w tak wiekowych samochodach liczy się przede wszystkim stan techniczny.

Ale jeśli z jakiegoś (niezrozumiałego dla mnie) powodu chcesz sobie kupić Astrę F czy chociażby G, to wśród silników szukaj albo nieśmiertelnego 1.6 8V (od 75KM do ponad 90), albo 1.6 16V. Demony to może nie są, ale dobrze się gazują a na dodatek ostatnie wersje 8V są w miarę mocne i niezawodne.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejedź się tym autem - dychawiczne silniki w przyciężkich budach mają często jedną przykrą, IMO skrajnie niebezpieczną właściwość - uniemożliwiają minimalnie dynamiczne wykonanie np lewoskrętu ze startu zatrzymanego czy trywialne szybsze ruszenie z miejsca. Typowym przykładem jest np Xsara 1.4HDI którą mam czasami nieprzyjemność powozić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przejedź się tym autem - dychawiczne silniki w przyciężkich budach mają często jedną przykrą, IMO

> skrajnie niebezpieczną właściwość - uniemożliwiają minimalnie dynamiczne wykonanie np

> lewoskrętu ze startu zatrzymanego czy trywialne szybsze ruszenie z miejsca. Typowym przykładem

> jest np Xsara 1.4HDI którą mam czasami nieprzyjemność powozić

na dodatek pala niebotyczne ilosci paliwa frown.gif ... tzn bywa, ze silnik o mocy blisko 2-krotnie wiekszej spala tyle samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, nie jeździła.

> To jedyne auto w moim życiu, gdzie wcisnąłem gaz do końca i pytam właściciela siedzącego obok, co

> się dzieje i czemu nas wszystko wyprzedza.

Kupiłem taka kilka lat temu teściowi i potwierdzam - ten samochod nie jedzie. A na gazie jest jeszcze gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na jakie ?

> W trasie to tym autem schodze spokojnie ponizej 7l/100km (6.6-6.7l/100km),

Widze tu 3 możliwości.

1. Jeździsz suuuuper oszczednie, wolno i najczęściej z wiatrem. Coś a`la ecodriving tylko jeszcze w kapeluszu.

2. Masz źle wyregulowaną instalację i jeździsz na ubogiej mieszance.

3. Coś źle liczysz średnie spalanie.

Mi Astra 1.9 diesel w trasie pali ponad 7 A jak dam ostrzej w gaz to i 8 weźmie. Z kolei Astra II w trasie Wawa-Zakopane-Wawa przy dynamicznej jeździe zapakowana po dach spaliła mi na ubogiej mieszance 8,5 litra LPG na 100 km + jeden zawór wydechowy biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.