Colliber Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 Pokusiłem się ostatnio pojeździć w stylu Eco-drive. Wnioski są zaskakujące. Wcale nie trzeba być spod świateł ostatni. Wcale nie trzeba jechać jak kapelusz. Przy stylu jazdy miejskiej zakresie 1-2krpm i nie przekraczając na trasie 120km/h udało mi się zejść ze spalaniem do wartości 6.6l/100km co daje zasięg ponad 1000km na jednym baku. Jak na trzylitrowy motor z non-stop załączonym klimatronikiem, dla mnie rewelacja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > Pokusiłem się ostatnio pojeździć w stylu Eco-drive. > Wnioski są zaskakujące. > Wcale nie trzeba być spod świateł ostatni. > Wcale nie trzeba jechać jak kapelusz. > Przy stylu jazdy miejskiej zakresie 1-2krpm i nie przekraczając na trasie 120km/h udało mi się > zejść ze spalaniem do wartości 6.6l/100km co daje zasięg ponad 1000km na jednym baku. > Jak na trzylitrowy motor z non-stop załączonym klimatronikiem, dla mnie rewelacja... ostatnio przeleciałem 610km na jednym tankowaniu (56l) jak na 1,8 bez klimy to niesamowity rezultat u mnie. Zwykle ledwo ponad 500km robię. wystarczy przestać używać hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > Pokusiłem się ostatnio pojeździć w stylu Eco-drive. nie raz chcialem, ale zawsze na checiach sie konczylo... moze jakos sie zmusze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 20 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > nie raz chcialem, ale zawsze na checiach sie konczylo... moze jakos sie zmusze Wiesz, to naprawdę nie jest tak, że wszyscy muszą cię objeżdżać trąbiąc przeraźliwie. Rzekł bym nawet, że to normalna jazda, bez pośpiechu przynosi takie efekty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FRS Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 są miasta i miasta, w jednym 10km robisz w godzine w drugim 15min trzeba uściiślić ile było jazdy miejskiej a ile poza, gdzie i na jak szerokich oponach, wystarczy jeździć normalnie a nie traktować pedałów metodą 0, 1. ja kiedy tam sobie pojeżdżę do 2 tyś to jak mi przyjdzie depnąć to puszcza ładnego bąka, do tego turbo gnojówki nie lubią PSJ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 20 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > są miasta i miasta, Warszawa > w jednym 10km robisz w godzine w drugim 15min > trzeba uściiślić ile było jazdy miejskiej a ile poza, gdzie i na jak szerokich oponach, 50/50 235/45R17 > wystarczy jeździć normalnie a nie traktować pedałów metodą 0, 1. > ja kiedy tam sobie pojeżdżę do 2 tyś to jak mi przyjdzie depnąć to puszcza ładnego bąka, do tego > turbo gnojówki nie lubią PSJ. A co to PSJ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 Automat czy manual? Ja po tym jak baczniej przyjzalem sie wskazaniom ekonomizera, zmienilem styl jazdy. Np. podczas stalej jazdy z predkoscia 110km/h na IV auto pali o ok 2 litry mniej niz na V przy tej samej predkosci. Tak wiec w przypadku mojego auta teoria zeby jezdzic na jak najnizszych obrotach, wogle sie nie sprawdza. Teraz staram sie jezdzic tak, zeby nie schodzic ponizej 2000obr/min , kiedys duzo wachlowalem, teraz jazda niemal jak automatem Bialystok to nie wawa, ale spalanie 60/40 mam na poziomie 7,5l i to bez wyrzeczen, a na trasie V wrzucam przy ok 140. pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 20 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > Automat czy manual? Manual >Ja po tym jak baczniej przyjzalem sie wskazaniom ekonomizera, zmienilem styl > jazdy. Np. podczas stalej jazdy z predkoscia 110km/h na IV auto pali o ok 2 litry mniej niz na > V przy tej samej predkosci. Zgadza się >Tak wiec w przypadku mojego auta teoria zeby jezdzic na jak > najnizszych obrotach, wogle sie nie sprawdza. Teraz staram sie jezdzic tak, zeby nie schodzic > ponizej 2000obr/min , kiedys duzo wachlowalem, teraz jazda niemal jak automatem > Bialystok to nie wawa, ale spalanie 60/40 mam na poziomie 7,5l i to bez wyrzeczen, a na trasie V > wrzucam przy ok 140. > pozdr. 7.8 to ja mam jak popierniczam po autostradzie licznikowe 160... A clou całego zamieszania to tak jak wspomniał koyotee jak najmniej hamulca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 20 Października 2012 Udostępnij Napisano 20 Października 2012 > ostatnio przeleciałem 610km na jednym tankowaniu (56l) > jak na 1,8 bez klimy to niesamowity rezultat u mnie. Zwykle ledwo ponad 500km robię. > wystarczy przestać używać hamulca. ja robię 2,0 l diezlem na 50 l powyżej 600 km a 3 l diezlem w BMW tankowanie po więcej niż 1000 km i to po mieście (Łódź) to jakieś 80 l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > Automat czy manual? Ja po tym jak baczniej przyjzalem sie wskazaniom ekonomizera, zmienilem styl > jazdy. Np. podczas stalej jazdy z predkoscia 110km/h na IV auto pali o ok 2 litry mniej niz na > V przy tej samej predkosci. Tak wiec w przypadku mojego auta teoria zeby jezdzic na jak > najnizszych obrotach, wogle sie nie sprawdza. jeśli jest taka teoria to jest ona błędna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > jeśli jest taka teoria to jest ona błędna. To po co automaty sa zaprogramowane tak, zeby jezdzic na jak najnizszych obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > nie raz chcialem, ale zawsze na checiach sie konczylo... moze jakos sie zmusze Latwo sie przyzwyczaic. Dzis mnie wk... nawet jak ktos obok cisnie np. do samych czerwonych swiatel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > Latwo sie przyzwyczaic. Dzis mnie wk... nawet jak ktos obok cisnie np. do samych czerwonych > swiatel. ja tez nie paluje zawsze, wszedzie i gdzie sie da... ale jazda 70-80 na trasie mnie meczy, a w miescie.... jak jest miejsce to lubie slalomem pojechac (plynnie, nie zmuszajac nikogo do hamowania) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > To po co automaty sa zaprogramowane tak, zeby jezdzic na jak najnizszych obrotach? Na obrotach w stylu bieg jałowy raczej nie jeżdżą. Zobacz, że tu mowa o dość wysokich prędkościach. Nie wiem jak wygląda wykres tego silnika ale może się okazać, że obciążenie dla silnika przy prędkości rzędu 120km/h jest tak duże, że musi wykorzystać maks dostępną moc na piątym biegu (przy bardzo długim przełożeniu i obrotach około 1700) a na czwórce silniczek sobie leciutko pyrka z obrotami powiedzmy 2200 dając dużo mniejszą dawkę paliwa na cykl. U mnie przy małych prędkościach i niższych biegach (w wolnossącej benzynie) mogę śmiało jechać od 1500 obr/min. Jak w grę wejdą większe opory to na piątym biegu już mi się to średnio opłaca, silnik zaczyna dostawać drgawek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 21 Października 2012 Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > Na obrotach w stylu bieg jałowy raczej nie jeżdżą. Niewiele wyżej bywa. W ośmiobiegowym jedzie od ok 1000 rpm, to niewiele ponad obroty jałowe wynik ecojazy jest taki: 320i F30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 21 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2012 > wykorzystać maks dostępną moc na piątym biegu (przy bardzo długim przełożeniu i obrotach około > 1700) a na czwórce silniczek sobie leciutko pyrka z obrotami powiedzmy 2200 dając dużo > mniejszą dawkę paliwa na cykl. Wg moich doświadczeń generalnie wychodzi na to, że trzeba w miarę szybko dojść do zakładanej prędkości i potem po prostu ją utrzymywać na jak najwyższym/najniższym* biegu. Powyższe dane dotyczące zużycia w żadnym stopniu nie pochodzą z jazdy kapeluszniczej, stąd moje zdziwienie. Na DK8 "mknę" normalnie ok 100-110km/h, w mieście "standard" 60/80, na A2 jedynie nie wykorzystuje maksymalnie dozwolonej tylko jadę pomiędzy 120-130. Co ciekawe i tak jestem jednym z szybszych... (*)w zależności jak na to spojrzeć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 moje auto na pełnym baku w trybie mieszanym ma zasięg ok 830-850 km, na autostradzie predkość 130-140 ok 950 km. Ale jechałem któregoś razu w traske i chciałem zatankowac na konkretnej stacji w konkretnym miejscu, dlatego ostatnie 150 km jechałem na maksymalnym eco-drivingu, w sumie zasięg wyszedł 1120 km. Generalnie ecodriving to nie tylko niska predkosć, to przede wszystkim przewidywanie drogi i odpowiednio szybka reakcja: 1. widze górke, lekko przyspieszam, dojeżdzając do górki odpuszczam lekko gaz, żeby nie zwiekszać obciążenia silnika 2. jade z górki, rozpędzam troche auto 3. auto przede mna daleko hamuje, odpuszczam gaz, żeby nie używać hamulców itd itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 ja nie wie jak to robicie mi narazie 335d wychodzi w okolicy 15stu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > ja nie wie jak to robicie mi narazie 335d wychodzi w okolicy 15stu Kolega nabył 335d ? Bez fot sie nie liczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Kolega nabył 335d ? Bez fot sie nie liczy byly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > moje auto na pełnym baku w trybie mieszanym ma zasięg ok 830-850 km, na autostradzie predkość > 130-140 ok 950 km. Ale jechałem któregoś razu w traske i chciałem zatankowac na konkretnej > stacji w konkretnym miejscu, dlatego ostatnie 150 km jechałem na maksymalnym eco-drivingu, w > sumie zasięg wyszedł 1120 km. > Generalnie ecodriving to nie tylko niska predkosć, to przede wszystkim przewidywanie drogi i > odpowiednio szybka reakcja: > 1. widze górke, lekko przyspieszam, dojeżdzając do górki odpuszczam lekko gaz, żeby nie zwiekszać > obciążenia silnika > 2. jade z górki, rozpędzam troche auto > 3. auto przede mna daleko hamuje, odpuszczam gaz, żeby nie używać hamulców itd itd. Hehe. Ja robię dokładnie odwrotnie. Pod górkę się rozpedzam, ale przed szczytem już puszczam na luz. W chipowanym 318d zszedlem w trybie trasa/miasto 80/20 do 4 litrów. Wg kompa ( trza kilka procent dołożyć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 22 Października 2012 Udostępnij Napisano 22 Października 2012 > Kolega nabył 335d ? Bez fot sie nie liczy fotki byly ale w innym watku nie w chwale sie ale zrobie takowy jak tylko jakies normalne fotki pstrykne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > Hehe. Ja robię dokładnie odwrotnie. Pod górkę się rozpedzam, ale przed szczytem już puszczam na > luz. W chipowanym 318d zszedlem w trybie trasa/miasto 80/20 do 4 litrów. Wg kompa ( trza > kilka procent dołożyć) mozna skorygowac wskazania komputera do realnych przez ukryte menu. u siebie musiałem podniesc spalanie bo zanizał o 5-6% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > mozna skorygowac wskazania komputera do realnych przez ukryte menu. u siebie musiałem podniesc > spalanie bo zanizał o 5-6% Wiem, ale mi się nie chce. To nie moje auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > ja tez nie paluje zawsze, wszedzie i gdzie sie da... ale jazda 70-80 na trasie mnie meczy, a w > miescie.... jak jest miejsce to lubie slalomem pojechac (plynnie, nie zmuszajac nikogo do > hamowania) Ja sie staram poprostu nie hamowac. W miescie jak najmniej, a w trasie wlasciwie wcale. Jestem eko zakrecony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > Ja sie staram poprostu nie hamowac. W miescie jak najmniej, a w trasie wlasciwie wcale. ja tez nie naduzywam, ale jak czasami wyprzedza sie sznurek samochodow to trzeba sie jakos zmiescic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 23 Października 2012 Udostępnij Napisano 23 Października 2012 > Na obrotach w stylu bieg jałowy raczej nie jeżdżą. > Zobacz, że tu mowa o dość wysokich prędkościach. Nie wiem jak wygląda wykres tego silnika ale może > się okazać, że obciążenie dla silnika przy prędkości rzędu 120km/h jest tak duże, że musi > wykorzystać maks dostępną moc na piątym biegu (przy bardzo długim przełożeniu i obrotach około > 1700) a na czwórce silniczek sobie leciutko pyrka z obrotami powiedzmy 2200 dając dużo > mniejszą dawkę paliwa na cykl. > U mnie przy małych prędkościach i niższych biegach (w wolnossącej benzynie) mogę śmiało jechać od > 1500 obr/min. Jak w grę wejdą większe opory to na piątym biegu już mi się to średnio opłaca, > silnik zaczyna dostawać drgawek. Teoretycznie moze masz racje. Ja obserwuje zamiany biegow przez automat w dwoch Hondach, z silnikami z momentem raczej w gornym zakresie. Oczywiscie to tylko maszyna, moze nie zawsze priorytetem jest najnizsze zuzycie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 w sobote i niedziele lecialem na trase i : przy okolo 120-140km/h spalanie wychodzilo 7.1l do 7.3litra potem napotkalem bmw 330i na drodze ktore jechalo przed mercedesem c220 cdi i chlopaki lecieli wiec i ja sie dolaczyem predkosci okolo 160-200km/h spalanie wzroslo do 8.1litra.. Potem pobladzilem po wioskach i powrot do domu spalanie srednie wyszlo 8.3 z calej trasu - jestem zadowolony lecz te lekko ponad 7litrow bylo fajne lecz - ciezko jechac max 140km/h te auto sie az prosi by depnac spalanie miasto same - wychodzi mi za wysoko w porownaniu do innych z tego co widzialem.. czy moze byc to spowodowane np niedzialajacymi swiecami zarowymi ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 > spalanie miasto same - wychodzi mi za wysoko w porownaniu do innych z tego co widzialem.. czy moze > byc to spowodowane np niedzialajacymi swiecami zarowymi ?? raczej nie, spalanie mogłoby być nieco większe ale raczej niezauważalnie. Świec to tylko sprawne odpalenie i równa praca po rozruchu, myśle, że dużego wpływu na spalanie nie mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 > raczej nie, spalanie mogłoby być nieco większe ale raczej niezauważalnie. Świec to tylko sprawne > odpalenie i równa praca po rozruchu, myśle, że dużego wpływu na spalanie nie mają a to dzieki a juz sie zastanawialem bo spalanie widze ze bardzo jest rozbiegane w tym aucie... od tych 7.1 litra do nawet 17stu potrafi wziasc... gdzie e46 w maxie bral okolo 11-12... Dziwna rozbierznosc to dla mnie jest gdzie dane i raporty spalania wskazuja niewielkie roznice pomiedzy tymi modelami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 31 Października 2012 Udostępnij Napisano 31 Października 2012 E70 dziś na trasie spaliło mi wg kompa 7l, bez żadnego eco drivingu, normalna spokojna trasa do 110km/h. Za to w mieście ok 10 - jak na taką bryłę i masę wynik przyzwoity. Leon spala podobnie (z tym, że PB), a przecież to blisko 600kg różnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dominik80 Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > E70 dziś na trasie spaliło mi wg kompa 7l, bez żadnego eco drivingu, normalna spokojna trasa do > 110km/h. Za to w mieście ok 10 - jak na taką bryłę i masę wynik przyzwoity. Leon spala > podobnie (z tym, że PB), a przecież to blisko 600kg różnicy. jaki engine ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 > jaki engine ?? W X5 3.0d 235 w leonie 2.0T 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2012 tylko czy BMW to jest dobry samochód do ecodrivingu? moje np (E12) jak się sprężę to w mieście potrafi spalić nawet te 14 a na trasie 10. Tyle że.... ono tak pięknie brzmi jak się wkręci wysoko i kończy się na tym że i tak pali ~ 20l. BMW to nie są auta do oszczędzania benzyny Szkoda na to czasu = nie po to się je kupuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > tylko czy BMW to jest dobry samochód do ecodrivingu? > moje np (E12) jak się sprężę to w mieście potrafi spalić nawet te 14 a na trasie 10. Tyle że.... > ono tak pięknie brzmi jak się wkręci wysoko i kończy się na tym że i tak pali ~ 20l. BMW to > nie są auta do oszczędzania benzyny Szkoda na to czasu = nie po to się je kupuje BMW jest doskonałym autem do ekodrivingu. Lepszym niż niemal każde inne popularne auto. Dzięki temu ze dobrze trzyma sie drogi można osiągać doskonale rezultaty i mieć przy tym jeszcze trochę adrenaliny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > BMW jest doskonałym autem do ekodrivingu. Lepszym niż niemal każde inne popularne auto. Dzięki temu > ze dobrze trzyma sie drogi można osiągać doskonale rezultaty i mieć przy tym jeszcze trochę > adrenaliny. imo dzieki ekonomizerowi jak wsiadlem do e36 pierwszy raz to bylem zdziwiony, ze mozna jechac "tak samo", a spalanie moze byc mniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.