kenickie Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 Witam. Muszę wymienić przed nadejściem mrozów płyn w układzie chłodzenia. Jako, że auto już 9-letnie, to i zbiorniczek płynu jakiś taki zszarzały. Możecie podać jakich płynów używacie i jakie mają one kolory? Chciałbym zalać coś, co będzie widoczne przez ściankę zbiorniczka. Myślałem o Prestone... a silnik to 2.0HDi jakby kto pytał. P.s. Czym ew. doczyścić zbiorniczek? Wyjęcie go po spuszczeniu płynu, problemem raczej nie jest. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 Prestone jest dość popularny i bardzo uniwersalny, ma z tego co pamiętam seledynowy kolor (czyli taki między żółtym a zielonym) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 Dynagel 2000 - ma kolor różowy i jest bardzo dobrze widoczny w zbiorniczku wyrównawczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 j.w. polecam Dynagela 2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 k2 kuler - jaskrawo zielony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woockush Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 Leje do samochodów i motocykli co się napatoczy: petrygo (niebieski), borygo eko (zielony), a ostatnio do 1.6 HDi Prestone (zółto-zielony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 > P.s. Czym ew. doczyścić zbiorniczek? Wyjęcie go po spuszczeniu płynu, problemem raczej nie jest. Do wyboru BRUDPUR lub TYTAN MAX. Tym 1. (bez rozcieńczania) myję jednostkę napędową, skrzynię biegów i cały przedział maszynowni. Ten 2. zawiera w sobie 15 części wagowych kwasu fosforowego. Jeśli to nie pomoże (można sobie pomóc pędzelkiem) - to nic już nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 > k2 kuler - jaskrawo zielony Potwierdzam, najbardziej jaskrawy. Łatwo po nim wykryć nieszczelność, ma bardzo dobre właściwości zamarzające (sprawdziłem) i nadaje się do PSA HDI. Aha, jest tani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 > Witam. > Muszę wymienić przed nadejściem mrozów płyn w układzie chłodzenia. > Jako, że auto już 9-letnie, to i zbiorniczek płynu jakiś taki zszarzały. > Możecie podać jakich płynów używacie i jakie mają one kolory? > Chciałbym zalać coś, co będzie widoczne przez ściankę zbiorniczka. > Myślałem o Prestone... a silnik to 2.0HDi jakby kto pytał. > P.s. Czym ew. doczyścić zbiorniczek? Wyjęcie go po spuszczeniu płynu, problemem raczej nie jest. > Pozdrawiam Ja mam K2 Kuler, ładny jaskrawy kolor. Wyjmij zbiorniczek, przygotuj sobie torebkę ryżu, wsyp zawartość, zalej letnią wodą z detergentem, zakręć zbiorniczek i zatkaj króćce. Potrząsaj nim energicznie kilka minut. Potem możesz płukać zbiorniczek już gorącą wodą. Pomóc pomoże, ale nie sprawi że zbiorniczek będzie miał ładny kolor, kiedy był nowy. Z drugiej strony nie jest to jakaś droga sprawa, taki nowy zbiorniczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 29 Października 2012 Udostępnij Napisano 29 Października 2012 > Witam. > Muszę wymienić przed nadejściem mrozów płyn w układzie chłodzenia. > Jako, że auto już 9-letnie, to i zbiorniczek płynu jakiś taki zszarzały. > Możecie podać jakich płynów używacie i jakie mają one kolory? > Chciałbym zalać coś, co będzie widoczne przez ściankę zbiorniczka. > Myślałem o Prestone... a silnik to 2.0HDi jakby kto pytał. > P.s. Czym ew. doczyścić zbiorniczek? Wyjęcie go po spuszczeniu płynu, problemem raczej nie jest. > Pozdrawiam Bardzo dobry płyn Quote: Prestone Płyn Do Chłodnic -37°C Dodatkowo Płyn do chłodnic Prestone może być bezproblemowo mieszany z każdym innym płynem (na bazie glikolu etylenowego) nie zmieniając jego właściwości ochronnych i koloru. albo coś z Organiki = TESCO -35 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Jeśli HDI to może po prostu koncentrat Total Glacelf. Mają dwa kolory - pomarańczowy i chyba niebieski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > j.w. polecam Dynagela 2000 A jaki ma kolor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > A jaki ma kolor? Teraz różowy a kiedyś chyba zielony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Mi mechanik 4 lata temu lał jakis gotowy zielony,teraz mi dolał mi setke niebieskiego .ten 4 letni mierzył i jest bardzo mocny jeszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > Mi mechanik 4 lata temu lał jakis gotowy zielony,teraz mi dolał mi setke niebieskiego .ten 4 letni > mierzył i jest bardzo mocny jeszcze Ale "mocny" (jeśli pod tym pojęciem masz na myśli temp. zamarzania) to on będzie nawet po 20 latach Płyn wymienia się okresowo ze względu na jego właściwości antykorozyjne, które z czasem się "wyczerpują" a nie dlatego, że zacznie zamarzać (chyba, że ktoś dolewa wodę przy ubytkach). Te starsze miały żywotność 2 lata, teraz przeważnie mają 5 lat, choć są i 10 letnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOZODOJ Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > starsze miały żywotność 2 lata, teraz przeważnie mają 5 lat, choć są i 10 letnie No właśnie Ford przewiduje wymianę płynu po 10 latach i już 2x odwodzili mnie w serwisie od wymiany, bo jakoś ten okres wydaje mi się szokująco długi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 > No właśnie Ford przewiduje wymianę płynu po 10 latach i już 2x odwodzili mnie w serwisie od > wymiany, bo jakoś ten okres wydaje mi się szokująco długi. W Toyocie miałem płyn "dożywotni" ale strzelił wąż i przy okazji jego wymiany mam teraz nowy płyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 30 Października 2012 Udostępnij Napisano 30 Października 2012 Wlej sobie czerwonego Glacelfa. Dedykowane do PSA. Zresztą cokolwiek byś nie wlał to będzie dobrze jak nie zamarznie i będziesz pilnował odpowiedniego jego poziomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.