kropas Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Witam szanowne grono. Mam pytanie które kieruję do instalatorów i znawców tematu, bo muszę posiłkować się Waszą wiedzą. Mam dyskusję czy istnieje możliwość "Regulacji parametrów instalacji LPG powodującej znaczne zwiększenie mocy silnika zasilanego LPG w stosunku do noPB" W trakcie dyskusji jeden z użytkowników podał teorię (zasłyszaną w kilku warsztatach instalujących LPG) że istnieje możliwość takiej regulacji składu mieszanki (podkreślam - regulacji - nie mówimy o gruntownych modyfikacjach czy tuningu samego silnika) w efekcie której otrzymamy moc większą nawet o 20KM ! Rzecz dotyczy silnika 1,4 8v wolnossącego z Fiata (i podobnych) zasilanych IV gen. LPG. Moja teoria jest taka że największą skuteczność spalania osiągamy przy mieszance zbliżonej do stechiometrycznej, w efekcie uzyskując co najwyżej zbliżone parametry. Uważam że znaczne zubożanie czy wzbogacanie mieszanki nie przyniesie efektu wzrostu mocy - możemy jedynie uszkodzić silniki. I tu sedno. Czy istnieją jakieś metody, sposoby regulacji czy przeprogramowania sterownika instalacji LPG powodującej tak efektowny wzrost mocy ? Chciałbym raz na zawsze rozwiać swoje (i nie tylko) wątpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 Taki mały OT a w jaki sposób bogatsza mieszanka może źle wpływać na silnik? Jeśli się nie mylę to zbyt uboga wymaga większej temperatury spalania a potem wypalone gniazda itp. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > instalacji LPG powodującej tak efektowny wzrost mocy ? Chciałbym raz na zawsze rozwiać swoje > (i nie tylko) wątpliwości. Efektowny to pojecie wzgledne,ale najtansza rzecz,ktora mozna zamontowac,zeby byl ,,jakis" efekt,to wariator zaplonu. Tylko wlasnie,podobno im wiekszy silnik,tym wiekszy efekt, analogicznie im mniejszy tym mniej. Ale w niedalekim czasie chce to spr. na przykladzie swojego 1.6 (ktory to mocarna wielolitrazowa jednostka nie jest). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > I tu sedno. Czy istnieją jakieś metody, sposoby regulacji czy przeprogramowania sterownika > instalacji LPG powodującej tak efektowny wzrost mocy ? Chciałbym raz na zawsze rozwiać swoje > (i nie tylko) wątpliwości. Można. Tylko nie jest to ani proste ani tanie. Jeden kolega tutaj ma tak zrobione. Nie pamiętam kto, ale ktoś pewnie podpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 skutecznosc spalania owsze, jest największa przy mieszance stechiometrycznej, jeśli możemy to nazwac skutecznością główna idea zasilania silników ZI mieszanka stechiometryczną jest oparta o ekologię, przy silniku zasilanym taką mieszanką katalizator TWC w układzie wylotowym posiada największą sprawnosc konwersji głównych składników spalin. Z reguły silniki uzyskują wieksza moc na mieszance wzbogaconej Lambda<1, kosztem wiekszej emisji spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > ...istnieje możliwość takiej regulacji składu mieszanki (podkreślam - regulacji - nie mówimy o gruntownych modyfikacjach czy tuningu samego silnika) w efekcie której otrzymamy moc większą nawet o 20KM ! > Rzecz dotyczy silnika 1,4 8v wolnossącego z Fiata (i podobnych) zasilanych IV gen. LPG. Nie istnieje. Wariator poprawi pewne parametry, ale w zakresie średnich obrotów, które to nie są istotne dla mocy maksymalne Chciałbym tylko przypomnieć, że za moc w bardzo dużym stopniu odpowiada ilość tlenu w cylindrze, a w instalacji 4 gen. lpg podawany jest w postaci gazowej i przez to zajmuje więcej miejsca niż kropelkowo rozpylona benzyna. Zatem powietrza, w tym tlenu w cylindrze jest mniej ... Inaczej jest jeżeli wtrysk lpg jest ciekły, bo wtedy powietrze jest schładzane, ma większą gęstość i tlenu w cylindrze jest więcej. Jest jeszcze jedna kwestia - może chodzi o silnik turbo, tyko że wtedy oprócz zwiększenia ilości lpg trzeba by także zwiększyć ciśnienie doładowania ... > Uważam że znaczne zubożanie czy wzbogacanie mieszanki nie przyniesie efektu wzrostu mocy - możemy jedynie uszkodzić silniki... Wzbogacenie mieszanki zwiększa moc, ale nie tak bardzo - przecież do jej spalenia potrzebny jest tlen ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kropas Napisano 2 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Jest jeszcze jedna kwestia - może chodzi o silnik turbo, tyko że wtedy oprócz zwiększenia ilości > lpg trzeba by także zwiększyć ciśnienie doładowania ... > Wzbogacenie mieszanki zwiększa moc, ale nie tak bardzo - przecież do jej spalenia potrzebny jest > tlen ... Nie, nie.. chodzi właśnie o wolnossący. Zdaję sobie sprawę z ograniczeń tego rozwiązania 1.4 to 1.4 i ani cm3 więcej mieszanki. Wiem że zbyt duże wzbogacanie mieszanki nie ma sensu, potrzebny tlen (praw chemii i fizyki się nie przeskoczy , bo niespalone LPG pójdzie w wydech, przy okazji niszcząc katalizator. Reasumując sama regulacja nie da efektu tak dużego wzrostu mocy (o ile da wogóle) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vinci Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 w co poniektórych przeróbkach - kolosalny przyrost mocy ale w wolnossącym wariator + zimne powietrze przez lpg powinno zwiększyć moc znacząco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Witam szanowne grono. > Mam pytanie które kieruję do instalatorów i znawców tematu, bo muszę posiłkować się Waszą wiedzą. > Mam dyskusję czy istnieje możliwość "Regulacji parametrów instalacji LPG powodującej znaczne > zwiększenie mocy silnika zasilanego LPG w stosunku do noPB" > W trakcie dyskusji jeden z użytkowników podał teorię (zasłyszaną w kilku warsztatach instalujących > LPG) że istnieje możliwość takiej regulacji składu mieszanki (podkreślam - regulacji - nie > mówimy o gruntownych modyfikacjach czy tuningu samego silnika) w efekcie której otrzymamy moc > większą nawet o 20KM ! > Rzecz dotyczy silnika 1,4 8v wolnossącego z Fiata (i podobnych) zasilanych IV gen. LPG. Moja teoria > jest taka że największą skuteczność spalania osiągamy przy mieszance zbliżonej do > stechiometrycznej, w efekcie uzyskując co najwyżej zbliżone parametry. Uważam że znaczne > zubożanie czy wzbogacanie mieszanki nie przyniesie efektu wzrostu mocy - możemy jedynie > uszkodzić silniki. > I tu sedno. Czy istnieją jakieś metody, sposoby regulacji czy przeprogramowania sterownika > instalacji LPG powodującej tak efektowny wzrost mocy ? Chciałbym raz na zawsze rozwiać swoje > (i nie tylko) wątpliwości. Z precyzyjnie wystrojonej instalki IVgen można uzyskać 2KM więcej, ale nie 20 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vinci Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Z precyzyjnie wystrojonej instalki IVgen można uzyskać 2KM więcej, ale nie 20 bywało więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > Można. Tylko nie jest to ani proste ani tanie. Jeden kolega tutaj ma tak zrobione. Nie pamiętam > kto, ale ktoś pewnie podpowie. w turbodieslu z lpg mmoc wzrasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2012 > w turbodieslu z lpg mmoc wzrasta. Bez ingerencji w układ podawania powietrza - nie ma takiej możliwości ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sztywny13 Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > bywało więcej Kosmetyka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 W silnikach fiata 1,4 8V 77KM i 1.2 8V 69KM (wizualnie chyba niczym się nie różnią) na gazie głowice wytrzymują max 100 000km. Jak dobrze pójdzie to przy pierwszej regulacji zaworów np. Panda po 40000km wkłada się najcieńsze dostępne płytki. Te silniki w ogóle nie nadają się do gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > Bez ingerencji w układ podawania powietrza - nie ma takiej możliwości ... ale przy zasilaniu samym ON lambda jest daleka od stechiometrii. A z tego co pamiętam to przy obu paliwach jednocześnie można znacznie zmniejszyć nadmiar powietrza. I tu chyba można by upatrywać ten wzrost choć jakiś "kokosów" bym nie widział. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vinci Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > W silnikach fiata 1,4 8V 77KM i 1.2 8V 69KM (wizualnie chyba niczym się nie różnią) na gazie > głowice wytrzymują max 100 000km. Jak dobrze pójdzie to przy pierwszej regulacji zaworów np. > Panda po 40000km wkłada się najcieńsze dostępne płytki. Te silniki w ogóle nie nadają się do > gazu. nie wiem gdzie to przeczytałeś ale ni jak ma się to do rzeczywistości mam te silniki z nalotem 270kkm na lpg i luzy są sam ujeżdżam 1.2 8v z 2007r. z po 280kkm od początku na LPG gdzie dostało turbo i przyrost mocy 160% wcale go nie dobija Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 Nie przeczytałem. Robię te parchy od 3 lat, od początku tego roku miałem tylko jedną pandę 1.2 z 2011, która nie wymagała regulacji po 40 000km. W reszcie gniazda powypalane, wkładałem prawie najcieńsze płytki lub najcieńsze żeby utrzymać luzy 0,4-w, 0,3-s. W g.punto/evo 1.4 jest to samo. Oczywiście na to ma wpływ wiele czynników, przede wszystkim regulacja lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vinci Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 jakby były powypalane to tylko docieranie pomaga a tu widać że głowice miękkie i gniazdo się cofa dlatego się luz kasuje najwidoczniej lpg ubogie i egt wysokie i magia euro5 chodzenia na oparach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > jakby były powypalane to tylko docieranie pomaga a tu widać że głowice miękkie i gniazdo się cofa > dlatego się luz kasuje > najwidoczniej lpg ubogie i egt wysokie > i magia euro5 chodzenia na oparach ale na pewno piszecie o tych samych silnikach? (tzn pokrywy zaworów na bodajże 8 śrubach)? bo te stare na 4 śrubach to faktycznie spore przebiegi na lpg wytrzymywały. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kropas Napisano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > W silnikach fiata 1,4 8V 77KM i 1.2 8V 69KM (wizualnie chyba niczym się nie różnią) na gazie > głowice wytrzymują max 100 000km. Jak dobrze pójdzie to przy pierwszej regulacji zaworów np. > Panda po 40000km wkłada się najcieńsze dostępne płytki. Te silniki w ogóle nie nadają się do > gazu. Dziwna teoria... Do tej pory mówiło się wręcz odwrotnie. U nas na "L"-kach te silniki przeturlały swobodnie ponad 200 tys i dalej jeżdżą u ludzi. Chyba że trafiłeś na "oszczędnych" którzy tak poustawiali mieszankę że mieli palniki w komorze spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kropas Napisano 3 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2012 > Z precyzyjnie wystrojonej instalki IVgen można uzyskać 2KM więcej, ale nie 20 Czyli nic nie da kombinowanie ze sterownikiem, nadmierne zubożanie czy wzbogacanie mieszanki ? Więcej niż prawa fizyki określają nie wyciągniemy ? Sorry że tak drążę temat, ale mam "nieprzekonywalnego" dyskutanta, któremu ktoś (może dla żartu) w zakładzie LPG nagadał i nic go nie przekonuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > ... Sorry że tak drążę temat, ale mam "nieprzekonywalnego" dyskutanta, któremu ktoś (może dla żartu) w zakładzie LPG nagadał i nic go nie przekonuje. W pewnym momencie trzeba odpuścić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kropas Napisano 4 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > W pewnym momencie trzeba odpuścić ... echh.. no i tak właśnie zrobię... demokracja, czasem trzeba uznać że ile ludzi tyle opinii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ir3n3usz Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > ale na pewno piszecie o tych samych silnikach? (tzn pokrywy zaworów na bodajże 8 śrubach)? > bo te stare na 4 śrubach to faktycznie spore przebiegi na lpg wytrzymywały. > pozdr Mnie chodziło o silniki Euro 5. Płytki mają grubość w granicach 2,0 do 2,5mm. Te stare silniki z pokrywą na 4 śruby rzeczywiście robiły bez problemu duże przebiegi, ale tam płytka miała ok. 4mm więc było czym regulować. Euro 5 mają obroty na biegu jałowym w granicach 650-700, chodzą prawie bez paliwa tak jak napisał czykit, stąd te problemy. Ciągle jest za ubogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > ... Euro 5 mają obroty na biegu jałowym w granicach 650-700, chodzą prawie bez paliwa tak jak napisał czykit, stąd te problemy. Ciągle jest za ubogo. Według mnie 700 obr./min przy ubogiej mieszance nie jest w stanie wypalić zaworów - po prostu ciepło generowane przez silnik jest szybko i skutecznie odprowadzane przez układ chłodzenia - głowica i zawory tak się nie nagrzewają. Co innego jak obroty są 4000 i mieszanka jest uboga ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 > Mnie chodziło o silniki Euro 5. Płytki mają grubość w granicach 2,0 do 2,5mm. Te stare silniki z > pokrywą na 4 śruby rzeczywiście robiły bez problemu duże przebiegi, ale tam płytka miała ok. > 4mm więc było czym regulować. Euro 5 mają obroty na biegu jałowym w granicach 650-700, chodzą > prawie bez paliwa tak jak napisał czykit, stąd te problemy. Ciągle jest za ubogo. z tego co mowisz mozna wywnioskowac ze jazda na gazie na bogatej mieszance tylko przedłuzy zywot tego silnika... czy zaczynaja robic gniazda zaworowe tak jak w Mitshubushi colt gdzie po 100 trzeba naprawiac. lub inna teoria - valteki i alaska nie dlatego silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.