widaw Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Kolejna pojeżdżawka w Ułężu. O stopniu trudności wydzielonej trasy, poziomie rywalizacji świadczy to. Nie wytrzymało przeciążeń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 4 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 w nic nie uderzyli. Na zewnętrznym prawym, odjechało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 Chińskie felgi nigdy nie były dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > w nic nie uderzyli. Na zewnętrznym prawym, odjechało Co to za felga? Pewnie jakiś szmelc bo normalna porządna felga niema prawa tak pęknąć. Zapewne nie raz widziałes rajdówke po połowie OSu na kapciu i felga wygląda duzo lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 tak z innej beczki - tarcze sa tarox'a czy cos innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > Kolejna pojeżdżawka w Ułężu. O stopniu trudności wydzielonej trasy, poziomie rywalizacji świadczy > to. Nie wytrzymało przeciążeń... Jaka to byla felga? Gdzie na biezaco znajde informacje o pojezdzawkach i zapisach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qubczyk Napisano 4 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > w nic nie uderzyli. Na zewnętrznym prawym, odjechało Wystarczy, że kiedyś wcześniej felga przyjęła jakieś boczne uderzenie i po prostu teraz wyszło zmęczenie materiału. Tak jak napisali - samo z siebie by nie pykło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 4 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > Jaka to byla felga? > Gdzie na biezaco znajde informacje o pojezdzawkach i zapisach? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 4 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2012 > Chińskie felgi nigdy nie były dobre ano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 > Wystarczy, że kiedyś wcześniej felga przyjęła jakieś boczne uderzenie i po prostu teraz wyszło > zmęczenie materiału. Tak jak napisali - samo z siebie by nie pykło. dokładnie. Równie dobrze mogła byc juz 5 razy prostowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 5 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2012 fajny amortyzator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 6 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2012 > Kolejna pojeżdżawka w Ułężu. O stopniu trudności wydzielonej trasy, poziomie rywalizacji świadczy > to. Nie wytrzymało przeciążeń... Albo felga z gównolitu, albo kiedyś została uszkodzona w niewidoczny sposób. No nie ma innej opcji Raz widziałem na pojeżdżawce jak śruby przeszły przez tanią stalową felgę. Całe koło odpadło. No, ale nie coś takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Albo felga z gównolitu, albo kiedyś została uszkodzona w niewidoczny sposób. > No nie ma innej opcji > Raz widziałem na pojeżdżawce jak śruby przeszły przez tanią stalową felgę. Całe koło odpadło. No, > ale nie coś takiego A widziałeś już felgi Rota kóre po przejechaniu toru od przeciążenia wygieły sie tak, że zaczęły obcierać o zacisk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > A widziałeś już felgi Rota kóre po przejechaniu toru od przeciążenia wygieły sie tak, że zaczęły > obcierać o zacisk? mowisz o tych fotkach? tyl przod -jakby troche inaczej wyglada i profilowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 czy naprawdę myślicie że w tak doinwestowanym aucie ktoś zapodał chińskie badziewne felgi? kiedyś poruszany był ten problem i wspólnym mianownikiem wszystkich takich uszkodzonych felg było malowanie proszkowe.... ponoć jak się w piecu felaszek nie odpuści odpowiednio to potem takie kwiatki mogą występować.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 No tak.. EVO... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > mowisz o tych fotkach? > tyl > przod -jakby troche inaczej wyglada > i profilowe Dodatkowo było jeszcze zdjęcie ze środka kół :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiek1919 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > czy naprawdę myślicie że w tak doinwestowanym aucie ktoś zapodał chińskie badziewne felgi? > kiedyś poruszany był ten problem i wspólnym mianownikiem wszystkich takich uszkodzonych felg było > malowanie proszkowe.... > ponoć jak się w piecu felaszek nie odpuści odpowiednio to potem takie kwiatki mogą występować.... co masz na myśli pisząc odpuści? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
murzynek Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > co masz na myśli pisząc odpuści? KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > co masz na myśli pisząc odpuści? dobre pytanie biorąc pod uwagę, że felgi są wykonane ze stopu aluminium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > czy naprawdę myślicie że w tak doinwestowanym aucie ktoś zapodał chińskie badziewne felgi? > kiedyś poruszany był ten problem i wspólnym mianownikiem wszystkich takich uszkodzonych felg było > malowanie proszkowe.... > ponoć jak się w piecu felaszek nie odpuści odpowiednio to potem takie kwiatki mogą występować.... Ja mysle,ze jedna z przyczyn jest znikoma ilośc materiału zużyta na wyprodukowanie tej felgi. jakby te "paluszki" były troche gęściej to moze by sie nie poddało tak łatwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > co masz na myśli pisząc odpuści? podczas malowania proszkowo felgi wkłada się do pieca w okolice ~200stopni, aluminium traci swoją wytrzymałość jak wyjmiesz felgę z pieca za szybko i bez stopniowego wygaszania pieca to masz rezultat taki jak na fotkach.... temat już kiedyś poruszany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > podczas malowania proszkowo felgi wkłada się do pieca w okolice ~200stopni, aluminium traci swoją > wytrzymałość jak wyjmiesz felgę z pieca za szybko i bez stopniowego wygaszania pieca to masz > rezultat taki jak na fotkach.... temat już kiedyś poruszany... to nadal nie jest odpuszczanie. Chodzi po prostu o zredukowanie naprężeń cieplnych i kontrolę nad strukturą stopu. Stopy alu powinno się chłodzić z piecem. No chyba że chcemy zastosować obróbkę typu starzenie (ale na felgach to raczej bez sensu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > to nadal nie jest odpuszczanie. jak zwał tak zwał... > Chodzi po prostu o zredukowanie naprężeń cieplnych i kontrolę nad strukturą stopu. Stopy alu > powinno się chłodzić z piecem. No chyba że chcemy zastosować obróbkę typu starzenie (ale na > felgach to raczej bez sensu). Celem odpuszczania jest usunięcie naprężeń hartowniczych polega w uproszczeniu na nagrzaniu do odpowiedniej temperatury i ostudzeniu przez określony czas.... tak samo wygląda to podczas malowania proszkowego tylko w międzyczasie jeszcze się maluje/napyla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 22 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2012 > jak zwał tak zwał... > Celem odpuszczania jest usunięcie naprężeń hartowniczych polega w uproszczeniu na nagrzaniu do > odpowiedniej temperatury i ostudzeniu przez określony czas.... > tak samo wygląda to podczas malowania proszkowego tylko w międzyczasie jeszcze się maluje/napyla... Aluminium się nie hartuje. hartuje się stale (i to nie wszystkie), odpuszczanie to obróbka cieplna po hartowaniu stali. Jesli już używamy fachowego słownictwa to pasowałoby wiedzieć co to oznacza Tutaj mamy do czynienia prawdopodobnie ze stopem odlewniczym typu silumin. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można określić, że będzie to Al-Si-Mg (od 7 do 13% krzemu), które przy 200 stopniach nie powinno mieć problemów ze zmianą struktury. Jedyne co może pogorszyć właściwości to mikropęknięcia powstałe przy gwałtownym schłodzeniu. Ale to by trzeba na prawdę z pieca w śnieg wrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.