Skocz do zawartości

Nie wytrzymało...


widaw

Rekomendowane odpowiedzi

> Kolejna pojeżdżawka w Ułężu. O stopniu trudności wydzielonej trasy, poziomie rywalizacji świadczy

> to. Nie wytrzymało przeciążeń...

Jaka to byla felga?

Gdzie na biezaco znajde informacje o pojezdzawkach i zapisach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejna pojeżdżawka w Ułężu. O stopniu trudności wydzielonej trasy, poziomie rywalizacji świadczy

> to. Nie wytrzymało przeciążeń...

Albo felga z gównolitu, albo kiedyś została uszkodzona w niewidoczny sposób.

No nie ma innej opcji zlosnik.gif

Raz widziałem na pojeżdżawce jak śruby przeszły przez tanią stalową felgę. Całe koło odpadło. No, ale nie coś takiego zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Albo felga z gównolitu, albo kiedyś została uszkodzona w niewidoczny sposób.

> No nie ma innej opcji

> Raz widziałem na pojeżdżawce jak śruby przeszły przez tanią stalową felgę. Całe koło odpadło. No,

> ale nie coś takiego

A widziałeś już felgi Rota kóre po przejechaniu toru od przeciążenia wygieły sie tak, że zaczęły obcierać o zacisk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy naprawdę myślicie że w tak doinwestowanym aucie ktoś zapodał chińskie badziewne felgi?

kiedyś poruszany był ten problem i wspólnym mianownikiem wszystkich takich uszkodzonych felg było malowanie proszkowe....

ponoć jak się w piecu felaszek nie odpuści odpowiednio to potem takie kwiatki mogą występować....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy naprawdę myślicie że w tak doinwestowanym aucie ktoś zapodał chińskie badziewne felgi?

> kiedyś poruszany był ten problem i wspólnym mianownikiem wszystkich takich uszkodzonych felg było

> malowanie proszkowe....

> ponoć jak się w piecu felaszek nie odpuści odpowiednio to potem takie kwiatki mogą występować....

co masz na myśli pisząc odpuści?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy naprawdę myślicie że w tak doinwestowanym aucie ktoś zapodał chińskie badziewne felgi?

> kiedyś poruszany był ten problem i wspólnym mianownikiem wszystkich takich uszkodzonych felg było

> malowanie proszkowe....

> ponoć jak się w piecu felaszek nie odpuści odpowiednio to potem takie kwiatki mogą występować....

Ja mysle,ze jedna z przyczyn jest znikoma ilośc materiału zużyta na wyprodukowanie tej felgi. jakby te "paluszki" były troche gęściej to moze by sie nie poddało tak łatwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co masz na myśli pisząc odpuści?

podczas malowania proszkowo felgi wkłada się do pieca w okolice ~200stopni, aluminium traci swoją wytrzymałość jak wyjmiesz felgę z pieca za szybko i bez stopniowego wygaszania pieca to masz rezultat taki jak na fotkach.... temat już kiedyś poruszany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podczas malowania proszkowo felgi wkłada się do pieca w okolice ~200stopni, aluminium traci swoją

> wytrzymałość jak wyjmiesz felgę z pieca za szybko i bez stopniowego wygaszania pieca to masz

> rezultat taki jak na fotkach.... temat już kiedyś poruszany...

to nadal nie jest odpuszczanie.

Chodzi po prostu o zredukowanie naprężeń cieplnych i kontrolę nad strukturą stopu. Stopy alu powinno się chłodzić z piecem. No chyba że chcemy zastosować obróbkę typu starzenie (ale na felgach to raczej bez sensu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nadal nie jest odpuszczanie.

jak zwał tak zwał...

> Chodzi po prostu o zredukowanie naprężeń cieplnych i kontrolę nad strukturą stopu. Stopy alu

> powinno się chłodzić z piecem. No chyba że chcemy zastosować obróbkę typu starzenie (ale na

> felgach to raczej bez sensu).

Celem odpuszczania jest usunięcie naprężeń hartowniczych polega w uproszczeniu na nagrzaniu do odpowiedniej temperatury i ostudzeniu przez określony czas....

tak samo wygląda to podczas malowania proszkowego tylko w międzyczasie jeszcze się maluje/napyla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak zwał tak zwał...

> Celem odpuszczania jest usunięcie naprężeń hartowniczych polega w uproszczeniu na nagrzaniu do

> odpowiedniej temperatury i ostudzeniu przez określony czas....

> tak samo wygląda to podczas malowania proszkowego tylko w międzyczasie jeszcze się maluje/napyla...

Aluminium się nie hartuje. hartuje się stale (i to nie wszystkie), odpuszczanie to obróbka cieplna po hartowaniu stali. Jesli już używamy fachowego słownictwa to pasowałoby wiedzieć co to oznacza wink.gif

Tutaj mamy do czynienia prawdopodobnie ze stopem odlewniczym typu silumin. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można określić, że będzie to Al-Si-Mg (od 7 do 13% krzemu), które przy 200 stopniach nie powinno mieć problemów ze zmianą struktury. Jedyne co może pogorszyć właściwości to mikropęknięcia powstałe przy gwałtownym schłodzeniu. Ale to by trzeba na prawdę z pieca w śnieg wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.