coenmz Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 > Jak widzisz, do debaty dołączyły nowe osoby, a Ty miałeś nakręcić filmik na mokrym. O, dobrze, że mi przypomniałeś. Jutro postaram się rano po pracy coś sfilmować - tyle, że u mnie nie ma kontrolki, która poinformuje o zerwaniu przyczepności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 > O, dobrze, że mi przypomniałeś. Jutro postaram się rano po pracy coś sfilmować - tyle, że u mnie > nie ma kontrolki, która poinformuje o zerwaniu przyczepności. Będę musiał Ci zaufać na słowo, ze nie zerwales. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 > Będę musiał Ci zaufać na słowo, ze nie zerwales. Eh, żebym jeszcze jakies sensowne opony miał... No nic, zobaczymy jutro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 > Eh, żebym jeszcze jakies sensowne opony miał... No nic, zobaczymy jutro Ja to robiłem na zimowkach. Ts830P conti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Panowie te dyskusje już były, także: A w ogóle to przydałby się jakiś AK challenge na jakimś torze i wtedy każdy mógłby zaprezentować, jak hamuje jednym kołem, rusza bez pisku na lodzie itp. Gdyby ktoś podjął się organizacji to jestem za Jakieś propozycje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 > na forum rajdowym Jakim? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 > Ja to robiłem na zimowkach. Ts830P conti. Ja mam budżetowe Kumho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Organizuj. Na wielkanoc będę w kraju, chętnie się nauczę czegoś nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 > Organizuj. Na wielkanoc będę w kraju, chętnie się nauczę czegoś nowego. Ja co najwyżej mogę zorganizować specjalnie dla Ciebie nocną pojeżdżawkę w górach po śniegu. Bo o torze to co najwyżej można pomarzyć w mojej okolicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 Dobra, ale żeby było w temacie, trochę szacowania. Jaka będzie cena tego Polo R w PL ? Ja obstawiam okolice 100kzł, może bida wersja bez dodatków będzie w okolicy 90kzł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 > Dobra, ale żeby było w temacie, trochę szacowania. > Jaka będzie cena tego Polo R w PL ? > Ja obstawiam okolice 100kzł, może bida wersja bez dodatków będzie w okolicy 90kzł Więcej. Obstawiam circa 30 tyś euro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 9 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2012 > Ja co najwyżej mogę zorganizować specjalnie dla Ciebie nocną pojeżdżawkę w górach po śniegu. > Bo o torze to co najwyżej można pomarzyć w mojej okolicy Lotnisko i opony? I spęd forumowych czarnych owiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kojdus Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 stary,pokazujesz filmik z zamulajacym automatem i motorem który zaczyna jechac przy 3 tys obr a na jedynce osiagasz predkośc prawie 60km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > tablicy. Mogę ci zrobić filmik jak nie wierzysz. IMO przyczyną takiego a nie innego zachowania Twojego auta jest: - silnik który ciągnie na oko od 3500 obr - długi bieg (a przypadkiem on nie rusza Ci z 2 biegu, tak jak duża ilość klasycznych automatów?) - sposób pracy automatu proponujesz wykonanie testu dla manuala w sposób jakiego sam przy automacie - ze względu na charakter jego pracy - nie jesteś w stanie wykonać. jeśli to co opisujesz byłoby prawdą, to tak jak pisałem - Twoje BMW na mokrym miałoby lepszą trakcję od innych aut o zbliżonej mocy na suchym. Moje 220KM BMW (wiem - stary grat) zrywa trakcje na mokrym - z gwałtownego wdepnięcia pedału gazu - na IV biegu przy 140km/h. Tyle że z automatem, turbodieslem i gumowym elektronicznym pedałem gazu nie jesteś technicznie w stanie uzyskać tak agresywnej reakcji silnika. Jak masz możliwość - a chyba masz z tego co tu opisujesz - weź dowolne benzynowe BMW, najlepiej N/A o mocy ok 200KM z manualem i powtórz swój test. Aaaaa tylko że nowych aut o takiej mocy nie ma N/A i są to małe turbobenzyny zmulone na dole, więc pewnie też "trakcja" wygra Słonko dziś świeci - nagram Ci jak to u mnie wygląda jak znajdę chile - kontrolki nie mam ale pisk opon powinno być słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > IMO przyczyną takiego a nie innego zachowania Twojego auta jest: > - silnik który ciągnie na oko od 3500 obr Silnik ma taka charakterystykę : http://img.photobucket.com/albums/v708/K8v8M/64c233ed.jpg Na filmie jest wersja przed chipem - te niższe kreski... > - długi bieg (a przypadkiem on nie rusza Ci z 2 biegu, tak jak duża ilość klasycznych automatów?) W trybie D tak jest, dlatego przelaczylem na manual, zreszta pod koniec filmiku widać ze sie przelacza na dwójkę. > - sposób pracy automatu > proponujesz wykonanie testu dla manuala w sposób jakiego sam przy automacie - ze względu na > charakter jego pracy - nie jesteś w stanie wykonać. Na manualu (w sensie recznej skrzyni) robiłem w poprzednim aucie w opisywany wyżej sposób, efekt był ten sam. Pełna trakcja. Oczywiscie droga musi być równa i w miarę nowa. > jeśli to co opisujesz byłoby prawdą, to tak jak pisałem - Twoje BMW na mokrym miałoby lepszą > trakcję od innych aut o zbliżonej mocy na suchym. Moje 220KM BMW (wiem - stary grat) zrywa > trakcje na mokrym - z gwałtownego wdepnięcia pedału gazu - na IV biegu przy 140km/h. Tyle że z > automatem, turbodieslem i gumowym elektronicznym pedałem gazu nie jesteś technicznie w stanie > uzyskać tak agresywnej reakcji silnika. Przede wszystkim dlatego, ze to stary grat, ale już raz pisałem nawet w tym wątku, że zdaje sobie sprawę ze silnik turbo nie jest w stanie na jedynce rozwinąć pełnej mocy. Tylko wróć do tematu rozmawiamy o aucie z silnikiem turbo. Takim jaki jest obecnie standard. I chodziło o porównanie z nim, a nie zabytkowym BMW. > Jak masz możliwość - a chyba masz z tego co tu opisujesz - weź dowolne benzynowe BMW, najlepiej N/A > o mocy ok 200KM z manualem i powtórz swój test. Aaaaa tylko że nowych aut o takiej mocy nie ma > N/A i są to małe turbobenzyny zmulone na dole, więc pewnie też "trakcja" wygra Te zamulone na dole jak mówisz maja maks moment przy 1100-1300 rpm. I to znacznie wyższy niż odpowiadające im mocą silniki N/A. Tym zamulonym dieslem z zamulonym automatem w wersji z górnych kresek wykresu jestem w stanie przyspieszyć do setki w niewiele ponad 5s. Oczywiscie nie bez uslizgu kół... > Słonko dziś świeci - nagram Ci jak to u mnie wygląda jak znajdę chile - kontrolki nie mam ale pisk > opon powinno być słychać. Wolał bym byś był w stanie przyspieszać bez poślizgu. Dejv nawet w fwd to potrafi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 czyli Twoje BMW ma lepszą trakcję na mokrym niż moje na suchym, taki wniosek zapisujemy w kalendarzu? myślisz że to jest wniosek logiczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > czyli Twoje BMW ma lepszą trakcję na mokrym niż moje na suchym, taki wniosek zapisujemy w > kalendarzu? > myślisz że to jest wniosek logiczny? Ja tu nie widzę żadnego wnioskowania. To są fakty. Możemy sie zastanawiać dlaczego tak jest. W tym wątku padło wiele technicznych i fizycznych powodów takiego stanu rzeczy. Przypomnę tylko kilka: Miękkie zawieszenie u ciebie (i obawiam sie ze takze już nie nowe amortyzatory) Lepsze rozłożenie masy u mnie Wyżej położony środek ciężkości u mnie. Kiepskie opony u ciebie Silnik N/A u ciebie/turbo u mnie Ręczna skrzynia u ciebie (choć moim zdaniem jak sie nie strzela ze sprzęgła to sie to wyrównuje). We współczesnych automatach dość szybko biegi są spinane na sztywno. I wiele, wiele innych tu nie wymienionych. Być może u mnie coś daje także e-szpera, choć start na suchym wyglada identycznie z dokładnością jaka jestem w stanie zmierzyć. No i na koniec, nie zastanawia Cie ze dejv na suchym przy fwd i zbliżonej mocy tez jest w stanie ruszyć ( na suchym przynajmniej ) z pełna trakcją? Generalnie nie mam nic przeciwko byśmy stanęli na kresce i porównali przyspieszenie jeśli aż tak niedowierzasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Ja tu nie widzę żadnego wnioskowania. To są fakty. Możemy sie zastanawiać dlaczego tak jest. W tym > wątku padło wiele technicznych i fizycznych powodów takiego stanu rzeczy. > Przypomnę tylko kilka: > Miękkie zawieszenie u ciebie (i obawiam sie ze takze już nie nowe amortyzatory) pudło, całe zawieszenie łącznie z amorami mam nowe i OEM - jest dość miękkie jak na dzisiejsze standardy, bo dawniej tak się robiło > Lepsze rozłożenie masy u mnie nie wiem, nie ma takich danych dla E12 ale nie sądzę aby była aż taka różnica - między nim a E32 w którym jest 50/50 > Kiepskie opony u ciebie raczej ich rozmiar oryginalny 195/60 - bo są nowe Toyo, ale kiedyś na próbę wsadzę koła z E32 tam mam 16" 225. I to w połączeniu z dużym momentem na dole jest jedynym w co mogę uwierzyć że robi róznicę. Ale nadal jest to IMO za mało aby wytłumaczyć że nowe 200KM auto nie zrywa przyczepności na mokrym przy "zbutowaniu" > Silnik N/A u ciebie/turbo u mnie chyba 240Nm przy 1000 obr - u Ciebie patrząc na wykres jest pewnie mniej jak pół z tego - dla mnie to się nazywa zmulony silnik Mój silnik ciągnie od 1000-6000 praktycznie tak samo przez cały czas. Bez górek, dołków, kończenia się, wciskania. Po prostu ciągnie w tej masie jak zły. U Ciebie moment który ja mam już nisko jest osiągany dopiero przy wyższej prędkości. > Ręczna skrzynia u ciebie (choć moim zdaniem jak sie nie strzela ze sprzęgła to sie to wyrównuje). nie pisałem o strzelaniu ze sprzęgła > We współczesnych automatach dość szybko biegi są spinane na sztywno. > I wiele, wiele innych tu nie wymienionych. > Być może u mnie coś daje także e-szpera, choć start na suchym wyglada identycznie z dokładnością > jaka jestem w stanie zmierzyć. mam szperę mechaniczną 25% (cokolwiek to wg BMW znaczy) - słaba bo słaba ale czuć jak spina > No i na koniec, nie zastanawia Cie ze dejv na suchym przy fwd i zbliżonej mocy tez jest w stanie > ruszyć ( na suchym przynajmniej ) z pełna trakcją? zastanawia mnie, i podejrzewam że przede wszystkim metodologia naszych testów jest inna - nagram filmik to się przekonamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Ja tu nie widzę żadnego wnioskowania. To są fakty. Możemy sie zastanawiać dlaczego tak jest. W tym > wątku padło wiele technicznych i fizycznych powodów takiego stanu rzeczy. > Przypomnę tylko kilka: > Miękkie zawieszenie u ciebie (i obawiam sie ze takze już nie nowe amortyzatory) > Lepsze rozłożenie masy u mnie > Wyżej położony środek ciężkości u mnie. > Kiepskie opony u ciebie > Silnik N/A u ciebie/turbo u mnie > Ręczna skrzynia u ciebie (choć moim zdaniem jak sie nie strzela ze sprzęgła to sie to wyrównuje) > We współczesnych automatach dość szybko biegi są spinane na sztywno. > I wiele, wiele innych tu nie wymienionych. > Być może u mnie coś daje także e-szpera, choć start na suchym wyglada identycznie z dokładnością > jaka jestem w stanie zmierzyć. > No i na koniec, nie zastanawia Cie ze dejv na suchym przy fwd i zbliżonej mocy tez jest w stanie > ruszyć ( na suchym przynajmniej ) z pełna trakcją? > Generalnie nie mam nic przeciwko byśmy stanęli na kresce i porównali przyspieszenie jeśli aż tak > niedowierzasz Zauważ że KAŻDY wątek w którym się udzielasz na temat wspaniałości swojej beemki robi się baaaardzo długi. Dlaczego? Dlatego że nie docierają co Ciebie żadne argumenty od nikogo i klepiesz w kółko to samo, czasem modyfikując to co piszesz gdy się zapędzisz w ślepy zaułek. I wtedy znów od początku to samo... Ogólnie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Generalnie nie mam nic przeciwko byśmy stanęli na kresce i porównali przyspieszenie jeśli aż tak > niedowierzasz Kto ma możliwości niech coś organizuje, bo z chęcią bym czegoś się nowego nauczył dostał i dał lanie Widziałem, że Celica Club Polska fajne spoty organizuje, może się podłączymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > pudło, całe zawieszenie łącznie z amorami mam nowe i OEM - jest dość miękkie jak na dzisiejsze > standardy, bo dawniej tak się robiło Tyle, ze to marnuje ogrom efektu jakim jest transfer masy. Ta siła idzie w sciskanie tych amorków, a nie w dociskanie opon do jezdni. > raczej ich rozmiar oryginalny 195/60 - bo są nowe Toyo, ale kiedyś na próbę wsadzę koła z E32 tam > mam 16" 225. I to w połączeniu z dużym momentem na dole jest jedynym w co mogę uwierzyć że > robi róznicę. Ale nadal jest to IMO za mało aby wytłumaczyć że nowe 200KM auto nie zrywa > przyczepności na mokrym przy "zbutowaniu" Ja mam 205. Tylko, ze nie jest problemem szerokość. Mało jest opon, ktore sie naprawdę dobrze zachowują na mokrym, a moje wg testów choć są w czołówce to nie maja rekordowych wyników. > chyba 240Nm przy 1000 obr - u Ciebie patrząc na wykres jest pewnie mniej jak pół z tego - dla mnie > to się nazywa zmulony silnik Mój silnik ciągnie od 1000-6000 praktycznie tak samo przez cały > czas. Bez górek, dołków, kończenia się, wciskania. Po prostu ciągnie w tej masie jak zły. U > Ciebie moment który ja mam już nisko jest osiągany dopiero przy wyższej prędkości. > nie pisałem o strzelaniu ze sprzęgła 90 procent momentu jest już przy ok 1400 rpm jak widać na wykresie. Nie zmienia to faktu, ze nie zrywa przez cały zakres prędkości obrotowych pierwszego biegu, a nie tylko na 1000 rpm. > mam szperę mechaniczną 25% (cokolwiek to wg BMW znaczy) - słaba bo słaba ale czuć jak spina > zastanawia mnie, i podejrzewam że przede wszystkim metodologia naszych testów jest inna - nagram > filmik to się przekonamy Czekam. Tylko znajdź dobry asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Kto ma możliwości niech coś organizuje, bo z chęcią bym czegoś się nowego nauczył dostał i dał > lanie > Widziałem, że Celica Club Polska fajne spoty organizuje, może się podłączymy Ja kiedyś tez spoty organizowalem. Nawet mi prawie tłoki wyszły bokiem na zawodach. puntomas pamięta. Ciekawe czy jeszcze ktoś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Czekam. Tylko znajdź dobry asfalt. właśnie myślę nad tym gdzie to nagrać , bo w Krakowie jest z tym ciężko, taką mamy super ekipę u steru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > właśnie myślę nad tym gdzie to nagrać , bo w Krakowie jest z tym ciężko, taką mamy super ekipę u > steru niestety stary asfalt nawet jak jest równy to staje sie śliski. Ztcp parafina wylazi czy jakieś inne tłuszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Zauważ że KAŻDY wątek w którym się udzielasz na temat wspaniałości swojej beemki robi się baaaardzo > długi. Nie ma nic wspaniałego w mojej beemce. To zwykły dupowóz z dieslem. Owszem ma pewne zalety jak np. Trakcja, ale ma tez wiel wad. Tym bardziej żenujące jest, ze auta pozycjonowane jako sportowe czy usportowione maja takie problemy z trakcja, skoro może ona być na dobrym poziomie w dupowozie. Toyota/subaru mogli jakoś pójść po rozum do głowy i stworzyć auto z założenia sportowe bez marketingowej ściemy, ze wsadzimy do kompakta fwd mocny silnik i niech sie gawiedz cieszy. Ba, nawet Hyundai potrafi zrobić auto z tylnym napędem. > Dlaczego? Dlatego że nie docierają co Ciebie żadne argumenty od nikogo i klepiesz w kółko to samo, > czasem modyfikując to co piszesz gdy się zapędzisz w ślepy zaułek. I wtedy znów od początku to > samo... Wskaż mi te argumenty ktore do mnie nie docierają. A skoro czasem coś modyfikuje, to znaczy, ze jednak coś dociera. Przeczysz sam sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 10 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Nie ma nic wspaniałego w mojej beemce. To zwykły dupowóz z dieslem. Owszem ma pewne zalety jak np. > Trakcja, ale ma tez wiel wad. Tym bardziej żenujące jest, ze auta pozycjonowane jako sportowe > maja takie problemy z trakcja, skoro może ona być na dobrym poziomie w dupowozie. > Toyota/subaru mogli jakoś pójść po rozum do głowy i stworzyć auto z założenia sportowe bez > marketingowej ściemy, ze wsadzimy do kompakta fwd mocny silnik i niech sie gawiedz cieszy. Ba, > nawet Hyundai potrafi zrobić auto z tylnym napędem. > Wskaż mi te argumenty ktore do mnie nie docierają. A skoro czasem coś modyfikuje, to znaczy, ze > jednak coś dociera. Przeczysz sam sobie. Wydaje mi się, że za dużo tej "sportowości" przypisujesz temu pojazdowi. To ma być auto do jazdy na co dzień, ma mało palić, fajnie się prowadzić, fajnie wyglądać, a jak trzeba to ma zap ć i tyle. Bardziej ambitny kupujący pojedzie tym na tor kilka razy i też będzie zadowolony, bo na torze to Polo będzie lało niejedno potencjalnie lepsze auto. I tyle, nie ma co dorabiać większej filozofii tam gdzie jej nie ma. Do jazdy pseudo rajdowej czy stricte torowej są inne pozycje na rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Silnik ma taka charakterystykę : http://img.photobucket.com/albums/v708/K8v8M/64c233ed.jpg > Na filmie jest wersja przed chipem - te niższe kreski... > W trybie D tak jest, dlatego przelaczylem na manual, zreszta pod koniec filmiku widać ze sie > przelacza na dwójkę. > Na manualu (w sensie recznej skrzyni) robiłem w poprzednim aucie w opisywany wyżej sposób, efekt > był ten sam. Pełna trakcja. Oczywiscie droga musi być równa i w miarę nowa. Dobra, wyprostujmy kilka kwestii... Po pierwsze: kontrolka na desce informuje Cię o TYLKO tym, że zaczął interweniować ASR. Oznacza to nie mniej nie więcej, że elektronika właśnie zaczęła hamować jedno z kół. Po drugie: Twój silnik podczas "procedury testowej", którą opisujesz wcale nie atakuje opon pełnym momentem już na dole obrotomierza. Masz OBDII, więc możesz bez problemu sprawdzić na ile elektronika ingeruje w poziom doładowania. Wbrew pozorom gaz w podłodze przy 80 kmh to kompletnie inna charakterystyka silnika (wynikająca z doładowania) niż przy gazie w podłodze przy 15 kmh. Dodatkowo przekonasz się, że elektronika płynnie reguluje poziom doładowania NIE DOPUSZCZAJĄC do maksymalnego poziomu doładowania juz przy niskich obrotach. Po trzecie: to co według Ciebie jest zasługą, skomplikowanego zawieszenia, rozkładu masy itd to tak naprawdę w sporej części zasługa elektronicznego kagańca. Nasze auta nie są w te kagańce wyposażone. I owszem, kaganiec jest tu całkiem odpowiednim określeniem. Po czwarte: prozaicznie "elektroniczna szpera/ASR" ma symulować działanie mechanicznej. Naturalnie trzeba sobie zdawać sprawę, że jest kilka rodzajów LSD. U mnie np siedzi wielotarczowe sprzęgło wiskotyczne, które po "wykryciu" tego, że jedno z kół kręci się szybciej niż drugie nie stara się eliminować jego poślizgu - dołącza drugie koło przekazując na nie określona (przez konstruktora) porcje momentu obrotowego. To rozwiązanie ma kilka zalet, ma też kilka wad. Dla odmiany szpera cierna czy torsen działają trochę inaczej i dają inną charakterystykę. DF czego jednak zmierzam - prozaicznie LSD w autach takie jak nasze nie ma pomagać na starcie a jeśli już to nie jest to jego główne zadanie. W moim aucie LSD ma ograniczyć podsterowność i pomóc ruszyć gdy utkniemy w trudnych warunkach pogodowych (deszcz, śnieg, błoto pośniegowe). Nasze auta to nie dragstery - pisząc "nasze" mam na myśli również twoje BMW> Po piąte: "procedura testowa" o której mówisz prozaicznie faworyzuje moje auto, daje mi fory. Żeby było śmieszniej owa procedura testowa w żaden sposób nie pokazuje problemów z trakcją. A wiesz czemu? Choćby dlatego, że mój silnik w zakresie 0 - ~3000RPM dysponuje zaledwie liniowo rozwijanymi 150 KM. Dopiero później pojawia się Overboost i ponad 300 Nm. Dopiero w zakresie 3000 - 6500 mam do dyspozycji stale co najmniej 75% mocy silnika. > Przede wszystkim dlatego, ze to stary grat, ale już raz pisałem nawet w tym wątku, że zdaje sobie > sprawę ze silnik turbo nie jest w stanie na jedynce rozwinąć pełnej mocy. Po szóste: naturalnie, że silnik turbo może na jedynce rozwinąć pełną moc - ale nie Twój. Wynika to z dwóch spraw. Pierwsza to wspomniany elektroniczny kaganiec. Druga to fakt, że masz ASB. Chcąc mieć pełną moc na pierwszym czy drugim biegu po prostu pozwalam się sprzęgłu ślizgać. Efekt? Pełny boost, maksimum doładowania i brak trakcji. Popatrz na video - trakcji nie było od 0:4 do 0:11. Ten dziwny "szum" w tle to opony malowniczo topiące się na asfalcie. > Te zamulone na dole jak mówisz maja maks moment przy 1100-1300 rpm. I to znacznie wyższy niż > odpowiadające im mocą silniki N/A. I tu niestety jesteś w błędzie. Gwarantuje Ci, że Twój silnik w chwili startu NIE DYSPONUJE maksymalnym momentem obrotowym. Nie wierzysz to shamuj auto na poszczególnych biegach lub porozmawiaj z kims kto ma pojecie o tym jak pracuje nowoczesne ECU. > Tym zamulonym dieslem z zamulonym automatem w wersji z górnych kresek wykresu jestem w stanie > przyspieszyć do setki w niewiele ponad 5s. Oczywiscie nie bez uslizgu kół... Jedno w żaden sposób nie przeszkadza drugiemu. Prozaicznie od sportowego silnika wymaga się czegoś więcej niż maksymalnej mocy przy gazie w podłodze. Wybierz się na jazdę próbną M3. Odkryjesz, że ruchem prawej stopy jesteś w stanie płynnie regulować poślizg kół. To sie nazywa Throttle Response i niestety ani mój ani Twój silnik nie punktuje w tej kategorii... Co z tego wynika? Że Twój diesel może być "zamulony" a równocześnie być w stanie katapultować auto do setki w trochę ponad 5 sekund. Zresztą, w poprzedniej Lancii miałem dokładnie taki sam silnik jak obecnie ale wolnossący - i niestety silnik turbo ma potwornie mulasty chociaż dzięki niemu "papierowe osiągi" są o niebo lepsze od wersja N/A. > Wolał bym byś był w stanie przyspieszać bez poślizgu. Dejv nawet w fwd to potrafi. Naturalnie, ze tak - szczególnie gdy mam to robić tak jak opisujesz. Prozaicznie gdybyś kazał mi strzelić ze sprzęgła przy 6500 RPM i obok mnie postawił E36 328i (dysponujące nota bene niemal identycznymi maksymalnymi parametrami silnika) każąc kierowcy BMW strzelić ze sprzęgła odkryłbyś, że BMW z racji tylnego napędu ma o wiele lepszą trakcję. Oba samochody by kopciły oponami - ale BMW krócej a już szczególnie gdybyś zamiast mojej Lancii postawił 200 konne FWD nie posiadające LSD. Strzał ze sprzęgła gdy pada i gaz w podłodze to w moim wypadku problemy z trakcją przez co najmniej pierwsze dwa biegi a jak jest bardzo źle to pierwsze trzy. Naturalnie nie oznacza to, że stoję w miejscu - auto zbiera się bardzo przyzwoicie - -> zasługa LSD. Film z dzisiaj. Twoja procedura testowa wykonana na mokrym. ZERO problemów z trakcją. A, i jeszcze jedno na koniec. prozaicznie stare jak świat E36 M3 286KM spali gumę na starcie - i to niezależnie od tego czy wystartuje tak jak mówisz czy też z wyższych obrotów. prozaicznie ten stary grat mimo sporo starszego zawieszenia, gorszego rozkładu masy i braku elektroniki, która pomaga kierowcy złoi Twoją 1er - a już szczególnie gdy skończy się prosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > No i na koniec, nie zastanawia Cie ze dejv na suchym przy fwd i zbliżonej mocy tez jest w stanie > ruszyć ( na suchym przynajmniej ) z pełna trakcją? A co w tym dziwnego? Przy mocy rzędu 200KM i oponach 205 mają się pojawić jakieś problemy? Bez przesady, za mało mocy że na suchym walczyć o trakcje... No chyba, ze bawimy sie w starty typu "strzał z odcięcia" wtedy zostawię dwa czarne ślady na dystansie pierwszych 2-3 sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Kto ma możliwości niech coś organizuje, bo z chęcią bym czegoś się nowego nauczył dostał i dał > lanie > Widziałem, że Celica Club Polska fajne spoty organizuje, może się podłączymy Waszka w Kielcach tez regularnie organizuje pojeżdżawki za rozsądna cenę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > I tu niestety jesteś w błędzie. Gwarantuje Ci, że Twój silnik w chwili startu NIE DYSPONUJE maksymalnym momentem obrotowym. Nie wierzysz to shamuj auto na poszczególnych biegach lub porozmawiaj z kims kto ma pojecie o tym jak pracuje nowoczesne ECU. Powiedz czemu ty dyskutujesz sam ze sobą. Ja ani nie napisałem ze to mój silnik, ani ze ten o którym pisałem dysponuje pełnym momentem przy starcie. Pisałem wręcz coś przeciwnego. (W innym poście ) Wiecej potem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Tyle, ze to marnuje ogrom efektu jakim jest transfer masy. Ta siła idzie w sciskanie tych amorków, > a nie w dociskanie opon do jezdni. Błąd kolego i to spory. konfiguracja "miękki przód - twardy tył" to ustawienie typowe dla FWD. setup odwrotny to właśnie RWD i AWD. Jak się zastanowisz to sam wymyślisz dlaczego tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Powiedz czemu ty dyskutujesz sam ze sobą. Ja ani nie napisałem ze to mój silnik, ani ze ten o > którym pisałem dysponuje pełnym momentem przy starcie. Pisałem wręcz coś przeciwnego. (W innym > poście ) Próbuję Ci tylko uświadomić, że Twoje auto przy starcie atakuje koła sporo mniejszą mocą/momentem niż Ci się wydaje. Przeczytaj jeszcze raz mój post i postaraj sie wyciągnąć wnioski nie doszukując się matactw i przekręcania Twoich wypowiedzi. po prostu Ty wciskasz gaz do deski a ECU Twojego BMW wciska go do deski o wiele później niż Ci się wydaje. Między innymi z tego, że auta z elektronicznie sterowana przepustnicą maja o wiele mniejsze problemy z trakcja niż te z sterowaniem mechanicznym. Przykład? Mój Civic podczas jazdy bez nogi na gazie potrafi przepustnice do oporu żeby zmniejszyć opory ssania i podnieść efektywność. > Wiecej potem. To już beze mnie. Raz, że jestem po nocy za kołkiem i ledwie patrze na oczy. Dwa, że nie chce mi się w kółko powtarzać tego samego ubierając to za każdym razem w inne słowa. Może wybierz się do salonu VW czy Opla i weź Astrę OPC czy jakiegoś Leona Cupra na jazdę próbna a później przeprowadź "test startu" na suchym.Jeszcze lepszym pomysłem będzie Focus albo Megane. Przekonasz się jak się sprawuje prawie 300KM w FWD. Licze, że po tym OBIEKTYWNIE opiszesz swoje wrażenia. Ja np byłem w BMW i co ciekawe 125i podczas startu na mokrym w sposób jaki opisujesz mieli kołami i to całkiem ładnie. Nie chce mi się roztrząsać czy to wina opon czy parafiny na asfalcie bo to w sumie bez znaczenia. Faktem jest, że aby przekonać się ile jest racji w Twojej racji starałem się sam to sprawdzić a nie ślepo upierać się przy swoim. Może wyświadcz nam ta grzeczność i też sam się przekonaj? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Błąd kolego i to spory. konfiguracja "miękki przód - twardy tył" to ustawienie typowe dla FWD. > setup odwrotny to właśnie RWD i AWD. Jak się zastanowisz to sam wymyślisz dlaczego tak jest. Podobnie jak w autach do ścigania dba sie o obniżenie środka ciężkości a nie jego podwyższenie choć to sprzyja transferowi masy i dociskowi tylnej osi. Może zacznij sobie zdawać sprawę ze rozmawiamy o jednym tylko aspekcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Próbuję Ci tylko uświadomić, że Twoje auto przy starcie atakuje koła sporo mniejszą mocą/momentem > niż Ci się wydaje. Ciekaw jestem po co skoro sam o tym napisałem wcześniej. > Faktem jest, że aby przekonać się ile jest racji w Twojej racji starałem się sam to sprawdzić a nie ślepo upierać się przy swoim. Może wyświadcz nam ta grzeczność i też sam się przekonaj? A dlaczego mam nie wierzyć kolegom z AK, którzy twierdza, ze to niemożliwe w ich własnych autach? Ja nie mam możliwości założenia dobrych opon do auta wzietego z salonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 suchy asfalt - może nie nowy - ale znaleźć tu w okolicę kawałek pustej drogi z nowym to mission impossible widać chyba dość dobrze co się dzieje - żadnego strzału ze sprzęgła nie było Niestety opon nie słychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > suchy asfalt - może nie nowy - ale znaleźć tu w okolicę kawałek pustej drogi z nowym to mission > impossible > widać chyba dość dobrze co się dzieje - żadnego strzału ze sprzęgła nie było Niestety opon nie > słychać. No a czego sie spodziewałeś po zabytku? A tak serio to trudno mi powiedzieć po czym Ty tam jechałeś. Ja tez na kiepskim asfalcie nie mam szans. Ja bym chciał abyś Ty najpierw wyjaśnił jak dejv sobie radzi bez poślizgu w fwd na mokrym. A zdaje sie tez ma jakieś wiekowe auto. A potem sie czep mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 bardzo ciekawa polóweczka po sofcie będzie robić zamieszanie na ulicy tylko ciekawe jak cena... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > To już beze mnie. Raz, że jestem po nocy za kołkiem i ledwie patrze na oczy. Stary, to nie czat, tylko forum. Możesz odpisać i za miesiąc jak wypoczniesz. A wracając do meritum, czyli tematu tego wątka. Zasadniczo to co piszesz jest prawdą. Tylko problem w tym, że mocno odbiega od tego od czego sie ta dyskusja zaczęła. A zaczęła sie od polo wrc 220 KM, a nie starych beemek konika czy Twojej Lancii. W tym aucie wszystkie opisywane przez Ciebie mechanizmy związane z obniżeniem mocy na niższych biegach działają w bardzo podobny sposób jak u mnie. Wbrew Twoim sugestiom jeździłem mocnymi autami fwd i zdawałem nawet relacje na forum. Był to np. mini Cooper S. Moc o blisko 40 KM niższa niż w rzeczonym Polo. Mimo spro niższej mocy i mimo tego, ze to auto od początku było projektowane jako dobrze jeżdżące, a nie dupowóz przerobiony na pseudo wyścigówkę, na mokrym nie ma trakcji do trzeciego biegu włącznie. Niestety nie wiem co wyniosłaby zmiana opon, bo to nie było moje auto. Stąd mój pogląd na to co sie będzie działo w polo WRC mimo że nim nie jeździłem. Nie ma imho szans by przy znacznie mocniejszym silniku było lepiej. Każde auto przy ruszaniu podrywa do góry przednie koła (oczywiscie bez unoszenia ich w powietrzu) i z dokładnie ta sama siłą dociska koła tylne. W tym wątku został podany wzór na te siły i przykładowe wyliczenia. W związku z powyższym bardzo sceptycznie podchodzę do Twoich doświadczeń z filmiku. Do tego stopnia, ze byłbym nawet skłonny Cię odwiedzić i zobaczyć to na własne oczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > W związku z powyższym bardzo sceptycznie podchodzę do Twoich doświadczeń z filmiku. Do tego > stopnia, ze byłbym nawet skłonny Cię odwiedzić i zobaczyć to na własne oczy. będziesz w Hessen to zapraszam na kawę - będziesz miał okazję przejechać się moim wynalazkiem EDIT: a, tylko najlepiej na wiosnę bo wtedy wjadą opony w normalnym rozmiarze i oferujące sensowną przyczepność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > będzie działo w polo WRC mimo że nim nie jeździłem. I raczej nie pojeździsz..... Bo to nie jest POLO WRC , tylko POLO R .... WRC to jedynie wersja stylistyczna POLO R na promocje na targach VW w rajdach WRC ... i prawdopodobnie takiej wersji stylistycznej w sprzedaży nie będzie, tylko będzie POLO R w normalnej niebieskiej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > będziesz w Hessen to zapraszam na kawę - będziesz miał okazję przejechać się moim wynalazkiem > EDIT: a, tylko najlepiej na wiosnę bo wtedy wjadą opony w normalnym rozmiarze i oferujące sensowną > przyczepność To już niedaleko ringu. Może byśmy wycieczkę urzadzili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > To już niedaleko ringu. Może byśmy wycieczkę urzadzili? Muszę mieć ogarnięte w pełni auto inaczej Ring się źle skończy :? W sumie zawieszenie jest wymienione, hamulce są w miarę świeże chociaż dobrze by było poeksperymentować z innymi klockami i płynem. To co muszę zrobić przed takim wypadem to koła i opony i duperele jak soft silnika. No i kasa bo ceny na Ringu chociaż fajne wcale nie są niskie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Muszę mieć ogarnięte w pełni auto inaczej Ring się źle skończy :? > W sumie zawieszenie jest wymienione, hamulce są w miarę świeże chociaż dobrze by było > poeksperymentować z innymi klockami i płynem. > To co muszę zrobić przed takim wypadem to koła i opony i duperele jak soft silnika. > No i kasa bo ceny na Ringu chociaż fajne wcale nie są niskie Spoko, mi sie nie pali. Sam mam obecnie soft fabryczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Ja tu nie widzę żadnego wnioskowania. To są fakty. Możemy sie zastanawiać dlaczego tak jest. W tym > wątku padło wiele technicznych i fizycznych powodów takiego stanu rzeczy. > Przypomnę tylko kilka: > Miękkie zawieszenie u ciebie (i obawiam sie ze takze już nie nowe amortyzatory) Tyle, że przy miękkim zawieszeniu jest dokładnie na odwrót niż przy twardym, miękkie traci trakcję później... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Spoko, mi się nie pali. Sam mam obecnie soft fabryczny... U mnie pasuje trochę poprawić fabrykę No i zadbać o to, żeby nic nie spłynęło przy dłuższym upalaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > Generalnie nie mam nic przeciwko byśmy stanęli na kresce i porównali przyspieszenie jeśli aż tak > niedowierzasz musiałbyś mieć 220KM i tą samą masę co E12 - wtedy nie ma problemu, ja się kreski nie boję. Wtedy raz na zawsze rozwiejemy wszelkie fakty i mity o nowych i starych zawieszeniach, środkach ciężkości czy transferach masy. Warunek - na tylną oś założę Twoje przednie koła z oponami Wtedy będzie miarodajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > musiałbyś mieć 220KM i tą samą masę co E12 - wtedy nie ma problemu, ja się kreski nie boję. Wtedy > raz na zawsze rozwiejemy wszelkie fakty i mity o nowych i starych zawieszeniach, środkach > ciężkości czy transferach masy. > Warunek - na tylną oś założę Twoje przednie koła z oponami Wtedy będzie miarodajnie A jaka masę ma twoje e12? Obecnie mam tylko 204 KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > A jaka masę ma twoje e12? Obecnie mam tylko 204 KM. jakieś 1300-1400kg, musiałbym zważyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > jakieś 1300-1400kg, musiałbym zważyć No to ja mam tez nieco ponad 1300. I mogę nawet ewentualnie dołożyć obciazenia żeby było równo co do kilograma. Koła jeśli tylko pasują tez ci mogę dać. Jeśli nie to same identyczne opony w rozmiarze 16 lub 17 cali. Możemy sie nawet założyć, ze ja dysponując niższa mocą Cie pokonam. Rozstaw osi mamy niemal identyczny. Przyjmujesz zakład ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 10 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2012 > No to ja mam tez nieco ponad 1300. I mogę nawet ewentualnie dołożyć obciazenia żeby było równo co > do kilograma. Koła jeśli tylko pasują tez ci mogę dać. Jeśli nie to same identyczne opony w > rozmiarze 16 lub 17 cali. Możemy sie nawet założyć, ze ja dysponując niższa mocą Cie pokonam. > Rozstaw osi mamy niemal identyczny. Przyjmujesz zakład ? nie ma problemu felgi powinny pasować - tylko musiałbyś sobie wziąć jakieś drugie na przód 2 sztuki lojalnie Cię uprzedzę że ostatnio wparłem E34 540iA jeśli to daje jakiś obraz tak czy siak - jestem bardzo chętny z tym że musimy to raczej odłożyć na wiosnę, bo E12 jedzie teraz do blacharza na zimę na darcie wszystkiego i nowy lakier wiosna, gdzieś w połowie drogi? tylko gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.