Skocz do zawartości

Czemu bolidy F1 waży się po wyścigu?


Glaca

Rekomendowane odpowiedzi

> Bo przed mogą być rozbieżności spowodowane np ilością paliwa, różne spalanie bolidów, jeden może

> potrzebować więcej paliwa na wyścig, ma dojechac do mety i zostać około litr

Zgubiło mnie to, że myślałem iż waży się na koniec z tym paliwem co zostanie a waży się bez paliwa (tak?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgubiło mnie to, że myślałem iż waży się na koniec z tym paliwem co zostanie a waży się bez paliwa

> (tak?)

waży się tak jak się zatrzyma, czyli z paliwem, ale przeważnie (jak nie ma niespodziewanych okoliczności) to tego paliwa jest na styk, żeby tylko sędziowie mogli pobrać do testów.

Zauważ, że przeważnie jeszcze łapią na koniec wszystkie śmieci z toru na opony, żeby na pewno mieć wagę minimalną (625kg z kierowcą, o ile dobrze pamiętam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> waży się tak jak się zatrzyma, czyli z paliwem, ale przeważnie (jak nie ma niespodziewanych

> okoliczności) to tego paliwa jest na styk, żeby tylko sędziowie mogli pobrać do testów.

> Zauważ, że przeważnie jeszcze łapią na koniec wszystkie śmieci z toru na opony, żeby na pewno mieć

> wagę minimalną (625kg z kierowcą, o ile dobrze pamiętam).

Ja wiem i wszystko dokładnie tak samo jej tłumaczyłem i dla niej nadal nie ma argumentów ku temu, że to ma być PO a nie PRZED wyścigiem hehe.gif

Po Twoich wyjaśnieniach dla mnie już też nie ma rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aby np nie wymienic czesci czy kol na lżejsze w trakcie wyscigu

aaa właśnie. Było jakoś tak, że ważyli bolidy przed wyścigiem i któryś zespół wymyślił hamulce chłodzone wodą, gdzie całą wodę wywalali zaraz po starcie i zyskiwali z 50kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aaa właśnie. Było jakoś tak, że ważyli bolidy przed wyścigiem i któryś zespół wymyślił hamulce

> chłodzone wodą, gdzie całą wodę wywalali zaraz po starcie i zyskiwali z 50kg.

A może to chodzi o ten przypadek z Robertem - gdzie opróżnienie gaśnicy spowodowało, ze był za lekki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie przed?

> Moją żonę nurtuje takie oto pytanie

> Wydawało mi się, że mogę jej to spokojnie wytłumaczyć - okazało się, że nie mogę

Waży się już wyrywkowo podczas Q1,Q2. Później wszystkie z Q3 i już po wyścigu.

Jest narzucony min. limit wagowy bo wiadomo przecież, że konstrukcje mogły by być lżejsze.

Z podobnego powodu bolidy jeżdżą na 13" kołach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Waży się już wyrywkowo podczas Q1,Q2. Później wszystkie z Q3 i już po wyścigu.

> Jest narzucony min. limit wagowy bo wiadomo przecież, że konstrukcje mogły by być lżejsze.

jak w każdym sporcie motorowym, ale to akurat ma wyrównywać rywalizację

> Z podobnego powodu bolidy jeżdżą na 13" kołach

a to ma się nijak do wagi, powodów jazdy na takich kołach jest więcej, a waga nie jest żadnym z nich wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak w każdym sporcie motorowym, ale to akurat ma wyrównywać rywalizację

> a to ma się nijak do wagi, powodów jazdy na takich kołach jest więcej, a waga nie jest żadnym z

> nich

No przecież nie o wagę... tylko w tym samym kontekście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Waży się już wyrywkowo podczas Q1,Q2. Później wszystkie z Q3 i już po wyścigu.

> Jest narzucony min. limit wagowy bo wiadomo przecież, że konstrukcje mogły by być lżejsze.

> Z podobnego powodu bolidy jeżdżą na 13" kołach

Super. Oczywiście nie ma to związku z moim pytaniem ale napisałeś grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytałem czemu po a nie przed wyścigiem. Nie pytałem po co jest samo ważenie bo wiem.

Chodzi o to, żeby przez cały czas podczas wyścigu bolid

miał większą wagę niż ustalone minimum.

Napisz mi jak to można stwierdzić tylko jednym ważeniem

przed wyścigiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie przed?

> Moją żonę nurtuje takie oto pytanie

> Wydawało mi się, że mogę jej to spokojnie wytłumaczyć - okazało się, że nie mogę

Najprościej, jak krowie przy płocie - bo takie są przepisy. I tyle. co kierowało tymi, które je ustalali to sfera domysłów, mniej lub bardziej zblizonych do prawdy. Tak samo, jak z wymiarami bolidów - nie są owolne, tylko określone max i min wymiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o to, żeby przez cały czas podczas wyścigu bolid

> miał większą wagę niż ustalone minimum.

> Napisz mi jak to można stwierdzić tylko jednym ważeniem

> przed wyścigiem ?

Normalnie...Ważysz PUSTY bolid+wymagany litr paliwa i masz...Można dodać coś na zużycie opon, np 10kg i załatwione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalnie...Ważysz PUSTY bolid+wymagany litr paliwa i masz...Można dodać coś na zużycie opon, np

> 10kg i załatwione.

A w czasie wyścigu wymieniasz np. "uszkodzony nos" na 20 kg lżejszy i po zabawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalnie...Ważysz PUSTY bolid+wymagany litr paliwa i masz...Można dodać coś na zużycie opon, np

> 10kg i załatwione.

I takim sposobem otworzyłbyś furtkę do dużych przekrętów. Jakie coś... jaki litr... jak pusty bolid? Wiesz, że kierowca też jest ważony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.