Glaca Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 A nie przed? Moją żonę nurtuje takie oto pytanie Wydawało mi się, że mogę jej to spokojnie wytłumaczyć - okazało się, że nie mogę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arturo_147 Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Bo przed mogą być rozbieżności spowodowane np ilością paliwa, różne spalanie bolidów, jeden może potrzebować więcej paliwa na wyścig, ma dojechac do mety i zostać około litr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Bo przed mogą być rozbieżności spowodowane np ilością paliwa, różne spalanie bolidów, jeden może > potrzebować więcej paliwa na wyścig, ma dojechac do mety i zostać około litr Zgubiło mnie to, że myślałem iż waży się na koniec z tym paliwem co zostanie a waży się bez paliwa (tak?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Zgubiło mnie to, że myślałem iż waży się na koniec z tym paliwem co zostanie a waży się bez paliwa > (tak?) waży się tak jak się zatrzyma, czyli z paliwem, ale przeważnie (jak nie ma niespodziewanych okoliczności) to tego paliwa jest na styk, żeby tylko sędziowie mogli pobrać do testów. Zauważ, że przeważnie jeszcze łapią na koniec wszystkie śmieci z toru na opony, żeby na pewno mieć wagę minimalną (625kg z kierowcą, o ile dobrze pamiętam). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > waży się tak jak się zatrzyma, czyli z paliwem, ale przeważnie (jak nie ma niespodziewanych > okoliczności) to tego paliwa jest na styk, żeby tylko sędziowie mogli pobrać do testów. > Zauważ, że przeważnie jeszcze łapią na koniec wszystkie śmieci z toru na opony, żeby na pewno mieć > wagę minimalną (625kg z kierowcą, o ile dobrze pamiętam). Ja wiem i wszystko dokładnie tak samo jej tłumaczyłem i dla niej nadal nie ma argumentów ku temu, że to ma być PO a nie PRZED wyścigiem Po Twoich wyjaśnieniach dla mnie już też nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Ja wiem i wszystko dokładnie tak samo jej tłumaczyłem i dla niej nadal nie ma argumentów ku temu, > że to ma być PO a nie PRZED wyścigiem > Po Twoich wyjaśnieniach dla mnie już też nie ma aby np nie wymienic czesci czy kol na lżejsze w trakcie wyscigu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > aby np nie wymienic czesci czy kol na lżejsze w trakcie wyscigu aaa właśnie. Było jakoś tak, że ważyli bolidy przed wyścigiem i któryś zespół wymyślił hamulce chłodzone wodą, gdzie całą wodę wywalali zaraz po starcie i zyskiwali z 50kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > aaa właśnie. Było jakoś tak, że ważyli bolidy przed wyścigiem i któryś zespół wymyślił hamulce > chłodzone wodą, gdzie całą wodę wywalali zaraz po starcie i zyskiwali z 50kg. A może to chodzi o ten przypadek z Robertem - gdzie opróżnienie gaśnicy spowodowało, ze był za lekki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > A nie przed? > Moją żonę nurtuje takie oto pytanie > Wydawało mi się, że mogę jej to spokojnie wytłumaczyć - okazało się, że nie mogę Waży się już wyrywkowo podczas Q1,Q2. Później wszystkie z Q3 i już po wyścigu. Jest narzucony min. limit wagowy bo wiadomo przecież, że konstrukcje mogły by być lżejsze. Z podobnego powodu bolidy jeżdżą na 13" kołach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Waży się już wyrywkowo podczas Q1,Q2. Później wszystkie z Q3 i już po wyścigu. > Jest narzucony min. limit wagowy bo wiadomo przecież, że konstrukcje mogły by być lżejsze. jak w każdym sporcie motorowym, ale to akurat ma wyrównywać rywalizację > Z podobnego powodu bolidy jeżdżą na 13" kołach a to ma się nijak do wagi, powodów jazdy na takich kołach jest więcej, a waga nie jest żadnym z nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > jak w każdym sporcie motorowym, ale to akurat ma wyrównywać rywalizację > a to ma się nijak do wagi, powodów jazdy na takich kołach jest więcej, a waga nie jest żadnym z > nich No przecież nie o wagę... tylko w tym samym kontekście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Waży się już wyrywkowo podczas Q1,Q2. Później wszystkie z Q3 i już po wyścigu. > Jest narzucony min. limit wagowy bo wiadomo przecież, że konstrukcje mogły by być lżejsze. > Z podobnego powodu bolidy jeżdżą na 13" kołach Super. Oczywiście nie ma to związku z moim pytaniem ale napisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Super. Oczywiście nie ma to związku z moim pytaniem ale napisałeś No to chyba nie zrozumiałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > No to chyba nie zrozumiałeś Pytałem czemu po a nie przed wyścigiem. Nie pytałem po co jest samo ważenie bo wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Pytałem czemu po a nie przed wyścigiem. Nie pytałem po co jest samo ważenie bo wiem. No i też pisałem - z powodu narzuconego min. limitu wagowego Czyli po to, aby nie kombinować. Jak już wcześniej wspomniano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyack Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Pytałem czemu po a nie przed wyścigiem. Nie pytałem po co jest samo ważenie bo wiem. Chodzi o to, żeby przez cały czas podczas wyścigu bolid miał większą wagę niż ustalone minimum. Napisz mi jak to można stwierdzić tylko jednym ważeniem przed wyścigiem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > A nie przed? > Moją żonę nurtuje takie oto pytanie > Wydawało mi się, że mogę jej to spokojnie wytłumaczyć - okazało się, że nie mogę Najprościej, jak krowie przy płocie - bo takie są przepisy. I tyle. co kierowało tymi, które je ustalali to sfera domysłów, mniej lub bardziej zblizonych do prawdy. Tak samo, jak z wymiarami bolidów - nie są owolne, tylko określone max i min wymiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Chodzi o to, żeby przez cały czas podczas wyścigu bolid > miał większą wagę niż ustalone minimum. > Napisz mi jak to można stwierdzić tylko jednym ważeniem > przed wyścigiem ? Normalnie...Ważysz PUSTY bolid+wymagany litr paliwa i masz...Można dodać coś na zużycie opon, np 10kg i załatwione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Normalnie...Ważysz PUSTY bolid+wymagany litr paliwa i masz...Można dodać coś na zużycie opon, np > 10kg i załatwione. A w czasie wyścigu wymieniasz np. "uszkodzony nos" na 20 kg lżejszy i po zabawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > A w czasie wyścigu wymieniasz np. "uszkodzony nos" na 20 kg lżejszy i po zabawie. Afera byłaby z tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Normalnie...Ważysz PUSTY bolid+wymagany litr paliwa i masz...Można dodać coś na zużycie opon, np > 10kg i załatwione. I takim sposobem otworzyłbyś furtkę do dużych przekrętów. Jakie coś... jaki litr... jak pusty bolid? Wiesz, że kierowca też jest ważony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.