Zuraw Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Odstawilem malucha na zime do garazu. Jako, ze jezdzilem cale lato na wodzie, to spuscilem ja z ukladu. Co nei jest dziwne wylecial rdawy plyn. Pomyslalem, zeby jakos przeplukac skutecznie caly uklad chlodzenia tym bardziej, ze teraz bedzie cala jesien wilgotny w srodku, wiec korozja bedzie silniej postepowac. Jak to najskuteczniej i najszybciej zrobic? Do glowy przyszedl mi niezbyt madry pomysl, aby zalac uklad woda, wsypac skruszony calgonit do odrdzewiania pralek i niemal zagotowac wode w ukladzie. Madry to pomysl, czy niekoniecznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Odstawilem malucha na zime do garazu. Jako, ze jezdzilem cale lato na wodzie, to spuscilem ja z > ukladu. Co nei jest dziwne wylecial rdawy plyn. Pomyslalem, zeby jakos przeplukac skutecznie > caly uklad chlodzenia tym bardziej, ze teraz bedzie cala jesien wilgotny w srodku, wiec > korozja bedzie silniej postepowac. Jak to najskuteczniej i najszybciej zrobic? Do glowy > przyszedl mi niezbyt madry pomysl, aby zalac uklad woda, wsypac skruszony calgonit do > odrdzewiania pralek i niemal zagotowac wode w ukladzie. Madry to pomysl, czy niekoniecznie? Lepiej może będzie jak wlejesz płyn dedykowany do układu chłodzenia. Powinien zapobiec korozji. Pozostaje kwestia jego doboru ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Lepiej może będzie jak wlejesz płyn dedykowany do układu chłodzenia. Powinien zapobiec korozji. > Pozostaje kwestia jego doboru ... Samochod ma stac BEZ plynu, wiec samo jego nalanie niewiele da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Samochod ma stac BEZ plynu, wiec samo jego nalanie niewiele da. To tym bardziej nie płukałbym układu niczym żrącym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Samochod ma stac BEZ plynu, wiec samo jego nalanie niewiele da. Bez płynu narobisz szkód w układzie. Najlepiej będzie jak nalejesz płyn i tak zostawisz samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Odstawilem malucha na zime do garazu. Jako, ze jezdzilem cale lato na wodzie, to spuscilem ja z > ukladu. Co nei jest dziwne wylecial rdawy plyn. Pomyslalem, zeby jakos przeplukac skutecznie > caly uklad chlodzenia tym bardziej, ze teraz bedzie cala jesien wilgotny w srodku, wiec > korozja bedzie silniej postepowac. Jak to najskuteczniej i najszybciej zrobic? Do glowy > przyszedl mi niezbyt madry pomysl, aby zalac uklad woda, wsypac skruszony calgonit do > odrdzewiania pralek i niemal zagotowac wode w ukladzie. Madry to pomysl, czy niekoniecznie? olejem go zalej a na poważnie - nie ma lepszej rady niż zalanie jakimkolwiek płynem do chłodnic, on zapobiegnie rdzewieniu. Polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > olejem go zalej > a na poważnie - nie ma lepszej rady niż zalanie jakimkolwiek płynem do chłodnic, on zapobiegnie > rdzewieniu. Polecam. Nie bardzo chce, ale widze, ze jednak bez tego sie nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Samochod ma stac BEZ plynu, wiec samo jego nalanie niewiele da. A to dlaczego? Nie bardzo rozumiem cel. Nalej płynu i będziesz miał spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > A to dlaczego? Nie bardzo rozumiem cel. Nalej płynu i będziesz miał spokój. Chociazby demontaż ukladu chlodzenia, wyjecie silnika, zmiana chlodnicy na inna - powodow moze byc wiele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 zalej wodą i 2 saszetki proszku do czyszczenia ukadu chłodzenia. Potem wlej dowolny nawet marketowy płyn bez płynu lipa po zimie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Chociazby demontaż ukladu chlodzenia, wyjecie silnika, zmiana chlodnicy na inna - powodow moze byc > wiele No to jak będziesz sobiedemontował to zlejesz do miski, to kwestia ilu - 10 min ? Kup najtańszy płyn i heja. P.S. włożyłeś tyle kasiory a na płynie za 20 zeta żałujesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Odstawilem malucha na zime do garazu. Jako, ze jezdzilem cale lato na wodzie , to spuscilem ja z > ukladu. Tak to przeczytałem i myślałem że sobie ktoś żarty robi A odnośnie tematu to są jakieś dodatki czyszczące układ i raczej taki bym zastosował niż jakiś calgonit itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Tak to przeczytałem i myślałem że sobie ktoś żarty robi Pojemnosc ukladu chlodzenia jest tak duza (chlodnica zprzodu, silnik z tylu), ze zbiorniczek wyrownawczy szczegolnie przy wuysokich temperaturach zewnatrznych w lato ni ejest w stanie skompensowac roznicy objetosci tego ukladu i upuszcza nadmiar wody na zewnatrz. Po wystygnieciu poziom plynu spada ponizej minmum i trzeba co jakis czas plyn uzupelniac. Szkoda wylewac kase na asfalt stad woda. > A odnośnie tematu to są jakieś dodatki czyszczące układ i raczej taki bym zastosował niż jakiś > calgonit itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > No to jak będziesz sobiedemontował to zlejesz do miski, to kwestia ilu - 10 min ? Kup najtańszy > płyn i heja. > P.S. włożyłeś tyle kasiory a na płynie za 20 zeta żałujesz ? Chodzi o wyplukanie ukladu z rdzy - jak silnik bedzie wyjety, rozpiety uklad chlodzacy to raczej nie bede go zalewal czymkolwiek - bedzie po prostu pusty i dlatego chce go wyplukac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 To może lepiej nie płukać, przecież wymycie tej obecnej rdzy nie spowoduje, że układ przestanie rdzewieć, powiedziałbym, że raczej przyśpieszy ten proces Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > To może lepiej nie płukać, przecież wymycie tej obecnej rdzy nie spowoduje, że układ przestanie > rdzewieć, powiedziałbym, że raczej przyśpieszy ten proces Gdyby zalal to czyms z inhibitorem korozji, to moze choc troszke byloby lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Gdyby zalal to czyms z inhibitorem korozji, to moze choc troszke byloby lepiej Ale układ ma pozostać pusty więc nie wydaje się, aby to płukanie miało jakiś sens, jeśli już, to lepiej to zrobić przed sezonem. Niektóre maszyny rolnicze, które są eksploatowane np tylko miesiąc latem też są zalewane wodą (po sezonie spuszczaną)i jakoś nie rozpada się układ chłodzenia nawet po 20 latach, choć pewnie tam wszystko jest trochę solidniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Pojemnosc ukladu chlodzenia jest tak duza (chlodnica zprzodu, silnik z tylu), ze zbiorniczek > wyrownawczy szczegolnie przy wuysokich temperaturach zewnatrznych w lato ni ejest w stanie > skompensowac roznicy objetosci tego ukladu i upuszcza nadmiar wody na zewnatrz. Po > wystygnieciu poziom plynu spada ponizej minmum i trzeba co jakis czas plyn uzupelniac. Szkoda > wylewac kase na asfalt stad woda. > > calgonit itp 1. Masz za mały zbiorniczek wyrównawczy - może poszukaj czegoś ze skody 105/120 - też miały duży układ chłodzenia. Ewentualnie wstaw pod zbiorniczek miskę i zbieraj to co wyciekło 2. Zalej jakimś koncentratem, jak ma stać zimą to możesz go rozrobić na np. -5 stopni - wtedy latem będziesz dolewał tylko wody, a na wiosnę wlejesz litr płynu - akurat będą wyprzedaże że 5 litrów kupisz za 20 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 20 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > 1. Masz za mały zbiorniczek wyrównawczy - może poszukaj czegoś ze skody 105/120 - też miały duży > układ chłodzenia. Ewentualnie wstaw pod zbiorniczek miskę i zbieraj to co wyciekło > 2. Zalej jakimś koncentratem, jak ma stać zimą to możesz go rozrobić na np. -5 stopni - wtedy latem > będziesz dolewał tylko wody, a na wiosnę wlejesz litr płynu - akurat będą wyprzedaże że 5 > litrów kupisz za 20 zł. Grrr.... Silnik wyjety.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Kamień to nie to samo, co rdza. Gdyby wszystko, co dobrze odkamienia, równie dobrze odrdzewiało, ludzie używaliby octu jako odrdzewiacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 > Grrr.... Silnik wyjety.... Quote: Do glowy przyszedl mi niezbyt madry pomysl, aby zalac uklad woda, wsypac skruszony calgonit do odrdzewiania pralek i niemal zagotowac wode w ukladzie. Nie wiem jak chcesz "niemal zagotować wodę w układzie" jak masz silnik wyjęty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 21 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Quote: > Do glowy przyszedl mi niezbyt madry pomysl, aby zalac uklad woda, wsypac skruszony calgonit do > odrdzewiania pralek i niemal zagotowac wode w ukladzie. > Nie wiem jak chcesz "niemal zagotować wodę w układzie" jak masz silnik wyjęty Na razie jest odstawiony, woda spuszczona. Miala rdzawy kolor. Silnik jeszcze nie jest wyjety, ale napewno bedzie. Myslalem nad przeplukaniem ukladu zanim wyjme silnik. Teraz jasniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Na razie jest odstawiony, woda spuszczona. Miala rdzawy kolor. Silnik jeszcze nie jest wyjety, ale > napewno bedzie. Myslalem nad przeplukaniem ukladu zanim wyjme silnik. Teraz jasniej? IMO nie warto już drażnić układu. Jeśli już, to czymś, co zabezpieczy przed korozją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kilermati Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > IMO nie warto już drażnić układu. > Jeśli już, to czymś, co zabezpieczy przed korozją. Zuraw - w matizie idealnie czyśiło się układ woda destylowaną z kwaskiem cytrynowym - tak z 3-4 torebki na 5 L wody - to zalewasz i dajesz do nagrzania (kole 10-15 minut) potem zlewasz i powtarzasz do satysfakjonującego Ciebie efektu . Pozdróffka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Grrr.... Silnik wyjety.... > Silnik jeszcze nie jest wyjety Spoko; wszystko jasne. > woda spuszczona. Miala rdzawy kolor. To bardzo dziwne. Powinna przecież mieć błękitny kolor. Woda i korozja? Nieeemożliiiwe A tak na serio, to nie wiem, czego się spodziewałeś po długotrwałym kontakcie wody z blokiem silnika, szczególnie w wyższych temperaturach. Przecież to woda, a nie glikol. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Żeby korozja przeżarła blok silnika to prędzej się on zużyje. Nic bym nie robił. Tym bardziej, że układ będzie całkowicie zamknięty, pomimo, że będzie pusty. Nic się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mp79 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 > Żeby korozja przeżarła blok silnika to prędzej się on zużyje. Korozja nie musi być wżerowa; może być powierzchniowa - i w przypadku żeliwa taka właśnie jest. Tak mnie przynajmniej uczono. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.