Skocz do zawartości

Opóżniona reakcja na dodanie gazu.


kudlaty1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! W mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD zauważyłem ostatnio dziwną przypadłość. Auto późno reaguje na gaz. Jest to uciążliwe do tego stopnia że czasem jak się toczę do skrzyżowania i potrzebuję szybciej ruszyć (prędkość odpowiednia do drugiego biegu) dodaję mocno gazu i puszczam sprzęgło to auto potrafi zgasnąć. Ja wszystko robię dobrze tzn. sprzęgło puszczam z wyczuciem itp, ale auto nie zdąży się wkręcić na obroty. Nie wiem czym to może być spowodowane. Na zimnym silniku jest to bardziej odczuwalne. Wiem że ogólnie diesele później reagują na gaz, ale ojciec ma Kangoo 1.5DTI i tam jest to dużo szybciej. Coś może być nie tak, czy po prostu trzeba się przyzwyczaić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieje sie to losowo i nie zawsze czy jest tak za kazdym razem? Na poczatek do sprawdzenie EGR i

> moze VNT od turbiny, jesli sprzezarka jest ze zmienna geometria.

Dzieje się tak zawsze. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, ale raczej nie było aż tak żeby mi auto gasło. Co to jest VNT? JAk sprawdzić EGR, jakoś na komputerze się da czy tylko rozbieranie i czyszczenie? Żadne błędy nie wyskakują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieje się tak zawsze. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, ale raczej nie było aż tak żeby mi auto

> gasło. Co to jest VNT? JAk sprawdzić EGR, jakoś na komputerze się da czy tylko rozbieranie i

> czyszczenie? Żadne błędy nie wyskakują.

VNT to zmienna geometria turbiny, zazwyczaj sterowana podcisnieniowo. Dzieki niej turbo wczesniej wstaje.

Czasem nie wyskakuja bledy przy zacinajacym sie EGR. Zlogowac auto to wyjdzie czy dziala ok.

Zobacz czy nie jest zarosniety nagarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lagunie miałem tak że wciskając gaz do dechy trzeba było odczekać ok 3 sek. zanim wkręcił się powiedzmy na ok 2.5k obr. po wymianie przepływomierza wystarczy ok 1 sek. Najprościej podpiąć pod kompa i odczytać parametry albo poszukać na forum związanym z daną marką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest elektroniczne sterowanie przepustnica. Niestety oproramowanie dziala tak, jakby obslugiwal je modem 0202122... Wciskasz gaz, czujnik polozenia pedlalu gazu wysyla informacje o tym fakcie do sterownika silnika, ten zastanawia sie czy rzeczywiscie wcisnales gaz, potem zastanawia sie, jesli wcisnales gaz, to co to ozacza, jak odnajdzie odpowiedz co ma robic, to zastanawia sie komu wyslac ta informacje. Jak juz wie komu to ja wysyla do przepustnicy, a ta analizuje sygnal o ile ty wcisnales ten gaz i ile ma sie uchylic A czas leeeeeeciiiiiii. I nc z tym nei zrobisz, chyba, ze podjedziesz do najblizszego dilera i zapytasz sie, cz dyspnuja moze nowsza wersja oprogramowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! W mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD zauważyłem ostatnio dziwną przypadłość. Auto późno reaguje na

> gaz. Jest to uciążliwe do tego stopnia że czasem jak się toczę do skrzyżowania i potrzebuję

> szybciej ruszyć (prędkość odpowiednia do drugiego biegu) dodaję mocno gazu i puszczam sprzęgło

> to auto potrafi zgasnąć. Ja wszystko robię dobrze tzn. sprzęgło puszczam z wyczuciem itp, ale

> auto nie zdąży się wkręcić na obroty. Nie wiem czym to może być spowodowane. Na zimnym silniku

> jest to bardziej odczuwalne. Wiem że ogólnie diesele później reagują na gaz, ale ojciec ma

> Kangoo 1.5DTI i tam jest to dużo szybciej. Coś może być nie tak, czy po prostu trzeba się

> przyzwyczaić?

witaj w świecie, w którym przepustnica nie jest sterowana linką bezpośrednio z pedału gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sek w tym, ze ten akurat ma

Tak czy siak, to że jest sterowana elektronicznie nie ma wpływu na opisywany przypadek.

IMO coś ogranicza dawkę paliwa na niskich obrotach (przytkany katalizator, umierająca przepływka) i stąd problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam! W mojej Mazdzie 3 1.6 CiTD zauważyłem ostatnio dziwną przypadłość. Auto późno reaguje na

> gaz. Jest to uciążliwe do tego stopnia że czasem jak się toczę do skrzyżowania i potrzebuję

> szybciej ruszyć (prędkość odpowiednia do drugiego biegu) dodaję mocno gazu i puszczam sprzęgło

> to auto potrafi zgasnąć. Ja wszystko robię dobrze tzn. sprzęgło puszczam z wyczuciem itp, ale

> auto nie zdąży się wkręcić na obroty. Nie wiem czym to może być spowodowane. Na zimnym silniku

> jest to bardziej odczuwalne. Wiem że ogólnie diesele później reagują na gaz, ale ojciec ma

> Kangoo 1.5DTI i tam jest to dużo szybciej. Coś może być nie tak, czy po prostu trzeba się

> przyzwyczaić?

Teścia mazda z tym samym silnikiem ma identycznie. Przy zmianie biegu szczególnie jest to zauważalne. Wciskasz gaz i spokojnie do 2-3 doliczysz zanim autko się zerwie do przodu. Ostatnio mazda byłą w ASO w związku z inną awarią(ASO się poddało a okazało się, że było to kiepskie paliwo) i tam sprawdzili ją porządnie czyli wyciągnęli turbo (zrobili pomiary) posprawdzali wtryski i wszystko inne co się dało. Nic nie znaleźli co mogłoby być uszkodzone w związku z tą przypadłością więc TTTM chyba niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.