mrarek Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 - akumulator podładowywał się minimalnym prądem (ok. 0,2-0,3 A) - wykazywał stopień naładowania 100% - odpaliłem silnik na 5 minut, na jałowym (stał kilka dni nie odpalany) - wyłączyłem silnik - jako że chciałem jeszcze zostawić na podładowywaniu pomyślałem, by nieco rozładować akumulator - załączyłem światła mijania na 10 minut zauważyłem taki objaw, że napięcie na mierniku stopniowo spadało z 13,3 V do ok. 12,0 V by w miarę szybko zwiększyć się do 14,0 V. za parę minut znowu stopniowo spadło do ok. 12,2 i znowu podskoczyło do ok. 13 V. rozumiem, że miernik za 50 PLN z portalu aukcyjnego, ale dziwi mnie wzrost, kiedy powinien być spadek... coś nie tak z akumulatorem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 > coś nie tak z akumulatorem? Nie ogarniam teraz tego co napisałeś , ale takie wahania napięcia akumulatora podczas szybkich zmiana przy ładowaniu i rozładowywaniu są rzeczą normalną, zwłaszcza operując przytoczonymi wartościami napięć. Sądzę, że z akumulatorem jest wszystko w porządku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 > - akumulator podładowywał się minimalnym prądem (ok. 0,2-0,3 A) > - wykazywał stopień naładowania 100% > - odpaliłem silnik na 5 minut, na jałowym (stał kilka dni nie odpalany) > - wyłączyłem silnik > - jako że chciałem jeszcze zostawić na podładowywaniu pomyślałem, by nieco rozładować akumulator > - załączyłem światła mijania na 10 minut > zauważyłem taki objaw, że napięcie na mierniku stopniowo spadało z 13,3 V do ok. 12,0 V by w miarę > szybko zwiększyć się do 14,0 V. > za parę minut znowu stopniowo spadło do ok. 12,2 i znowu podskoczyło do ok. 13 V. > rozumiem, że miernik za 50 PLN z portalu aukcyjnego, ale dziwi mnie wzrost, kiedy powinien być > spadek... > coś nie tak z akumulatorem? Po pierwsze zmień baterie w mierniku, po drugie - czy jak obserwowałeś skoki napięcia to przypadkiem przed chwilą nie otworzyłeś drzwi i BSI się nie "obudziło" ? Skoro tendencja jest spadkowa to IMO wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deltabox Napisano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 Albo miałeś nierównomierny (słaby) styk aku - miernik. Też później takie cuda się pokazują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 25 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 > Po pierwsze zmień baterie w mierniku WHY? jest OK > , po drugie - czy jak obserwowałeś skoki napięcia to > przypadkiem przed chwilą nie otworzyłeś drzwi i BSI się nie "obudziło" ? nic z tych rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 25 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2012 > Nie ogarniam teraz tego co napisałeś a gdybym napisał tylko: przy niepracującym silniku włączyłem światła mijania i zauważyłem taki objaw, że napięcie na mierniku stopniowo spadało z 13,3 V do ok. 12,0 V by w miarę szybko zwiększyć się do 14,0 V. za parę minut znowu stopniowo spadło do ok. 12,2 i znowu podskoczyło do ok. 13 V. zmieni to coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > a gdybym napisał tylko: > przy niepracującym silniku włączyłem światła mijania i zauważyłem taki objaw, że napięcie na > mierniku stopniowo spadało z 13,3 V do ok. 12,0 V by w miarę szybko zwiększyć się do 14,0 V. > za parę minut znowu stopniowo spadło do ok. 12,2 i znowu podskoczyło do ok. 13 V. > zmieni to coś? Niedawno był wątek o akumulatorach i ktos pisał o metodzie pobudzania akumulatora w niskich temperaturach. Włączyć na chwilę światła - przepływ sporego prądu przez aku rozgrzeje go i zwiększy pojemność, co pomoże w uruchomieniu silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > - akumulator podładowywał się minimalnym prądem (ok. 0,2-0,3 A) Znaczy w pełni naładowany > - wykazywał stopień naładowania 100% jw > - odpaliłem silnik na 5 minut, na jałowym (stał kilka dni nie odpalany) po co? > - wyłączyłem silnik > - jako że chciałem jeszcze zostawić na podładowywaniu pomyślałem, by nieco rozładować akumulator > - załączyłem światła mijania na 10 minut Tego już kompletnie nie ogarniam. Uruchamiając pobrałeś z aku prąd startowy i już go nieznacznie rozładowałeś. Po uruchomieniu silnik powinien popracować znacznie dłużej, żeby się doładować do pełna. > zauważyłem taki objaw, że napięcie na mierniku stopniowo spadało z 13,3 V do ok. 12,0 V by w miarę > szybko zwiększyć się do 14,0 V. > za parę minut znowu stopniowo spadło do ok. 12,2 i znowu podskoczyło do ok. 13 V. > rozumiem, że miernik za 50 PLN z portalu aukcyjnego, ale dziwi mnie wzrost, kiedy powinien być > spadek... > coś nie tak z akumulatorem? Jak pisali, oporność styku sondy miernika plus zmiany chemiczne w akumulatorze po szarpnięciu go prądem rozruchowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > po co? powiedzmy, że miałem taki kaprys, lubię słuchać dCi > Tego już kompletnie nie ogarniam. Uruchamiając pobrałeś z aku prąd startowy i już go nieznacznie > rozładowałeś. Po uruchomieniu silnik powinien popracować znacznie dłużej, żeby się doładować no to popracował sobie ok. 5 minut i w tym czasie się doładował, bo nie było żadnego poboru prądu. chciałem go jeszcze rozładować, bo przewidywałem zapięcie prostownika jeszcze na ok. 2 dni. no ale w związku z tymi wahaniami zapiąłem prostownik z LIDLa, żeby czegoś nie uszkodzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 ... > zauważyłem taki objaw, że napięcie na mierniku stopniowo spadało z 13,3 V do ok. 12,0 V by w miarę > szybko zwiększyć się do 14,0 V. To byłoby OK... > za parę minut znowu stopniowo spadło do ok. 12,2 i znowu podskoczyło do ok. 13 V. ...ale tego to już nie rozumiem. Tak być nie powinno. W trakcie znacznego obciążenia, napięcie najpierw spada, by po spadku do nominalnego, podskoczyć i później już powoli tylko spadać. Taka jest charakterystyka rozładowania aku kwasowego. Jeśli działo się to cyklicznie to przyczyna musi być inna. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Rozumiem, że to było w niskich temperaturach? Pojemność akumulatora maleje wraz z temperaturą. Pobór prądu z akumulatora powoduje jego wewnętrzne rozgrzewanie. Wraz z rozgrzewaniem rośnie pojemność, co powoduje wzrost napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > powiedzmy, że miałem taki kaprys, lubię słuchać dCi Jest to jakiś powód > no to popracował sobie ok. 5 minut i w tym czasie się doładował, bo nie było żadnego poboru prądu. > chciałem go jeszcze rozładować, bo przewidywałem zapięcie prostownika jeszcze na ok. 2 dni. I tu sensu nie widzę. Chciałeś do rozładować, żeby do doładować? Po naładowaniu akumulatora prąd ładowania spada poniżej ampera i tak może stać nawet rok. Dodatkowe rozładowanie nie miało kompletnie sensu. > no ale w związku z tymi wahaniami zapiąłem prostownik z LIDLa, żeby czegoś nie uszkodzić... Nie da się nic uszkodzić. Akumulator stanowi tak duży dławik i stabilizator, że zwykły prostownik niestabilizowany można podłączyć. Ten ładować z lidla krzywdy mu z pewnością nie zrobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 A te różnice w napięciu były podczas podpiętej ładowarki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 Ładowarka automatyczna z Lidla i wszystko jasne. Ona widocznie tak działa. Najpierw ładuje poprawnie- czyli 14V. Następnie następuje wyłączenie ładowania - powód mi nie znany, albo zaplanowany myk przez konstruktorów, lub np. przegrzanie ( wyłączenie przed uszkodzeniem). Zastanawia mnie jedynie wartość napięcia jaką podawałeś 12,2V. Trochę nisko. Ale jak z twojego opisu wynika następowało wtedy włączanie ładowarki i znowu cykl ładowania trwał do osiągnięcia stanu naładowania akumulatora. Moim zdaniem cykle, które opisałeś są całkowicie prawidłowe. Tylko te 12,2V i sam fakt konieczności skorzystania z ładowarki- może akumulator daje sygnały, że już pora na niego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 wszystko jest ok... jak już ktoś wcześniej pisał, pobudziłeś akku i dla tego skok napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Rozumiem, że to było w niskich temperaturach? nie. temperatura ok. 0*C, w garażu szeregowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > A te różnice w napięciu były podczas podpiętej ładowarki ? ładowarka odłączona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Ładowarka automatyczna z Lidla i wszystko jasne. Ona pierwotnie ładowałem zwykłą transformatorową ładowarką 6/12V, 2/5A. na koniec zapiąłem tę z LIDLA, bo nie umiałem się połapać w w/w efektach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 26 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > I tu sensu nie widzę. Chciałeś do rozładować, żeby do doładować? no tak > Po naładowaniu akumulatora prąd ładowania spada poniżej ampera i tak może stać nawet rok. > Dodatkowe rozładowanie nie miało kompletnie sensu. > Nie da się nic uszkodzić. Akumulator stanowi tak duży dławik i stabilizator, że zwykły prostownik > niestabilizowany można podłączyć. bałem się (akumulator nie odpięty od instalacji), że bez kontroli może się coś sfajczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > wszystko jest ok... jak już ktoś wcześniej pisał, pobudziłeś akku i dla tego skok napięcia. Ciekawe, jakim cudem mogło podskoczyć do 14V? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2012 > Ciekawe, jakim cudem mogło podskoczyć do 14V? Moim zdaniem to też cud Może po prostu taki solidny miernik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 27 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2012 > Moim zdaniem to też cud > Może po prostu taki solidny miernik Tani miernik może nie mieć kompensacji temperaturowej i przy niskich głupoty pokazywać a po rozgrzaniu zmienić wskazania. Mój tani mierniczeki, wożony w aucie też zaraz po włączeniu dziwne ma wskazania, po minucie mu przechodzi, Spróbuję go w zamrażalnik wsadzić a potem stopniowo rozgrzewanym mierzyć 9V baterię trzymaną w pokojowej temperaturze . Dam znać, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.