Skocz do zawartości

Przekoszona kierownica - Maryska


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Ze zdziwieniem zauwazylem ostatnio, ze jade prosto, a kiera skrecona jest o kilka stopni w lewo. Ustawiam prosto i auto zaczyna skrecac w prawo.

Zadnych remontow ukladu kier. ostatnio nie robilem, w duza dziure nie wpadlem. Wymienialem wahacz miesiac temu (zrobili bez zbieznosci, bo na wymiane taki sam).

Zjawisko nie przeszkadza, ino ciut wk...wia

Any ideas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymienialem wahacz

> miesiac temu (zrobili bez zbieznosci, bo na wymiane taki sam).

> Any ideas?

To jaki remont zawieszenia jest bardziejszym powodem do zrobienia zbieżności niż wymiana wahacza? Chyba tylko wymiana końcówki drążka kierowniczego (który mechanicy teoretycznie też mogli ruszyć np o obrót)

Nawet jak wahacz byłby idealnie taki sam (a nie jest), to otwory mocowań poduszek do budy mają spore luzy.

Tak czy owak - zwłaszcza jeżeli przekoszona kierownica - pojechałbym na zbieżność. Bo sama kierownica nie ma prawa przeskoczyć na wielowpuście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jaki remont zawieszenia jest bardziejszym powodem do zrobienia zbieżności niż wymiana wahacza?

Zadna wymiana wahaczy u mnie nie pociagala za soba zbieznosci, nawet w ASO.

A kierownice mam przekoszona - zima w lewo, latem w prawo.

I badz tu madry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak często wymieniałeś opony ? skoro żadna wymiana wahaczy nie pociągała zbieżności?? na zbieżność nie trzeba jechać po wymianie łącznika stabilizatora. Co wymianę wahaczy jeżdżę na zbieżność i co wymianę jest co ustawiać jak to mówi mechanik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak często wymieniałeś opony?

Sadze, ze automatyczne zakladanie, ze kol Tomasso jest nierozsadny, jest zdecydowanie przedwczesne wink.gif

Co do nie ustawiania zbieznosci tez bylem zdziwiony i po przekopaniu archiwow juz wiem, ze sa dwie szkoly - falenicka i otwocka wink.gif

Proponuje wiec nie rozwijac teraz tematu, czy obowiazkowo robic po wymianie wahaczy, bo skonczy sie o tak: angryfire.gif

Na razie wiem, ze dla porzadku zrobic zbieznosci nie zawadzi i zobaczyc czy pomoglo. A jesli zrobienie zbieznosci nie pomoze - inne pomysly? (poza przelozeniem kol?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie wiem, ze dla porzadku zrobic zbieznosci nie zawadzi i zobaczyc czy pomoglo.

Nie zliczę już ile wahaczy wymieniłem w Brava (własnoręcznie) i za każdym razie po akcji kierownica była minimalnie w innym położeniu - sprawdzenie geometrii powinno wyjaśnić sprawę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie wymieniałem dwa razy lewy i dwa razy prawy wahacz. Dwa lewe i jeden prawy (wszystkie "no name") nie zmieniły zbieżności, natomiast prawy po zmianie na Delphi zmienił i to bardzo mocno. Kierownica skręcona o około 20 stopni. Także nie ma reguły i wszystko wskazuje, że musisz skorygować zbieżność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.