Przemax Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 Hej Ze zdziwieniem zauwazylem ostatnio, ze jade prosto, a kiera skrecona jest o kilka stopni w lewo. Ustawiam prosto i auto zaczyna skrecac w prawo. Zadnych remontow ukladu kier. ostatnio nie robilem, w duza dziure nie wpadlem. Wymienialem wahacz miesiac temu (zrobili bez zbieznosci, bo na wymiane taki sam). Zjawisko nie przeszkadza, ino ciut wk...wia Any ideas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Wymienialem wahacz > miesiac temu (zrobili bez zbieznosci, bo na wymiane taki sam). > Any ideas? To jaki remont zawieszenia jest bardziejszym powodem do zrobienia zbieżności niż wymiana wahacza? Chyba tylko wymiana końcówki drążka kierowniczego (który mechanicy teoretycznie też mogli ruszyć np o obrót) Nawet jak wahacz byłby idealnie taki sam (a nie jest), to otwory mocowań poduszek do budy mają spore luzy. Tak czy owak - zwłaszcza jeżeli przekoszona kierownica - pojechałbym na zbieżność. Bo sama kierownica nie ma prawa przeskoczyć na wielowpuście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 10 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2013 > Wymienialem wahacz > miesiac temu (zrobili bez zbieznosci, bo na wymiane taki sam). Najwidoczniej nie był idealnie wymiarowo taki sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > To jaki remont zawieszenia jest bardziejszym powodem do zrobienia zbieżności niż wymiana wahacza? Zadna wymiana wahaczy u mnie nie pociagala za soba zbieznosci, nawet w ASO. A kierownice mam przekoszona - zima w lewo, latem w prawo. I badz tu madry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Zamień koła na samochodzie, czasami pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 a jak często wymieniałeś opony ? skoro żadna wymiana wahaczy nie pociągała zbieżności?? na zbieżność nie trzeba jechać po wymianie łącznika stabilizatora. Co wymianę wahaczy jeżdżę na zbieżność i co wymianę jest co ustawiać jak to mówi mechanik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemax Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > a jak często wymieniałeś opony? Sadze, ze automatyczne zakladanie, ze kol Tomasso jest nierozsadny, jest zdecydowanie przedwczesne Co do nie ustawiania zbieznosci tez bylem zdziwiony i po przekopaniu archiwow juz wiem, ze sa dwie szkoly - falenicka i otwocka Proponuje wiec nie rozwijac teraz tematu, czy obowiazkowo robic po wymianie wahaczy, bo skonczy sie o tak: Na razie wiem, ze dla porzadku zrobic zbieznosci nie zawadzi i zobaczyc czy pomoglo. A jesli zrobienie zbieznosci nie pomoze - inne pomysly? (poza przelozeniem kol?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > a jak często wymieniałeś opony ? Jeszcze nigdy nie mialem zdartych nierowno ani wyzabkowanych opon, a skoncze wkrotce czwarty komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 > Na razie wiem, ze dla porzadku zrobic zbieznosci nie zawadzi i zobaczyc czy pomoglo. Nie zliczę już ile wahaczy wymieniłem w Brava (własnoręcznie) i za każdym razie po akcji kierownica była minimalnie w innym położeniu - sprawdzenie geometrii powinno wyjaśnić sprawę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 11 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2013 Zdecydowanie się z Tobą zgadzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 U siebie wymieniałem dwa razy lewy i dwa razy prawy wahacz. Dwa lewe i jeden prawy (wszystkie "no name") nie zmieniły zbieżności, natomiast prawy po zmianie na Delphi zmienił i to bardzo mocno. Kierownica skręcona o około 20 stopni. Także nie ma reguły i wszystko wskazuje, że musisz skorygować zbieżność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.