Skocz do zawartości

Co wiadomo o systemie zmiennych faz rozrządu VTi by Peugeot


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

w nawiązaniu do czytać pierwsza strona pod koniec (link też poniżej-do sedna) rozpoczynam dyskusje na temat korzyści i wad dla mnie jako potencjalnego użytkownika auta ze róznymi rozwiązaniami

systemu regulacji "faz rozrządu"

(interesuje mnie głównie porówanie rozwiązań w skodzie/toyocie/peugeocie- o tym ostatnim nic nie mogę znaleźć)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nawiązaniu do czytać pierwsza strona pod koniec (link też poniżej-do sedna) rozpoczynam

> dyskusje na temat korzyści i wad dla mnie jako potencjalnego użytkownika auta ze róznymi

> rozwiązaniami

> systemu regulacji "faz rozrządu"

> (interesuje mnie głównie porówanie rozwiązań w skodzie/toyocie/peugeocie- o tym ostatnim nic nie

> mogę znaleźć)

Peugeot to zdaje się od BMW przejął technologię, ale coś mi się obiło o uszy, że z mizernym skutkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo, że na stronie Peugeota znajdziesz tylko same plusy, ale co nie co szczegółów technicznych

> znajdziesz np. tutaj lub tutaj

"Wykonana ze stopu aluminium głowica cylindrów zawiera po 4 zawory na cylinder, wielopunktowy wtrysk pośredni oraz bezstopniową regulację faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych (VTT)." i tyle ale dzieki - ale tez pare innych fajnych informacji o 3cylindrowkach

swoja droga to chyb dotyczy tych VTi wyższych od pojemnosci 1,4 (we wspolpracy z BMW) bo 1,2 i 1,0L maja chyba 8V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Wykonana ze stopu aluminium głowica cylindrów zawiera po 4 zawory na cylinder, wielopunktowy

> wtrysk pośredni oraz bezstopniową regulację faz rozrządu zaworów dolotowych i wylotowych

> (VTT)." i tyle ale dzieki - ale tez pare innych fajnych informacji o 3cylindrowkach

> swoja droga to chyb dotyczy tych VTi wyższych od pojemnosci 1,4 (we wspolpracy z BMW) bo 1,2 i 1,0L

> maja chyba 8V

Tak, nowe 3 cylindrowe silniki 1.0 i 1.2 są 8V z mokrym paskiem rozrządu, a stare 4 cylindrowe 1.4 i 1.6 (te z BMW) są na łańcuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, nowe 3 cylindrowe silniki 1.0 i 1.2 są 8V z mokrym paskiem rozrządu, a stare 4 cylindrowe 1.4

> i 1.6 (te z BMW) są na łańcuchu.

Ciekawe jak w Pugach relizuja "bezstopniow" regulacje

Jesli dobrze rozumiem MItsu w Mivec'ach ma 3 stopniową

a bezstopniow to tylko jak na razie TwinAir Fiatowski potrafił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jak w Pugach relizuja "bezstopniow" regulacje

> Jesli dobrze rozumiem MItsu w Mivec'ach ma 3 stopniową

> a bezstopniow to tylko jak na razie TwinAir Fiatowski potrafił...

No nie bardzo, BMW ma tym polu spore doswiadczenie. Od 1993 roku stosują Vanos'a i Double-Vanos'a..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe jak w Pugach relizuja "bezstopniow" regulacje

> Jesli dobrze rozumiem MItsu w Mivec'ach ma 3 stopniową

> a bezstopniow to tylko jak na razie TwinAir Fiatowski potrafił...

Fiat jako pierwszy zrobił to hydraulicznie, ale w życiu nie był pierwszy. Wiele lat temu były już np rozwiązania z przesuwnymi wałkami rozrządu, gdzie robocza część krzywki przypominała wycinek stożka. Pomysł Lanci, albo Alfy, nie pamiętam dokładnie, ale płynnie zmieniał się czas otwarcia i wznios. Patent Nissana VVEL sprzed dobrych kilku lat daje bezstopniowo zmienny czas i zmienny wznios. Co prawda czas otwarcia jest w obu tych rozwiązaniach powiązany ze wzniosem zaworu, ale realizacja tego idzie na drodze mechanicznej, a nie hydraulicznej.

Rozwiązanie fiata bazuje na hydraulice i dzięki temu jest rewolucyjne. Ciekawe jak będzie z jego trwałością?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę spóźniona ta rewolucja...

Sorki, ale to rozwiązanie nie podskakuje do pięt wymienionym przeze mnie. Tu masz tylko pokręcanie wałkiem rozrządu. Zmienia się tylko moment otwarcia i zamknięcia, ale czas otwarcia zaworu i wznios pozostaje stały. We wspomnianych u mnie rozwiązaniach czas otwarcia i wznios może być zmieniany.

Jeśli już mowa o BMW to zdaje się ich VVT miało niezłe parametry i niezłą komplikację.

Image2.jpg

Na podobnej idei działa pomysł Nissana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorki, ale to rozwiązanie nie podskakuje do pięt wymienionym przeze mnie.

> Tu masz tylko pokręcanie

> wałkiem rozrządu. Zmienia się tylko moment otwarcia i zamknięcia, ale czas otwarcia zaworu i

> wznios pozostaje stały.

Ale kojarzysz daty? 1993 rok, czasy vanosa. Od tamtej pory sporo sie pozmienialo.

> We wspomnianych u mnie rozwiązaniach czas otwarcia i wznios może być

> zmieniany.

> Jeśli już mowa o BMW to zdaje się ich VVT miało niezłe parametry i niezłą komplikację.

> Na podobnej idei działa pomysł Nissana.

Teraz to sie w BMW nazywa valvetronic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale kojarzysz daty? 1993 rok, czasy vanosa. Od tamtej pory sporo sie pozmienialo.

Jak już się mamy licytować na daty to Alfa Romeo miała zmienne fazy w produkcji od 81r, a patent mieli podobno już w roku 1970.

> Teraz to sie w BMW nazywa valvetronic...

Może i od początku tak się nazywało, nazwa ma tu znaczenie przede wszystkim handlowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na Pana korespondencję mailową z dnia 14.01 br. uprzejmie informujemy, że wszystkie informacje przewidziane do przekazywania Klientom, w tym wymagane do obsługi samochodu informacje techniczne, są dostępne w autoryzowanych punktach obsługi PEUGEOT, które pozostają w kontakcie ze szkołą serwisowa PEUGEOT POLSKA.

Wyjątkowo z uwagi na nietypowe zapytanie przekazujemy poniżej informacje uzyskane w Dziale Technicznym PEUGEOT POLSKA :

„ Regulacja bezstopniowa wzniosu jest stosowana, ale w silnikach 4-cylindrowych benzynowych konstruowanych w kooperacji z BMW (silniki z systemem Valvetronic), nie zaś w silnikach 3-cylindrowych. Klient nie precyzuje czy pytając o bezstopniową regulację zaworów chodzi o

- bezstopniową regulację WZNIOSU zaworów

- czy też o bezstopniową regulację LUZÓW zaworowych.

Pytanie jest więc nieprecyzyjne. O ile bezstopniowa regulacja WZNIOSU zaworów owszem występuje ale w silnikach 4-cylindrowych konstruowanych w kooperacji z BMW, o tyle pojęcie „ bezstopniowa regulacja luzu zaworowego” nie występuje.

Na stronach internetowych PEUGEOT nie znajdujemy informacji o bezstopniowej regulacji zaworów w silnikach 3-cylindrowych. Jeśli klient poda gdzie taka informacja jest umieszczona na stronach internetowych PEUGEOT, Dział Techniczny ustosunkuje się do sprawy.

Dział Techniczny nie wie co Klient ma na myśli pisząc o skrócie VTi przy oznaczeniach silników 3-cylindrowych. Klient pyta o TECHNOLOGIĘ VTi , ale Dział Techniczny nie otrzymał informacji do czego konkretnie ten skrót się odnosi. ”

Z poważaniem

xxxxx

Dział Kontaktów z Klientami

PEUGEOT POLSKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.