Fili_P Napisano 14 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2013 jakw poscie pytanie od tych co uzytkuja, owali CVT ale w malych miajeskich autkach (yariska,micra) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 a Uno też się liczy?? ogólnie jazda jak skuterem..., tylko tak nie hałasuje jak kosiarka. Spalanie nieco większe niż manual. Niewiele zrobiłem takim, ale wrażenia pozytywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 Ciekawa skrzynia, mam w Puncie II i w trybie sekwencyjnym można spokojnie osiągnąć normę wercji z manualem W trybie automatycznym w trybie ECO po mieście pali 8 na 100km. Aha no i moment przekazywany z silniczka 1.2, przy takiej skrzyni 80kucy przy ruszaniu nieźle wbija w fotel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > jakw poscie pytanie od tych co uzytkuja, owali CVT ale w malych miajeskich autkach (yariska,micra) Bardzo dobrze wspominam CVT w Roverze 112 (sprzed kilkunastu lat), z silnikiem 75KM Po wciśnięciu gazu silnik wchodził od razu na obroty a auto rozpędzało się na maksymalnym momencie zgodnie z charakterystyką skrzyni, całkiem rześko. Na starcie spod świateł nawet Porsche można było wyrolować jak się jego kierowca zagapił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Ciekawa skrzynia, mam w Puncie II i w trybie sekwencyjnym można spokojnie osiągnąć normę wercji z > manualem W trybie automatycznym w trybie ECO po mieście pali 8 na 100km. Aha no i moment > przekazywany z silniczka 1.2, przy takiej skrzyni 80kucy przy ruszaniu nieźle wbija w fotel Potwierdzam - na światłach można zadziwić znacznie "poważniejsze" samochody W trybie auto jazda jak tramwajem - samochód przyśpiesza a obroty są cały czas na tym samym poziomie. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 16 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2013 > Potwierdzam - na światłach można zadziwić znacznie "poważniejsze" samochody > W trybie auto jazda jak tramwajem - samochód przyśpiesza a obroty są cały czas na tym samym > poziomie. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne Czasem przypadkowi pasażerowie mi mówili: " panie! sprzęgło się panu ślizga". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil_sz Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Potwierdzam - na światłach można zadziwić znacznie "poważniejsze" samochody > W trybie auto jazda jak tramwajem - samochód przyśpiesza a obroty są cały czas na tym samym > poziomie. Ogólnie wrażenia bardzo pozytywne Ciekawie się to zapowiada. Stosowane jest to tylko w autkach miejskich, czy w klasie C, D też można to spotkać? Jak z awaryjnością i kosztami ewentualnych napraw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Ciekawie się to zapowiada. Stosowane jest to tylko w autkach miejskich, czy w klasie C, D też można > to spotkać? Jak z awaryjnością i kosztami ewentualnych napraw? W klasie C ma to Lancer. Działa bardzo dobrze, awaryjności brak pod warunkiem odpowiedniego dbania o skrzynię. Odpowiednie dbanie w tym przypadku to wymiana oleju przy 90 kkm (olej jest drogi, nie warto lać zamienników) i okresowego czyszczenia chłodnicy skrzyni (podczas mycia auta polać Karcherem i tyle, raz na 30kkm warto potraktować jakąś chemią do wymienników, robią to na przeglądach). Jak się tego pilnuje, to skrzynie chodzą po 300 kkm, może i więcej, ale na razie nikt z forów więcej nie ma Ale jak się zaniedba, to koszt jest powalający, w grę wchodzi tylko wymiana skrzyni, nikt tego u nas nie ogarnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Ciekawie się to zapowiada. Stosowane jest to tylko w autkach miejskich, czy w klasie C, D też można > to spotkać? Jak z awaryjnością i kosztami ewentualnych napraw? Można spotkać niemal we wszystkich klasach. Zdaje się, że CVT montowano nawet w Nissanie X-Trail. Wymieniać olej (odpowiedni do przekładni automatycznych) i jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawekw Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > jakw poscie pytanie od tych co uzytkuja, owali CVT ale w malych miajeskich autkach (yariska,micra) W mieście bardzo pozytywne wrażenie. W trasie już nie bardzo - z nudów można umrzeć. Elastyczność jest słaba. I to wrażenie jazdy tramwajem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Ciekawie się to zapowiada. Stosowane jest to tylko w autkach miejskich, czy w klasie C, D też można > to spotkać? Jak z awaryjnością i kosztami ewentualnych napraw? nowy auris avensis rav4 problemów brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samhain Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > W mieście bardzo pozytywne wrażenie. > W trasie już nie bardzo - z nudów można umrzeć. Elastyczność jest słaba. I to wrażenie jazdy > tramwajem... Ja w trasie nie narzekałem - zupełnie dobrze się wyprzedzało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > nowy auris > avensis > rav4 > problemów brak legacy outback takze brak problemow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Moja żona rok jeździła micrą z CVT, teraz jeździ nią moja matka i w mieście jest świetnie, ale poza miastem już mniej. Podobno te nowsze, sterowane komputerem są o wiele lepsze poza miastem. Jeździłem jeszcze audi a6 2,0TDI Multitrinic i podobało mi się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Stosowane jest to tylko w autkach miejskich, czy w klasie C, D też można > to spotkać? Można spotkać w najróżniejszych klasach, np. nissan ma prawie w każdym modelu taką dostępną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > Ciekawie się to zapowiada. Stosowane jest to tylko w autkach miejskich, czy w klasie C, D też można > to spotkać? Jak z awaryjnością i kosztami ewentualnych napraw? [Focus] C-Max 1.6 TDCi ma taką skrzynię (nie wiem czy niska foka też). W trybie sekwencyjnym 7 biegowa. Dokuczliwą usterką jest awaria sprzęgła hydrokinetycznego - a problematyczne jest to o tyle, że nie jako część zamienna występuje kompletna skrzynia - wg. Forda się jej nie naprawia. W Mini jest ta sama skrzynia z innym osprzętem i sprawuje się całkiem nieźle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > W mieście bardzo pozytywne wrażenie. > W trasie już nie bardzo - z nudów można umrzeć. Elastyczność jest słaba. I to wrażenie jazdy > tramwajem... Ja się lekko nie zgodzę. W mieście jest to rozwiązanie o tyle dobre, że nie trzeba zmieniać biegów Ale mnie osobiście zmusza do spokojnej jazdy, bo dźwięk silnika nie jest zbyt ciekawy przy mocniejszym przyśpieszaniu. A w mieście przyśpiesza się często. Co innego w trasie. Obroty silnika dzięki tej skrzyni są ekstremalnie niskie Nie ma problemu że silnik się męczy jak jest np 1500obr/min, bo jak tylko chcesz deko przyśpieszyć, to ładnie obroty wzrastają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > jakw poscie pytanie od tych co uzytkuja, owali CVT ale w malych miajeskich autkach (yariska,micra) Moim zdaniem można się zrazić na jeździe próbnej. Jazda jest deko nienaturalna. Jest wręcz wrażenie mułowatości auta jak się ktoś przesiądzie z auta ze skrzynią ręczną. Po krótkim przyzwyczajeniu (dla mnie jeden dzień) jazda jest tak naturalna jak oddychanie Ja, to akurat mam w większym aucie, ale pewno działa to podobnie w każdym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 > W mieście bardzo pozytywne wrażenie. > W trasie już nie bardzo - z nudów można umrzeć. Elastyczność jest słaba. I to wrażenie jazdy tramwajem... Auta z CVT są powszechnie odbierane jako mniej dynamiczne niż w rzeczywistości są... Może stąd to odczucie słabej elastyczności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > Auta z CVT są powszechnie odbierane jako mniej dynamiczne niż w rzeczywistości są... Może stąd to > odczucie słabej elastyczności? Jak ktoś nie umie gazu wcisnąć do dechy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.