steyr Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Witam, z racji że obecnie jestem pierwszy raz posiadaczem auta z LPG mam pytanie. Otóż problem mam w Tico z LPG a dokładniej z wskaźnikiem gazu. Obecnie zapala mi sie rezerwa na kontrolce LPG w aucie, a na wskaźniku przy wielozaworze przy butli wskaźnik wskazuje niecałe 3/4 baku. Czy można polegac na wskazaniach tego wskaźnika przy butli LPG? Pytam bo obecnie auto tylko na LPG jeździ Aha instalka I generacji, nie patrzyłem na podzespoły bo wczoraj był zakup, ale przełącznik w kabinie jest z Lovato Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Zrób tak. Zatankuj na pełno LPG, w baku oczywiście też miej jakieś 7 litrów NoPb. Jeździj aż Ci się gaz skończy (auto zgaśnie) będziesz miał orientacyjny zasięg Xkm od X odejmij jakieś 50 km gdy poruszasz się na trasie i wtedy już rozglądaj się stacją LPG a w mieście od X odejmij 70 km. Przykładowo moja astra na butli do zgaśnięcia robi jakieś 470 km, jak jadę w trasie i się zbliżam do 400 wyniku na wszelki wypadek rozglądam się za stacją LPG, w mieście jak osiągam 320 to już szukam stacji (moja astra dużo pali w mieście). PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 17 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2013 Nie znam nikogo, kto jeździ z gazem inaczej niż na licznik. Idę o zakład, że ten w butli jest wiarygodny. Kontrolki zawsze dają wyniki z kosmosu, nie mam pojęcia co to za problem dla producentów zrobić porządną kontrolkę, ale jak widać od xx lat nie potrafią sobie z tym poradzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 > Nie znam nikogo, kto jeździ z gazem inaczej niż na licznik. Idę o zakład, że ten w butli jest > wiarygodny. Kontrolki zawsze dają wyniki z kosmosu, nie mam pojęcia co to za problem dla > producentów zrobić porządną kontrolkę, ale jak widać od xx lat nie potrafią sobie z tym > poradzić. na licznik jest faktycznie najlepiej ale mój wskaźnik (BRC SQ) dość precyzyjnie pokazuje stan oczywiście zdarzają mu się wyskoki gdzie na 1/4 butli nagle pokażej po odpaleniu że jest full ale po jakimś czasie spada do właściwego poziomu w poprzedniej próbowałem się bawić, ale dałem sobie spokój tam i tak było tylko wskazanie "rezerwy", świeciło kiedy chciało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 18 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 Też myślałem, że wskaźnik LPG jest niedokładny i to bardzo ale udało się go wyregulować metodą prób i błędów. Kiedyś w CC miałem I gen. Poziom LPG na butli ustawiałem śrubką na szkiełku. Wskaźnik na butli pokazywał ilość gazu w butli. Wiedziałem mniej więcej kiedy gaz może się skończyć i na 50-100km wcześniej juz kręciłem śrubką. Udało się zgrać zapalanie diody rezerwy z kilometrami. Obecnie w Astrze F mam II gen i również wskazania LPG udało mi się ustawić powiedzmy idealnie. Metodą prób i błędów Licznik po każdym tankowaniu "zeruję" i zerkam na jego wskazania ale to już bardziej dla obliczania spalania na 100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 18 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2013 w tym jest problem że nie chodzi auto na PB, jakby chodziło to problemu bym nie miał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > na licznik jest faktycznie najlepiej > ale mój wskaźnik (BRC SQ) dość precyzyjnie pokazuje stan Mój w SQ jest tak precyzyjny, że po 50 km gaśnie czwarta kropka, po 100 trzecia, po 150 druga, 200 to paląca się tylko pierwsza, a migać zaczyna jak mam jeszcze jakieś 220 km do przejechania, czyli po ok 220 przejechanych. No super precyzja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 kolego 400 km zrobisz na LPG W moim rezerwa zapalała się po przejechaniu 200 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > kolego 400 km zrobisz na LPG W moim rezerwa zapalała się po przejechaniu 200 km biorąc pod uwage ze mam butle 40l wchodzi pewnie 30l to jesli zacznie mi sie świecic rezerwa to moge 200km jeszcze robic? poprzedni właściciel mi mówil ze on robil na rezerwie przewaznie 100km później tankował żeby nie stanąc w polu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 19 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2013 > biorąc pod uwage ze mam butle 40l wchodzi pewnie 30l to jesli zacznie mi sie świecic rezerwa to > moge 200km jeszcze robic? poprzedni właściciel mi mówil ze on robil na rezerwie przewaznie > 100km później tankował żeby nie stanąc w polu miałem najmniejszą z mozliwych butli taka ze we wnęce koła się mieściła Początkowo myślałem, że to lipa, że po 200 km świeci się rezerwa, zdziwiłem się przy dystrybutorze jak weszła tylko połowa deklarowanej pojemności, podejrzewałem nawet gazowników o papudractwo. Wyjeździłem wtedy LPG do końća i wyszło mi to co Tobie opisałem, w trasie nawet 450 km przejeżdżałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=281993119 czytac panowie przemyslec i ew wykonac . oczywiscie zakres dzialania czujnika pb dla roznych marek jest rozna . przyklad rozwiazania ze wzmacniaczem pradu ktore okazalo sie za czule . wersja 2 uwzgledniajaca przerobke wskaznika na zakres czujnika od pb .chodzi juz ponad pol roku i jak na razie jeszcze nie zawiodla . poniewaz rezerwa jest aurtomatyczna to dobralem tak zakres aby rez lpg zapalala sie przy 5 l .jeszcze nie stanalem zapala sie to rozgladam sie za stacja i koniec . 5l jako rezerwa na trasie jest w zupelnosci wystarczajaca aby sie doczolgac do dystrybutora . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 podepnę się do tematu. Też dopiero co kupiłem autko z LPG (megane, stag 300) i mam pytanko. Mam dokładnie taki przełącznik: i nie wiem jak interpretować wskazania zielonej (okrągłej) diody. W trakcie jazdy na gazie czasem gaśnie zupełnie, czasem miga a czasem świeci się ciągle. Co oznaczają te stany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryba81 Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > podepnę się do tematu. Też dopiero co kupiłem autko z LPG (megane, stag 300) i mam pytanko. Mam > dokładnie taki przełącznik: > i nie wiem jak interpretować wskazania zielonej (okrągłej) diody. W trakcie jazdy na gazie czasem > gaśnie zupełnie, czasem miga a czasem świeci się ciągle. Co oznaczają te stany? tak na szybko: jeśli włącznik nie świecie się w ogóle to jedziesz na Pb jeśli dioda miga wolno to czeka na temp jaka jest ustawiona do przełączenia się z Pb na LPG jeśli miga szybko to temp została osiągnięta ale jeszcze pracuje na Pb - przegazowanie lub naciśnięcie przełącznika B/G spowoduje pracę na LPG pozostałe diody pokazują poziom gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > tak na szybko: > jeśli włącznik nie świecie się w ogóle to jedziesz na Pb > jeśli dioda miga wolno to czeka na temp jaka jest ustawiona do przełączenia się z Pb na LPG > jeśli miga szybko to temp została osiągnięta ale jeszcze pracuje na Pb - przegazowanie lub > naciśnięcie przełącznika B/G spowoduje pracę na LPG > pozostałe diody pokazują poziom gazu Jak świeci ciągle to LPG , i wszystko stało się jasne dzięki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Mój w SQ jest tak precyzyjny, że po 50 km gaśnie czwarta kropka, po 100 trzecia, po 150 druga, 200 > to paląca się tylko pierwsza, a migać zaczyna jak mam jeszcze jakieś 220 km do przejechania, > czyli po ok 220 przejechanych. No super precyzja jaką masz butle ?? Ja tankuje około 33l i robie na tym jakieś 300km w mieście, co daje 11l/100. Wskaźnik mam opanowany i jak zaczyna mi migać to moge jeszcze około 70km zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > jaką masz butle ?? Ja tankuje około 33l i robie na tym jakieś 300km w mieście, co daje 11l/100. > Wskaźnik mam opanowany i jak zaczyna mi migać to moge jeszcze około 70km zrobić. stilo 1.6 tak samo jak kolegi butla 53 wchodzi 40-42 zasieg w trasie do 500km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 u mnie butla chyba ma 42l, na 31 litrach włśnie przejechałem 310km, głównie po mieście, więc wynik raczej ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 4 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Września 2013 Witam, odgrzebuje kotleta żeby nie powielac wątków. Ostatnio mam taki problem ze wskaźnik na butli pokazuje połowe stanu kiedy w rzeczywistości mam full gazu. Co dodatkowo powoduje ciągłe palenie sie rezerwy. Jeśli pływak by sie zawiesił to nie mógłbym zatankowac do pełna? dobrze myśle? czy wskaźnik mi może siadł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.