Skocz do zawartości

jak szybko odkuć lód z samochodu i nic nie uszkodzić?


Arturo_147

Rekomendowane odpowiedzi

> dobry pomysł

Nie bez powodu w samochodach jest instalacja 12V, a nie 120V, czy 200V. Używając farelki na 230V trzeba uważać, żeby w aucie nie było zbyt dużej wilgotności, szczególnie, że cały czas powietrze przez nią przechodzi. Niby na elementach grzejnych kondensacja pary wodnej nie wystąpi, ale może skroplić się w pobliżu lub w czasie postoju wilgoć auta może równomiernie rozłożyć się na każdym urządzeniu w jego wnętrzu.

Takim sposobem farelką, która w domu jest bezawaryjna i bezpieczna, można spalić auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie bez powodu w samochodach jest instalacja 12V, a nie 120V, czy 200V.

może dlatego że akumulator ma 12V

> Używając farelki na 230V

> trzeba uważać, żeby w aucie nie było zbyt dużej wilgotności, szczególnie, że cały czas

> powietrze przez nią przechodzi. Niby na elementach grzejnych kondensacja pary wodnej nie

> wystąpi, ale może skroplić się w pobliżu lub w czasie postoju wilgoć auta może równomiernie

> rozłożyć się na każdym urządzeniu w jego wnętrzu.

> Takim sposobem farelką, która w domu jest bezawaryjna i bezpieczna, można spalić auto.

trudno zimą utrzymać niską wilgotność w aucie. Nagrzewicę mam zamontowaną od kilku lat, w poprzednim samochedzie też miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o takiej wcześniej wspominałem - farelka firmy Defa przeznaczona do auta, kilkukrotnie droższa od domowej ale przynajmniej bezpieczna.

Ja mam słabszy model i z nowszej serii, która już nie zabiera tyle miejsca. W Matizie to akurat miało znaczenie wink.gif

Jak długo podgrzewasz i jaką temperaturę udaje Ci się osiągnąć tym modelem, przy powiedzmy -5 stopniach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I właśnie dlatego Defa ma wyprowadzone podłączenie na zewnątrz auta - rozmrozi nawet takie, do

> którego nie można wsiąść

A czy to nie jest tylko do doładowania akumulatora z gniazdka? Bo sterować można chyba pilotem albo z komóry za pomocą jakiejśtam aplikacji... Lepszy chyba ten mini silnik jak w Webasto bo z gniazdkami na parkingach u nas słabo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy to nie jest tylko do doładowania akumulatora z gniazdka? Bo sterować można chyba pilotem albo

> z komóry za pomocą jakiejśtam aplikacji... Lepszy chyba ten mini silnik jak w Webasto bo z

> gniazdkami na parkingach u nas słabo...

Można zamontować grzałkę silnika, ogrzewacz wnętrza oraz ładowarkę do akumulatora oraz kupić sterowanie programatorem bądź pilotem. Wszystko razem kosztuje już sporo ale można sobie dowolnie skonfigurować zestaw wg potrzeb.

No z gniazdkami rzeczywiście ciężko - dobra opcja dla tych co pakują obok domu, bo nie mają garażu albo garaż zajęty przez drugie auto wink.gif Ewentualnie mieszkańcy parteru i pierwszego piętra mogą zaryzykować ciągnięcie przedłużacza jak parkują pod swoim oknem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie o takiej wcześniej wspominałem - farelka firmy Defa przeznaczona do auta, kilkukrotnie

> droższa od domowej ale przynajmniej bezpieczna.

> Ja mam słabszy model i z nowszej serii, która już nie zabiera tyle miejsca. W Matizie to akurat

> miało znaczenie

> Jak długo podgrzewasz i jaką temperaturę udaje Ci się osiągnąć tym modelem, przy powiedzmy -5

> stopniach?

mam zainstalowany programator i ustawione włączanie podgrzewanie w automacie, rano wsiadam do nagrzanego samochodu jak po dłuższej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena zależy od rozbudowania zestawu i mocy ogrzewacza.

OD 150zł za samą nagrzewnicę starego typu z allegro do przeszło 2000zł za nowy zestaw ze wszystkimi opcjami, kablami, złączami wink.gif

Do kupienia np. w Inter Cars.

http://www.intercars.com.pl/?id=321〈=PL&

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile taka zabawka i gdzie ją można zakupić ?

około 1200zł za:

ogrzewacz wnętrza Termina 2000W;

ładowarka 12V 3A;

programator;

czujnik temperatury;

przewody zasilające;

zestaw montażowy.

do tego trzeba dokupić grzałkę silnika podgrzewającą płyn chłodzący lub olej w misce zależy od modelu samochodu.

zestaw-ogrzewania-postojowego-defa-warmup-2000w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> około 1200zł za:

> ogrzewacz wnętrza Termina 2000W;

> ładowarka 12V 3A;

> programator;

> czujnik temperatury;

> przewody zasilające;

> zestaw montażowy.

> do tego trzeba dokupić grzałkę silnika podgrzewającą płyn chłodzący lub olej w misce zależy od

> modelu samochodu.

> zestaw-ogrzewania-postojowego-defa-warmup-2000w

Kiedys zastanawialem sie nad zakupem takiego zestawu a konkretnie ladowarki i grzalki do silnika, ale w koncu zainwestowalem podobne pieniazki w ogrzewanie postojowe i jestem bardziej zadowolony. Nie jestem ograniczony przewodem, jedynie szkoda ze webasto akumulatorow nie laduje biglaugh.gif. W Defie muszisz pamietac aby kabel podlaczyc przy ogrzewaniu postojowym znowu nie mozna samochodu na rezerwie zostawic, (ja raz z tego powodu szybki skrobalem mimo ze webasto bylo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.