_aDi_ Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Zmuszony zostałem do wymiany felgi przez nasze fantastyczne, równe jak tafla szkła i pozbawione wszelkich dziur, drogi. Jako ze rzecz miała miejsce na totalnym zadupiu, jedyna felga w moim rozmiarze (15", 4 x 98), jaka udało sie znaleźć nie miała ET 31,5 tylko wspomniane 43. Została założona na tył. Pytanie: czym grozi jazda na innym ofsecie i czy koniecznie muszę kupić jeszcze jedną, z właściwym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 masz felgę jakby z założonym dystansem 12mm. Bardziej wystaje z nadkola. Auto przez to jedzie lekko skoszone. Czy tylko ET jest inne czy szerokość felgi też? Zmień felgę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > masz felgę jakby z założonym dystansem 12mm. Bardziej wystaje z nadkola. Jeśli założył ET 43 zamiast 31,5 to ma koło w środku schowane. Do autora: co to za auto z rozstawem 4x98 i ET 31,5? Połówki w ET stosuje głównie Ford, ale żeby Fiat... Cokolwiek by to nie było, takie różnice w odsadzeniu przy normalnej eksploatacji są niezauważalne, ale nieco szybsza jazda może zaskoczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Jeśli założył ET 43 zamiast 31,5 to ma koło w środku schowane. > Do autora: co to za auto z rozstawem 4x98 i ET 31,5? Połówki w ET stosuje głównie Ford, ale żeby > Fiat... Cokolwiek by to nie było, takie różnice w odsadzeniu przy normalnej eksploatacji są > niezauważalne, ale nieco szybsza jazda może zaskoczyć. np multipla ma ET31,5 pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 albo dasz dystans 12mm, albo zmieniaj felge Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > np multipla ma ET31,5 > pozdr .. i do niej nie wchodzi ET43 ... nawet felga ET35 założona z tyłu obciera (opona o nadkole) ET31,5 ma tez barchetta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > albo dasz dystans 12mm, albo zmieniaj felge Uzasadnisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 ET nie jest jedynym parametrem odpowiadającym za wystawanie kół względem błotników. Szerokość felgi też na to wpływa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Uzasadnisz ? Tak z ciekawości - co tu jest do uzasadniania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Tak z ciekawości - co tu jest do uzasadniania? Jaki wpływ na jazdę oraz bezpieczeństwo ma różne ET na osi Tak z ciekawości chcę się dowiedzieć, bo nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Jaki wpływ na jazdę oraz bezpieczeństwo ma różne ET na osi > Tak z ciekawości chcę się dowiedzieć, bo nie wiem ale CZUCZU napisał, że albo zakładasz 12mm dystansu (zakładając taką samą szerokość felgi) i masz takie samo ET na 4 kołach, albo zmieniasz felgę na ET43. jaki wpływ na bezpieczeństwo ... a taki że jedno koło masz bardziej "wpuszczone" wgłąb samochodu ... czyli tracisz jakąkolwiek symetrię (przy pozostawieniu jednej felgi z ET31,5) ... i wszystkie związane z tym "niespodzianki" jedyne sensowne rozwiązanie to 4x taka sama felga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > masz felgę jakby z założonym dystansem 12mm. Bardziej wystaje z nadkola. > Auto przez to jedzie lekko skoszone. -- a przypadkiem nie odwrotnie ? Porownujac obydwie, nowa była "wyższa" w środku od starej > Czy tylko ET jest inne czy szerokość felgi też? -- tylko ET, pozostałe parametry są te same > Zmień felgę -- :/ , znowu 200 w plecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Jeśli założył ET 43 zamiast 31,5 to ma koło w środku schowane. -- tez mi sie tak wydaje > Do autora: co to za auto z rozstawem 4x98 i ET 31,5? Połówki w ET stosuje głównie Ford, ale żeby > Fiat... Cokolwiek by to nie było, takie różnice w odsadzeniu przy normalnej eksploatacji są > niezauważalne, ale nieco szybsza jazda może zaskoczyć. -- Multipla zwana paskudą Znaczy, przy skręcie w lewo (felga założona na prawy- tył) d00pa może uciekać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > .. i do niej nie wchodzi ET43 ... nawet felga ET35 założona z tyłu obciera (opona o nadkole) -- toczy sie bez żadnych obcierek ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_aDi_ Napisano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > ET nie jest jedynym parametrem odpowiadającym za wystawanie kół względem błotników. Szerokość felgi > też na to wpływa. -- szerokość identyczna, 6,5" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > -- toczy sie bez żadnych obcierek ... to bardzo ciekawe - przerabiałem temat w multipli ojca - ET35 z tyłu i opona bokiem tarła o nadkole przy załadowanym samochodzie, wiec założyliśmy dystanse 5mm ... może kwestia jeszcze samej opony - u nasz wyglądała wyjątkowo "balonowo" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > -- a przypadkiem nie odwrotnie ? Porownujac obydwie, nowa była "wyższa" w środku od starej tak tak... po piffku byłem, źle rozszyfrowałem to co napisałeś > -- tylko ET, pozostałe parametry są te same no to lipa. Chyba, że dasz dystans ale to już kombinowanie. > -- :/ , znowu 200 w plecy Stalówka? Drogo. Przecież tę możesz sprzedać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2013 > Jaki wpływ na jazdę oraz bezpieczeństwo ma różne ET na osi > Tak z ciekawości chcę się dowiedzieć, bo nie wiem Z tyłu różnica w ET powiedzmy do 10 mm będzie nieodczuwalna, natomiast z przodu poprzez zmianę ET zmieniamy geometrię kół. Wpływ na jazdę będzie spory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.