wald0 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Zgadza się. Tylko popatrz sobie na stopień zaawansowanie technologicznego fiata, a innych marek , No ale gdzie popatrzeć? Jakieś fakty? Które bedzie bardziej zaawansowane technicznie, Bravo, Astra czy Focus, Golf i dlaczego? Bravo jest na gaźniku i ma aparat zapłonowy z palcem rozdzielacza? mechnicznie napędzaną pompę paliwa, mechaniczny licznik kilometrów, szyby na korbę? Czy o co chodzi. Rozwiń temat. > gdzie elektroniki jest o wiele więcej. W moim odczuciu ta cała "elektronika" jest demonizowana. Osobiście uważam "elektronikę" za mniej zawodną niż mechanikę. Owszem, zimne luty albo spuchnięte kondensatory - to się zdarza - ale gdzie tu do zużycia elementów mechanicznych... Zresztą awarie zaliczane do "sypiącej się elektroniki" to nieraz zużyty włącznik, siłownik (uszkodzenie mechaniczne) albo zaśniedziałe konnektory (to bardziej elektryka niż elektronika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Tak wszyscy psiocza na koncern Fiata . A kto pierwszy zastosowal common rail, zmienne fazy rozrzadu > czy silnik 16V ? Nie gadaj wiec, ze Fiat jest zacofany, inni producenci dopiero od niedawna > stosuje technologie, ktora w Fiatach byly 15 lat temu, chociazby CR. Wystarczy spojrzeć na na Stilo, co miało w wyposażeniu, a później gadać jaki to VW prekursor technologiczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Wystarczy spojrzeć na na Stilo, co miało w wyposażeniu, a później gadać jaki to VW prekursor > technologiczny Dokladnie, wtedy VW mogl tylko pomarzyc o niektorych bajerach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Dokladnie, wtedy VW mogl tylko pomarzyc o niektorych bajerach jak szyby elektryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > jak szyby elektryczne Nie no, to juz mieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Nie no, to juz mieli w standardzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > w standardzie? W standardzie były wtedy 2 poduszki i abs. I chyba wspomaganie - ale co do tego ostatniego to nie jestem pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > W standardzie były wtedy 2 poduszki i abs. I chyba wspomaganie - ale co do tego ostatniego to nie > jestem pewien. Moze dawali w promocji 1 września Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 to mniej wiecej potwierdza co od pracowników ASO forda słyszę - podobno te fiesty sie w ogole nie chcą psuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > w standardzie? Tak, ale raczej nie w podstawowej wersji jesli chodzi o kompakaty i mniejsze auta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Moze dawali w promocji 1 września Niee... 1 września w promocji dawali centralny zamek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > W moim odczuciu ta cała "elektronika" jest demonizowana. > Osobiście uważam "elektronikę" za mniej zawodną niż mechanikę. IMO dziś to już nie jest takie oczywiste, prosty przykład - krancówka drzwi w starym prostym aucie nie zapali sie lampka wnętrza/ew będzie świecić non stop - wyłączysz pstryczkiem w nowym napakowanym elektroniką możesz nie odjechać bo "komputer" uzna że masz otwarte drzwi czyli głupia awaria, a unieruchamia auto i nie jest taka wyssana z palca, bo miałem coś podobnego w fordzie tyle że auta nie mogłem zamknąć, bo CZ "widział" otwarte drzwi i zostaw teraz otwarte auto na ulicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Wystarczy spojrzeć na na Stilo, co miało w wyposażeniu, a później gadać jaki to VW prekursor > technologiczny no akurat sitlo do bardzo dobry przykład zaawansowania technologicznego fiata, notabene powinno byc sprzedawane razem z laptopem i kabelkiem do kasowania błędów cos jak laguna 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > niestety jest tak jak opisałeś - awaria np skrzyni DSG i 2 wybite wahacze we fiacie- statystycznie > Fiat jest 2 razy gorszy- STATYSTYCZNIE ile tych awari sie zdarza w jednym a ile w drugim?? i porownanie wahacza z skrzynia DSG, jakby malucha do mercedesa... pierwsza konstrukcja cepa która notorycznie sie sypie ale naprawa za grosze, drugi sypie sie zadko ale za gruba kase... w efekcie maluch wypada lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > i porownanie wahacza z skrzynia DSG, jakby malucha do mercedesa O to właśnie mu chodziło. A zobacz takie porównanie: porównanie popsutej lampki u Fiata, do pękających bloków silnika VW - jakby porównać Syrenę, do Rollsa - dobre nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > O to właśnie mu chodziło. A zobacz takie porównanie: porównanie popsutej lampki u Fiata, do > pękających bloków silnika VW - jakby porównać Syrenę, do Rollsa - dobre nie? ale nadal nie odpowiedziałes, ile tych bloków peka na 10 aut?? w przypadku fiata z własnego doswiadczenia moge powiedziec co psuło sie w cc, to samo psuło sie w punto 2, i na szczescie juz tylko z lektury wiem ze psuje sie dalej w GP, to wg. Ciebie jest dobre podejscie do klienta?? - oba auta dzieliło blisko 10 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > niestety jest tak jak opisałeś - awaria np skrzyni DSG i 2 wybite wahacze we fiacie- statystycznie > Fiat jest 2 razy gorszy- STATYSTYCZNIE hmm a taki z uszkodzeniem DSG wjedzie na przegląd np DEKRY ? bo znowu chyba coś koloryzujesz trzeba rozróżnic raproty, np ADAC wyłapie takie uszkodzenie DSG bo zostanie wezwana laweta, ale nie wyłapie stukającego wahacza ? znowu TUV nie odnotują uszkodzonej skrzyni, bo takie auto nie dojedzie na przegląd a wyląduje w serwisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > ale nadal nie odpowiedziałes, ile tych bloków peka na 10 aut?? > w przypadku fiata z własnego doswiadczenia moge powiedziec co psuło sie w cc, to samo psuło sie w > punto 2, i na szczescie z lektury wiem ze psuje sie dalej w GP - oba auta dzieli blisko 10 lat > od produkcji Czyli auta sa przewidywalne, w VW ciagle psuje sie cos nowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Czyli auta sa przewidywalne, w VW ciagle psuje sie cos nowego mozna przewidziec ze zaraz cos sie sypnie ?? ale na powaznie, cena postepu marka niewazna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > ale nadal nie odpowiedziałes, ile tych bloków peka na 10 aut?? > w przypadku fiata z własnego doswiadczenia moge powiedziec co psuło sie w cc, to samo psuło sie w > punto 2, i na szczescie z lektury wiem ze psuje sie dalej w GP - oba auta dzieli blisko 10 lat > od produkcji Pękają wszystkie powyżej danej ilości km - jeden wcześniej drugi później, zależy kto ile jeździ i gdzie. U Fiata lampka pada non stop jeżeli jest źle naprawiana (nie wyeliminuje się pierwotnego powodu awarii - tak jak z alternatorami u Fiata podmywanymi przez wodę, przez brak osłony pod spodem lub brak wężyka drenażowego na podszybiu) - dlatego statystycznie Fiat bardziej awaryjny. O to właśnie chodziło by pokazać statystycznie EDIT: I jeszcze by bardziej dodać dramaturgii i zrozumienia, lampek w aucie może być kilka (załóżmy, że 4) więc Fiat jest 4 razy bardziej awaryjny już przez sam ten fakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > cena postepu To fakt, tylko dlaczego kosztem klientow, na gwarancji zbywaja, a pozniej niech klient placi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > To fakt, tylko dlaczego kosztem klientow, na gwarancji zbywaja, a pozniej niech klient placi. ale to chyba u kazdego producenta tak jest?? pamietasz akcje serwisowa np. pekajacych altków??psujacych sie ciegien wycieraczek, zacierajacych klamek?? bo ja nie, a ww usterki ciagna sie od ok 92 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Czyli auta sa przewidywalne, w VW ciagle psuje sie cos nowego A to dlatego VW zmienił hasło z "wiesz co masz" na "das auto" . Bo jak co chwile coś nowego, to w sumie nie wiesz co masz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Wystarczy spojrzeć na na Stilo, co miało w wyposażeniu, a później gadać jaki to VW prekursor > technologiczny A siłowniki maski już tam montują w tym fiacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 Napiszę , że Bravo najbardziej zaawansowane technologiczne i tak po prostu będzie prościej i łatwiej, niż prowadzić jałową dyskusję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > A siłowniki maski już tam montują w tym fiacie? Tylko w wersjach dla inwalidów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > ale to chyba u kazdego producenta tak jest?? > pamietasz akcje serwisowa np. pekajacych altków??psujacych sie ciegien wycieraczek, zacierajacych > klamek?? > bo ja nie, a ww usterki ciagna sie od ok 92 roku Altki pekaja takze u innych producentow i ktos oglosil akcje ich wymiany? Tak na prawde kilka firm produkuje alternatory do samochodow. VAG robi akcje wymiany trefnych rozrzadow napedzanych lancuchem? A slyszales o akcjach, zeby wymieniali klientom urywajace sie ciegna klamek np: Seat, VW czy rozpadajacego sie plastikowego wybieraka biegow w Corsie C ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Zgadza się. Tylko popatrz sobie na stopień zaawansowanie technologicznego fiata, a innych marek , > gdzie elektroniki jest o wiele więcej. Popatrz też na sprzedaż modelu. W przypadku fiata > liderują biedne wersje z podstawowymi silnikami. Co ma piernik do wiatraka- możesz się zdziwić ale wiązki elektryczne bieda wersji Pandy II i full wypasu są IDENTYCZNE. Wszystkie modele grupy Fiata są oparte na technologi magistrali CAN od lat. silnik TDI kto skonstruował? > Zobacz ile może się zepsuć w takim q7, a ile > w pandzie? Palnąłeś jak dzik w sosnę z tym porównaniem - nie bałbym się kupić np 7 letniej Pandy ale kupno np 7 letniej Q7 skutecznie może wydrenować kierownika- to autko z racji ilości awarii jest jednym z ulubionych modeli mechaników- podobnie jak u mercedesa ML. > Silniki multiair też są awaryjne z tego co pokazują doniesienia prasowe. no tak wracasz do retoryki ulotkowej - pierwszy raz słyszę o awaryjności multiair-a - no ale Michałku ty na potrzeby chwili potrafisz wy myśleć każdą brednię na poczekaniu. Weź się za pisanie baśni albo bajek- wychodzi Ci to znakomicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Altki pekaja takze u innych producentow i ktos oglosil akcje ich wymiany? Tak na prawde kilka firm > produkuje alternatory do samochodow. > VAG robi akcje wymiany trefnych rozrzadow napedzanych lancuchem? > A slyszales o akcjach, zeby wymieniali klientom urywajace sie ciegna klamek np: Seat, VW czy > rozpadajacego sie plastikowego wybieraka biegow w Corsie C ?? dobrze niech i tak bedzie. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > hmm a taki z uszkodzeniem DSG wjedzie na przegląd np DEKRY ? > bo znowu chyba coś koloryzujesz > trzeba rozróżnic raproty, np ADAC wyłapie takie uszkodzenie DSG bo zostanie wezwana laweta, ale nie > wyłapie stukającego wahacza ? > znowu TUV nie odnotują uszkodzonej skrzyni, bo takie auto nie dojedzie na przegląd a wyląduje w > serwisie no i sam sobie odpowiedziałeś o jakiej rzetelności STATYSTYK możemy mówić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > dobrze niech i tak bedzie. > pozdrawiam Samochody maja sie psuc, niezaleznie od producenta auta. Takie mamy czasy. To czysty biznes dla koncernow samochodowych. Kwestia tylko tego, ktore po gwarancji taniej da sie naprawiac. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Palnąłeś jak dzik w sosnę z tym porównaniem - nie bałbym się kupić np 7 letniej Pandy ale kupno np > 7 letniej Q7 skutecznie może wydrenować kierownika- to autko z racji ilości awarii jest jednym > z ulubionych modeli mechaników- podobnie jak u mercedesa ML. > no tak wracasz do retoryki ulotkowej - pierwszy raz słyszę o awaryjności multiair-a - no ale > Michałku ty na potrzeby chwili potrafisz wy myśleć każdą brednię na poczekaniu. > Weź się za pisanie baśni albo bajek- wychodzi Ci to znakomicie Ochłoń, przeczytaj raz jeszcze i może raz jeszcze odpowiedź napisz. Trudno prowadzić polemikę skoro śmiejesz się z mojej wypowiedzi, a potem piszesz dokładnie w tym samym sensie Wiem, że auto świat kłamie i pewnie same bzdury tam napisali, m.in. o multiair. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > no akurat sitlo do bardzo dobry przykład zaawansowania technologicznego fiata, notabene powinno byc > sprzedawane razem z laptopem i kabelkiem do kasowania błędów > cos jak laguna 2 Od razu widać, żeś znawca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > A siłowniki maski już tam montują w tym fiacie? W stilo były siłowniki, nie wiedziałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > no i sam sobie odpowiedziałeś o jakiej rzetelności STATYSTYK możemy mówić ale nie odpowiedziałeś na moje pytania analizowanie wyników bez analizy danych wejściowych, chociaż z grubsza - co było badane i w jakich warunkach ... wiesz można, ale po co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > W stilo były siłowniki, nie wiedziałeś? No i po co piszesz, że były... To był taki genialny argument przeciwko nowoczesności technologicznej Fiata, że można trochę zakłamać fakty by się potwierdził . Tak jak brak w Stilo świateł przeciwmgielnych z przodu przykładowo. (widział ktoś je tam w zderzaku kiedyś? ) ach ten Fiat zacofany P.S. Z powodu absurdalności tej całej dyskusji, chyba trochę głupawka mnie wzięła więc przepraszam wszystkich, zaraz policzę do dziesięciu i sie uspokoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Ochłoń, przeczytaj raz jeszcze i może raz jeszcze odpowiedź napisz. Trudno prowadzić polemikę skoro > śmiejesz się z mojej wypowiedzi, a potem piszesz dokładnie w tym samym sensie > Wiem, że auto świat kłamie i pewnie same bzdury tam napisali, m.in. o multiair. Michał z całym szacunkiem ale jak się nie śmiać skoro kombinujesz jak koń pod górkę. Dla mnie ten "periodyk" jak i jemu podobne nie mają się nijak do rzeczywistości. Ostatnio w jednym z takich pism stwierdzono ze w NB nie da wie wymienić żarówki światła mijania od strony kierowcy ps. za wspominaną Skodę Yeti z hiper nowoczesnym teesii po wyroku sądu oddano kasę. Podobnie w przypadku Golfa z DSG- wymieniono po wyroku skrzynię. Na szczęście znalazł się chętny do zakupu tego wynalazku a sprzedający szczęśliwy że pozbył się złomu - o dziwota chce kupić NB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Samochody maja sie psuc, niezaleznie od producenta auta. Takie mamy czasy. To czysty biznes dla > koncernow samochodowych. > Kwestia tylko tego, ktore po gwarancji taniej da sie naprawiac. Coś na poparcie tej tezy? Bo fakty mówią, że samochody są coraz bardziej niezawodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Coś na poparcie tej tezy? Bo fakty mówią, że samochody są coraz bardziej niezawodne. To pokaz te fakty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > To pokaz te fakty Zobacz sobie rankingi z ostatnich 20 lat. Awaryjność samochodów cały czas maleje. Dobry wynik sprzed 15 lat dziś byłby bardzo słaby. To są fakty. Subiektywnie - kiedyś w każdym moim nowym aucie coś się działo na gwarancji. Obecnie większość znanych mi samochodów przejeżdżą zupełnie bezawaryjnie okres gwarancyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 ja napisałem, iż w takim q7, czy też a8 jest o wiele więcej elementów które sie mogą zepsuć rozumiem, że nie mam racji i uważasz, że tak nie jest? Dlaczego zatem wolałbyś 7 letnia pandę od audicy? Coś wyjątkowo szybko zakończyły się te spraw. Rozumiem, że vag się nie odwoływał i od razu dokonał jak w sentencji? Dziwne, że obie sprawy znalazły finał w sądzie. Na forum golfa takie awarie producent jakoś naprawiał bez sądu. Ale skoro masz info o pozytywnie zakończonej sprawie, to podaj sygnaturę tych spraw, co może się przydać użytkownikom vagów. Sam chętnie bym przeczytał uzasadnienie i podnoszone zarzuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Zobacz sobie rankingi z ostatnich 20 lat. Awaryjność samochodów cały czas maleje. Dobry wynik > sprzed 15 lat dziś byłby bardzo słaby. To są fakty. Subiektywnie - kiedyś w każdym moim nowym > aucie coś się działo na gwarancji. Obecnie większość znanych mi samochodów przejeżdżą zupełnie > bezawaryjnie okres gwarancyjny. Wlasnie, okres gwarancyjny, a pozniej niech sie klient martwi. Zobaczymy za kilka lat jakie te nowe samochody sa doskonale i bezawaryjne. Sam jezdzisz stara konstrukcja, zmien na jakas mala turbobenzynke A co moze sie zepsuc w takim Golfie III 1.9 TDI, a co moze w Golfie VI 2.0 TDI? Na prawde myslisz, ze ten drugi bedzie mniej awaryjny jesli bysmy porownali oba auta od nowosci do przebiegu powiedzmy 200kkm?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Wlasnie, okres gwarancyjny, a pozniej niech sie klient martwi. Nie klient, tylko następny właściciel. > Zobaczymy za kilka lat jakie te nowe samochody sa doskonale i bezawaryjne. Sam jezdzisz stara > konstrukcja, zmien na jakas mala turbobenzynke Celowo kupiłem normalną benzynę N/A, żeby się o to nie martwić. Nie lubię małych turbobenzyn, zbyt duży lag, nie pasuje mi to. Turbobenzynę 1.8 kupiłbym Jeszcze jest na gwarancji, nie przedłużałem, producent daje na 3 lata, wystarczy. > A co moze sie zepsuc w takim Golfie III 1.9 TDI, a co moze w Golfie VI 2.0 TDI? Na prawde myslisz, > ze ten drugi bedzie mniej awaryjny jesli bysmy porownali oba auta od nowosci do przebiegu > powiedzmy 200kkm?? A nie wiem, nie interesują mnie VAGi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > A nie wiem, nie interesują mnie VAGi To inne porownanie, stary Mercedes z lat 80-tych i nowy. Watpie czy nowe beda takie bezawaryjne jak stare, tym bardziej, ze niektore juz po roku koroduja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > To inne porownanie, stary Mercedes z lat 80-tych i nowy. Watpie czy nowe beda takie bezawaryjne jak > stare, tym bardziej, ze niektore juz po roku koroduja Jak zacznę kupować Mercedesy czy inne premium, to wyrobię zdanie. Jeżeli chodzi o zwykłe samochody klasy B/C/D, to zdecydowanie nowa Laguna jest lepsza od porzedniej, a nowa Mazda czy Mitsubishi od tej samej klasy samochodów z lat 80. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > a nowa Mazda czy > Mitsubishi od tej samej klasy samochodów z lat 80. Nowe Mazdy koroduja szybciej niz te stare , z niektorymi silnikami tez bywaja problemy. Mistusbishi tez jest bez szalu, wykonane z butelek pet z odpryskujacym czerwonym lakierem, na temat ktorego zrobiono nawet kilka programow w tv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Nowe Mazdy koroduja szybciej niz te stare , z niektorymi silnikami tez bywaja problemy. > Mistusbishi tez jest bez szalu, wykonane z butelek pet z odpryskujacym czerwonym lakierem, na temat > ktorego zrobiono nawet kilka programow w tv. A jednak awaryjność jest dużo niższa, niż 20 lat temu Rzadko które auto, nawet japońskie, 20 lat temu robiło 150 kkm bez zadnej awarii. Teraz to norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > Nie klient, tylko następny właściciel. > Celowo kupiłem normalną benzynę N/A, żeby się o to nie martwić. Nie lubię małych turbobenzyn, zbyt > duży lag, nie pasuje mi to. Turbobenzynę 1.8 kupiłbym ale lag nie zależy raczej od pojemności, tylko od wielkości turbosprężarki. Jeździłeś jakimiś małymi turbodoładowanymi dla porównania? We Fiacie mam 120KM z silnika 1.4, czyli żaden szał, bo turbinka jest tam naprawdę mała, lag jest malutki i jeździ się tym naprawdę przyjemnie. Przede wszystkim bije na głowę takie wolnossące 1.6 czy 1.8 pod względem elastyczności, bo demon szybkości to jednak raczej nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > ale lag nie zależy raczej od pojemności, tylko od wielkości turbosprężarki. Jeździłeś jakimiś > małymi turbodoładowanymi dla porównania? We Fiacie mam 120KM z silnika 1.4, czyli żaden szał, > bo turbinka jest tam naprawdę mała, lag jest malutki i jeździ się tym naprawdę przyjemnie. > Przede wszystkim bije na głowę takie wolnossące 1.6 czy 1.8 pod względem elastyczności, bo > demon szybkości to jednak raczej nie jest. VAGowskie 1.4 160KM jeździło bardzo fajnie. Oczywiście, awaryjne to i wcale nie jest oszczędne (u mnie katalog x 2), ale jeździło fajnie. 1.2 w Fabii jeździ przyzwoicie, w Octavii nie jedzie. Moje zdanie jest takie: do auta klasy A/B mała turbobenzyna w rodzaju 0.8-1.2 jest jak najbardziej OK. Właśnie do jazdy miejskiej. Ale w aucie klasy C/D, ważącym 1.5 tony małe turbobenzyny nie sprawdzają się. Albo większy wolnossący (ja np. lubię wysokoobrotowe MIVEC czy VVT), albo średni turbodoładowany. A najlepiej większy turbodoładowany, np. 2.0T Jeżeli w klasie C mam wybór: 1.2T lub 1.8 N/A zdecydowanie wybieram N/A. Natomiast jeżeli będzie dostępny powiedzmy silnik 1.6T (made in Japan, nie uznaję europejskich wynalazków) o mocy powiedzmy 200 KM, to biorę od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 8 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2013 > ale to chyba u kazdego producenta tak jest?? > pamietasz akcje serwisowa np. pekajacych altków??psujacych sie ciegien wycieraczek, zacierajacych > klamek?? > bo ja nie, a ww usterki ciagna sie od ok 92 roku To może napisz coś o awariach współcześnie produkowanych fiatów- chętnie posłucham. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.