pawel_78 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > To może napisz coś o awariach współcześnie produkowanych fiatów- chętnie posłucham. Może nie do końca na temat... Wiem że Fiat poszedł kiedyś złą drogą i zrezygnował z altków MM (starego typu) i boscha (też starego typu) pracujących długi czas bezawaryjnie. Mimo że do niektórych wersji montowane były japońskie Nippondenso (nie mylić z Denso) mogące zrobić nawet i 500kkm nawet bez wymiany szczotek) Mam też takie wrażenie że współpraca z Valeo też na dobre fiatowi nie wyszła... (wystarczy porównać lamy carello z valeo - przepaść co do jakości) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Co z tymi sygnaturami spraw dot vagów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Co z tymi sygnaturami spraw dot vagów? tutaj zapytaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > tutaj zapytaj Czyli co , kolejne ściemy z Twojej strony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Czyli co , kolejne ściemy z Twojej strony? ściemę student to ty nam ciągle prezentujesz- no ale to w twoim wykonaniu to taki folklor ulotkowo-propagandowy. Ja udzielając na twoje pytanie odpowiedzi zastosowałem twój styl wypowiedzi- fajnie nie? Wszystko wiesz najlepiej, wszyscy wokół to idioci to sobie po prostu poszukaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Może nie do końca na temat... > Wiem że Fiat poszedł kiedyś złą drogą i zrezygnował z altków MM (starego typu) i boscha (też > starego typu) pracujących długi czas bezawaryjnie. > Mimo że do niektórych wersji montowane były japońskie Nippondenso (nie mylić z Denso) mogące zrobić > nawet i 500kkm nawet bez wymiany szczotek) > Mam też takie wrażenie że współpraca z Valeo też na dobre fiatowi nie wyszła... (wystarczy porównać > lamy carello z valeo - przepaść co do jakości) > pozdr Wielu podnosiło aspekt niefortunnego umieszczania przez fiata altka w okolicy koła i braku osłony podwozia. Może i coś w tym jest - ale w SC jak w Pandzie miałem altki marki denso- nigdy nie było z nimi kłopotu mimo braku osłon podwozia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Może nie do końca na temat... > Wiem że Fiat poszedł kiedyś złą drogą i zrezygnował z altków MM (starego typu) i boscha (też > starego typu) pracujących długi czas bezawaryjnie. > Mimo że do niektórych wersji montowane były japońskie Nippondenso (nie mylić z Denso) mogące zrobić > nawet i 500kkm nawet bez wymiany szczotek) > Mam też takie wrażenie że współpraca z Valeo też na dobre fiatowi nie wyszła... (wystarczy porównać > lamy carello z valeo - przepaść co do jakości) > pozdr Co do valeo, to np. niektórzy twierdzą uparcie, że sprzęgło luk-a jest wytrzymalsze (choć np. 200kkm na oryginalnym sprzęgle w SC900 jest możliwe- ba, nawet wymieniający je mechanik stwierdził, że w zasadzie, to sprzęgło mogłoby jeszcze długo posłużyć). Z lampami valeo nie mam (na szczęście) doświadczenia. Natomiast altek w polskim klimacie powinien być osłonięty- choć w 900-tce i 700-tce nie chce pękać. Te nowe są zbyt "przewiewne" moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 Grunt to rzeczowa odp na zadane pytanie Skoro nie ściemniasz, to czekmy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > Grunt to rzeczowa odp na zadane pytanie jakie pytanie taka odpowiedź - przeczytaj sobie tytuł wątku i trzymaj się tematu student i nie spamuj > Skoro nie ściemniasz, to czekmy:) no czekamy aż znajdziesz w ulotkach- znalazłeś już? przecież jesteś tak wyszczekany w każdym temacie i dla ciebie takie sprawy to pikuś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 O ile pamiętam to 900 ma altka na górze, to i nie pęka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > O ile pamiętam to 900 ma altka na górze, to i nie pęka. Ma na gorze i z przodu silnika. Ale ten altek jest innej konstrukcji, stojan jest jakby czescia obudowy i nic wiecej nie ma dookola niego, wiec nie ma co pekac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 10 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2013 > ps. za wspominaną Skodę Yeti z hiper nowoczesnym teesii po wyroku sądu oddano kasę. Podobnie w > przypadku Golfa z DSG- wymieniono po wyroku skrzynię. Na szczęście znalazł się chętny do > zakupu tego wynalazku a sprzedający szczęśliwy że pozbył się złomu - o dziwota chce kupić NB O ile dobrze pamiętam to Ty to napisałeś, a więc dlaczego teraz nagle się chowasz za takimi postami jak te wyżej? Czyżby to wszystko co napisałeś było stekiem bzdur wyssanych z palca? Skoro pomagałeś znajomym w tych sprawach to na pewnie znasz orzeczenie , sygnaturę i sąd który je wydał, o ile to nie są kolejne bajki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > O ile dobrze pamiętam to Ty to napisałeś, a więc dlaczego teraz nagle się chowasz za takimi postami > jak te wyżej? Czyżby to wszystko co napisałeś było stekiem bzdur wyssanych z palca? Skoro > pomagałeś znajomym w tych sprawach to na pewnie znasz orzeczenie , sygnaturę i sąd który je > wydał, o ile to nie są kolejne bajki... Nie denerwuj się - masz objawy lepkości emocjonalnej Nie będę Cię wyręczał. Kombinuj student dalej... wiemy ze potrafisz -sam znajdź orzeczeń było co najmniej kilka. kolejne bzdety kieruj na priv- nie zaśmiecaj wątku - ktoś posprząta i znów będziesz płakał że na wczasach jesteś. bez odbioru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > To może napisz coś o awariach współcześnie produkowanych fiatów- chętnie posłucham. Nie chcę się zbytnio rozpisywać, ale .... Grande Punto 1.4 rocznik 2010 nówka z salonu, wytrzymałem z tym goownem nieco ponad rok, straciłem z 13 tys zł i sprzedałem po przejechaniu mniej więcej 26 tys km, ale do rzeczy: Od nowości - - Stukające zawieszenie przednie , wymiana odboi gumowych amortyzatorów z nowych na nowe + taśma izolacyjna na tłoku (patent mechaników z ASO bo Fiat od początku produkcji nie potrafił poprawić błędu w konstrukcji i odbojniki latały na tłokach stukając niemiłosiernie) - Pęknięta obudowa alternatora (idealnie rozwiązane odwodnienie z podszybia z wyprowadzeniem wody wprost na alternator, kolejny hicior inżynierów z Fiata. U mnie pomimo tego, że samochód był już po kampani z wymianą odwodnienia na takie które omija altek - szlag trafił obudowę mniej więcej po 15 tys km) - Padła sprężarka klimatyzacji, wymiana na nową z którą do chwili sprzedaży też idealnie nie było - Dwa razy podczas jazdy w zimie zamarzły mi hamulce z tyłu raz jedna raz druga strona, skończyło się to prawie poważnym wypadkiem kiedy samochód podczas lekkiego dohamowania stanął bokiem na gierkówce. Nawet w starym maluchu przy kręceniu bączków w śniegu nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło, ale GP to ,,nowa'' jakość więc rozumie... - Padła skrzynia biegów wymiana na gwarancji 1 i 2 biegu przy przebiegu jakoś około 19 tys km - Zardzewiały ramiona wycieraczek i prowadnice foteli przednich, wymiana ramion i malowanie prowadnic wszystko to w niespełna rocznym samochodzie.... - O nienadającym się do użytku spryskiwaczu szyby przedniej nawet nie chcę pisać, idiotyzm jakiś i tyle. - Wycieki ze zbiornika spryskiwacza - wymiana - Przecieki wody do kabiny poprzez pokrywę bagażnika (3 naprawy dopiero ostatnia skuteczna) - Odpadła listwa podszybia (wewnątrz) ot tak bo miała kaprys - Wymiana zacinających się klamek drzwi tylnych + malowanie podczas którego klamki zostały źle pomalowane, a samochód upierniczony cały ,,pyłem,, z lakierni w ASO Ganinex (przy okazji mocno odradzam ich jako partaczy). Polerka lakieru i szyb w prawie nowym samochodzie... - Pod koniec czyli przy przebiegu około 25 tys udałem się na przegląd i ...... wylane amortyzatory tylne + stuki w silniku na zimno przypominające ,,walenie'' panewki lub główki korbowodu - Po tym wszystkim stwierdziłem, że mi wystarczy... Takie są współczesne Fiaty, może i niektóre ładne, może i dość dobrze wyposażone, ale porównał bym je do sprzętu audio z targu, niby wszystko ma, szmery bajery, świecidełka, 6 głośników, chromowe ramki i wodotryski, ale gra jak każde inne g...no i tyle, a do prawdziwych sprzętów nie ma wogóle porównania. Taki jest według mnie Fiat, i choć nie można im odmówić dobrych silników (niektórych) to jakość wykończenia, produkcji i materiałów to co najwyżej 2 liga i tyle. Żeby nie było, iż czepiłem się jednego samochodu - Fiatów miałem łącznie z 14-15 szt więc mam sporo doświadczeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Co do valeo, to np. niektórzy twierdzą uparcie, że sprzęgło luk-a jest wytrzymalsze (choć np. > 200kkm na oryginalnym sprzęgle w SC900 jest możliwe- ba, nawet wymieniający je mechanik > stwierdził, że w zasadzie, to sprzęgło mogłoby jeszcze długo posłużyć). Z lampami valeo nie > mam (na szczęście) doświadczenia. Natomiast altek w polskim klimacie powinien być osłonięty- > choć w 900-tce i 700-tce nie chce pękać. Te nowe są zbyt "przewiewne" moim zdaniem. W 900 tce było innej konstrukcji sprzęgło, a w zasadzie łożysko oporowe niż przykładowo w 1,1 gdzie sprzęgła wytrzymywały około 100 tys i do widzenia. Chodzi i bieżnię łożyska która w 1,1 od wielu wielu lat fabrycznie była bardzo wąska i wycinała rowek w ,,słoneczku'' docisku. Fiat mimo tego, że samo valeo produkowało już od dawna inne łożyska z dużo szerszą bieżnią dalej fabrycznie wkładał dziadostwo, jak i dystrybuował po serwisach jako Ori sprzęgło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > Nie denerwuj się - masz objawy lepkości emocjonalnej > Nie będę Cię wyręczał. > Kombinuj student dalej... wiemy ze potrafisz -sam znajdź orzeczeń było co najmniej kilka. > kolejne bzdety kieruj na priv- nie zaśmiecaj wątku - ktoś posprząta i znów będziesz płakał że na > wczasach jesteś. > bez odbioru Kolejny raz obrażasz człowieka bez powodu. Postępowanie niegodne moderatora. Ma rację: powołałeś się na tajemnicze wyroki i na razie wygląda na to, że zapadły one jedynie w Twojej głowie. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 > (ciach) tniemy cytaty! szkoda czasu zaraz ci napisza ze to standardowe usterki które naprawisz po "taniosci" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 Ja mam natomiast osobiste doświadczenia (w tym moi dwaj bracia i tata- nie liczę żadnych "znajomych szwagrów" i "kolegów wujków"). A więc GP 77KM- 2008r., 62 kkm, moja Linea- 2009 r. 43kkm- w obu NIC z tych rzeczy. Mogę jeszcze podać kilka przykładów fiatów z mojego podwórka z silnikami fire- i nie potwierdzę tego co piszesz. Dla mnie to co napisałeś, to jakjś kosmos- nie znajdujący potwierdzenia w mojej praktyce- i piszę to jako użytkownik wielu fiatów od salonu do- przeszło 200kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 A przy okazji, jak kupiony w 2010 r., to miał co najmniej dwa lata gwarancji- więc o jakich wydatkach piszesz- wyjaśnij to- proszę. Za co płaciłeś. Zresztą mogłeś mieć i trzy lata gwarancji- oczywiście bezpłatnie- ja tak miałem w linei. A tak przy okazji, dobicie sprzęgła przy 100kkm, SC 1.1- to chyba wymaga trochę wysiłku. (oczywiście posiadam SC 1.1 mpi z 2001r.- 185kkm, więc mam pewne własne odniesienie do tego co przeczytam- nadmieniam, że dociski luka są znacznie lepsze niż valeo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 11 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2013 to fart, moja żona od nowości 140 000 zrobiła w ponad 5 lat do sprzedaży i 3x tuleje tylne na przednich wahaczach wymieniałem, raz jeden łącznik raz drugi łącznik plus 2x gumy na stabilizatorze a za 3x na stabilizator założyłem mniejsze bo wytarł się z 1 mm i pod koniec gwarancji wymienili mi łożyska z gumami na kolumnach > Nie miałem wzmacnianych. Zwykłe. Może, po prostu, ostrożniej jeździłem po dziurach. > mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 Gwarancja gwarancją, wydatki oczywiście nie na części, lecz samochodu używam do pracy każdy wyjazd do serwisu to strata czasu i pieniędzy na paliwo i z zadań które w tym czasie mogłem wykonać, a musiałem spedzać długie godziny w serwisach. Proste jak drut, ale jak widać nie dla każdego. Dodam, że nie pracuję jako taxi czy nauka jazdy by uciąć dalsze spekulacje. > A przy okazji, jak kupiony w 2010 r., to miał co najmniej dwa lata gwarancji- więc o jakich > wydatkach piszesz- wyjaśnij to- proszę. Za co płaciłeś. Zresztą mogłeś mieć i trzy lata > gwarancji- oczywiście bezpłatnie- ja tak miałem w linei. > A tak przy okazji, dobicie sprzęgła przy 100kkm, SC 1.1- to chyba wymaga trochę wysiłku. > (oczywiście posiadam SC 1.1 mpi z 2001r.- 185kkm, więc mam pewne własne odniesienie do tego co > przeczytam- nadmieniam, że dociski luka są znacznie lepsze niż valeo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Gwarancja gwarancją, wydatki oczywiście nie na części, lecz samochodu używam do pracy każdy wyjazd > do serwisu to strata czasu i pieniędzy na paliwo i z zadań które w tym czasie mogłem wykonać, > a musiałem spedzać długie godziny w serwisach. > Proste jak drut, ale jak widać nie dla każdego. > Dodam, że nie pracuję jako taxi czy nauka jazdy by uciąć dalsze spekulacje. > > przeczytam- nadmieniam, że dociski luka są znacznie lepsze niż valeo). Pepcio - uogólniasz- dlaczego generalizujesz po swoim przypadku?. Miałeś przecież Cromę - czyżby była także nietrafnym zakupem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 mam nadzieję, że Twój powrót będzie w wielkim stylu i przedstawisz te orzeczenia o których to trąbisz już od kilku miesięcy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 12 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2013 > Gwarancja gwarancją, wydatki oczywiście nie na części, lecz samochodu używam do pracy każdy wyjazd > do serwisu to strata czasu i pieniędzy na paliwo i z zadań które w tym czasie mogłem wykonać, > a musiałem spedzać długie godziny w serwisach. > Proste jak drut, ale jak widać nie dla każdego. > Dodam, że nie pracuję jako taxi czy nauka jazdy by uciąć dalsze spekulacje. > > przeczytam- nadmieniam, że dociski luka są znacznie lepsze niż valeo). No nie takie proste- trzeba napisać jasno to co się chce przekazać- nie wszyscy umieją czytać w myślach. Skąd wytrzasnąłeś kwotę 13tys.zł- jeśli samochód miałeś na gwarancji- no chyba, że tyle byś zarobił w tym czasie? Gwarancję miałeś dwa czy trzy lata? ABS też padł, gdy zarzuciło bokiem przy zapieczonych hamulcach podczas "lekkiego dohamowywania"? (myślałem, że ABS ma nie dopuścić do zablokowania koła- tym bardziej, że tam są bębny- więc co tam się tak strasznie zapiekło?- naprawdę mnie to ciekawi). Napisz też koniecznie co się w tej skrzyni stało po 19kkm? (to bardzo interesujące, bo o padniętych skrzyniach biegów w Puntach o normalnym przebiegu, jakoś nie słyszałem i mogę prędko nie usłyszeć). Zardzewiałe prowadnice foteli- musiało być tam sporo wody? Alternator zalewany wodą- w 2008 i 2009 chyba nie było tego problemu. Wlewanie się wody przez tylną klapę- którędy?, nie miałeś tam uszczelki. Polerowanie szyb, podobno pad panewek i/lub główki korbowodu w fire po 25kkm, pad skrzyni po 19kkm- muszę przyznać, że ciekawe usterki, szczególnie dla kogoś, kto jeździ fiatami 20 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.