Skocz do zawartości

2013 Chevrolet Omega ... - rodzinne auto dla mamy i taty ...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

prawiezlosnik.gif[...] - bo gdyby historia sie odwrocila to teraz mozliwy bylby export do EU jako Opel Omega001.gif[...]

2013 Holden Commodore VFlizak.gif - export jako Chevy SS i Chevrolet Omega.

No i pozegnalismy VE30.GIF[...]

L-Holden-Commodore-VE-SS-Police-Car.jpg

Ladies & Gentlecars IThankYou.gif[...]

2013 Holden Commodore VF

102vfdesignpreview.jpg

103vfdesignpreview.jpg

104vfdesignpreview.jpg

737992holden039snewvfco.jpg

vfcalaisvshowcar03.jpg

vfcalaisvshowcar04.jpg

Bezapelacyjnie najwazniejsze auto dla moto w Ozold.gif[...] hmm.gif, sam mialem VNskromny.gif, od tego czasu jezdzielm kazda generacja001.gif[...]

Export na cztery kontynenty jako RHD i LHD

-USDM/Canada - jako Chevrolet SS

-Africa - LHD, RHD - jako Chevrolet Lumina

-Ameryka Pld - jako Chevrolet Omega

- Middle East - jako Chevrolet Lumina.

RHD rynki dodatkowo dostana Utelizak.gif i ... niepotwierdzone Wagon, a reszta coz - bedzie sie musiala zadowalic sedan.

Aleold.gif - sprzedaz w 1998 roku wynosila 100,000 sztuk w 2012 - hmm.gif - 30,000 - import zabijapad.gif[...]

738519holden039snewvfco.jpg

holdenvfcommodoredash62.jpg

holdenvfcommodoretouchs.jpg

029vfcalaisvshowcarinte.jpg

Silniki

Przeniesione z obecnego modelu ale z old.gif redukcja zuzycia paliwa ok 10%

-3.0l V6 SIDI - 190kW (250HP)

-3.6l V6 SIDI - 210kW (280HP)

-6.0l V8 AFM - 260kW (360HP)

-6.2l V8 - 317kW (425HP) jest jeszcze niepotwierdzony

Ceny

Pozostana raczej na niezmienionym poziomie - sugerowane ok $35k za sztukelizak.gif za V6

Co nowego

Masa technologiihmm.gif - zeby tylko nie skonczylo sie jak z BMWzlosnik.gif[...]hahaha.gif

Standardowo kazde auto bedzie wyposazone w Auto Park Assist = system samo parkowaniaok.gif

-Reverse Traffic Alert, Blind Spot Alert, Forward Collision Alert, Lane Departure Warning, ogromny Sat-Navzlosnik.gif - ukradziony z Chrysler 300lizak.gifwink.gif, Heads-Up Display - (i smialem sie z BMWzlosnik.gif) i mase innych rzeczy - co w zasadzie jest dzis standordowy w kazdym aucie rodzinnym waytogo.gif[...] (Airbagzlosnik.gif).

Osobiscie nie podoboma mi sie, ze Cruse Control zostal przeniesiony na kierownicefoch.gif [...] ale to drobnostki ...

vfcalaisvcgi03.jpg

Kto wie, moze znow Ute mi zagosci w garazulizak.gif[...]

0689cj5_20.jpeg

Like!

[imghttp://www.jonathandoctor.net/images/facebook_like_button_big-small.jpg[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> prawie[...] - bo gdyby historia sie odwrocila to teraz mozliwy bylby export do EU jako Opel Omega[...]

Przecież już jest, nazywa się Insignia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ładna insignia tylko jakieś znaczki dziwne

Pogrzebalem troche www i jeszcze nie widzialem Insignia Sedan na zywohmm.gif ale tweirdze, ze patrzac z boku i przodu to jednak inne auta001.gif[...]

Tyl coz tu kapitulujehahaha.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Troszke bajerków podopinali i to tyle

Wlasciwie niehahaha.gif[...]

Wlasnie ogladam wywiad z Head of Holden Design i ...z Insignia wzieli klamki na drzwiihahaha.gif[...]

Najwiecej elementow auto dzieli ze wspolnego smietnika ... z Chevrolet Volt icon_eek.gif

953723-holden-volt.jpg

Z reszta - jak sie pojawi w salonach to zrobie dobre ikonka_photo2.gif i wtedy zobaczymyhmm.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasciwie nie[...]

> Wlasnie ogladam wywiad z Head of Holden Design i ...z Insignia wzieli klamki na drzwii[...]

> Najwiecej elementow auto dzieli ze wspolnego smietnika ... z Chevrolet Volt

> Z reszta - jak sie pojawi w salonach to zrobie dobre i wtedy zobaczymy[...]

Ten Chevy Volt to nasz Cruze ? ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paltforma ta sama co VE wiec mozna zalozyc, ze:

> GM Zeta Platform

> Rozstaw: 2,915mm

> Wymiary:

> 4,900-4,994mm x 1,899mm x 1,471mm

Czyli prawie 18 cm więcej na rozstawie osi od Insigni.

Tak sądziłem, że to już całkiem duże auto (jak na EU).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dwa razy na kaciku Chevroleta

Wlasnie widzezlosnik.gif - Pickwick byl pierwszywaytogo.gif, widocznie nie mam monopolu na info ode mniehahaha.gifzlosnik.gifwink.gif[...]

Bylem dzis u dealera bo mozliwe, ze z Colorado skoncze zlosnik.gif[...] i tak ciut pogadalismy o VF. Widzial je w czwartek na prezentacji dla dealer-ow.

Ten z ikonka_photo2.gif to Calais - cos jak LTZzlosnik.gif w jezyku USDMsmirk.gif[...] Wersje V6 i SS na ktorej Chevrolet SS jest wzorowany maja ciut inny przodhmm.gif[...]

Wnetrze tez IHHO na takim samym Q poziomie jak Calais z ikonka_photo2.gif ale trim jest inny.

Zawsze uwielbialem Ford Falcon za dopracowane wnetrze (tj vs Holdenzlosnik.gif) - ten Commodore moze to zmienic.hmm.gif[...]

112_0804_02z+2008_ford_falcon_G6E_turbo+interior.jpg

Na tyle ... zmienic, ze jestesmy powaznie nastawieni zeby rozwazyc Calais ...001.gif zamiast Chrysler 300hmm.gif - bo co tu duzo mowic najwieksza wada juz 30.GIF C're VE bylo wnetrzepad.gif

2011-holden-commodore-ve-series-ii-interior1.jpg

Plastiku uzytepad.gif, hamulec przycinajacy palcefacepalm%5B1%5D.gif - tak z trzy razy to omalo ich nie obcialemfacepalm%5B1%5D.gif), otwieranie szyb obok hamulcazlosnik.gif (zeby zmniejszyc koszt RHD vs LHD)

Holden_Calais_V8_4_091206-3_1.jpeg

Chociaz jak patrze na twoje problemy z GM to tak mysle ze czekanie na IS250 nie jest zlehahaha.gif[...]

Pozyjemy zobaczymy, w kazdym razie jesli bedzie wnetrze jakie sie prezentuje na ikonka_photo2.gif to zalapie sie do podiumwink.gif. Ostatni V8 hmm.gif i wsparcie lokalnej gospodarki na pluswaytogo.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo fajne auto. Szkoda że nie bedzie go w Europie. Musi nam wystarczyć Malibu.

Subaru ma sloganzlosnik.gif - "All 4 the driver"zlosnik.gif i tak mi sie nasunelo, ze z EU polityka podatkowa to niestety nie ma u was szans.

Silnik - bzzzzzzzzz - EU zieloni by czacha.gif[...]panic.gif

Kwestia cenyhmm.gif - jakby nie bylo jest to tanie auto dla ludu - czegos czego w tych wymiarach EU nie oferujehmm.gif[...] - wiec tak by trzeba policzyc za to min trzeba by za to policzyc jak za BMW 5 serieszlosnik.gif[...]

Wymiary - EU miasta - parkowanie, podatki kara.gif zrobily by resztehmm.gif[...]

Chociaz logiczne byl by export tego do EU jako Opel Omega ... idea.gif[...] Z GM nigdy nic nie wiadomozlosnik.gif[...]

Juz nie pamietam ile wspolnych czesci mial C're VT z Opel Omega ale bylo to cos ok 30-40% (BTW drzwii nie pasuja i ktos to w UK sprawdzalzlosnik.gif) - klapa silnika byla dluzsza i panele byly dluzesze bo musieli karoserie wydluzyc zeby V8 sie zmiescilzlosnik.gif

holden-commodore-vt-30th-anniversary-big.jpg

omega_b_19977.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pogrzebalem troche www i jeszcze nie widzialem Insignia Sedan na zywo ale tweirdze, ze patrzac z

> boku i przodu to jednak inne auta[...]

> Tyl coz tu kapituluje[...]

> VIDEO: Holden unveils new Commodore

Ja tam widze co innego , tył to po prostu powiększona astra IV sedan zlosnik.gif

"Nowa Omega"

vfcalaisvcgi03.jpg

Astra IV sedan

astra-sedan.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na tyle ... zmienic, ze jestesmy powaznie nastawieni zeby rozwazyc Calais ... zamiast Chrysler 300

> - bo co tu duzo mowic najwieksza wada juz C're VE bylo wnetrze

Sorry za trochę off-topa , ale interesuje mnie Twoja opinia. (tym bardziej, że rozważasz Chryslera 300) - jak wg Ciebie ma się ten Chrysler do Lancii Thema - tzn wiem, że to są konstrukcyjnie praktycznie te same auta ale czy wg Ciebie w Lancii jest jakiś skok jakościowy w porównaniu do Chryslera, czy jest to praktycznie kopia 1:1?

http://www.lancianewthema.pl/default.aspx

Pytam o to, bo jestem fanem makaronu ale ogólnie wkurza mnie ta obecna unifikacja adoptowana stricte do włoskich aut (szczególnie takich marek jak Lancia, bo Fiat to inna bajka) i jestem po prostu ciekaw opinii ludzi, którzy mieli z Chryslerem do czynienia, na temat dostrzeżonych różnic w tych modelach...

Jak tak dalej pójdzie i Fiat będzie bardziej się zamieniał w drugie GM oferując jako Lancie i Alfy (A może i Maserati) amerykańskie kanapy z 4 litrowymi mułowatymi V6-stkami, to pewnie w ramach protestu powiązanego z tym, że nie gustuje w autach o takich własnościach, przerzucę się na coś innego no.gif (najprawdopodobniej zero-jedynkową Japonię, z estetyką w stylu Zen) oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam widze co innego , tył to po prostu powiększona astra IV sedan

> "Nowa Omega"

> Astra IV sedan

Zawsze cos nowego001.gif - nie wiedzialem ze robia Astra sednalizak.gif? To chyba nie dawno wyszlohmm.gif

Ale coz jak mowie, niestety wplywow Opel nie da sie zaprzeczyczlosnik.gif -

EDIT teraz cos mi sie pamieta ze juz gdzies na AK o tym czytalem - klepane w PLold.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam widzę powiekszonego Chevroleta Spark.

Auto dla malolatowzlosnik.gif - wielkosci wozka z Costcowink.gif?

2011_holden_barina_spark_cd_05-4cbf7dc1c80dd.jpg

Chyba z dobre dwa tygodnie jak jakiegos widzialem001.gif[...] Patrzylem bo mlada, gniewnamulher.gif lat ponizej 21wink.gif siedziala i drive.gifzlosnik.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorry za trochę off-topa ,

Nie ma problemuzlosnik.gif[...]

ale interesuje mnie Twoja opinia. (tym bardziej, że rozważasz Chryslera

> 300)

THXzlosnik.gif - chcesz pogadac z mojazona.gif? Przekonaj ja zeby ja tez interesowalazlosnik.gifwink.gif526.gif[...]

- jak wg Ciebie ma się ten Chrysler do Lancii Thema - tzn wiem, że to są konstrukcyjnie

> praktycznie te same auta ale czy wg Ciebie w Lancii jest jakiś skok jakościowy w porównaniu do

> Chryslera, czy jest to praktycznie kopia 1:1?

Problem jest taki ze nigdy nie widzialem Lancia Thema - oprocz luznej dyskusji na AK i moich wrazen z jazd 300 to bylo w zasadzie jedyne porownaniehmm.gif[...]

> http://www.lancianewthema.pl/default.aspx

> Pytam o to, bo jestem fanem makaronu ale ogólnie wkurza mnie ta obecna unifikacja adoptowana

> stricte do włoskich aut (szczególnie takich marek jak Lancia, [...]

Tiazlosnik.gif - Lancia poskaladana przez Canadian goofszlosnik.gif. IMVHO wygladowo to na Lancia nie zasluguje - - Q - nigdy nie mialem Lancia ale jesli jest takie jak Alfa Romeo to jest skok genracyjny x 10001.gifhmm.gif

> po prostu ciekaw opinii ludzi, którzy mieli z Chryslerem do czynienia, na temat dostrzeżonych

> różnic w tych modelach...

Wrzucalem na Motokacik test jak pomozezlosnik.gif

Mini test: Chrysler 300 3.6l V6 i 3.0l V6 Dieselcimg0100x.jpg

> Jak tak dalej pójdzie i Fiat będzie bardziej się zamieniał w drugie GM oferując jako Lancie i Alfy

> (A może i Maserati) amerykańskie kanapy z 4 litrowymi mułowatymi V6-stkami,

Czekaj hmm.gif - ale czegos tu nie rozumiem? Jesli V6 jest IYVHO mulowate to co obecnie Alfa/Lancia oferuje? confused.gif?

AFAIK tam sa same kosiarki do trawy zrobione pod EU przepisy podatkowelizak.gifpad.gif[...] Jak to sie ma porownujac do V6? niewiem.gif?

to pewnie w ramach

> protestu powiązanego z tym, że nie gustuje w autach o takich własnościach, przerzucę się na

> coś innego (najprawdopodobniej zero-jedynkową Japonię, z estetyką w stylu Zen)

zlosnik.gif - Z tym to tez nie wiadomo, wiekszosc teraz Made in thailand albo Made in USAzlosnik.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chociaz jak patrze na twoje problemy z GM to tak mysle ze czekanie na IS250 nie jest zle[...]

W życiu nie słyszałem żeby w samochodzie trzeba było wymieniać Torque Converter - w końcu to część która ma się nigdy nie zepsuć. Ale GM jest mistrzem modyfikacji i potrafi nawet z dotychczas niezniszczalnej części zrobić coś, co się rozpada po 8000 kilometrów. W każdym razie pewnie za jakiś czas sprzedamy tego Camaroi i kupię jej Toyotę FT-86.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GM w porównaniu z Chryslerem to mistrz niezawodności, kupienie 300 to proszenie się o kłopoty.

Wierz mi - po BMMW nie moze byc nic gorzejzlosnik.gif - no chyba tylko SAABwink.gif[...]

Kolega z pracy kupil, narazie 10,000km i nic sie nie dziejehmm.gif. Service podobnie jak w Subaru - co 12,500 km (wynika pewnie z przeliczania milhmm.gif).

Czytam tez pare forum i wszyscy sa zgodni ze jest poprawa. Pytanie tylko jak duza?zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> THX - chcesz pogadac z moja? Przekonaj ja zeby ja tez interesowala[...]

Nie wiem wiele o Chryslerze dlatego szukam opinii smile.gif O Ile nad kontynuacją liniową modeli Lancii/Alfy/Fiata nadążałem bez problemu (były to w jakimś stopniu zarówno technicznym jak i ideowym konsekwencje poprzednich modeli) tyle teraz to kompletnie nie wiem "z czym to się je" wink.gif .

> Tia - Lancia poskaladana przez Canadian goofs. IMVHO wygladowo to na Lancia nie zasluguje - - Q -

No właśnie jakość najbardziej ucierpiała wg mnie... Wygląd zewnętrzny nie jest najgorszy - bo nowa Thema do starej jest podobna i nie jest to też zewnętrznie brzydkie auto (oprócz tego, że nie jest też jedyne w swoim rodzaju bo Chrysler wygląda identycznie :/ a jeżeli się chce być marką Premium to przynajmniej flagowy model powinien się czymś wyróżniać zamiast robić re-badge) crazy.gif

Ale środek, to po prostu tragedia... A sam mam takie zdanie o samochodach, że najwięcej o ich jakości i charakterze, mówi wnętrze... Te niebieskie podświetlenie i dyskotykowe wstawki w Lancii Thema to tragedia ooniee.gif

Z włoskiej subtelnej elegancji z klasą (jaka zawsze Lancie charakteryzowała) zrobili (moim zdaniem) miejsce szpanu dla amerykańskiego nastolatka.

Włoski pra-poprzednik - lata 90te (Kappa)

http://bi.gazeta.pl/im/9/11155/z11155219X.jpg

Włoski poprzednik - lata 2000 (Thesis):

http://www.netcarshow.com/lancia/2002-thesis/1600x1200/wallpaper_35.htm

Amerykański re-bage - obecnie (Thema):

http://www.onuart.com/wp-content/uploads/2012/10/Lancia-Thema-Interior.jpg

Jeszcze bardziej widać to na średniej niższej klasie

Poprzednik (Lancia Lybra)

http://img.netcarshow.com/Lancia-Lybra_Executive_2002_1600x1200_wallpaper_04.jpg

Obecny re-bage (Lancia Flavia)

http://www.trendzcar.com/wp-content/uploads/2012/06/2013-Lancia-Flavia-Interior-1-600x450.jpg

Albo porównaj Crome

http://www.parts-specs.com/photos/0250761-FIAT-Croma-1.9-Multijet-8v-120-Business-Connect-2005.jpg

I następce (re-badge Dodge Journey):

http://www.diycardvd.com/images/mce_upload/FIAT-Freemont-Car-Radio-Dash-Board.jpg

tragedia facepalm%5B1%5D.gif

> nigdy nie mialem Lancia ale jesli jest takie jak Alfa Romeo to jest skok genracyjny x 10

O niee... Zależy na co zwracasz uwagę, ale już w porównaniu z 156 159 jest ociężałym grubasem z mułowatymi benzyniakami... Tyle, że jazda w zakrętach jest dalej przyjemnością i zrobiła się z tego trochę lepsza rodzinna limuzyna GT... Ale tym akurat jechałem i pozycja za kierownicą oraz dynamika jazdy w porównaniu z 156 jest jak BMW w porównaniu do Subaru.

>mulowate to co obecnie Alfa/Lancia

> oferuje? ?

> AFAIK tam sa same kosiarki do trawy zrobione pod EU przepisy podatkowe[...] Jak to sie ma

> porownujac do V6? ?

Wiesz... Ja jestem hardcoreowym fanem makaronu i akurat te auta miały niespotykane własności dot. jazdy w porównaniu do innych aut i dodatkowo były projektowane z estetycznym smakiem i włoskim wyczuciem formy i proporcji. Do tej pory można było trochę wybaczyć staczanie się po równi pochyłej (np. Alfa zrezygnowała z bokserów, transaxle, ostatnio z V6 z Arese) ale te ostatnie re-badge to przeginka na maksa... Nie dość, że tracą te auta swoje własności jezdne, to dodatkowo tracą własności estetyczne - czyli elementy charakterystyczne włoskiego auta.

Po krótce włosi słyną z genialnych silników widlastych (Maserati, Ferrari, Alfa Romeo) - które mają najgenialniejsze agresywne brzmienie na świecie (pomijając bulgot muscle-carów bo mogą się niektórzy przyczepić ale to zupełnie inne doznania akustyczne)... Dodatkowo moc tych jednostek wolnossących przy drobnej modyfikacji (ale nadal nie turbo) nierzadko dawała prawie 100 koni z litra (mówimy o wolnossących autach) a uturbione to były maszyny nie do pobicia jeżeli chodzi o własnosci jezdne. Taka Alfa 75 , 155 Q4 , Gulia GTA albo z innej beczki dawniejsze Fiaty Abarth czy Integralki to typowe włoskie podejście - lekkie, (stosunkowo) małe, wolnossące V6 lub turbo R4 (R5) z genialnymi charakterystykami silników, dające kupę frajdy w zakrętach (nieporównywalnie więcej do ciężkich zamulonych niemców czy amerykanów potrzebujących 5 litrów by poczuć moc). Zaś widlaste jednostki jak 3 litrowa V6 z Arese (230KM stock) był to silnik wprost z torów wyścigowych, który był wsadzony do cywilnego auta. (taki sam tylko zmniejszony do 2,5 litra miała też 155 DTM). Genialne charakterystyki, genialne wkręcanie się na obroty, genialne brzmienie, genialna podatność na zwiększenie mocy przez drobne modyfikacje i bez turbo. Ten ociężały 3,2 V6 w 159 z Holdena to przy tym silniku cofnięcie się o 10 generacji wstecz dla Alfy - nie brzmi, nie jedzie, jest ciężki i dodatkowo przy tym w porównaniu z V6 z Arese jeszcze gówniano wygląda. Na długie proste odcinki może te auta się bardziej nadają ale na europejskie serpentyny jest to strzał w kolano... Niestety jeżeli włosi zaczną robić teraz auta podobne własnościami do niemieckich, to jedyne małe lekkie i dobrze prowadzące się zostają japońskie. Niestety już nie ładnie wyglądające i nie ładnie brzmiące.

Sorry za długi post ale chciałem nakreślić sytuację dla kogoś kto mieszka do góry nogami smile.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wierz mi - po BMMW nie moze byc nic gorzej - no chyba tylko SAAB[...]

> Kolega z pracy kupil, narazie 10,000km i nic sie nie dzieje. Service podobnie jak w Subaru - co

> 12,500 km (wynika pewnie z przeliczania mil).

> Czytam tez pare forum i wszyscy sa zgodni ze jest poprawa. Pytanie tylko jak duza?

Tak jak nie wziął bym za żonę prostytutki ktora właśnie przestała i obiecuje poprawę, tak tez nie kupil bym Chryslera. Jakość to bardzo długotrwały proces, Toyota dochodziła do niej latami. To coś wiecej niz przypadkowe wyprodukowanie niezawodnego egzemplarza. Zreszta popatrz na statystyki niezawodnosci - 300 jest daleko w tyle, to ze jest jakiś właściciel któremu sie jeszcze nie zepsuł, nie znaczy ze Twój egzemplarz bedzie równie przypadkowo niezawodny. KvMowi BMW sie nie psuly...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wierz mi - po BMMW nie moze byc nic gorzej - no chyba tylko SAAB[...]

> Kolega z pracy kupil, narazie 10,000km i nic sie nie dzieje. Service podobnie jak w Subaru - co

> 12,500 km (wynika pewnie z przeliczania mil).

> Czytam tez pare forum i wszyscy sa zgodni ze jest poprawa. Pytanie tylko jak duza?

Nie no sorry. Bylem widzialem, macalem. I to ma sie nijak do BMW. To nadal Chrysler, ktory szalu nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no sorry. Bylem widzialem, macalem. I to ma sie nijak do BMW. To nadal Chrysler, ktory szalu

> nie robi.

Widzisz IMVHO BMW oszukujefoch.gif[...] Nikt ci nie mowi, ze deska zeby sie nie tlukla to beda gaffa tape wkladaczlosnik.gif. Chrysler masz jasno - ot tak jest i tyle.033102bebe_1_prv.gif

gaffa-tape.jpg

Odzwierciedlenie to ma w ceniehmm.gif - Chrysler kosztuje $45k, BMW 5 series $70kzlosnik.gif[...]

Dodatkowo nie widze sensu placic za znak na mascehmm.gif. Auto ma byc wygodne, przejezdzic 3-4 lata i tyle. Za kazdym razem Service BMW kasuje cie na $2-3k, Chrysler liczy $300-500zlosnik.gif[...]

A ze ciasteczka nie ma - obejde siefoch.gif[...]

A, ze auta nie odbiora -coz wezme Hertz i odrzuce od podatku 001.gif[...]

Powiem jasno jestem rozczarowany po dwoch nowych BMW - D technologiaziew.gif - przereklamowane g..stepping-in-shit.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak nie wziął bym za żonę prostytutki ktora właśnie przestała i obiecuje poprawę, tak tez nie

> kupil bym Chryslera.

Ale ile sie 270747800-sex.gif mozna nauczyczlosnik.gif , a powazniehmm.gif - czekam na IS250 wtedy zobaczymyniewiem.gif

Jakość to bardzo długotrwały proces, Toyota dochodziła do niej latami.

To sie zgadza. Popatrz na VeeDub - ostatnie miejsce u mnielizak.gif - nie wystarczy przyjsc z EU i mowic jestesmy dobrzy, to trzeba udowodnic, fakty mowia same za siebie (ilosc padnietych skrzyn). Ba taki Great Wall Motors gdzie sa w ogole inne oczekiwania od produkty podkupil wielu ludzi z TMC i generalnie jesli wierzyc klientom to obsluga jest lepsza niz VW.

> coś wiecej niz przypadkowe wyprodukowanie niezawodnego egzemplarza. Zreszta popatrz na

> statystyki niezawodnosci - 300 jest daleko w tyle, to ze jest jakiś właściciel któremu sie

> jeszcze nie zepsuł, nie znaczy ze Twój egzemplarz bedzie równie przypadkowo niezawodny.

To jest fakt - ale gwarancja powinna zalatwic sprawe. hmm.gif .

KvMowi

> BMW sie nie psuly...

Rozmaiwam z nimzlosnik.gif - i albo on ma niebywale szczescie do tych BMW albo ja mam pechazlosnik.gif[...]

There is a sayingwink.gif "It takes to be a rich man to buy a BMW but it takes a very rich man to own one after warranty runs out"zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem wiele o Chryslerze dlatego szukam opinii

hmm.gif Jesli kupie to ci powiemzlosnik.gif

[...]

> .

> No właśnie jakość najbardziej ucierpiała wg mnie...

Widisz tu mam calkowicie odmienne zdaniezlosnik.gif. Ja mialem na mysli ze Q Fiat-a sie poprawi. 001.gif. Pamietam jak Fiat przyszedl do Australiiold.gif. Bylo Punto i Ritmo (aka New Brawo w EU).

Punto mnie odrzucilovomiting-2075.gif. Bravo mi sie podobalo. Na tyle ze poszlem i poogladalem. Jak siedzialem w Punto to schowek sie nie zamykal w jednym, w drugim spasowanie plastikowfacepalm%5B1%5D.gif[...] Kupili po ok 200 sztuk i ... zdechlo.

Nie zaprzeczalnie plastiki byly lepsze niz w tamtych czasach (ok 2005-6) niz Dodge czy Chrysler ale Q poskladania tego facepalm%5B1%5D.gif. Dodaj brak automatic (gdzie 96% aut to auto), nietrafiony IMVHO marketing, silniki ktorymi nikt nie chcial wtedy drive.gif i nieadekwatna cene (czytaj EU) produkty. Musialo zdechnachmm.gif[...]

Wygląd zewnętrzny nie jest najgorszy - bo nowa

> Thema do starej jest podobna i nie jest to też zewnętrznie brzydkie auto [...]

> Premium to przynajmniej flagowy model powinien się czymś

wyróżniać zamiast robić re-badge)

Problem ze Chrysler nie jest marka Premiumhmm.gif[...]

> Ale środek, to po prostu tragedia... [...]

Znow sie nie zgodzezlosnik.gif - jednym wlasnie z rzeczy dlaczego zdecydowalismy sie na min 300 jest wlasnie srodekhmm.gif. Jest wygodnie, owszemstylistycznie - kazdy ma inne gusta, ale mnie sie podobaskromny.gif[...]

Te niebieskie podświetlenie i dyskotykowe wstawki w

> Lancii Thema to tragedia

hmm.gif - czyli uwazasz, ze Lancia nie pasujehmm.gif

> Z włoskiej subtelnej elegancji z klasą (jaka zawsze Lancie charakteryzowała) zrobili (moim zdaniem)

> miejsce szpanu dla amerykańskiego nastolatka.

Cos w tym jestzlosnik.gif - to auto jest Chrysler nie Lancia - i tu sie z toba zgodzewink.gifwaytogo.gif.

> Włoski pra-poprzednik - lata 90te (Kappa) [...]

> Poprzednik (Lancia Lybra) [...]

Widziszhmm.gif - zawsze lubilem wyglad Lancia waytogo.gif i tu zgodze sie, ze te modele stylistycznie sa piekne. Uwazam za nieporozumienie prosty re-badge, ale raczej w dobie globalizacji to jest nie uniknioneold.gif[...]

> Albo porównaj Crome

[...]> I następce (re-badge Dodge Journey):

[...]

Tu akurat Journey lepiej wyglada niz to ... to cos ;} zlosnik.gif

> O niee... Zależy na co zwracasz uwagę, ale już w porównaniu z 156 159 jest ociężałym grubasem z

> mułowatymi benzyniakami... Tyle, że jazda w zakrętach jest dalej przyjemnością i zrobiła się z

> tego trochę lepsza rodzinna limuzyna GT...

hmm.gif Chyba wiem o cyzm piszesz - idea.gif - jak to sie trzyma jezdnizlosnik.gif[...]

Ale tym akurat jechałem i pozycja za kierownicą

> oraz dynamika jazdy w porównaniu z 156 jest jak BMW w porównaniu do Subaru.

Rozwinconfused.gif. Mialem Subaru mam BMWzlosnik.gif -wiec nie za bardzo rozumiem.hmm.gif[...]

> Wiesz... Ja jestem hardcoreowym fanem makaronu i akurat te auta miały niespotykane własności dot.

Czyli chcesz kombinacje czynnikow piekno >>> lekkosc>> styl >>> drive.gif001.gif. IMVHO te czasy sie skonczylylizak.gif[...]

> jazdy w porównaniu do innych aut i dodatkowo były projektowane z estetycznym smakiem i włoskim

> wyczuciem formy i proporcji.

Problemem jest Q i brak klientowhmm.gif[...]

Do tej pory można było trochę wybaczyć staczanie się po równi

> pochyłej[....]

Dodatkowo moc tych jednostek

> wolnossących przy drobnej modyfikacji (ale nadal nie turbo) nierzadko dawała prawie 100 koni z

> litra[...]

A czy to nie wina EU i ich przepisow podatkowychhmm.gif?

Taka Alfa 75 , 155 Q4 , Gulia GTA albo z innej beczki dawniejsze Fiaty

[...] genialnymi charakterystykami silników, dające kupę frajdy w zakrętach [...]Ten ociężały 3,2 V6 w 159 z Holdena to przy tym silniku cofnięcie się o 10 generacji

> wstecz dla Alfy.

Okay tu cie potrafie teraz zrozumiechmm.gif

[...]> Sorry za długi post ale chciałem nakreślić sytuację dla kogoś kto mieszka do góry nogami .

Nie wrecz przeciwniewaytogo.gif - przeczytalem z dwa razy i zaczalem sie zastanawiac na ile masz racjezlosnik.gif. Mimo ze do gory nogami - IMVHO myslimy podobnie. Tzn - ty chcesz powrotu starych czasow, gdzie Alfa/Lancia to dziela sztukiwaytogo.gif, ja chce powrotow starych czasow, gdzie V8 krolowalzlosnik.gif[...] Jedno nie zaprzecza drugiemu, ba old.gif - wrecz sie uzupelnia - male, lekkie, zwinne i stylistycznie pieknewaytogo.gif Bellissimowink.gif. Duze, z big block i tez dajace radosc z drive.gif ...

Niestety wydaje mi sie, ze obaj jestesmy dinosaurami... na wymarciu. Nie widze powrotu do Alfa taka jaka byla kiedyshmm.gif, o (Lancia za malo wiem), i nie widze powrotu do powszechnego V8 w garazu x4 (mama, tata, syn, corka). buu.gif... Ale masz racje, ze mieszanie tego im nie za dobrze wychodzizlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odzwierciedlenie to ma w cenie - Chrysler kosztuje $45k, BMW 5 series $70k[...]

> Dodatkowo nie widze sensu placic za znak na masce. Auto ma byc wygodne, przejezdzic 3-4 lata i

> tyle. Za kazdym razem Service BMW kasuje cie na $2-3k, Chrysler liczy $300-500[...]

hmm.gif U nas lancia jest w takiej samej cenie co BMW 5 series.

Lancia Thema Gold 3,6 V6 (286KM) 186 579 PLN - wersja podstawowa 0-100km/h 7,7s srednie spalanie 9,4 l/100km

BMW Seria 5 520i (184KM) M6 173 90 PLN 0-100km/h 8s srednie spalanie 6,7

Jak juz sie uprzec i porownac wersje o wiekszej mocy BMW

BMW Seria 5 528i xDrive (245KM) A8 Steptronic 213 700 PLN 0-100km/h 6s srednie spalanie 7l/100km

Poza tym u nas w PL BMW po 3 latach bedzie mialo mniejszy spadek wartosci + serwis bedzie tanszy niz w Lanci. Nie wspominajac o sieci serwisowej Lania ma duzo mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widisz tu mam calkowicie odmienne zdanie. Ja mialem na mysli ze Q Fiat-a sie poprawi. . Pamietam

> jak Fiat przyszedl do Australii. Bylo Punto i Ritmo (aka New Brawo w EU).

> Punto mnie odrzucilo. Bravo mi sie podobalo. Na tyle ze poszlem i poogladalem. Jak siedzialem w

> Punto to schowek sie nie zamykal w jednym, w drugim spasowanie plastikow[...]

Nie wiem skąd było to Punto ale wg mnie to nie ma nic wspólnego bo najprawdopodobniej były to modele montowane w Indiach (ze względu na Left Hand Drive i odległość). W Indiach też narzekają strasznie na jakość montażu smile.gif . W Europie jest naprawdę dobrze i Fiat jeżeli chodzi o zastosowane materiały i montaż jest bardzo OK jak na markę "dla ludu". Najbardziej jakość wzrosła właśnie u Jeepa Chryslera i Dodga. U Fiata spadła, bo w porównaniu do tego co kiedyś robili amerykańskie re-badge niestety nie są kontynuacją jakości tylko właśnie cofnięciem się frown.gif (Thesis=> Thema albo Croma => Freemont)

> Problem ze Chrysler nie jest marka Premium[...]

Wiem! Dlatego wkurzenie jest tym większe. Chrysler nigdy w Europie nie był premium smile.gif był ogromną krową z gównianymi plastikami, nienasyconym ogromnym silnikiem z bardzo małą w stosunku do pojemności mocą, w którym jeździło się jak na kanapie przed telewizorem - a teraz zacna Lancia jest Chryslerem frown.gif

> [...][...]

> Tu akurat Journey lepiej wyglada niz to ... to cos ;}

Tzn Journey lepiej wygląda niż Freemont? Bo nie uwierzę, że miałeś na myśli, że Journey lepiej wygląda niż Croma icon_eek.gif

> Rozwin. Mialem Subaru mam BMW -wiec nie za bardzo rozumiem.[...]

BMW z reguły to są limuzyny - ich silniki charakteryzują się głownie wysoką elastycznością. Całe auto jest wykonane w ten sposób, że jesteś dość znacznie odizolowany od otoczenia. Poza tym są ciężkie i potrzebują dość sporego silnika by się rozbujać. Ostatnio podobno jest lepiej - ale przestałem śledzić ich dokonania po stylistycznych wariacjach Chrisa Bangla i komunikowaniu się z autem przez i-Drive.

Subaru to z reguły lekkie, zwinne chętne do wkręcania się na obroty auto. Podobne do tego, czym charakteryzowały się dawne Alfy. Dawne Alfy były produkowane jako "sprintery" - serpentyny, ciasne uliczki lub tory wyścigowe to ich żywioł. Teraz 159 podobnie jak BMW jest bardziej "królem autostrad" niż sprinterem górskich dróżek.

> Czyli chcesz kombinacje czynnikow piekno

> Problemem jest Q i brak klientow[...]

Jakość włoskich aut moim zdaniem ostatnio była spokojnie na poziomie niemieckich. Problemem może być brak klientów przez słaby PR, marketing (w czym np. Niemcy są genialni) i uprzedzenia do włoskich aut zwykłych konsumentów. Dodatkowo jest problem z pomysłem na dystrybucję i brak u Fiata tzw. corporate-identity w kwestii obsługi klienta i serwisu - dlatego są tak duże różnice w jakości obsługi jak i niekiedy samego produktu na poszczególnych rynkach. Auta to w tym wypadku kwestia drugorzędna... chociaż teraz nawet do nich można się przyczepić jako nie o typowo włoskim charakterze...

> Nie wrecz przeciwnie - przeczytalem z dwa razy i zaczalem sie zastanawiac na ile masz racje. Mimo

> ze do gory nogami - IMVHO myslimy podobnie. Tzn - ty chcesz powrotu starych czasow, gdzie

> Alfa/Lancia to dziela sztuki, ja chce powrotow starych czasow, gdzie V8 krolowal[...]

Wiesz... Akurat te włoskie marki mają swoją bardzo ciekawą opowieść i dokonania, które mówią same za siebie. Globalizacją nie można usprawiedliwiać wszystkiego. Niedługo następca Maserati GranTurismo nie będzie się niczym różnił od Dodge'a Challengera...

Producenci są ograniczeni normami, kosztami itd. ale bez przesady... Lancii jako Chryslera w Europie kupi moim zdaniem o wiele mniej osób niż dotychczas... Marka ta powoli jest skazana na niebyt. Alfa jeszcze próbuje powracać do korzeni takimi autami jak C2 ale ogólnie włosi wg mnie muszą się przedefiniować bo prawo rynkowe niestety głosi, że każda kopia jest tylko kopią.. Więc jeżeli Alfa będzie chciała teraz być BMW, Lancia Chryslerem a Fiat Dodgem, to nawet jak będzie w tym lepsza nadal będzie to tylko kopia... Wszelkie indywidualne własności tych aut będą wrzucone do kosza przez księgowych a prawda jest taka, że jeżeli taki Dodge czy Chrysler był odpowiedni na EU rynek dla przeciętnego europejczyka, już dawno by ich tu pełno jeździło... Niestety tak nie jest i znaczek Lancii czy Fiata nic nie zmieni. (Krótko mówiąc: Fiat strzelił sobie w kolano)

> Jedno

> nie zaprzecza drugiemu, ba - wrecz sie uzupelnia - male, lekkie, zwinne i stylistycznie

> piekne Bellissimo. Duze, z big block i tez dajace radosc z ...

Małe lekkie zwinne to nawet idzie z duchem czasu (małe lekkie = ekologiczne) do tego zwinne i przynajmniej neutralnie prowadzące się. Niestety nie wiadomo czemu akurat teraz gdy te cechy są bardzo cenne, to włosi je porzucili.

> Niestety wydaje mi sie, ze obaj jestesmy dinosaurami... na wymarciu. Nie widze powrotu do Alfa taka

> jaka byla kiedys,

Ja też już straciłem nadzieje - ale 159 to nic innego obecnie jak Holden z genialnym zawieszeniem i z silnikiem na sterydach.

> o (Lancia za malo wiem), i nie widze powrotu do powszechnego V8 w garazu x4

> (mama, tata, syn, corka). ... Ale masz racje, ze mieszanie tego im nie za dobrze wychodzi

Nie tyle im nie wychodzi za dobrze, ile jest motoryzacyjną masakrą. Każdy tzw. motor-heat to powie (nawet nie będący fanem makaronu) frown.gif

Lancia to marka, która pchała niesamowicie rozwój motoryzacji. Jest to marka chyba najbardziej innowacyjna - a już napewno to marka, w której zastosowane innowacyjne (wręcz rewolucyjne jak na swoje czasy) rozwiązania w największej ilości zostały przejęte do powszechnego użytku. W duuuużym skrócie: Markę założył Vincenzo Lancia - świetny kierowca wyścigowy Fiata. Lancia produkowała od zawsze eleganckie i piękne limuzyny ale mające serce prawdziwego GT. Z reguły były to konstrukcje w jakiejś części oparte na Fiatach ale miały bardzo indywidualne cechy, o wiele wyższą jakość wykonania, super innowacyjne rozwiązania, genialne wyposażenie i prowadziły się zupełnie inaczej. Lancia zawsze była dostępna też w sporcie (najpierw F1 - nawet Scuderia Ferrari kupiła od nich ich model wyścigowy Lancie D50 swego czasu bo był tak genialny) a potem w rajdach (Lancia Stratos, Rally037, Delta S4 czy wreszcie Delta Integrale) ta ostatnia zdobyła 6 mistrzostw świata w rajdach pod rząd i potem wycofała się z rajdów uzasadniając, że to już nudne bo nie mają z kim konkurować. Do dzisiej to auto ma oprócz tego rekordu (do dzisiaj niepobitego) inne niepobite rajdowe rekordy. Prawie każda Lancia miała też wersję HF (taką ze słonikiem, którego w dawnych czasach nalepiano na wyścigowe auta by przynosił szczęście)... Poprzednia Lancia Thema miała też wersję V8 - silnik pochodził z Ferrari Dino i była to esencja włoskiej motoryzacji...

Poprzednia Lancia Thema wyglądała tak:

Podobna w sumie do tej nowej (w latach 80tych kanciaste auta były bardzo modne)... Ale teraz zamiast być esencją włoskiej motoryzacji, lekkim zwinnym sedanem z brutalnym włoskim silnikiem, jest kanapowym tandetnym otyłym Chryslerem... Z żywiołowego wysportowanego atlety ustanawiającego rekordy plus niesamowicie inteligentnego i innowacyjnego, zamieniła się w spasłego amerykanina siedzącego na kanapie przed TV z czipsami. (sorry za porównanie ale stara thema vs nowa thema właśnie tak wygląda)

W TopGearze ogłosili Lancię marką wszechczasów (mimo, że nie jest tam sprzedawana od lat 90tych - z powodu problemów z rdzą w ich klimacie w latach 80tych - do których przyczyniła się sławna Lancia Beta) Poniżej fragment odcinka w którym się w sumie naśmiewają z tej stereotypowej jakości i rdzy.. Ale widać to, że poprawa jakości jest w zasięgu włochów - a charakter aut mógłby nadal pozostać. Nie wiem czemu włosi raptem zadecydowali, że nie mają pomysłu na markę i będą sprzedawać Chryslery... sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem kilka testów z PL:

http://www.autocentrum.pl/lancia/thema/ii/

http://www.autocentrum.pl/testy/dla-kierowcow-z-fantazja-lancia-thema-36-v6/#strona-modelu

http://www.autocentrum.pl/prezentacje/lancia-thema-wloch-z-ameryki/#strona-modelu

I jeden Video:

Dziennikarze motoryzacyjni są nastawieni bardzo optymistycznie (pytanie jeszcze o faktyczną obiektywność tych testów). Mnie tylko zastanawia ile to ma wspólnego z obecnym Chryslerem 300 - bo z tego co tu mówią i piszą, z poprzednikiem (300C z którym miałem styczność) w sumie teoretycznie niewiele...

Może moja panika na temat samobójstwa Lancii była przedwczesna smile.gif bo z testów wynika, że w porównaniu do np. Mercedesa E albo BMW 5 może to być naprawdę ciekawe auto (jako auto)... Natomiast jako makaronowy ortodoks nadal uważam, że Lancia robiąc auto samodzielnie by bardziej się postarała i charakter eleganckiej awangardy Lancii jest tutaj zupełnie zamieniony na coś nowego... Tutaj mnie osobiście te detale jak te niebieskie dyskotekowe zegary rażą... Ta brutalność też jest tutaj złagodzona przez skrzynię biegów i charakterystykę tego silnika... A moim zdaniem we włoskim premium takie detale są najważniejsze. W każdym razie jak ktoś nie jest ortodoksem jako, że nie jest to auto ostatnim amerykańskim dużymi ciężkim pudełkiem od tictaca na zawieszeniu z budyniu, być może to auto może mu przypasować.

Jeżeli Chrysler nie różni się zbytnio to mając swoje priorytety takie jak opisałeś, to w sumie się nie dziwie, że Ci się spodobał smile.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem skąd było to Punto ale wg mnie to nie ma nic wspólnego bo najprawdopodobniej były to

> modele montowane w Indiach [...]

Alez nie - Made in Italylizak.gifz tego co pamietam.

EDIT: az sparawdzilemzlosnik.gif - Made in Italylizak.gif

36802131.jpg

. W Europie jest naprawdę dobrze i Fiat jeżeli chodzi o

> zastosowane materiały i montaż jest bardzo OK jak na markę "dla ludu".

Znow "bzzzzzzzzz" lizak.gifzlosnik.gif

Nawet pamietam ze wrzucilem cos na MK - ale wg kazdego pismaka Q tych aut to byl jeden z najwiekszych problemow - Q vs cena - dokladnie001.gif[...] Mowisz o rynku ktory wchlania 1,000,000 nowych aut na rok i ma 50 marek ktore walcza o tort. Mowisz o rynku gdzie Made in China testuje swoje auta, zanim je wysle do USDM, EUzlosnik.gif[...] Ergo mowisz o najbardziej konkurencyjnym rynku swiata001.gif[...]

> wzrosła właśnie u Jeepa Chryslera i Dodga.

hmm.gif Piszesz ze swojego punktu widzeniaok.gif - ja pisze co widzialemzlosnik.gif, i jak to odczuwali inni ktorzy produktu nie widzielihmm.gif.

U Fiata spadła, bo w porównaniu do tego co kiedyś

> robili amerykańskie re-badge niestety nie są kontynuacją jakości tylko właśnie cofnięciem się

Ale Fiat to marka tania i pospolita wiec i Q Dodge mozna oczekiwachmm.gif o ileold.gif cena tez jest jak Dodge. W kazdym razie Dodgezlosnik.gif[...]

> (Thesis=

> Wiem! Dlatego wkurzenie jest tym większe. Chrysler nigdy w Europie nie był premium był ogromną

> krową z gównianymi plastikami, nienasyconym ogromnym silnikiem z bardzo małą w stosunku do

> pojemności mocą, w którym jeździło się jak na kanapie przed telewizorem - a teraz zacna Lancia

> jest Chryslerem

I tu sie zgadzamy, ze w idealnym swiecie tak nie powinno byczlosnik.gif

> Tzn Journey lepiej wygląda niż Freemont? Bo nie uwierzę, że miałeś na myśli, że Journey lepiej

> wygląda niż Croma

Nigdy nie widizalem Croma na zywohmm.gif - ale IMVHOskromny.gif - tak podkreslam IMVHO Journey wyglada 100k x lepiej niz to z_lol1.gif - kwestia gustu IMVHOzlosnik.gif

fiat-croma-04.jpg

> BMW z reguły to są limuzyny - ich silniki charakteryzują się głownie wysoką elastycznością. Całe

> auto jest wykonane w ten sposób, że jesteś dość znacznie odizolowany od otoczenia.

hmm.gif - Ja to widze inaczej -old.gif - znow calkowicie przeciwniezlosnik.gif - wtapiasz sie w otoczenie, 001.gif[...]

Poza tym są

> ciężkie i potrzebują dość sporego silnika by się rozbujać.

confused.gif Przeciez tam same kosiarki ostatnio 1.6l w 1 series. panic.gif[...]

Ostatnio podobno jest lepiej - ale

> przestałem śledzić ich dokonania po stylistycznych wariacjach Chrisa Bangla i komunikowaniu

> się z autem przez i-Drive.

Czyli jednak wychodzi na mojezlosnik.gifwink.gif = wtapiasz sie w otoczenie - uzywajac i-Drivezlosnik.gif

> Subaru to z reguły lekkie, zwinne chętne do wkręcania się na obroty auto.

Wybacz, ale Subaru takie bylywaytogo.gif. Widzisz ja mam, pardonpad.gif - mialem podejscie do Subaru troche takie jak ty do Bella Italia. Kupilem Liberty z zamiarem, ze jak wyjdzie nowe to nastepne tez bedzie Subaru001.gif[...]

I takfoch.gif - ramki mi w okna wstawilibuu.gifpad.gif[...], auto zrobilo sie jak Camrybuu.gif, i po prostu poszlem i wydalem nastepnym razem $$$ gdzie indziej. Nie kupie Subaru dopoki pewne - dla mnie ikoniczne rzeczy nie powroca001.gif[...]

Podobne do tego, czym

> charakteryzowały się dawne Alfy. Dawne Alfy były produkowane jako "sprintery" - serpentyny,

> ciasne uliczki lub tory wyścigowe to ich żywioł. Teraz 159 podobnie jak BMW jest bardziej

> "królem autostrad" niż sprinterem górskich dróżek.

zlosnik.gif Ladnie ujetewaytogo.gif

> Jakość włoskich aut moim zdaniem ostatnio była spokojnie na poziomie niemieckich.

Wybacz, ale ja sie z tym nie zgadzamzlosnik.gif. Oficjalnie uwazam BMW za przereklamowana padlinezlosnik.gif. Znajdz moj post z 2009 gdzie pierwsze odebrane z salonu BMW walilo mi na 3 cylindrach i zostalo po prostu wymienionelizak.gif przez dealera - na nowespy.gif[...].

Teraz mam kolege - milosnik Alfa - ma 3 w garazu 147GTA, Brera i teraz 2010 rok kupil GT. Wszystkie auta kupione jako nowe. Jak sam mowi, zazwyczaj jednno z 3 czeka na kontener czesci z EUlizak.gif i zazwyczaj jedno z 3 jezdzizlosnik.gif - wiec za dobrze to o Q nie swiadczy. 001.gif[...] Mozliwe, ze od ostatich paru lat jest postep jaki zauwazam w Jeep/Chrysler ale akurat Alfa jest u mnie tak marginalna marka, ze tego niewiem.gif[...]

[...]

> Wiesz... Akurat te włoskie marki mają swoją bardzo ciekawą opowieść i dokonania, które mówią same

> za siebie. Globalizacją nie można usprawiedliwiać wszystkiego.

Niestety, czy nam sie to podoba czy nie - to ksiegowi decdujafacepalm%5B1%5D.gif[...]

[...]> Producenci są ograniczeni normami, kosztami itd. ale bez przesady... Lancii jako Chryslera w

> Europie kupi moim zdaniem o wiele mniej osób niż dotychczas...

Ale koszt moze byc IMVHO dodatni. Ekonamia skali z 300, niewielkie - ba zadne (patrzac na ikonka_photo2.gif) roznice miedzy Lancia i Chrysler. Koszt to tylko cena innego znaczka na prozdzie. Na tej mniejszej ilosci sztuk moga wyjsc lepiej niz ladaowac $$$ w opracowanie czegos innego.

Marka ta powoli jest skazana na

> niebyt.[...]

Niestety tak nie jest i znaczek Lancii czy Fiata nic nie zmieni. (Krótko mówiąc:

> Fiat strzelił sobie w kolano)

hmm.gif - sam jakies dane sprzedazy na poparcie tegoniewiem.gif? Generalnie EU jest finansowo i gospodarczo w g... Sprzedaz, chyba po za UK - nie chce mi sie teraz sprawdzac - maleje. Trudno, zeby rozwijali produkty i marki ktore generuja stratyhmm.gif. Ale jak mowie, trzeba by na sprzedaz popatrzyc idea.gif[...]

> Małe lekkie zwinne to nawet idzie z duchem czasu (małe lekkie = ekologiczne) do tego zwinne i

> przynajmniej neutralnie prowadzące się. [...]

Ekologocznezlosnik.gif - moje ulubione slowo - widzisz IMVHO - od dawna gloszeold.gif ze EU zabrala wam radosc z drive.gif, wlasnie pod spy.gif "ekologia". Silnik o poejmnosci butelki Coke 600ml nie moze dawac radosci z jazdy, nie zaleznie ile turbo tam wstawiszlizak.gif. Wiec zgoda, male, lekkie, i dobrze dopracowane. Ale ekologocznemlot.gif??? To przeczy tym pozostalym IMVHO cechom.

> Ja też już straciłem nadzieje - ale 159 to nic innego obecnie jak Holden z genialnym zawieszeniem i

> z silnikiem na sterydach.

Widzisz, Holden jest w podobnej sytuacji - przed atakiem serce.gif jak Alfazlosnik.gif. JAk mowie z 100,000 sztuk 10 lat temu teraz sprzedaje sie 30,000. Ergo praktycznie rzad federalny ich utrzymuje na powierzchni - przyczyny polityczne - miejsca pracy, Aussie ikona - etc. czyli de facto ja jako podatnik doplacam do kazdego Ford i Holden Made in Australiazlosnik.gif.

> Nie tyle im nie wychodzi za dobrze, ile jest motoryzacyjną masakrą. Każdy tzw. motor-heat to powie

> (nawet nie będący fanem makaronu)

Tego sie nie da zaprzeczyczlosnik.gif

> Lancia to marka, która pchała niesamowicie rozwój motoryzacji.[...] Poprzednia Lancia Thema miała też wersję V8 [...]Ale teraz

> zamiast być esencją włoskiej motoryzacji, lekkim zwinnym sedanem z brutalnym włoskim

> silnikiem, jest kanapowym tandetnym otyłym Chryslerem... [...]

O V8 nie widzialem, wlasnie czytamwaytogo.gif - THX. Reszta co napisales - zgadzam sie, ale jak mowie dzis ksiegowi buduja auta...001.gif[...]

Ale widać to, że poprawa jakości jest w zasięgu włochów - a charakter aut

> mógłby nadal pozostać.

Tu tez sie zgadzam. Generalnie widze Fiat-Chrysler-Jeep jako calosc. Widze ogromny skok w Q Jeep, Chrysler. Naturalne wydaje sie, ze i taki skok musil nastapic w Fiat. Z reszta w tym roku bedzie podejscie number dwa u mnie. Fiat przypelznie z Punto/Ritmo/Panda. Zobaczymylizak.gif [...]

Nie wiem czemu włosi raptem zadecydowali, że nie mają pomysłu na markę

> i będą sprzedawać Chryslery...

[...]

Jest taniejzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.