Skocz do zawartości

czy warto pchać się w BMW E38 740d ??


tygrysek86

Rekomendowane odpowiedzi

> mi się ostatnio ten spodobał

> http://allegro.pl/bmw-735i-klima-szpera-webasto-e32-i2928803957.html

> rozsądny silnik, rozsądna skrzynia, szpera i webasto - cóż chcieć więcej

manual na welurach... Panie, to lepiej już Pande smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi się ostatnio ten spodobał

> http://allegro.pl/bmw-735i-klima-szpera-webasto-e32-i2928803957.html

> rozsądny silnik, rozsądna skrzynia, szpera i webasto - cóż chcieć więcej

"papieru na gaz" rotfl.gif, albo braku tegoz gazu w nim ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne auto. Miałem je przez 4 lata ... na tapecie w pececie hehe.gif.

Koszt zakupu - właściwie żaden.

Koszt utrzymania ... nie umiałbym go nawet oszacować.

Czy warto się pchać ?

Jak masz garaż i lubisz patrzeć na piękne auto, to jak najbardziej TAK !

Jak chcesz jeździć na codzień - zdecydowanie NIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fajniejsze

Pytam serio - piszecie, że to takie super auto i koszty utrzymania nie różnią się zbytnio od Fiata Panda czy Punto.

Ok zatem, chętnie spróbuję zlosnik.gif Zależy mi na: przestronnym wnętrzu, przyzwoicie grającym audio, klimatyzacji, bezawaryjnej jeździe. Reszta nieistotna. Osiągi, wyposażenie, kolor - olać to. Ma się toczyć i nie psuć. Pytanie - czego szukać. cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam serio - piszecie, że to takie super auto i koszty utrzymania nie różnią się zbytnio od Fiata

> Panda czy Punto.

auto jest super. koszty powyższe - bzdura.

> Ok zatem, chętnie spróbuję Zależy mi na: przestronnym wnętrzu,

jest...

>przyzwoicie grającym audio,

gra lepiej.

> klimatyzacji

jest świetna (wchodzi 2 razy więcej czynnika niż w normalanym aucie, ale wydajność i wentylacja jest kosmiczna).

> bezawaryjnej jeździe

jest osiągalna, jak wymienisz wszystkie pkty kontrolne. ale i tak ciągle coś trzeba będzie robić "eksploatacyjnie".

> Reszta nieistotna. Osiągi, wyposażenie, kolor - olać to.

> Ma się toczyć i nie psuć. Pytanie - czego szukać.

to znajdz rzędową 6tkę w manualu, w mega ubogiej wersji smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piękne auto. Miałem je przez 4 lata ... na tapecie w pececie .

> Koszt zakupu - właściwie żaden.

> Koszt utrzymania ... nie umiałbym go nawet oszacować.

> Czy warto się pchać ?

> Jak masz garaż i lubisz patrzeć na piękne auto, to jak najbardziej TAK !

> Jak chcesz jeździć na codzień - zdecydowanie NIE.

teoretyków tu nigdy nie brakuje hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sądzicie ?

> BMW 740d E38

> nie interesuje mnie zakup, zainteresował mnie wypas jaki daje ten samochód za aktualnie tak niską

> cenę...

> W cenie 20 tyś społeczeństwo może wybrać między 3-4 letnią PANDĄ bez klimy a 13-14 letnim mega

> luksusowym krążownikiem...

> Podoba Wam się i co sądzicie o tym silniki z BI turbo ?? Psuje to się ??

..co do tego BMW to technicznie się nie wypowiem bo nie ujeżdżałem. Co do reszty, znaczy zakupu: przede wszystkim ważna jest ŚWIADOMOŚĆ tego co się robi, później WIEDZA przy zakupie, a później tylko cieszyć się z jazdy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piękne auto. Miałem je przez 4 lata ... na tapecie w pececie .

> Koszt zakupu - właściwie żaden.

> Koszt utrzymania ... nie umiałbym go nawet oszacować.

> Czy warto się pchać ?

> Jak masz garaż i lubisz patrzeć na piękne auto, to jak najbardziej TAK !

> Jak chcesz jeździć na codzień - zdecydowanie NIE.

Nie miales takiego auta, a wypowiadasz sie o jezdzie na codzien - dobre hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piękne auto. Miałem je przez 4 lata ... na tapecie w pececie .

> Koszt zakupu - właściwie żaden.

> Koszt utrzymania ... nie umiałbym go nawet oszacować.

> Czy warto się pchać ?

> Jak masz garaż i lubisz patrzeć na piękne auto, to jak najbardziej TAK !

> Jak chcesz jeździć na codzień - zdecydowanie NIE.

Wg mnie coś w tym jest - jeśli ma to być auto jako drugie w domu do jazdy w trasę i weekendy to czemu nie. Oczywiście, z założeniem, że auto jest gdzie parkować i nie będzie właścicielowi szkoda kasy na jego utrzymanie.

Jeśli do jazdy na codzień po mieście, w korkach z nadzieją, że w luksusowych warunkach uda się ograniczyć koszty to zdecydowanie nie.

Różne są podejścia, różni fanatycy. Mam kolegę fanatyka BMW, który kupił E34 i nie szczędził kasy na niczym - tapicerka za kilka tys. PLN, profesjonalne zabezpieczenie podwozia (z demontażem) ok. 5000PLN itp. Na koniec wartość auta szacował na ca. 60 tys. PLN smile.gif

PS Trzeba pamiętać, że jeśli taka 740tka jest faktycznie w oryginale to za parę lat zrobi się z niej prawdziwy klasyk!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg mnie coś w tym jest - jeśli ma to być auto jako drugie w domu do jazdy w trasę i weekendy to

> czemu nie. Oczywiście, z założeniem, że auto jest gdzie parkować i nie będzie właścicielowi

> szkoda kasy na jego utrzymanie.

> Jeśli do jazdy na codzień po mieście, w korkach z nadzieją, że w luksusowych warunkach uda się

> ograniczyć koszty to zdecydowanie nie.

nie no argumentacja niektórych powala... kupowanie 7er żeby ograniczyć koszty? dobrze ze nie wspomniałeś tutaj o rejsach transatlantyckich w BMW...

> Różne są podejścia, różni fanatycy. Mam kolegę fanatyka BMW, który kupił E34 i nie szczędził kasy

> na niczym - tapicerka za kilka tys. PLN, profesjonalne zabezpieczenie podwozia (z demontażem)

> ok. 5000PLN itp. Na koniec wartość auta szacował na ca. 60 tys. PLN

nie wartość auta, a wartość modyfikacji ... wartość to była 1/4 tej ceny...

> PS Trzeba pamiętać, że jeśli taka 740tka jest faktycznie w oryginale to za parę lat zrobi się z

> niej prawdziwy klasyk!

jak mawiał filozof KoNik: "e23 ma z tym problemy" - bo jest za droga, e32 jest mało chodliwa, e38... może za 30-40 lat, będzie "klasykiem"... w tej chwili jest w fazie - lansowozu pod remizę dopoki się nie rozpadnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie no argumentacja niektórych powala... kupowanie 7er żeby ograniczyć koszty? dobrze ze nie

> wspomniałeś tutaj o rejsach transatlantyckich w BMW...

aha, czyli Ty nie zrozumiałeś. Wspomniałem o NAIWNYM, BŁĘDNYM podejściu jakie niektórzy mogą mieć, że jeżdżąc czymś takim (w domyśle bezawaryjnym) da się jeździć za 'normalne' pieniądze.

> nie wartość auta, a wartość modyfikacji ... wartość to była 1/4 tej ceny...

Wartość modyfikacji, którą dodaje się do wartości auta, w chwili gdy MYŚLI się o sprzedaży i kalkuluje się ile można stracić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aha, czyli Ty nie zrozumiałeś. Wspomniałem o NAIWNYM, BŁĘDNYM podejściu jakie niektórzy mogą mieć,

> że jeżdżąc czymś takim (w domyśle bezawaryjnym) da się jeździć za 'normalne' pieniądze.

halo, normalne pieniądze to wlasnie takie za ktore się tym jezdzi... a Ty napisałeś o "ograniczaniu kosztów"... koszty to się ogranicza TICO w LPG wink.gif

> Wartość modyfikacji, którą dodaje się do wartości auta, w chwili gdy MYŚLI się o sprzedaży i

> kalkuluje się ile można stracić.

poważnie piszesz? od kiedy dodajesz koszty utrzymania, napraw, remontów samochodu do jego wartości liniowo? NIKT nie da 60 tys za najbrzydszą 5tkę w historii o ile nie ma znaczka M... tak samo ja nie oczekuje że dostanę za moją e38 50 tys...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> halo, normalne pieniądze to wlasnie takie za ktore się tym jezdzi... a Ty napisałeś o "ograniczaniu

> kosztów"... koszty to się ogranicza TICO w LPG

Ma się rozumieć! Napisałem, że naiwne byłoby takie podejście, że kupuje 7kę i wierzy, że jeżdżąc na codzień auto będzie bezawaryjne i przy łagodnym traktowaniu będzie paliło 8 litrów na mieście.

> poważnie piszesz? od kiedy dodajesz koszty utrzymania, napraw, remontów samochodu do jego wartości

> liniowo?

Nie zostały do tego dodane koszty eksploatacji, tylko modyfikacji. I chodziło tylko to stwierdzenie jak dużo kasy się topi w tego rodzaju udziwnieniach (wiadomo, że to się później nawet w części nie zwróci).

>NIKT nie da 60 tys za najbrzydszą 5tkę w historii o ile nie ma znaczka M...

Ta akurat miała, co nie zmienia faktu jej wątpliwej urody. Co kto lubi ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma się rozumieć! Napisałem, że naiwne byłoby takie podejście, że kupuje 7kę i wierzy, że jeżdżąc na

> codzień auto będzie bezawaryjne i przy łagodnym traktowaniu będzie paliło 8 litrów na mieście.

730d da radę 8;) chociaż nie w każdym mieście... no i przy przebiegu adekwatnym do wieku modelu - ten silnik nie będzie już bezproblemowy.

> Nie zostały do tego dodane koszty eksploatacji, tylko modyfikacji. I chodziło tylko to stwierdzenie

> jak dużo kasy się topi w tego rodzaju udziwnieniach (wiadomo, że to się później nawet w części

> nie zwróci).

ano.

> Ta akurat miała, co nie zmienia faktu jej wątpliwej urody. Co kto lubi

ale miała znaczek? Czy to była prawdziwa Mka E34? Bo to zmienia postać rzeczy radykalnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem służbową 7-kę w tej budzie z 4-litrowym PB V8, jeśli dobrze pamiętam 286KM, 6-biegową skrzynią. Auto, jak to auto służbowe oszczędzane nie było. Czasami nie stygło. Jeździło po różnych nawierzchniach z drogami polnymi włącznie. Zrobiłem nią ok 150 kkm i zawiodła mnie tylko raz (padła pompa paliwa) = powrót do firmy na lawecie. Poza tym jednym zdarzeniem nie miałem żadnej innej awarii. Średnie spalanie jakie pokazywał komp to w granicach 12-12,5 l/100 km. Kiedyś w CPN-ie zaczepił mnie właściciel podobnej 7-ki z tym, że 3,0 z pytaniem ile moja pali, bo jego zagazowana 730-stka średnio 25/100 LPG. Ogólnie auto polecam. Co do cen części się nie wypowiem, bo zwyczajnie nie wiem z racji bardzo małej awaryjności użytkowanego przeze mnie egzemplarza. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co sądzicie ?

> BMW 740d E38

> nie interesuje mnie zakup, zainteresował mnie wypas jaki daje ten samochód za aktualnie tak niską

> cenę...

> W cenie 20 tyś społeczeństwo może wybrać między 3-4 letnią PANDĄ bez klimy a 13-14 letnim mega

> luksusowym krążownikiem...

> Podoba Wam się i co sądzicie o tym silniki z BI turbo ?? Psuje to się ??

Jedną z BMW jakie posiadam jest właśnie e38 tyle, że z motorem 2.8.

Komfort, prowadzenie, wyciszenie, zapach, ogólne wrażenia z jazdy tym samochodem są NIEPORÓWNYWALNE z jakimkolwiek współczesnym autem segmentu D, o kompaktach nie wspominając.

Należy jednak mieć na uwadze ile to auto kosztowało jako nowe, a co za tym idzie z jakich materiałów zostało zbudowane.

Jeżeli chcemy utrzymać ww zalety, musimy stosować części zamienne odpowiedniej jakości, co tanie nie jest.

Oczywiście można kupić komplet amortyzatorów po 150PLN za sztukę, ją jednak tak "naprawionym" autem raczej bał bym się jeździć. Opony, 16" w rozmiarze 235 też do tanich nie należą. Auto wyposażone bardzo dobrze i wykonane solidnie, w większości przypadków problemem jest nieumiejetny serwis niż jakaś nadmierna tendencja do usterek.

Przy 350tyś km przebiegu i prawidłowym serwisie auto spokojnie pokona kolejne tyle...

Tylko ile z tych allegrowych perełek widziało prawdziwy serwis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli chcemy utrzymać ww zalety, musimy stosować części zamienne odpowiedniej jakości, co tanie

> nie jest.

> Oczywiście można kupić komplet amortyzatorów po 150PLN za sztukę, ją jednak tak "naprawionym" autem

> raczej bał bym się jeździć. Opony, 16" w rozmiarze 235 też do tanich nie należą. Auto

> wyposażone bardzo dobrze i wykonane solidnie, w większości przypadków problemem jest

> nieumiejetny serwis niż jakaś nadmierna tendencja do usterek.

> Przy 350tyś km przebiegu i prawidłowym serwisie auto spokojnie pokona kolejne tyle...

> Tylko ile z tych allegrowych perełek widziało prawdziwy serwis...

Ot kolejny użytkownik nie płacze, tylko podaje fakty.

Ja rok temu byłem głupi, że nie kupiłem takiej e38 z 2001r 4,4noPb od pierwszego właściciela...

Ceny części nie są porażające. Piszesz o oponach 16', a te IMHO to nie jest straszny koszt, są wyraźnie tańsze niż 225/45/18, które obecnie mam w maździe. Trzeba jednak pamiętać, że 7'ka jest ciężka i te opony zje sporo szybciej.

Możesz proszę potwierdzić informację, że w e38 w zawieszeniu wymienia się same tuleje, a nie od razu całe wahacze? bo to by tez obniżało koszty.

Ja doświadczenia z a8 mam raczej pozytywne-jak ma się odrobinkę pojęcia i nie jeździ ze wszystkim do aso, to można takim autem jeździć za rozsądne pieniądze. Przykładowo tylni most do a8, którym jeździłem w aso kosztuje prawi 13tyś pln, a na allegro 1000pln.

Czy w e38 była pneumatyka? jeśli nie, to koszt amortyzatorów będzie taki, jak do większości aut D młodszych o kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowy?

nie nowy zlosnik.gif ale po co nowy? to samo ze skrzynią-kupiłbyś nową? czy może jednak używaną, lub regenerował starą?

Zaraz się zacznie, że to druciarstwo i przecież zawsze trzeba kupować nowe, tylko jakoś jak się popsuje turbo, czy inne dsg w skodzie, to już nie wstyd kupić na allegro.

P.S. Z ciekawostek cenowych części do a8 jeszcze podam ciekawy przykład: jednemu użytkownikowi padł kompresor do zawieszenia. Nowy w aso audi to coś około 4500pln, a taki sam w MB niecałe 1500pln. Nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie nowy ale po co nowy? to samo ze skrzynią-kupiłbyś nową? czy może jednak używaną, lub

> regenerował starą?

> Zaraz się zacznie, że to druciarstwo i przecież zawsze trzeba kupować nowe, tylko jakoś jak się

> popsuje turbo, czy inne dsg w skodzie, to już nie wstyd kupić na allegro.

Bo to jest druciarstwo. grinser006.gif

Ostatnią naprawę na używanych cześciach robilem.... w 126p prawie 20lat temu. Padła mi pradnica, a na łikend jechałem na Suwalszczyznę. Kupiłem na Strazackiej drugą, przełożyłem i pojechałem. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ot kolejny użytkownik nie płacze, tylko podaje fakty.

> Ja rok temu byłem głupi, że nie kupiłem takiej e38 z 2001r 4,4noPb od pierwszego właściciela...

> Ceny części nie są porażające. Piszesz o oponach 16', a te IMHO to nie jest straszny koszt, są

> wyraźnie tańsze niż 225/45/18, które obecnie mam w maździe. Trzeba jednak pamiętać, że 7'ka

> jest ciężka i te opony zje sporo szybciej.

> Możesz proszę potwierdzić informację, że w e38 w zawieszeniu wymienia się same tuleje, a nie od

> razu całe wahacze?

Z przodu wahacz rozprężny występuje bez tulei, poprzeczny tylko z tuleją.

Z tyłu wahacz wraz z łącznikiem tylko z tulejami.

> bo to by tez obniżało koszty.

> Ja doświadczenia z a8 mam raczej pozytywne-jak ma się odrobinkę pojęcia i nie jeździ ze wszystkim

> do aso, to można takim autem jeździć za rozsądne pieniądze. Przykładowo tylni most do a8,

> którym jeździłem w aso kosztuje prawi 13tyś pln, a na allegro 1000pln.

Przekładnia tylnej osi - 7500 w ASO

> Czy w e38 była pneumatyka? jeśli nie, to koszt amortyzatorów będzie taki, jak do większości aut D

> młodszych o kilka lat.

Była, w zależności od wyposażenia. Ja mam w e39 i to jest chyba jeden z lepszych patentów w tym samochodzie. Ile bym do kufra nie nawrzucał zawsze stoi równo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Była, w zależności od wyposażenia. Ja mam w e39 i to jest chyba jeden z lepszych patentów w tym

> samochodzie. Ile bym do kufra nie nawrzucał zawsze stoi równo...

Ale występuje tez w sedanie, czy tylko w w kombi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to jest druciarstwo.

> Ostatnią naprawę na używanych cześciach robilem.... w 126p prawie 20lat temu. Padła mi pradnica, a

> na łikend jechałem na Suwalszczyznę. Kupiłem na Strazackiej drugą, przełożyłem i pojechałem.

Są części, których nigdy bym nie kupił używanych (cokolwiek w zawieszeniu, hamulach, opon, wydech etc.), ale są graty, które bym nabył jako używane, np. wspomnianą skrzynię biegów, szczególnie, że cena nowej przekracza wartość auta (o ile jeszcze można dostać nową, a nie "regenerowaną".

Jeśli ktoś chce jeździć takim autem do aso, to IMHO, bez sensu jest jego zakup, bo ceny wyrywają z butów. Z resztą, dla mnie bez sensu jest jeździć do aso z autem nawet 5cio letnim, a co dopiero z 12-14to latkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możesz proszę potwierdzić informację, że w e38 w zawieszeniu wymienia się same tuleje, a nie od

> razu całe wahacze? bo to by tez obniżało koszty.

wahacze całe. tuleje są do całych sanek.

> Ja doświadczenia z a8 mam raczej pozytywne-jak ma się odrobinkę pojęcia i nie jeździ ze wszystkim

> do aso, to można takim autem jeździć za rozsądne pieniądze. Przykładowo tylni most do a8,

> którym jeździłem w aso kosztuje prawi 13tyś pln, a na allegro 1000pln.

używek jest multum

> Czy w e38 była pneumatyka? jeśli nie, to koszt amortyzatorów będzie taki, jak do większości aut D

> młodszych o kilka lat.

było nivo i edc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.