malysz342762 Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Mam pytanie: niedługo w mojej Pandzie nadejdzie pora wymiany oleju i mam dylemat, czy zostać przy fabrycznej Selenia 20K, czy przejść na Valvoline DuraBlend? Ten Valvoline jest niby do silników które jeżdżą na krótkich trasach, często na biegu jałowym (jazda miejska). Czy ktoś używał tego oleju? Chętnie wsłucham się w opinie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rol_and Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Mam pytanie: niedługo w mojej Pandzie nadejdzie pora wymiany oleju i mam dylemat, czy zostać przy > fabrycznej Selenia 20K, czy przejść na Valvoline DuraBlend? Ten Valvoline jest niby do > silników które jeżdżą na krótkich trasach, często na biegu jałowym (jazda miejska). > Czy ktoś używał tego oleju? Chętnie wsłucham się w opinie! ja od początku na Seleni i jest ok.(167kkm) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkey Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Mam pytanie: niedługo w mojej Pandzie nadejdzie pora wymiany oleju i mam dylemat, czy zostać przy > fabrycznej Selenia 20K, czy przejść na Valvoline DuraBlend? > (...) Jak jeździsz głównie w mieście to zapewne i przebiegi roczne masz niewielkie. Selenia podobno utrzymuje wysokie parametry jakościowe właśnie do tych 10-12 tyś km, wiec wbrew pozorom nie jest taka zła. Ja zalewam Selenia 20K, a przebiegi roczne robię tym autem rzędu 7 tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 > Mam pytanie: niedługo w mojej Pandzie nadejdzie pora wymiany oleju i mam dylemat, czy zostać przy > fabrycznej Selenia 20K, czy przejść na Valvoline DuraBlend? Ten Valvoline jest niby do > silników które jeżdżą na krótkich trasach, często na biegu jałowym (jazda miejska). > Czy ktoś używał tego oleju? Chętnie wsłucham się w opinie! w swojej 1.1 jezdzilem na mobil1 0w50 mimo ciezkiego traktowania silnika przeze mnie nic sie zlego nie dzialo i obywalo sie bez dolewek pomiedzy wymianami co do selenii - nie jest to zly olej wiec jak nie jestes przekonany co do zmiany to nie zmieniaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 moje zdanie - zostań przy Selenii- przez 90 tkm w Pandzie nie było żadnych wycieków i nie było potrzeby dolewania między wymianami- co ok 12-15 tkm W obecnym samochodzie także Selenia KPE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 13 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2013 Selenia . Jak Pandzie zmieniłem na Mobila to silnik wyraźnie głośniej chodził, więc wróciłem do Seleni. W GP tez przez ponad 170k km była Selenia i ok. Inne oleje nie są wcale gorsze nawet są lepsze ale silniki Fiata najlepiej toleruja Selenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malysz342762 Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 Czyli zostanę przy Selenia 20K Teraz robię bardzo małe przebiegi miesięcznie 200km, Panda jest z 2005 roku i ma dopiero 65kkm, a olej wymieniam zawsze co roku na wiosnę. Myślałem nad tym olejem z tego względu że połowa tej miesięcznej trasy to korki we Wrocławiu, teraz silnik będzie się lepiej nagrzewał bo muszę wymienić termostat . Dziękuję za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > Czyli zostanę przy Selenia 20K Teraz robię bardzo małe przebiegi miesięcznie 200km, Panda jest z > 2005 roku i ma dopiero 65kkm, a olej wymieniam zawsze co roku na wiosnę. Myślałem nad tym > olejem z tego względu że połowa tej miesięcznej trasy to korki we Wrocławiu, teraz silnik > będzie się lepiej nagrzewał bo muszę wymienić termostat . > Dziękuję za odpowiedzi i bardzo dobrze a termostat kup TYLKO oryginał- koszt ok 70 pln z uszczelką w ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpy Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Selenia . Jak Pandzie zmieniłem na Mobila to silnik wyraźnie głośniej chodził, więc wróciłem do > Seleni. W GP tez przez ponad 170k km była Selenia i ok. Inne oleje nie są wcale gorsze nawet > są lepsze ale silniki Fiata najlepiej toleruja Selenie. ten wpis poprawił mi humor moja panda nie toleruje również produktów białkowych na selenii na jednym baku robię więcej kilometrów, o jakieś 1500km więcej. wszystkim życzę miłego weekendu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > ten wpis poprawił mi humor > moja panda nie toleruje również produktów białkowych > na selenii na jednym baku robię więcej kilometrów, o jakieś 1500km więcej. > wszystkim życzę miłego weekendu. Litości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > na selenii na jednym baku robię więcej kilometrów, o jakieś 1500km więcej. chyba zaczne lać selene do seata naleje go też do spryskiwacza, może zrobi z 500km więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejp66 Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Trzeba przyznać, że Fiat trochę przesadza z tymi swoimi materiałami eksploatacyjnymi. Miałem już różne modele tego auta i z powodzeniem stosowałem inne markowe oleje znajdujące się na rynku przez wiele tysięcy kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 > Trzeba przyznać, że Fiat trochę przesadza z tymi swoimi materiałami eksploatacyjnymi. Miałem już > różne modele tego auta i z powodzeniem stosowałem inne markowe oleje znajdujące się na rynku > przez wiele tysięcy kilometrów. każdy producent tak ma- zerknij w inne instrukcje obsługi innych producentów - nawet swoje kosmetyki czy płyny do spryskiwaczy czy żarówki zalecają Wywody na temat jakości oleju i ceny już były przedmiotem naprawdę wielu dyskusji- najbardziej absurdalnym była zawsze cena, która różniła się między olejami rzędu 1-5 pln za litr i rozpacz z tego tytułu jakby co najmniej 50 litrów co 2 tygodnie trzeba było kupować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alien Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Witam, Ja jezdziłem Pandą przez 5 lat i 115 kkm, przez 110 kkm lałem Quaker State Synquest 5W40 i silnik nigdy nie wział gram aoleju, pracował cicho, bezproblemowo. Teraz do Stilo leję ten sam olej, mamie do GP 1,4 8V też, ojcu do Stilo 1,4 tez, z żadnym z silników nie ma problemu. Mysle, ze nie marka a parametry sa ważne, no i oczywiście cena( co w przypadku Selenii nie jest atrakcyjne) Ja, na podstawie własnych doświadczeń, zalecam pelen syntetyk 5W40 i autko będzie długie lata jeżdzic bezawaryjnie:) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 czesc jeżeli można to podepne sie pod wątek kolegi co zalać do pandy 1,2 clasik autko nowe i pierwsza wymiana oleju po roku jakieś pomysły?? marka/ lepkośc/ilość - mile widziane w serwisie za olej chca 180zł cena do zakceptowania jednak można by zmienić na cos innego ta selene Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > w serwisie za olej chca 180zł cena do zakceptowania jednak można by zmienić na cos innego ta selene syntetyk 5w40 - czyli to co fabrycznie castrol? mobil? mi teraz nalali castrola... i w sumie chyba mi to lotto oby klasa sie zgadzala w 1,1 mialem mobil1 0w50 i zlego slowa nie powiem wiec moge polecic ps. cene z kosmosu za ten olej zaspiewali - przeciez tylko niecale 3 litry wchodza do tego silnika - wiec cena za proponowana absolutnie nie jest do przyjecia!!! (chyba ze jest to cena za olej+filtr+wymiana) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > syntetyk 5w40 - czyli to co fabrycznie > castrol? mobil? > mi teraz nalali castrola... i w sumie chyba mi to lotto oby klasa sie zgadzala > w 1,1 mialem mobil1 0w50 i zlego slowa nie powiem wiec moge polecic > ps. > cene z kosmosu za ten olej zaspiewali - przeciez tylko niecale 3 litry wchodza do tego silnika - > wiec cena za proponowana absolutnie nie jest do przyjecia!!! (chyba ze jest to cena za > olej+filtr+wymiana) nie cały przegląd ma kosztować 500zł w tym olej 180zł auto ma przejechane po roku 6000km w cenie przeglądu jest jeszcze filtr oleju,powietrza, kabiny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > nie cały przegląd ma kosztować 500zł w tym olej 180zł > auto ma przejechane po roku 6000km > w cenie przeglądu jest jeszcze filtr oleju,powietrza, kabiny. jak caly przeglad ma tyle kosztowac to sie zgodze - kilka dni temu robilem i taki koszt byl ale.. jezeli masz chwile czasu to filtry kup sobie sam to co licza w aso za filtry to ... przegiecie - np za kabinowy ponad 80 zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > jak caly przeglad ma tyle kosztowac to sie zgodze - kilka dni temu robilem i taki koszt byl > ale.. jezeli masz chwile czasu to filtry kup sobie sam > to co licza w aso za filtry to ... przegiecie - np za kabinowy ponad 80 zl ile mogę zaoszczedzić na filtrach i oleju własnym ? nie liczyłem tego może ktoś z Was się orientuje? będę wdzięczny za podpowiedz. Auto jest teścia i nie wiem czy warto sobie głowę zawracać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > ile mogę zaoszczedzić na filtrach i oleju własnym ? > nie liczyłem tego może ktoś z Was się orientuje? będę wdzięczny za podpowiedz. > Auto jest teścia i nie wiem czy warto sobie głowę zawracać w mojej ocenie na całych materiałach jak zaoszczędzisz 50 -70 pln to max Moja rada- przynajmniej w okresie grwarancyjnym lej Selenię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > w mojej ocenie na całych materiałach jak zaoszczędzisz 50 -70 pln to max > Moja rada- przynajmniej w okresie grwarancyjnym lej Selenię dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > ile mogę zaoszczedzić na filtrach i oleju własnym ? > nie liczyłem tego może ktoś z Was się orientuje? będę wdzięczny za podpowiedz. > Auto jest teścia i nie wiem czy warto sobie głowę zawracać mysle ze na 3 filtrach mozesz wyjsc w okolicach 70 zl do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > Moja rada- przynajmniej w okresie grwarancyjnym lej Selenię ?? a niby dlaczego ?? skoro samo aso proponuje rowniez inne oleje tej samel klasy jakosciowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > ?? a niby dlaczego ?? > skoro samo aso proponuje rowniez inne oleje tej samel klasy jakosciowej proponuje bo tym handluje i ma wyższe marże. Ot cała filozofia. Sprzedawaliby słonecznikowy to także byłby to dobry olej wg ASO Selenia to bardzo dobry olej a onanizowanie się nad tym czy kosztuje 5 czy 10 pln na litrze mniej lub więcej ma takie znaczenie jak zeszłoroczny śnieg. Nie rozumiem po co poprawiać na siłę fabrykę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 > proponuje bo tym handluje i ma wyższe marże. Ot cała filozofia. Sprzedawaliby słonecznikowy to > także byłby to dobry olej wg ASO idac tym tropem to fiat zaleca selenie bo... tez tym handluje > Selenia to bardzo dobry olej nie twierdzilem i nie twierdze ze selenia to zly olej a jedynie mowie ze mozna miec tak samo dobry olej spelniajacy normy narzucone przez producenta samochodu za nizsza cene:) poza tym... czy lejesz do spryskiwacza tylko i wylacznie paraflu - czy co tam fiat zaleca? zapewne nie jest pewna alternatywa i jezeli bez szkody dla calosci mechanizmu mozna z niej skorzystac a przy okazji wyjdzie to taniej - warto wziac to pod uwage - tu 10 zl tu 20 i cena przegladu (z zachowaniem wszelkich norm producenckich) spadnie o 20% - a ta przyslowiowa stowka to dla kogos moze byc benzyna na np tydzien jezdzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceknokia Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 również jestem na wyborze oleju... raz był mobil2000, później w aso selenia i znowu mobil2000... selenia kosztuje 30zł za litr a mobil 18zł... prosta wyliczanka a jakość oleju przecież ta sama... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 5 Marca 2013 Udostępnij Napisano 5 Marca 2013 ja bym zalał midland'a 5W40 olej dobry, może nawet lepszy od mobila czy castrola i stosunkowo niedrogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 6 Marca 2013 Udostępnij Napisano 6 Marca 2013 > selenia kosztuje 30zł za litr a mobil 18zł... selenia w serwisie 60zł/l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 8 Marca 2013 Udostępnij Napisano 8 Marca 2013 pierwszy przegląd po roku zrobiony koszt 406zł wymienili olej +filtr , filtr powietrza i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiz1 Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 > w swojej 1.1 jezdzilem na mobil1 0w50 Moim zdaniem zupełnie niepotrzebne wydawanie pieniędzy a i efekt dla silnika mocno dyskusyjny. Pełny syntetyk może tu tylko pogorszyć sprawę a nie polepszyć. Do tego motoru dedykowany jest SAE 10W-40 i tego się trzeba trzymać. Jak już musi być Mobil to niech to będzie "zwykły" półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 > Moim zdaniem zupełnie niepotrzebne wydawanie pieniędzy a i efekt dla silnika mocno dyskusyjny. > Pełny syntetyk może tu tylko pogorszyć sprawę a nie polepszyć. Do tego motoru dedykowany jest > SAE 10W-40 i tego się trzeba trzymać. Jak już musi być Mobil to niech to będzie "zwykły" > półsyntetyk. nie wiem co niby mialby tu pelny syntetyk pogorszyc "W" okresla granice temperaturowe w jakich olej trzyma parametry gestosci, lepkosci itp itd - wiec kryterium doboru "W" jest raczej strefa klimatyczna w jakiej jest eksploatowany olej a co do moich subiektywnych wrazen oraz kilku lat i kilku km eksploatacji na syntetyku takim jak napisalem to moge tylko powiedziec ze przez 8 lat i 150 kkm silnik obywal sie bez przesiekow, zapocen, przeciekow i dolewek oleju pomiedzy wymianami mimo traktowania go dosyc ... szorstko moze moje placebo tak zadzialalo a moze to dzieki plynowi zwanemu olejem jaki zalewalem albo moze mailem traf i trafilem taki egzemplarz.... tego nie wiem i nie sposob tego udowodnic ale jedno wiem ... ten olej nie zaszkodzil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.