Skocz do zawartości

Alfa 4C - wyciek informacji


Quadri

Rekomendowane odpowiedzi

> włosi zrobią "po włosku" i z klasą to w tej dekadzie po dłuuuugiej przerwie Alfa powinna znowu

> wypuścić parę legendarnych aut.

ten ostatni filmik to fajny strzał w kolano jak dla mnie - "patrzcie jakie kiedyś produkowaliśmy piękne samochody, a jakie dziś robimy pudłowozy" hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ten ostatni filmik to fajny strzał w kolano jak dla mnie - "patrzcie jakie kiedyś produkowaliśmy

> piękne samochody, a jakie dziś robimy pudłowozy"

Trochę tak smile.gif moim zdaniem miało być to bardziej nawiązanie do osiągów i wrażeń z jazdy - tak jakby dziedzictwa przenoszonego z modelu na model z oznaczeniem GTA i podobnymi własnościami... MiTo GTA miał być super hot-hatchem właśnie czymś w stylu 4C - z tym, że FWD i ograniczenia konstrukcyjne jakie daje B segment by pewnie i tak doprowadziły do zbytniej kompromisowości... Kiedyś natomiast były to auta RWD z rozwiązaniami żywcem wziętymi z toru wyścigowego - z tym że właśnie to doprowadziło do bankructwa Alfy grinser006.gif - była to marka od pasjonatów dla pasjonatów a normalni ludzie (nie będącymi maniakami technicznymi nie bojącymi się osi DeDion, wymiany klocków hamulcowych sprzężonych ze skrzynią biegów, bokserów z milionem pasków, V6stek z torów wyścigowych, ustawiania kilku gaźników albo wtrysku SPICA, sławnych zmiennych faz rozrządu(trochę innych niż dzisiejsze) wymagających dobrych olejów ani maniakami włoskiego brutalnego GranTurismo Veloce) omijali ją z daleka dlatego potem pojawiła się inna polityka i mocno ułagodzone auta z rozwiązaniami będącymi szeroko pojętnym standardem... Czyli tak jak napisałeś pudełka - auta dla wszystkich z ewentualnie paroma smaczkami wyróżniającymi je z tłumu.

I wracając do tematu dlatego 4C jest takie fajne bo nie jest kolejnym kompromisem tylko tym czym ma Alfa być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak głosi tytuł jednego z artykułów "Jest piękna, tylko nie patrz jej w oczy" smile.gif

Na razie dostępna tylko limitowana wersja Launch Edition (500 sztuk) w 2 koloriach białym i czerwonym za 60tys EUR. Mam nadzieję że w standardowej wersji oprócz ceny, zmienią te światła z włókien węglowych na jakieś estetyczniejsze... Poniżej oficjalne dane:

4c-folder1.jpg

4c-folder10.jpg

4c-folder11.jpg

4c-folder12.jpg

4c-folder13.jpg

4c-folder13.jpg

4c-folder15.jpg

4c-folder16.jpg

4c-folder2.jpg

4c-folder3.jpg

4c-folder4.jpg

4c-folder5.jpg

4c-folder6.jpg

4c-folder7.jpg

4c-folder8.jpg

4c-folder9.jpg

4c-launch1.jpg

4c-launch6.jpg

2014-alfa-romeo-4c-2013-geneva-motor-show_100420955_l.jpg

alfa_romeo_4c__9.jpg

alfa_romeo_4c__2.jpg

alfa_romeo_4c__3.jpg

Wreszcie prawdziwa Alfa od 20 lat 001.gifclaps.gif teraz zobaczymy co zaprezentuje sobą nowa Giulia 270635636-JUMP2.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak głosi tytuł jednego z artykułów "Jest piękna, tylko nie patrz jej w oczy"

> Na razie dostępna tylko limitowana wersja Launch Edition (500 sztuk) w 2 koloriach białym i

> czerwonym za 60tys EUR. Mam nadzieję że w standardowej wersji oprócz ceny, zmienią te światła

> z włókien węglowych na jakieś estetyczniejsze... Poniżej oficjalne dane:

>

>

> Wreszcie prawdziwa Alfa od 20 lat teraz zobaczymy co zaprezentuje sobą nowa Giulia

ech włosi... jak już sprzedają coś co dopiero wyjdzie = kota w worku... to chociaż by materiały przygotowali lepiej niż 10 latek w paincie... niepowaznie traktują potencjalnego kupującego w ten sposób smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ech włosi... jak już sprzedają coś co dopiero wyjdzie = kota w worku... to chociaż by materiały

> przygotowali lepiej niż 10 latek w paincie...

Włosi to nie Niemcy smile.gif Jeżeli szukasz broszur, to u nich właśnie kupujesz wunderbar "das auto" wunderwagen a potem jeździsz zwykłym zaprojektowanym przez drwala blaszakiem smile.gif włosi twierdzą, że cyfry, charakter auta i wrażenia z jazdy mówią same za siebie - dlatego nigdy nie byli dobrzy w marketingu i PR - Niemcy natomiast na tym polu faktycznie wymiatają i potrafią często sprzedać tandetę za 4 krotność swojej wartości smile.gif

Tylko nie wyskakujcie mi tutaj z awaryjnością znowu (Flame war furious.gif) - jak chce się jeździć bezawaryjnie w lodówce na kółkach, kupuje się japońca a nie coś włoskiego z fajnymi cyferkami i wyglądem lub niemieckiego z fajnymi broszurami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no prosze ledwie pojawilo sie toybaru a juz ma konkurenta

A jakie toto Toyobaru ma osiągi?

EDIT - znalazłem:

Top speed: 145 mph (233 km/h)[31]

Acceleration:

0-60 mph (97 km/h): 6.0-6.2 s[32][33]

Standing 1/4 Mile: 14.7-14-9

podobne osiągi to miał Fiat Coupe Turbo Plus 270751858-jezyk.gif do 4C trochę brakuje. 6 a 4,5 sekundy to już bardzo odczuwalna różnica - jak między Ferrari a Hondą Prelude...

Poza tym nie wiem jak tam charakterystyki w Toyobaru, ale ten płaski moment obrotowy w 4C w zakresie aż 2 tys obrotów - na mnie przynajmniej robi ogromne wrażenie i pobudza mocno wyobraźnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Włosi to nie Niemcy Jeżeli szukasz broszur, to u nich właśnie kupujesz wunderbar "das auto"

> wunderwagen a potem jeździsz zwykłym zaprojektowanym przez drwala blaszakiem włosi twierdzą,

> że cyfry, charakter auta i wrażenia z jazdy mówią same za siebie - dlatego nigdy nie byli

> dobrzy w marketingu i PR

ja bym chciał odrobiny szacunku i możliwości podjęcia decyzji o zakupie w oparciu o materiały jakości exclusive a nie paint. w końcu nie kupuje taniej elektroniki z chin a małe sportowe autko aspirujące do premium.

ZWŁASZCZA jak sprzedaje się tak ładne "coś". ładna broszura to minimum wysiłku jakiejś agencji i kilka godzin pracy grafika - i nie ma znaczenia kto robi.

> .... na tym polu faktycznie wymiatają i potrafią często

> sprzedać tandetę za 4 krotność swojej wartości

wiesz co... to stwierdzenie akurat idealnie pasuje do Alfy niestety. bardzo ją lubię, ale mają ciągle elementarne problemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja bym chciał odrobiny szacunku i możliwości podjęcia decyzji o zakupie w oparciu o materiały

> jakości exclusive a nie paint. w końcu nie kupuje taniej elektroniki z chin a małe sportowe

> autko aspirujące do premium.

> ZWŁASZCZA jak sprzedaje się tak ładne "coś". ładna broszura to minimum wysiłku jakiejś agencji i

> kilka godzin pracy grafika - i nie ma znaczenia kto robi.

No co tu dużo mówić, masz racje smile.gif . Może ja do tego trochę inaczej podchodzę bo nie lubię marketingowego bulszitu (a taki się trafia w dzisiejszych czasach na każdym kroku) i wolę takie coś niż same super hiper nowościo promocjo ekstra premium innowacjo łechtanie czytelnika takiej broszury. Nie mniej faktycznie jeżeli chodzi o samą estetykę to mogli się bardziej postarać.

> wiesz co... to stwierdzenie akurat idealnie pasuje do Alfy niestety. bardzo ją lubię, ale mają

> ciągle elementarne problemy...

Tak jak z kobietą... grinser006.gif Alfę można kochać albo platonicznie albo jako właściciel - jednak trzeba zawsze z czegoś zrezygnować smile.gif - tylko prostytutka za kasę da Ci wszystkiego czego oczekujesz bez zbędnego mieszania się w Twoje życie 270751858-jezyk.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No co tu dużo mówić, masz racje . Może ja do tego trochę inaczej podchodzę bo nie lubię

> marketingowego bulszitu (a zwykle taki się trafia w dzisiejszych czasach na każdym kroku). Nie

> mniej faktycznie jeżeli chodzi o samą estetykę to mogli się bardziej postarać.

to wygląda bardziej jak materiały wewnętrzne. podobnej "jakości" dał mi opel jak Astra lifting przeszła w zeszłym roku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to wygląda bardziej jak materiały wewnętrzne. podobnej "jakości" dał mi opel jak Astra lifting

> przeszła w zeszłym roku:)

Moim zdaniem z tak dużą czcionką i takim układem to prawdopodobnie prezentacja z Power Pointa puszczona na jakimś monitorze na targach smile.gif

BTW. z zajawkami się trochę bardziej postarali moim zdaniem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to wygląda bardziej jak materiały wewnętrzne. podobnej "jakości" dał mi opel jak Astra lifting

> przeszła w zeszłym roku:)

Dokładnie - wygląda to jak wewnętrzna prezentacja dla dealerów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfa czyta autokacik. Mówiłem, że powinna być lekka i mieć napęd na tył...no i jest. Brawo, hurra! Co za smutek, że włókno węglowe jest takie kosztogenne. 60 tysięcy Euro? Czyli ćwierć bańki? To nie jest nawet poziom S2000. Żadna konkurencja dla GTBRZ. To jest liga Lotusa Evory.

Jednak widać dobrą drogę i pozostaje czekać na zachwycającego Spidera MX-5.

To co mi nie pasuje w 4C to skrzynia. Jeśli nie będzie wyboru, a tylko TCT to znaczy, że to "Ferrari dla bab". wink.gif

claps.gif Alfa Romeo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alfa czyta autokacik. Mówiłem, że powinna być lekka i mieć napęd na tył...no i jest. Brawo, hurra!

Nie tylko Ty tak mówiłeś wink.gif Jak forum italiaspeed jeszcze istniało to tam praktycznie wszyscy pamiętające czasy dawnej Giulii i Alfy 90 lub 75 przez 5 - 6 lat tak marudzili non stop. Alfa to zawsze było lekkie GTV RWD z genialnym rozkładem masy i okazyjnie coś ala Tipo 33 Stradale lub Montreal czyli do powyższego zestawu brutalne V8 - i to jest to smile.gifwaytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem z tak dużą czcionką i takim układem to prawdopodobnie prezentacja z Power Pointa

> puszczona na jakimś monitorze na targach

> BTW. z zajawkami się trochę bardziej postarali moim zdaniem:

ten pierwszy filmik jest świetny ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...To jest liga Lotusa Evory...

I coraz bardziej czuć od niej Lotusem. Coś kiedyś słyszałem o współpracy Fiata z Lotusem w kwestii nowego modelu... Kształt ramy identyczny. Nawet rozkład elementów wnętrza. Nie zdziwiłbym się, gdyby to był Lotus w innej skórce, choć niby rama carbon-fibre...

No i McPherson-a z tyłu wsadzili zamiast wielowahacza ale to kwestia ramy pomocniczej, która i tak musieli zrobić inną.

W każdym razie liga na pewno ta sama. W końcu:

Lots Of Troubles Usually Serious ;-)

Trudny wybór będzie...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>

> podobne osiągi to miał Fiat Coupe Turbo Plus do 4C trochę brakuje. 6 a 4,5 sekundy to już bardzo

> odczuwalna różnica - jak między Ferrari a Hondą Prelude...

ziew.gif

4c ma 1.7T

jak sbROO

udostepni ( a zdaje sie juz sa kity ) turbo czy kompresor

bedzie mozna porownywac ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4c ma 1.7T

> jak sbROO

> udostepni ( a zdaje sie juz sa kity ) turbo czy kompresor

> bedzie mozna porownywac

Passat też ma 1,8 Turbo smile.gif i też można jeszcze wrzucić mu tuning. biglaugh.gif

Teraz jest wypuszczana najsłabsza wersja 4C - tak jak wcześniej napisałem w późniejszym czasie będą mocniejsze a i napewno Autodelta przestawi swoją wersję... Z tego też powodu nadal nie widzę bezpośredniego porównania do stuningowanego coupe... Jak ktoś wyżej napisał - prędzej Lotus chociaż ja największego rywala upatrywałbym w Caymanie (przynajmniej w USA).

BTW - zwróć uwagę na charakterystyki tej Alfy. Niby Turbo a pełną moc masz już od 2000 obr/min - Multiair to nie jakiś bajer marketingowy - to naprawdę działa. Po drugie stosunek mocy do masy po trzecie rozkład masy dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi - te 2 ostatnie rzeczy mają wpływ na zachowanie w zakrętach. Stuningować można wszystko by na 1/4 mili dobrze jechało - ale porządnej bazy Ci nie zastąpi sama turbosprężarka. czy kompresor. Dlatego np. w F1 nie tuningują żadnego coupe tylk robią od podstaw lekki bolid z centralnie umieszczonym odpowiednim silnikiem...

EDIT: Chociaż w sumie... Po co się ograniczać porównujmy grinser006.gif ja bym zaczął w takim razie od Ferrari Italia vs Toyobaru a potem można płynnie przejść do Pagani smile.gif - tu uturbione Toyobaru + kompressor ma dużo większe szanse bo te auta mają duże i ciężkie silniki i niestety mogą w zakrętach gorzej jeździć 270751858-jezyk.gif z powodu wagi przyspieszenie też pewnie marne... 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik i trochę szczegółów:

Czyli dalej pratola serra.

Stary dobry blok nadal w użytku, do tego wał z m-jeta i już mamy 2 litry pojemności. Zobaczymy co tam zostawią w rezerwie w układzie paliwowym.

Baza do modyfikacji jest niezła. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rama żywcem z Lotusa zdjęta, tylko zrobiona z włókna węglowego...

Czyli w skrócie to ładniejszy Lotus z genialnymi charakterystykami silnika, mocniejszym i lżejszym silnikiem, systemem DNA, 2 sprzęgłową skrzynią biegów, lżejszą budą i zbudowany z włókna węglowego (sztywniejszy i prawdopodobnie dzięki temu lepiej prowadzący się). Taka wyczynowa wersja powiedzmy...

Z tym, że to normalna Alfa grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ten lakier to standardowy z oferty ?

Nie, bo to jest wersja sprzed roku gdy 4C było concept carem. Po tylnych światłach możesz poznać:

geneva_2011_alfa_4c_concept_010.jpg

Pełna paleta kolorów z tego co wiem nie jest znana - pierwsze 1000 sztuk zostało wyprodukowane tylko w 2 kolorach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, bo to jest wersja sprzed roku gdy 4C było concept carem. Po tylnych światłach możesz poznać:

> Pełna paleta kolorów z tego co wiem nie jest znana - pierwsze 1000 sztuk zostało wyprodukowane

> tylko w 2 kolorach

Szkoda, bo dosyć ciekawy ten kolor moich zdaniem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.