WoWo001 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Auto sprawdzane w ASO i serwisach zew jednak nikt nie postawił jednoznacznej diagnozy.. Coś postukuje z prawej strony. Nie piszę stuka bo jest to sporadyczne. Najczęściej na poprzecznych nierównościach gdy koła są prste. Gdy kierownica jest skręcona jest cisza.. Stuknięcie słychac też gdy najadę prawym kołem np na krawężnik albo zjeżdzam z drogi na jakiś podjazd i koło prawe wjeżdza jako pierwsze np pod górkę. Nowe są wachacze (TRW) i łącziki stabilizatora (Ricambi) Sprawdzano tłumienie zawieszenia, też bez zarzutu. Na sarpakch wszystko sztywne Co to może być? 1) przekładnia??? 2) może łożysko McPe??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Może odbój albo łożysko ? Chociaż łożysko robi dźwięki przy skręcie i się nasila. Miewam dni kiedy pojawiają się dźwięki , bywają dni kiedy jest cisza , stilo żyje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Może odbój albo łożysko ? Chociaż łożysko robi dźwięki przy skręcie i się nasila. > Miewam dni kiedy pojawiają się dźwięki , bywają dni kiedy jest cisza , stilo żyje niech sobie żyje ale w moim nic bezkarnie stukać nie będzie Dopisuję do listy sprawdzenia odój. Łożysko jest już na liście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 U mnie waliło przy wjeżdżaniu w większą dziurę i objaw ustąpił po wymianie sprężyn, amortyzatorów i górnych mocowań. Stawiam właśnie na łożyska bo były dosłownie w rozsypce (fabryczne po przebiegu 160kkm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Ogólnie to między sprężyną a łożyskiem jest guma (jak się wytrze potrafi skrzypieć a być może też właśnie walić). Całe zawieszenie w stilonach jest nie przystosowane do ciężaru silnika jtd. To że raz coś tam postuka a raz nie to może być też zależne od ułożenia łożyska względem sprężyny czy właśnie walenie odboju (chociaż nie wiem skąd to się bierze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > U mnie waliło przy wjeżdżaniu w większą dziurę i objaw ustąpił po wymianie sprężyn, amortyzatorów i > górnych mocowań. Stawiam właśnie na łożyska bo były dosłownie w rozsypce (fabryczne po > przebiegu 160kkm). auto oddam do ASO z listą podzespołów do sprawdzenia i niech szukają EDIT: chyba nie rozumiem.. czym różnią się górne mocowania od łożysk? Czy chodzi o to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Ogólnie to między sprężyną a łożyskiem jest guma (jak się wytrze potrafi skrzypieć a być może też > właśnie walić). Całe zawieszenie w stilonach jest nie przystosowane do ciężaru silnika jtd. To > że raz coś tam postuka a raz nie to może być też zależne od ułożenia łożyska względem sprężyny > czy właśnie walenie odboju (chociaż nie wiem skąd to się bierze) czyli nad wymianą sprężyn również się zastanowić??? EDIT: jeszcze jeden objaw (może coś podpowie) - auto stoi, silnik włączony, poruszamy szybko kierownicą lewo/prawo słychać dźwięk, jakby stukanie ale bliżej jakby ściskać lub rozprężać sprężyne z grubym zwojem.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 To niech kukają też przekładnie , może jakaś końcówka ma luz i stuka ? Rok temu wymieniłem całą przekładnię bo mocno stukała głównie na kociej dróżce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > To niech kukają też przekładnie , może jakaś końcówka ma luz i stuka ? > Rok temu wymieniłem całą przekładnię bo mocno stukała głównie na kociej dróżce tu stukania raczej nie ma ale zlecę również przekładnie. Jakieś inne sugestie co do sprawdzenia innych elementów??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > czyli nad wymianą sprężyn również się zastanowić??? Jeżeli są całe i nie siadły za bardzo to zostaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 U mnie na przeglądzie wyszło teraz,że niby jakaś osłona rur wydechowych luźna , więc też to sprawdź. Chociaż wątpie by to było to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stillo140 Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 U mnie jak pewnego dnia zaczeło coś metalicznie stukać, to okazało się to byc kawałkiem pęknietej sprężyny ) a najciekawsze,że stilon nie zmienił swej wysokości a po wizycie u mechanika po drugiej stronie takze była pęknięta koncówka tyle,ze wolała ten fakt zachować w ciszy po 2 latach od załozenia nowych ponownie szura po ziemi ..na siłe chce byc bolidem sportowym ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > tu stukania raczej nie ma ale zlecę również przekładnie. Jakieś inne sugestie co do sprawdzenia > innych elementów??? Stawiam na poduszkę kolumny McPhersona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Stawiam na poduszkę kolumny McPhersona. i ja coraz bardziej skłaniam się ku tej opcji jaki koszt orientacyjny części/wymiany??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 > Nowe są wachacze (TRW) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WoWo001 Napisano 22 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 przepraszam za błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 22 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2013 Diagnosta mówił , że poduszki potrafią w zależności od pogody (ponoć piasek jakoś tam się dostaje...) skrzypieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > i ja coraz bardziej skłaniam się ku tej opcji > jaki koszt orientacyjny części/wymiany??? Pozwólcie ze się włączę, a ponieważ temat z amortyzatorami przerabiałem to może kilka rad. -Górne łożysko amortyzatora jest trudno dostępne bez rozbierania, a wewnątrz ma takie małe kulki i jeśli jest nieprzyjemny zgrzyt-pisk, trzeba rozebrać i dobrze przesmarować jakimś smarem stałym. Wiele razy pryskałem WD z długą rurką i jeśli nawet trafiłem to pomagało na krótko. -Pękniętą sprężynę łatwo poznać, bo najczęściej pęka w dole i to po prostu widać. -Po wymianie McPersdonów na nowe Bilstainy (oryginały pociekły) po raptownym wjechaniu w dołek, lub szybkim zjechaniu z krawężnika pojawił się nieprzyjemny pojedynczy stuk, taki jak gdyby chciało wyrwać goleń, jakby amorek tłumił tylko przy ściskaniu. Jednak przy prowadzeniu po normalnej drodze tłumi bardzo dobrze. Może sprzedali mi do innego typu Stilo? Nie reklamowałem (uziemienie na miesiąc). A że prowadzi się dobrze, staram się uważniej (wolniej) zjeżdżać z krawężników i jest dobrze. Przejechałem już tak ze 20 tys. Jeśli masz podobne objawy, to może zwróć uwagę na to. -Może być też wyrobiona maglownica, ale ta będzie stukała na nie równej nawierzchni przy wolnej jeździe, przy jeździe szybszej stukanie ustaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > -Po wymianie McPersdonów na nowe Bilstainy (oryginały pociekły) po raptownym wjechaniu w dołek, lub > szybkim zjechaniu z krawężnika pojawił się nieprzyjemny pojedynczy stuk, taki jak gdyby > chciało wyrwać goleń, jakby amorek tłumił tylko przy ściskaniu. Jednak przy prowadzeniu po > normalnej drodze tłumi bardzo dobrze. Może sprzedali mi do innego typu Stilo? Nie reklamowałem to niestety urok Bilsteina, tak już maja. mam drugi kplt na przodzie i to samo, już przywykłem i unikam takich extrem z krawężnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 Jakie amory są pozbawione tej wady bilsteinów b4 a tłumią równie dobrze? Ktoś wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DrE_WILL Napisano 23 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2013 > Jakie amory są pozbawione tej wady bilsteinów b4 a tłumią równie dobrze? Ktoś wie? Monroe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 24 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2013 kayaba mam i nic nie stuka puka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 monroe - prawie 100tyś w 3 lata na nich naganiałem spisywały się b.dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > monroe - prawie 100tyś w 3 lata na nich naganiałem spisywały się b.dobrze Ale mówisz o monroe original czy reflex? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 - jak kupowałem to na pudłach było monroe teraz już nie pamiętam płaciłem wtedy coś ok 350 -400zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzafa 700 Napisano 25 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2013 > Auto sprawdzane w ASO i serwisach zew jednak nikt nie postawił jednoznacznej diagnozy.. > Coś postukuje z prawej strony. Nie piszę stuka bo jest to sporadyczne. Najczęściej na poprzecznych > nierównościach gdy koła są prste. Gdy kierownica jest skręcona jest cisza.. Stuknięcie słychac > też gdy najadę prawym kołem np na krawężnik albo zjeżdzam z drogi na jakiś podjazd i koło > prawe wjeżdza jako pierwsze np pod górkę. > Nowe są wachacze (TRW) i łącziki stabilizatora (Ricambi) > Sprawdzano tłumienie zawieszenia, też bez zarzutu. Na sarpakch wszystko sztywne > Co to może być? > 1) przekładnia??? > 2) może łożysko McPe??? witaj mam to samo wszystko wymieniłem, zostały tylko stare amortyzatory i przekładnia ale tylko listwa bo drążki i gałki nowe :/ w aso trzepali godzinę i nic, obstawiają przekładnię ale gwaranci mi nie dają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 jak sprawdzic czy na listwie przekladni jest luz?JA zrobilem tak metodą chałupnicza: podniosłem na lewarku lewa strone auta odkrecilem kolo,chwycilem za drazek kierowniczy i najpierw ciagłem do siebie potem pchalem od siebie i tak kilka razy=0 luzow podłuznych,nic sie nie rusza:/, dobra teraz ponownie chwycilem za drozek iszarpalem nim na boki, nic jest lewa ok to samo zrobilem na prawej stronie , najpier do siebie i od siebie=zero luzow, potem chwycilem i ruszalem energicznie na boki, wyczulem na drązku mmluzu,teraz juz wiem ze to przekladnia:(:(:(zeby sie upewnic skrecilem kolem maxymalnie w lewo zdjalem mieszek i szarpalem na boki patrze w przekladnie a tam siedzi uszczelniacz cos ala podkladka z teflonu,miedzy walkiem głownym a ta podkladka jest niespelna mmluzu ktory na wiekszych nierownosciach puka stuka... diagnosta tego nie wykryl:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Jak u mnie wyszedl luz na przekładni ? Auto podniesione , 1 osoba chwyta drążek , druga rusza kołem . Wierzcie jak jest luz to jest to mocno odczuwalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 26 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2013 Sproboje jeszcze dokrecic kasator luzow, moze akurat pomoze i nie bedzie tak walic, teraz mam zimowki wiez opona amortyzuje wiekszosc nierownosci i nie stuka, jak zaloze 17" bedzie lipa:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gborowik Napisano 27 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2013 > Sproboje jeszcze dokrecic kasator luzow, moze akurat pomoze i nie bedzie tak walic, teraz mam > zimowki wiez opona amortyzuje wiekszosc nierownosci i nie stuka, jak zaloze 17" bedzie lipa:( Jeśli tego jeszcze nie robiłeś to uważaj z regulacją. Jeśli nawet regulacja jest to dociskaj i sprawdzaj w całym zakresie skrętu i musisz pamiętać, że listwa wyrabia się najwięcej przy jeździe na wprost i tak dociśnięta może blokować przy lekkim skręcie. Żeby jednak dokładnie sprawdzić ten luz (jak pisałem wyżej) to wjedź na jakąś brukowaną starą drogę i jadąc wolno, stuk będzie wyraźny, a zwiększając prędkość będzie zanikał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.