Skocz do zawartości

zawieszenie przód - prawa strona


WoWo001

Rekomendowane odpowiedzi

Auto sprawdzane w ASO i serwisach zew jednak nikt nie postawił jednoznacznej diagnozy..

Coś postukuje z prawej strony. Nie piszę stuka bo jest to sporadyczne. Najczęściej na poprzecznych nierównościach gdy koła są prste. Gdy kierownica jest skręcona jest cisza.. Stuknięcie słychac też gdy najadę prawym kołem np na krawężnik albo zjeżdzam z drogi na jakiś podjazd i koło prawe wjeżdza jako pierwsze np pod górkę.

Nowe są wachacze (TRW) i łącziki stabilizatora (Ricambi)

Sprawdzano tłumienie zawieszenia, też bez zarzutu. Na sarpakch wszystko sztywne ok.gif

Co to może być?

1) przekładnia???

2) może łożysko McPe???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może odbój albo łożysko ? Chociaż łożysko robi dźwięki przy skręcie i się nasila.

> Miewam dni kiedy pojawiają się dźwięki , bywają dni kiedy jest cisza , stilo żyje

niech sobie żyje ale w moim nic bezkarnie stukać nie będzie zlosnik.gif

Dopisuję do listy sprawdzenia odój. Łożysko jest już na liście ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to między sprężyną a łożyskiem jest guma (jak się wytrze potrafi skrzypieć a być może też właśnie walić). Całe zawieszenie w stilonach jest nie przystosowane do ciężaru silnika jtd. To że raz coś tam postuka a raz nie to może być też zależne od ułożenia łożyska względem sprężyny czy właśnie walenie odboju (chociaż nie wiem skąd to się bierze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie waliło przy wjeżdżaniu w większą dziurę i objaw ustąpił po wymianie sprężyn, amortyzatorów i

> górnych mocowań. Stawiam właśnie na łożyska bo były dosłownie w rozsypce (fabryczne po

> przebiegu 160kkm).

auto oddam do ASO z listą podzespołów do sprawdzenia i niech szukają ok.gif

EDIT: chyba nie rozumiem.. czym różnią się górne mocowania od łożysk? Czy chodzi o to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie to między sprężyną a łożyskiem jest guma (jak się wytrze potrafi skrzypieć a być może też

> właśnie walić). Całe zawieszenie w stilonach jest nie przystosowane do ciężaru silnika jtd. To

> że raz coś tam postuka a raz nie to może być też zależne od ułożenia łożyska względem sprężyny

> czy właśnie walenie odboju (chociaż nie wiem skąd to się bierze)

czyli nad wymianą sprężyn również się zastanowić???

EDIT: jeszcze jeden objaw (może coś podpowie) - auto stoi, silnik włączony, poruszamy szybko kierownicą lewo/prawo słychać dźwięk, jakby stukanie ale bliżej jakby ściskać lub rozprężać sprężyne z grubym zwojem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To niech kukają też przekładnie , może jakaś końcówka ma luz i stuka ?

> Rok temu wymieniłem całą przekładnię bo mocno stukała głównie na kociej dróżce

tu stukania raczej nie ma ale zlecę również przekładnie. Jakieś inne sugestie co do sprawdzenia innych elementów???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak pewnego dnia zaczeło coś metalicznie stukać, to okazało się to byc kawałkiem pęknietej sprężyny smile.gif) a najciekawsze,że stilon nie zmienił swej wysokości a po wizycie u mechanika po drugiej stronie takze była pęknięta koncówka tyle,ze wolała ten fakt zachować w ciszy smile.gif po 2 latach od załozenia nowych ponownie szura po ziemi ..na siłe chce byc bolidem sportowym smile.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i ja coraz bardziej skłaniam się ku tej opcji

> jaki koszt orientacyjny części/wymiany???

Pozwólcie ze się włączę, a ponieważ temat z amortyzatorami przerabiałem to może kilka rad.

-Górne łożysko amortyzatora jest trudno dostępne bez rozbierania, a wewnątrz ma takie małe kulki i jeśli jest nieprzyjemny zgrzyt-pisk, trzeba rozebrać i dobrze przesmarować jakimś smarem stałym. Wiele razy pryskałem WD z długą rurką i jeśli nawet trafiłem to pomagało na krótko.

-Pękniętą sprężynę łatwo poznać, bo najczęściej pęka w dole i to po prostu widać.

-Po wymianie McPersdonów na nowe Bilstainy (oryginały pociekły) po raptownym wjechaniu w dołek, lub szybkim zjechaniu z krawężnika pojawił się nieprzyjemny pojedynczy stuk, taki jak gdyby chciało wyrwać goleń, jakby amorek tłumił tylko przy ściskaniu. Jednak przy prowadzeniu po normalnej drodze tłumi bardzo dobrze. Może sprzedali mi do innego typu Stilo? Nie reklamowałem (uziemienie na miesiąc). A że prowadzi się dobrze, staram się uważniej (wolniej) zjeżdżać z krawężników i jest dobrze. Przejechałem już tak ze 20 tys. Jeśli masz podobne objawy, to może zwróć uwagę na to.

-Może być też wyrobiona maglownica, ale ta będzie stukała na nie równej nawierzchni przy wolnej jeździe, przy jeździe szybszej stukanie ustaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -Po wymianie McPersdonów na nowe Bilstainy (oryginały pociekły) po raptownym wjechaniu w dołek, lub

> szybkim zjechaniu z krawężnika pojawił się nieprzyjemny pojedynczy stuk, taki jak gdyby

> chciało wyrwać goleń, jakby amorek tłumił tylko przy ściskaniu. Jednak przy prowadzeniu po

> normalnej drodze tłumi bardzo dobrze. Może sprzedali mi do innego typu Stilo? Nie reklamowałem

to niestety urok Bilsteina, tak już maja. mam drugi kplt na przodzie i to samo, już przywykłem i unikam takich extrem z krawężnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto sprawdzane w ASO i serwisach zew jednak nikt nie postawił jednoznacznej diagnozy..

> Coś postukuje z prawej strony. Nie piszę stuka bo jest to sporadyczne. Najczęściej na poprzecznych

> nierównościach gdy koła są prste. Gdy kierownica jest skręcona jest cisza.. Stuknięcie słychac

> też gdy najadę prawym kołem np na krawężnik albo zjeżdzam z drogi na jakiś podjazd i koło

> prawe wjeżdza jako pierwsze np pod górkę.

> Nowe są wachacze (TRW) i łącziki stabilizatora (Ricambi)

> Sprawdzano tłumienie zawieszenia, też bez zarzutu. Na sarpakch wszystko sztywne

> Co to może być?

> 1) przekładnia???

> 2) może łożysko McPe???

witaj mam to samo wszystko wymieniłem, zostały tylko stare amortyzatory i przekładnia ale tylko listwa bo drążki i gałki nowe :/ w aso trzepali godzinę i nic, obstawiają przekładnię ale gwaranci mi nie dają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzic czy na listwie przekladni jest luz?JA zrobilem tak metodą chałupnicza:

podniosłem na lewarku lewa strone auta odkrecilem kolo,chwycilem za drazek kierowniczy i najpierw ciagłem do siebie potem pchalem od siebie i tak kilka razy=0 luzow podłuznych,nic sie nie rusza:/, dobra teraz ponownie chwycilem za drozek iszarpalem nim na boki, nic jest lewa ok

to samo zrobilem na prawej stronie , najpier do siebie i od siebie=zero luzow, potem chwycilem i ruszalem energicznie na boki, wyczulem na drązku mmluzu,teraz juz wiem ze to przekladnia:(:(:(:(zeby sie upewnic skrecilem kolem maxymalnie w lewo zdjalem mieszek i szarpalem na boki patrze w przekladnie a tam siedzi uszczelniacz cos ala podkladka z teflonu,miedzy walkiem głownym a ta podkladka jest niespelna mmluzu ktory na wiekszych nierownosciach puka stuka... diagnosta tego nie wykryl:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sproboje jeszcze dokrecic kasator luzow, moze akurat pomoze i nie bedzie tak walic, teraz mam

> zimowki wiez opona amortyzuje wiekszosc nierownosci i nie stuka, jak zaloze 17" bedzie lipa:(

Jeśli tego jeszcze nie robiłeś to uważaj z regulacją. Jeśli nawet regulacja jest to dociskaj i sprawdzaj w całym zakresie skrętu i musisz pamiętać, że listwa wyrabia się najwięcej przy jeździe na wprost i tak dociśnięta może blokować przy lekkim skręcie. Żeby jednak dokładnie sprawdzić ten luz (jak pisałem wyżej) to wjedź na jakąś brukowaną starą drogę i jadąc wolno, stuk będzie wyraźny, a zwiększając prędkość będzie zanikał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.