Skocz do zawartości

Mazda RX8 z silnikiem Hondy dlaczego nie ?


Lysy1980

Rekomendowane odpowiedzi

Strasznie mi się podobał zawsze ten samochód ale silnik mnie odrzucał i finanse zlosnik.gif

Teraz te samochody są dość tanie a silniki nie wytrzymują za dużo i żłopią duużo .

Ostatnio ktoś właśnie temacie o RX8 zapodał taką z silnikiem Hondy i to że wszystkie systemy normalnie działały ok.gif

od tego czasu nie mogę przestać myśleć o takim aucie i tu właśnie mam pytanie czy jest sens bawić się i na jakie problemy można napotkać przy takiej przekładce ?

Jak z łapami silnika ? komp rozumiem od Hondy ? a elektryka to najlepiej by kumatego fachowca znaleźć żeby druciarstwa nie odstawił ?

ale się napaliłem lizak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strasznie mi się podobał zawsze ten samochód ale silnik mnie odrzucał i finanse

> Teraz te samochody są dość tanie a silniki nie wytrzymują za dużo i żłopią duużo .

> Ostatnio ktoś właśnie temacie o RX8 zapodał taką z silnikiem Hondy i to że wszystkie systemy

> normalnie działały

> od tego czasu nie mogę przestać myśleć o takim aucie i tu właśnie mam pytanie czy jest sens bawić

> się i na jakie problemy można napotkać przy takiej przekładce ?

> Jak z łapami silnika ? komp rozumiem od Hondy ? a elektryka to najlepiej by kumatego fachowca

> znaleźć żeby druciarstwa nie odstawił ?

> ale się napaliłem

oj stary podjerzewam ze oprócz kolegi przemy to nikt tego CI nie ogarnie zlosnik.gif

http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=27599&start=0

myślę że na moje oko bez 15k nie podchodź mając oczywiscie auto zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 000 złotych na fakturę. ZNajomi mieli rx-8 poleasingową i chcieli to na fv zrobić i któaś znan firma zaproponowała koszt wymiany silnika z częsciami na 20 tysi. Ale mamy fajne auto i niezawodny silnik. Orginalny silnik żłopał 2 litry oleju na 1000 kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Strasznie mi się podobał zawsze ten samochód ale silnik mnie odrzucał i finanse

> Teraz te samochody są dość tanie a silniki nie wytrzymują za dużo i żłopią duużo .

> Ostatnio ktoś właśnie temacie o RX8 zapodał taką z silnikiem Hondy i to że wszystkie systemy

> normalnie działały

> od tego czasu nie mogę przestać myśleć o takim aucie i tu właśnie mam pytanie czy jest sens bawić

> się i na jakie problemy można napotkać przy takiej przekładce ?

> Jak z łapami silnika ? komp rozumiem od Hondy ? a elektryka to najlepiej by kumatego fachowca

> znaleźć żeby druciarstwa nie odstawił ?

> ale się napaliłem

Kup sobie Civica Type`r, taniej Cie wyjdzie wink.gif W sumie to trochę dokładając możesz kupić Hondę S2000, a to już inna liga ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup sobie Civica Type`r, taniej Cie wyjdzie

ale nie jest RWD poza tym CTR tak sobie wyglada (imho) szczegolnie w srodku a RX8 jest ok.gif poza tym ma 4 drzwi a wyglada na 2 cool.gif

> W sumie to trochę dokładając możesz kupić Hondę S2000,

> a to już inna liga

no wlasnie chyba troche wiecej niz "troche"

a jak jest z takim autem jesli chodzi o kwestie:

- rejestracji, przegladow

- AC i ew. wyplaty z niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej ci się podoba od S2000? cfaniaczek.gif

Imo nie ma w tym aucie nic fajnego, łącznie z wyglądem, więc po co kombinować jak można od razu kupić choćby S2000.

Jest droższa ale koszty SWAPa i potem trzepanie się z usterkami takiej przeróbki powinny być wystarczającym argumentem za zakupem Hondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ze chyba jako pierwszy na swiecie a napewno w europie odpalil to z wszystkimi systemami esp i

> tak dalej

Tyle, że to są wszystko systemy, które mogą działać niezależnie od silnika. Tak samo jak sterownik silnika może pracować niezależnie od tych systemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest droższa ale koszty SWAPa i potem trzepanie się z usterkami takiej przeróbki powinny być

> wystarczającym argumentem za zakupem Hondy.

Tylko, że Honda atrakcyjnie wygląda tylko z boku. Przód, tył i środek- flaki z olejem. Akurat sąsiad ma taką i mam sporo okazji, żeby mu się poprzyglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej ci się podoba od S2000?

> Imo nie ma w tym aucie nic fajnego, łącznie z wyglądem, więc po co kombinować jak można od razu

> kupić choćby S2000.

> Jest droższa ale koszty SWAPa i potem trzepanie się z usterkami takiej przeróbki powinny być

> wystarczającym argumentem za zakupem Hondy.

dużo lepsze ok.gif

4 miejsca ok.gif

fajny środek i świetna linia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 20 000 złotych na fakturę. ZNajomi mieli rx-8 poleasingową i chcieli to na fv zrobić i któaś znan

> firma zaproponowała koszt wymiany silnika z częsciami na 20 tysi. Ale mamy fajne auto i

> niezawodny silnik. Orginalny silnik żłopał 2 litry oleju na 1000 kilometrów.

ostatnio mogłem mieć taką z zarżniętym silnikiem 2004 rok za 9 tys z Niemiec ok.gif nie walona ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że to są wszystko systemy, które mogą działać niezależnie od silnika. Tak samo jak sterownik

> silnika może pracować niezależnie od tych systemów.

no niekoniecznie - pytanie skąd jest brany np sygnał prędkości. Weź pod uwagę że sygnały z tych systemów wpływają też na pracę elektronicznej przepustnicy. Elektronika czegoś takiego to nie takie proste mzimu. Ale zawsze można wystroić to na jakimś stand-alonie i tyle ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no niekoniecznie - pytanie skąd jest brany np sygnał prędkości.

Rozwiązujesz ten problem w zależności od konkretnego przypadku - czy to po sieci samochodu z ABS/ESP, czy też z typowego VSS.

> Weź pod uwagę że sygnały z tych

> systemów wpływają też na pracę elektronicznej przepustnicy.

Cały czas to muszę brać pod uwagę. wink.gif

Wpływają jeżeli jakakolwiek korekcja w sterowniku silnika po tych parametrach jest aktywna. ETC działa tak jak sobie je ustawisz. Normalne jest to, że przy prędkości >X km/h podtrzymuje się nieco wyższe obroty silnika (np 1000rpm). Tak samo, jak w sytuacji np. nieosiągnięcia zadanego przebiegu doładowania zazwyczaj zamyka się przepustnicę.

Weź pod uwagę, że np. na podstawie komendy zmiany trybu pracy wspomagania w ECU silnika też można zmieniać pracę silnika (np. zrobić tryb "sport"). Można też odpiąć sprzęgło sprężarki klimatyzacji przy gwałtownym wciśnięciu pedału przyspieszenia albo ograniczyć max. moment z powodu niskiego poziomu paliwa w zbiorniku.

Btw. sam w punto mam ETC.

> Elektronika czegoś takiego to nie

> takie proste mzimu. Ale zawsze można wystroić to na jakimś stand-alonie i tyle

Nikt nie napisał, że to jest banalna sprawa. Ale nie róbmy z tego technologii NASA. To wszystko da się elegancko zrobić.

Idąc w standalone wybiera się najłatwiejsze rozwiązanie pod względem spięcia ECU z samochodem i łatwością modyfikacji.

Jak tylko w EMU pojawi się (pisząc bardzo lakonicznie) obsługa sieci CAN, to w konfrontacji z seryjnymi sterownikami pozostanie już tylko ich przewaga w postaci mocy obliczeniowej i bardzo dobrego kodu uwzględniającego praktycznie wszystko co można sobie wyobrazić w modelowaniu pracy silnika.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dużo lepsze

S2000 masz w serii, a mazda ze SWAPem to rzeźba i zabawa w wąskie gardła no.gif

> 4 miejsca

2+2mini

> fajny środek i świetna linia

kwestia gustu, dla mnie S2000 bije taką mazdę na łeb i szyję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla mnie S2000 bije taką mazdę na łeb i szyję

za to RX8 ma seryjna kontrole trakcji (S2000 chyba od 2006r dopiero) co jest wazne jesli sie auta uzywa codziennie przez caly rok albo czasem pozyczy żonce a nie planuje sie jej szybko pozbyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.