Skocz do zawartości

Chiptuning Chevrolet Cruze 1.6 124KM - WTF ?


Szary77

Rekomendowane odpowiedzi

Chip to fajna rzecz ale jedynie jak masz turbinę tak to szkoda kasy dostaniesz 2-4 kuce więcej -

nic nie odczujesz a druga rzecz jak chcesz coś chipować to trzeba uczciwie jechać do warsztatu

gdzie sprawdzą stan silnika i zrobią chipa np na oryginalnym kompie z back up`em taka jest

opinia wg mnie. Kumpel ma chipa w 1.8T A4 i jest wyraźna różnica ale jak zakładał to 1) gość od razu powiedział że pompa paliwa pada (za mało dawała) i że musi wymienić przed chipem bo inaczej źle poustawia 2) dał trochę więcej niż 250 PLN smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie Co tam może być w środku i jak to może działać

> Warto poczynić inwestycję, czy też olać ten gadżet

Silnik dotrzesz, to zaczniesz go kręcić do 5-6 tys. obr. i zacznie jeździć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie Co tam może być w środku i jak to może działać

> Warto poczynić inwestycję, czy też olać ten gadżet

Na 1.6 z norma euro5 nie sprawdzałem,

ale odpowiednio stuningowany stary 1.6. daje +14KM i +22Nm

w rezultacie czego zaczyna ruszać z miejsca.

Dopóki nie kupisz i sam nie przetestujesz to nie myśl,

że się od kogoś dowiesz co to faktycznie jest, lub nie jest warte nono.gif

a z resztą ii tak wiem, że nie kupisz więc "po co trolujesz?" grinser006.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na 1.6 z norma euro5 nie sprawdzałem,

> ale odpowiednio stuningowany stary 1.6. daje +14KM i +22Nm

> w rezultacie czego zaczyna ruszać z miejsca.

> Dopóki nie kupisz i sam nie przetestujesz to nie myśl,

> że się od kogoś dowiesz co to faktycznie jest, lub nie jest warte

> a z resztą ii tak wiem, że nie kupisz więc "po co trolujesz?"

Wisz Pan, to jest mała kasa, stać mnie na taki gadget. Pytanie brzmi czy nie lepiej kupić 2 krzynki dobrego browca nie?

Zapodam jutro sprzedającemu pytanie czy w razie nie spełnienia obietnic przyrostu mocy i momentu mogę liczyć na zwrot kasy po oddaniu diwajsu. Jak nie to admin.gif

Obiecywać jest łatwo, dotrzymać tego już niekoniecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wisz Pan, to jest mała kasa, stać mnie na taki gadget. Pytanie brzmi czy nie lepiej kupić 2 krzynki

> dobrego browca nie?

Vim vim a rozumim cool.gif

Znasz mnie trochę i wiesz, że uważam że potrzeba nam testerów, szczególnie do praktycznych testów,

a to co one wykażą to już co innego grinser006.gif

> Zapodam jutro sprzedającemu pytanie czy w razie nie spełnienia obietnic przyrostu mocy i momentu

> mogę liczyć na zwrot kasy po oddaniu diwajsu. Jak nie to

> Obiecywać jest łatwo, dotrzymać tego już niekoniecznie.

To mu oświadcz jutro, że przed założeniem jedziesz na hamownie na test

i po założeniu tego boxa też, więc będziesz mieć potwierdzenie faktycznej różnicy

i jeśli nie doda Ci 10 KM i 20Nm jako minimum to zwrócisz mu tą zabawkę cool.gif

Z resztą w Polsce można zwrócić każda rzecz kupioną w necie w ciągu 10 dni - przynajmniej w teorii grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dotarty. Czasem zdarza się zalecieć pod czerwone pole, ale to raczej nie na fifth gear

Pociesz się, że 1,8 też nie jedzie na niskich obrotach, więc trzeba redukować bieg i kręcić wysoko zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Pany. Napisałem do nich i mam odpowieź co i jak. Poniżej cytat listu:

"Witam serdecznie,

Ogólna instrukcja montażu znajduję się na stronie http://www.tuningchip.pl/_cms/view/29/instrukcja-quot-120-quot-podstrona.html

Po zakupie prosimy o przysłanie nam ogólnego zdjęcia silnika oraz okolic filtra powietrza, dolotu i przygotujemy szczegółową instrukcję także nie będzie Pan miał problemu z montażem.

Sprzedajemy bardzo dużo tych urządzeń i urządzenia dają ładne efekty, klienci są naprawdę zadowoleni. Jeżeli miałby Pan możliwość przyjechania do naszego biura to możemy zamontować bezpłatnie urządzenie, może Pan się przejechać i dopiero zadecydować o zakupie.

Natomiast zasady zwrotu są uniwersalne, zwrócić urządzenie można do 10 dni od daty zakupu i urządzenie musi w idealnym stanie.

Pozdrawiam"

Można wejść na stronę i obejrzećjak to się montuje i z czym je. Proponuja darmowy montaż na miejscu i wtedy można się przejechać i zdecydować. Dla mnie uczciwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może troche działać. Falszujac temperaturę powietrza, komputer myśli ze powietrze jest gęstsze = wstrzykuje wiecej benzyny. Mieszanka jest bogatsza i silnik ma minimalnie wiecej mocy. Oczywiscie po jakimś czasie komputer odkrywa niezgodność tego co mówią sondy lambda z yum co powinny i uznaje ze coś sie zepsuło, myśle ze lampka check engine jest wręcz gwarantowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może troche działać. Falszujac temperaturę powietrza, komputer myśli ze powietrze jest gęstsze =

> wstrzykuje wiecej benzyny. Mieszanka jest bogatsza i silnik ma minimalnie wiecej mocy.

> Oczywiscie po jakimś czasie komputer odkrywa niezgodność tego co mówią sondy lambda z yum co

> powinny i uznaje ze coś sie zepsuło, myśle ze lampka check engine jest wręcz gwarantowana.

Kolego, jest dokładnie odwrotnie niż myślisz. grinser006.gif

Silnik uzyskuje więcej mocy na lekko ubogiej mieszance!

Prawdopodobnie tak jest w tym przypadku.

"malutkim" minusem jest wyraźne podwyższenie temperatury spalania

i w efekcie wypalanie gniazd zaworowych, uszczelki pod głowicą, często nawet dochodzi do spalania stukowego, które działa w dieslu, w benzynie

raczej niekoniecznie. tongue.gif

Panowie, nie zakładajcie takiego dziadostwa.

Dzisiejsze silniki są naprawdę nieźle dopracowane i są dość blisko granic wytrzymałości materiałowej. W takim wolnossącym silniku, nie da się bez przeróbek mechanicznych uzyskać takich przyrostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, jest dokładnie odwrotnie niż myślisz.

> Silnik uzyskuje więcej mocy na lekko ubogiej mieszance!

facepalm%5B1%5D.gif

Raczej odwrotnie. Gdzie coś takiego wyczytałeś. yikes.gif

Można zwiększyć moc (w minimalnym stopniu) poprzez zwiększenie stosunku paliwa do powietrza (bogatsza mieszanka). Jeśli zubożymy mieszankę, to zmniejszamy moc, a zwiększamy temperaturę spalania.

sklad-mieszanki.jpg

Poczytaj trochę o AFR lub o mieszance stechiometrycznej

link2

link2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej odwrotnie. Gdzie coś takiego wyczytałeś.

> Można zwiększyć moc (w minimalnym stopniu) poprzez zwiększenie stosunku paliwa do powietrza

> (bogatsza mieszanka). Jeśli zubożymy mieszankę, to zmniejszamy moc, a zwiększamy temperaturę

> spalania.

W czystej akademickiej teorii - masz rację. Ale to ma miejsce kiedy stosunek ilości paliwa do powietrza jest jedynym parametrem który zmienimy. Ale dzisiejsze silniki, jak pewnie wiesz, wykonują całą masę obliczeń w czasie prawie rzeczywistym, aby pewne parametry zmienić dążąc do wzorcowych parametrów spalania zapisanych w sterowniku, prawda? zlosnik.gif Więc zakładając korekty kąta wyprzedzenia zapłonu i parę innych szczegółów, okazuje się że współczesny silnik osiąga największą sprawność przy mieszance uboższej niż stechiometryczna. cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więc zakładając korekty kąta wyprzedzenia zapłonu i parę innych szczegółów, okazuje się że

> współczesny silnik osiąga największą sprawność przy mieszance uboższej niż stechiometryczna.

Mylisz się, nie osiąga większej mocy, tylko dzięki tej całej elektronice pomimo zubożenia mieszanki nie traci jej.

Na pewno silnik nie będzie miął większej mocy (tak jak napisałeś) jeśli w seryjnym silniku zubożymy mieszankę. Można natomiast zwiększyć moc, jeśli tą mieszankę wzbogacimy.

Zobacz silniki z bezpośrednim wtryskiem. Często pracują na ubogiej mieszance podczas normalnej (delikatnej) pracy. Pełną moc uzyskują natomiast przy przejściu na bogatszą mieszankę.

Sądzę, że wiedza akademicka nie zmieniła się dla producentów silników wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki, 16 lat temu pisałem dyplom na ten temat :-)

No to tym bardziej dziwię się Tobie...

Ja nie miąłem z silników dyplomu, tylko się tego uczyłem na uczelni, a jako hobby ćwiczyłem to na żywo smile.gif

Więc przepraszam za tylko takie linki, ale książek nie będę skanował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to tym bardziej dziwię się Tobie...

> Ja nie miąłem z silników dyplomu, tylko się tego uczyłem na uczelni, a jako hobby ćwiczyłem to na

> żywo

> Więc przepraszam za tylko takie linki, ale książek nie będę skanował

Nie będę Cię przekonywał bo w teorii powinieneś mieć rację. Ale od ładnych paru lat, wszystkie silniki które przygotowywaliśmy do sportu (wolnossące, N-kowe) osiągały najwyższą moc na minimalnie ubogiej mieszance. Co do silników z bezpośrednim wtryskiem, one pracują w niskich obciążeniach z ubogą mieszanką, wyłącznie dla ekonomi. Przy wyższych obciążeniach muszą mieć bogaciej bo by się zwyczajnie przegrzewały. Ok, pogadaliśmy, ale nie o to tu chodzi. Zgodzisz się chyba ze mną że sedno tematu, czyli magiczne pudełeczko z allegro, raczej wiele pożytku nie przyniesie.. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to prawda. Zgadzam się z Tobą całkowicie

Ja też się z Wami zgadzam, że niewiele. Kłopot w tym, że niewiele to pojęcie względne. Trzeba je dokładnie ustalić.

A dopiero test na hamowni je precyzuje cool.gif

Esjot PW busted.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na zasadzie tajemnicy handlowej

> http://vtech.pl/k/chiptuning-tuning-Chevrolet-Cruze-1.6i-83kW-113KM.html

Moc mocą, ale 175 Nm z 1.6 (prawie 110 Nm z litra)

samym czipem? Rispekt.

To oznaczałoby, ze ten silnik jest bardzo dobrze zrobiony, tylko świadomie beznadziejnie wystrojony przez fabrykę.

Może gdybym nie miał doświadczenia w pracy na hamowni silnikowej, to łyknąłbym to jak młoda foka, ale jest niestety nieco inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.