Szary77 Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Jak w temacie Co tam może być w środku i jak to może działać Warto poczynić inwestycję, czy też olać ten gadżet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Skuteczność pewnie porównywalna z magnetyzerem paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarna Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Wiadomość skasowana przez tarna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarna Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Chip to fajna rzecz ale jedynie jak masz turbinę tak to szkoda kasy dostaniesz 2-4 kuce więcej - nic nie odczujesz a druga rzecz jak chcesz coś chipować to trzeba uczciwie jechać do warsztatu gdzie sprawdzą stan silnika i zrobią chipa np na oryginalnym kompie z back up`em taka jest opinia wg mnie. Kumpel ma chipa w 1.8T A4 i jest wyraźna różnica ale jak zakładał to 1) gość od razu powiedział że pompa paliwa pada (za mało dawała) i że musi wymienić przed chipem bo inaczej źle poustawia 2) dał trochę więcej niż 250 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Skuteczność pewnie porównywalna z magnetyzerem paliwa. Przesadzasz. Magnetyzer daje znacznie lepsze wyniki od tego pudełka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Jak w temacie Co tam może być w środku i jak to może działać > Warto poczynić inwestycję, czy też olać ten gadżet Silnik dotrzesz, to zaczniesz go kręcić do 5-6 tys. obr. i zacznie jeździć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Silnik dotrzesz, to zaczniesz go kręcić do 5-6 tys. obr. i zacznie jeździć Chyba juz dawno go dotarl, zdaje sie juz dlugo turla sie cruzem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Chyba juz dawno go dotarl, zdaje sie juz dlugo turla sie cruzem? No to pora na wciskanie gazu do oporu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 Rezystorki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Rezystorki ? Musi dużo ich być za taką kasę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Musi dużo ich być za taką kasę Pewnie dekada. Trzeba uważać na półosie, żeby ich nie ukręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 18 Marca 2013 Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Jak w temacie Co tam może być w środku i jak to może działać > Warto poczynić inwestycję, czy też olać ten gadżet Na 1.6 z norma euro5 nie sprawdzałem, ale odpowiednio stuningowany stary 1.6. daje +14KM i +22Nm w rezultacie czego zaczyna ruszać z miejsca. Dopóki nie kupisz i sam nie przetestujesz to nie myśl, że się od kogoś dowiesz co to faktycznie jest, lub nie jest warte a z resztą ii tak wiem, że nie kupisz więc "po co trolujesz?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Na 1.6 z norma euro5 nie sprawdzałem, > ale odpowiednio stuningowany stary 1.6. daje +14KM i +22Nm > w rezultacie czego zaczyna ruszać z miejsca. > Dopóki nie kupisz i sam nie przetestujesz to nie myśl, > że się od kogoś dowiesz co to faktycznie jest, lub nie jest warte > a z resztą ii tak wiem, że nie kupisz więc "po co trolujesz?" Wisz Pan, to jest mała kasa, stać mnie na taki gadget. Pytanie brzmi czy nie lepiej kupić 2 krzynki dobrego browca nie? Zapodam jutro sprzedającemu pytanie czy w razie nie spełnienia obietnic przyrostu mocy i momentu mogę liczyć na zwrot kasy po oddaniu diwajsu. Jak nie to Obiecywać jest łatwo, dotrzymać tego już niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2013 > Silnik dotrzesz, to zaczniesz go kręcić do 5-6 tys. obr. i zacznie jeździć Dotarty. Czasem zdarza się zalecieć pod czerwone pole, ale to raczej nie na fifth gear Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Wisz Pan, to jest mała kasa, stać mnie na taki gadget. Pytanie brzmi czy nie lepiej kupić 2 krzynki > dobrego browca nie? Vim vim a rozumim Znasz mnie trochę i wiesz, że uważam że potrzeba nam testerów, szczególnie do praktycznych testów, a to co one wykażą to już co innego > Zapodam jutro sprzedającemu pytanie czy w razie nie spełnienia obietnic przyrostu mocy i momentu > mogę liczyć na zwrot kasy po oddaniu diwajsu. Jak nie to > Obiecywać jest łatwo, dotrzymać tego już niekoniecznie. To mu oświadcz jutro, że przed założeniem jedziesz na hamownie na test i po założeniu tego boxa też, więc będziesz mieć potwierdzenie faktycznej różnicy i jeśli nie doda Ci 10 KM i 20Nm jako minimum to zwrócisz mu tą zabawkę Z resztą w Polsce można zwrócić każda rzecz kupioną w necie w ciągu 10 dni - przynajmniej w teorii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Dotarty. Czasem zdarza się zalecieć pod czerwone pole, ale to raczej nie na fifth gear Pociesz się, że 1,8 też nie jedzie na niskich obrotach, więc trzeba redukować bieg i kręcić wysoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > ale odpowiednio stuningowany stary 1.6. daje +14KM i +22Nm Na jakiej zasadzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Na jakiej zasadzie? Na zasadzie lepszego samopoczucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Na zasadzie lepszego samopoczucia To, ze ktoś tylko twierdzi, ze mu auto lepiej jeździ, to jedno, ale mi właśnie chodzi o te konkretne wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szary77 Napisano 19 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 Dobra Pany. Napisałem do nich i mam odpowieź co i jak. Poniżej cytat listu: "Witam serdecznie, Ogólna instrukcja montażu znajduję się na stronie http://www.tuningchip.pl/_cms/view/29/instrukcja-quot-120-quot-podstrona.html Po zakupie prosimy o przysłanie nam ogólnego zdjęcia silnika oraz okolic filtra powietrza, dolotu i przygotujemy szczegółową instrukcję także nie będzie Pan miał problemu z montażem. Sprzedajemy bardzo dużo tych urządzeń i urządzenia dają ładne efekty, klienci są naprawdę zadowoleni. Jeżeli miałby Pan możliwość przyjechania do naszego biura to możemy zamontować bezpłatnie urządzenie, może Pan się przejechać i dopiero zadecydować o zakupie. Natomiast zasady zwrotu są uniwersalne, zwrócić urządzenie można do 10 dni od daty zakupu i urządzenie musi w idealnym stanie. Pozdrawiam" Można wejść na stronę i obejrzećjak to się montuje i z czym je. Proponuja darmowy montaż na miejscu i wtedy można się przejechać i zdecydować. Dla mnie uczciwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 To może troche działać. Falszujac temperaturę powietrza, komputer myśli ze powietrze jest gęstsze = wstrzykuje wiecej benzyny. Mieszanka jest bogatsza i silnik ma minimalnie wiecej mocy. Oczywiscie po jakimś czasie komputer odkrywa niezgodność tego co mówią sondy lambda z yum co powinny i uznaje ze coś sie zepsuło, myśle ze lampka check engine jest wręcz gwarantowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > To może troche działać. Falszujac temperaturę powietrza, komputer myśli ze powietrze jest gęstsze = > wstrzykuje wiecej benzyny. Mieszanka jest bogatsza i silnik ma minimalnie wiecej mocy. > Oczywiscie po jakimś czasie komputer odkrywa niezgodność tego co mówią sondy lambda z yum co > powinny i uznaje ze coś sie zepsuło, myśle ze lampka check engine jest wręcz gwarantowana. Kolego, jest dokładnie odwrotnie niż myślisz. Silnik uzyskuje więcej mocy na lekko ubogiej mieszance! Prawdopodobnie tak jest w tym przypadku. "malutkim" minusem jest wyraźne podwyższenie temperatury spalania i w efekcie wypalanie gniazd zaworowych, uszczelki pod głowicą, często nawet dochodzi do spalania stukowego, które działa w dieslu, w benzynie raczej niekoniecznie. Panowie, nie zakładajcie takiego dziadostwa. Dzisiejsze silniki są naprawdę nieźle dopracowane i są dość blisko granic wytrzymałości materiałowej. W takim wolnossącym silniku, nie da się bez przeróbek mechanicznych uzyskać takich przyrostów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Kolego, jest dokładnie odwrotnie niż myślisz. > Silnik uzyskuje więcej mocy na lekko ubogiej mieszance! Raczej odwrotnie. Gdzie coś takiego wyczytałeś. Można zwiększyć moc (w minimalnym stopniu) poprzez zwiększenie stosunku paliwa do powietrza (bogatsza mieszanka). Jeśli zubożymy mieszankę, to zmniejszamy moc, a zwiększamy temperaturę spalania. Poczytaj trochę o AFR lub o mieszance stechiometrycznej link2 link2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Raczej odwrotnie. Gdzie coś takiego wyczytałeś. > Można zwiększyć moc (w minimalnym stopniu) poprzez zwiększenie stosunku paliwa do powietrza > (bogatsza mieszanka). Jeśli zubożymy mieszankę, to zmniejszamy moc, a zwiększamy temperaturę > spalania. W czystej akademickiej teorii - masz rację. Ale to ma miejsce kiedy stosunek ilości paliwa do powietrza jest jedynym parametrem który zmienimy. Ale dzisiejsze silniki, jak pewnie wiesz, wykonują całą masę obliczeń w czasie prawie rzeczywistym, aby pewne parametry zmienić dążąc do wzorcowych parametrów spalania zapisanych w sterowniku, prawda? Więc zakładając korekty kąta wyprzedzenia zapłonu i parę innych szczegółów, okazuje się że współczesny silnik osiąga największą sprawność przy mieszance uboższej niż stechiometryczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Poczytaj trochę o AFR lub o mieszance stechiometrycznej > link2 > link2 Dzięki, 16 lat temu pisałem dyplom na ten temat :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Więc zakładając korekty kąta wyprzedzenia zapłonu i parę innych szczegółów, okazuje się że > współczesny silnik osiąga największą sprawność przy mieszance uboższej niż stechiometryczna. Mylisz się, nie osiąga większej mocy, tylko dzięki tej całej elektronice pomimo zubożenia mieszanki nie traci jej. Na pewno silnik nie będzie miął większej mocy (tak jak napisałeś) jeśli w seryjnym silniku zubożymy mieszankę. Można natomiast zwiększyć moc, jeśli tą mieszankę wzbogacimy. Zobacz silniki z bezpośrednim wtryskiem. Często pracują na ubogiej mieszance podczas normalnej (delikatnej) pracy. Pełną moc uzyskują natomiast przy przejściu na bogatszą mieszankę. Sądzę, że wiedza akademicka nie zmieniła się dla producentów silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Dzięki, 16 lat temu pisałem dyplom na ten temat :-) No to tym bardziej dziwię się Tobie... Ja nie miąłem z silników dyplomu, tylko się tego uczyłem na uczelni, a jako hobby ćwiczyłem to na żywo Więc przepraszam za tylko takie linki, ale książek nie będę skanował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oim Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > No to tym bardziej dziwię się Tobie... > Ja nie miąłem z silników dyplomu, tylko się tego uczyłem na uczelni, a jako hobby ćwiczyłem to na > żywo > Więc przepraszam za tylko takie linki, ale książek nie będę skanował Nie będę Cię przekonywał bo w teorii powinieneś mieć rację. Ale od ładnych paru lat, wszystkie silniki które przygotowywaliśmy do sportu (wolnossące, N-kowe) osiągały najwyższą moc na minimalnie ubogiej mieszance. Co do silników z bezpośrednim wtryskiem, one pracują w niskich obciążeniach z ubogą mieszanką, wyłącznie dla ekonomi. Przy wyższych obciążeniach muszą mieć bogaciej bo by się zwyczajnie przegrzewały. Ok, pogadaliśmy, ale nie o to tu chodzi. Zgodzisz się chyba ze mną że sedno tematu, czyli magiczne pudełeczko z allegro, raczej wiele pożytku nie przyniesie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Zgodzisz się chyba ze mną że sedno tematu, czyli magiczne pudełeczko z allegro, raczej wiele pożytku > nie przyniesie.. Tak to prawda. Zgadzam się z Tobą całkowicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Tak to prawda. Zgadzam się z Tobą całkowicie Ja też się z Wami zgadzam, że niewiele. Kłopot w tym, że niewiele to pojęcie względne. Trzeba je dokładnie ustalić. A dopiero test na hamowni je precyzuje Esjot PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 19 Marca 2013 Udostępnij Napisano 19 Marca 2013 > Silnik uzyskuje więcej mocy na lekko ubogiej mieszance! Tzn konkretnie jakiego składu to miałoby dotyczyć i w jakiej sytuacji? Skład czym określasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
C77 Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > Na jakiej zasadzie? Na zasadzie tajemnicy handlowej http://vtech.pl/k/chiptuning-tuning-Chevrolet-Cruze-1.6i-83kW-113KM.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > Na zasadzie tajemnicy handlowej > http://vtech.pl/k/chiptuning-tuning-Chevrolet-Cruze-1.6i-83kW-113KM.html Ale nie porównuj uznanej marki "vtech" będącej wiele lat na naszym rynku, z hamownią do noname z allegro. Chyba, że nie o to Ci chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 20 Marca 2013 Udostępnij Napisano 20 Marca 2013 > Na zasadzie tajemnicy handlowej > http://vtech.pl/k/chiptuning-tuning-Chevrolet-Cruze-1.6i-83kW-113KM.html Moc mocą, ale 175 Nm z 1.6 (prawie 110 Nm z litra) samym czipem? Rispekt. To oznaczałoby, ze ten silnik jest bardzo dobrze zrobiony, tylko świadomie beznadziejnie wystrojony przez fabrykę. Może gdybym nie miał doświadczenia w pracy na hamowni silnikowej, to łyknąłbym to jak młoda foka, ale jest niestety nieco inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.