Skocz do zawartości

Dużo pali, więcej niż pokazuje komputer, dużo więcej.


aripper

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem się przywitać.

Mam problem z moim Stilo. Auto to Stilo 3 drzwiowe z początku 2002 roku. Silnik 1.9 JTD 115 koni.

Turbo działa, dmucha wartości zadane tak że wszystko gra. układ szczelny, żadnych błedów nie pokazuje. Wycieków paliwa nie ma, sprawdzane x razy.

Olej wymieniany regularnie (co 10 tys km), filtr powietrza wymieniany co drugą wymianę oleju czyli co 20tys km, tak samo filtr paliwa.

Borykałem się i borykam z duzym spalaniem. Otóż to duże spalanie objawia się niskimi wskazaniami na komputerze pokładowym a dosłownie Kompute pokładowy pokazuje swoje a auto pali swoje przy czym pali zdecydowanie za dużo i róznice we wskazaniach są przytłaczające. W mieście pali 9-10litrów a na trasie 8 litrów. Komuter pokazuje wartości 30-nawet do 50% mniejsze.

Na pierwszy ogień poszedł przepływomierz. Kupiłem drugi używany ale mechanik stwierdził iż takie rzeczy kupuje się nowe wobec tego zakupiłem Bosch oczywiście z pasującymi nr porównanymi z VIN.

Nic to nie dało. Zarówno na moim starym, drugim używanym i nowym rezultat jest taki sam.

Pompę miałem wymienianą jakies 2 lata temu ponieważ rozszczelniła się sekcja i zaczęła dość mocno przeciekać. Kupilem używaną z regulatorem ciśnienia, dzięki temu mam teraz dwa regulatory (jeden zapasowy). Zmieniałem je ale jest tak samo.

Podejrzeniu padł czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Też zakupiłem drugi ale jest tak samo. Potem czujnik ciśnienia bezwzględnego na kolektorze ale też jest tak samo. W końcu mechanik stwierdził że trzeba wtryskiwacze sprawdzić. Wymontował je przy mojej obecności i osobiście je zabrałem i pojechałem do serwisu Bosch je sprawdzić i okazało się że trzeba wymienić uszczelnienia bo przelewy są za duże i w dwóch wartości końcowek były na pograniczu normy. To co zostało zrobione: Powymieniano uszczelnienia i dotarto zaworki, wymieniono końcówki we wszystkich wtryskiwaczach. Po sprawdzeniu na maszynie, wszystkie mieściły się w normie.

Założyłem do samochodu i rezultat jest taki sam! W pewnym momencie, gdyby nie żona, mielibyśmy wielkie ognisko pod domem bo juzt tak byłem zdesperowany aby podpalić barachło w cholerę.

na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę z mechanikiem.

EGR sprawdzany i jest w porządku, działa. Przepływomierz mam nowy Magneti Marelli, myślałem że przepływka Boscha była popsuta ale jest tak samo.

Co jeszcze może być podejrzane. Czy miał ktoś taki przypadek?

Co może jeszcze być popsute że tak się to dziele frown.gif((((((((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę z mechanikiem.

Zacznij od zmiany mechanika, przepławkę wystarczy odpiąć, pojeździć trochę i już wiadomo czy ma wpływ na spalanie czy nie, a nie od razu ja wymieniać.

Od kiedy Ci tyle pali? Od zawsze? Od jakiegoś konkretnego momentu ?

Tak jak wyżej, sprawdź czy hamulce Ci nie trzymają, i sprawdź czy nie masz opon zjechanych od wewnątrz/zewnątrz.

Kiedy robiłeś rozrząd? I czy to przypadkiem po nim nie zaczęło dużo palić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przepływkę wymieniłem bo czytałem trochę forum alhaholików i tam wyszło że specyficzne uszkodzenie objawia się tym samym że mocno zaniża komputer a samochód pali dużo.

Hamulce są ok, nic nie trze.

rozrząd wymieniany hmmm ze 3 lata temu ale dwa lata temu pompę wymieniano i rozrząd zrzucano. A jak długo samochód pali dużo, tego nie jestem pewien ale długo już, co najmniej rok. Czy coś może mieć rozrząd do tego? Znalazłem informację tutaj na forum że jeśli przeskoczyłby rozrząd to przy podłączeniu do komputera otrzymałbym komunikat o tym że nie ma synchronizacji między wałem a rozrządem ? jakoś tak. Z tego co mechanik mówił to żadnych błędów nie było.

Rozrząd też sprawdzaliśmy. Zablokował wał od strony kola pasowego narzędziem (dedykowanym do silników JTD) to ząbek na rozrządzie pokrył się z punktem na kole.

Przy jeżdzie miejskiej mam średnio na komputerze spalanie 5,5-6,5 a pali 10l. Na trasie spada do 4,5-5 a pali 7-8 litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Przepływkę wymieniłem bo czytałem trochę forum alhaholików i tam wyszło że specyficzne uszkodzenie

> objawia się tym samym że mocno zaniża komputer a samochód pali dużo.

Co nie zmienia faktu że samo odpięcie wtyczki by wykazało uszkodzenie przepływki wink.gif

> Hamulce są ok, nic nie trze.

A zbieżność i geometria ?

> rozrząd wymieniany hmmm ze 3 lata temu ale dwa lata temu pompę wymieniano i rozrząd zrzucano. A jak

> długo samochód pali dużo, tego nie jestem pewien ale długo już, co najmniej rok. Czy coś może

> mieć rozrząd do tego? Znalazłem informację tutaj na forum że jeśli przeskoczyłby rozrząd to

> przy podłączeniu do komputera otrzymałbym komunikat o tym że nie ma synchronizacji między

> wałem a rozrządem ? jakoś tak. Z tego co mechanik mówił to żadnych błędów nie było.

Rozrząd może mieć znaczenie, komp pokaże przeskak kilku ząbków, tak żeby wykryć kolizję, jeśli kolizji nie ma, a jest to conajmniej 4 ząbki (jak nie więcej) to komputer nie pokaże a rozrząd będzie przestawiony, np. zbyt wczesny/późny zapłon i cała moc nie jest wykorzystana przez co więcej pali. Nie wiem jak to jest w CR, ale w tradycyjnych dieslach ustawienie rozrządu miało dość spory wpływ na spalanie, z tym że jak dobrze pamiętam jak był zbyt późny to kopcił a jak zbyt wczesny to słabo odpalał....

> Rozrząd też sprawdzaliśmy. Zablokował wał od strony kola pasowego narzędziem (dedykowanym do

> silników JTD) to ząbek na rozrządzie pokrył się z punktem na kole.

Fabrycznie nie jest to zaznaczone, pkt. który sprawdziliście to radosna twórczość tego co wymieniał rozrząd, równie dobrze mógł zaznaczyć po wymianie a nie przed, jedynym pewnym sposobem jest sprawdzenie głębokości położenia tłoka przez gniazdo świecy żarowej....

> Przy jeżdzie miejskiej mam średnio na komputerze spalanie 5,5-6,5 a pali 10l. Na trasie spada do

> 4,5-5 a pali 7-8 litrów.

Czyli komp pokazuje dobrze, generalnie uzyskać 10l w miescie to trzeba mieć wyjątkowo ciężką nogę, 8l w tracie to mi wychodzi jak 140 z licznika nie spada, więc coś musi być nie tak.

ps. nie kopci Ci jakoś nadmiernie ? I czy nie masz problemów z odpalaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na głowicy jest pokazany punkt. jest to jakby taka nadlewka która oznacza strzałkę, Nie przyszło mi zrobić zdjęcia jak mechanik mi pokazywał. na kole też jest wycięcie i one się pokrywały po założeniu blokady.

znalazłem w internecie coś takiego co jest u mnie.

wymianarorzadu1.jpg

Dymienia nadmiernego nie ma. Jedynie gdy gwałtownie przygazuje z najniższych obrotów ale nie są to kłęby dymu a tylko bączek. Podobno to normalne w momencie gdy turbo się rozkręca bo cechuje się pewną bezwładnością. Gdy gazuje od 2 tys obrotów, dymu nie ma, poza delikatnym ale to też chyba normalne.

Auto jest dynamiczne, nie czuję różnicy przed regeneracją i po regeneracji wtryskiwaczy, jakiś czas temu bez problemu doszedłem do 190km/h i zapas pod kopytkiem był .

Pali na dotyk i to dosłownie po króciutkim kręceniu. Pod chmurką na -24 stopniach też go zostawiłem i odpalił od strzała, bez zająknięcia.

EGR czysty i działa, ale też zasłanialiśmy blaszką i żadnej poprawy nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli komp pokazuje dobrze, generalnie uzyskać 10l w miescie to trzeba mieć wyjątkowo ciężką nogę,

nie wydaje mi się, mi ostatnio spalił blisko 9, 100% miasta, rozgrzewanie przy drapaniu i odśnieżaniu.

Rozmawiałem też wczoraj z kolega, on ma Bravo MJ 120KM, i w zimie po śląsku (tylko w mieście) tez mu pali pod 9. Myślę że litr więcej nie jest wielkim wyczynem, starczy robić krótkie odcinki i już będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> okazało się że trzeba wymienić uszczelnienia bo przelewy są za duże i w dwóch wartości końcowek były na pograniczu normy.

> To co zostało zrobione: Powymieniano uszczelnienia i dotarto zaworki, wymieniono końcówki we wszystkich wtryskiwaczach.

> Po sprawdzeniu na maszynie, wszystkie mieściły się w normie.

A sprawdzili też czy czasem nie puszczają paliwa między wtryskami - czyli gdy cewka wtryskiwacza nie jest wysterowana przez ECU ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na głowicy jest pokazany punkt.....

Faktycznie, patrzę teraz na foto jak sam robiłem i jest, nie wiedzieć czemu nie kojarzę bym na to patrzał hmm.gif

89813247.jpg

Chwilowo nie mam więcej pomysłów co może być nie tak smile.gif

Wojtas - no niby prawda, ale sam napisałeś że w trudnych warunkach potrafi dojść do 9, a tu jest nie dość że litr więcej to jeszcze warunki 'na codzień'. Więc IMO jest coś nie tak z samochodem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem ze spalaniem paliwa. Tylko, że u mnie jest troszkę mniejsza różnica pomiędzy wskazaniami komputera a praktycznym spalaniem. Sprawa zaczęła się od początku zimy, więc przypisuję to zimnej temperaturze otoczenia, jednak możliwe, że sprawa ta zbiegła się z tą "cudowną" porą roku.

Samochód w cyklu mieszanym z naciskiem na pozamiejski pali ponad 6 litrów przy wskazaniach komputera około 5,0 - 5,2.

Przy okazji wymiany EGR została sprawdzona turbina, przepływomierz i wtryski, w celu różnicowania i było wszystko ok.

Może to trochę niemądre, ale czy takie spalanie jest ok? I to, że komputer pokazuje inaczej niż jest w zimie może sie zdarzyć?

Czekam na lato z utęsknieniem (bo śniegu, zimna, palenia w piecu i odśnieżania mam już dość też), żeby się upewnić zanim zajmę się tym na poważnie... A po prostu przy okazji chciałem się podłączyć do tematu spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem ale coś tam robili i sprawdzali sprawdzali to co widzę po wydrukach na maszynie eps 200. tam są jakieś czasy ustawione chyba w sekundach i widełki i wsio było ok. Poza tym pisałem że wymieniali jakieś uszczelnienia.

Czy ta maszyna EPS 200 jest odpowiednia do sprawdzania wtryskiwaczy? Czy poszukać inny serwis od wtryskiwaczy aby sprawdzili jeszcze raz wtryskiwacze?

Co do wycieków paliwa z baku.

Wycieków paliwa nigdzie nie ma, sprawdzane x razy od baku do silnika. Kiedyś pompa ciekła to ją mechanik wymienił na niecieknącą. Żadnych plam pod autem nie ma, żadnego zapachu wokół auta nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wojtas - no niby prawda, ale sam napisałeś że w trudnych warunkach potrafi dojść do 9, a tu jest

> nie dość że litr więcej to jeszcze warunki 'na codzień'.

ja wiem, że u niego coś jest nie tak, bo różnice między kompem a zużyciem, są zdecydowanie za duże..... poza tym ja bym nie określił tego jako trudne warunki. Mam tak mniej więcej całą zimę o ile nie wyjeżdżam z miasta. To właśnie jest codzienność a nie wyjątkowe warunki. W lecie jest z litr mniej może.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem to co opisałeś i faktycznie problem jest... odchyłka rzędu 50% między kompem i faktycznym spalaniem to bardzo dużo... może sąsiad podkrada hehe.gif Ja kiedyś ojcu benzynę do motoru podbierałem więc swiety.gif nie jestem zlosnik.gif

No ale na poważnie:

Należy zadać sobie więc pytanie kiedy do takiego zdarzenia może dojść...

->Praktycznie tylko wtedy gdy komputer ma zaniżone wskazanie ciśnienia na szynie - czyli czujnik ciśnienia paliwa CR wskazuje mniejsze ciśnienie niż rzeczywiście jest i w efekcie leje więcej paliwa w określonym czasie niż faktycznie zapisano w kasecie silnika

->Druga możliwość to lejące końcówki kiedy w określonym czasie przelatuje przez wtryskiwacze 50% więcej paliwa niż faktycznie powinno się lać .... ale to sprawdziłeś i wymieniłeś w serwisie BOSCHA więc tu raczej nie spartolili i założyli poprawne końcówki do twojej wersji a nie to co mieli hehe.gif

->Trzecia możliwość to taka że masz podpięty BOX=TIUNING pod ten czujnik.. zlosnik.gif i sam siebie i komputer oszukujesz

->Czwarta możliwość to wgrany wirus do kasety silnika z skopanym softem...

->Piąta to takie że masz założone większe koła... obwód koła zlosnik.gif czyli auto pali tyle co powinno ale tym masz za mało km na liczniku hehe.gif

No to tyle...

Wszystkie inne opcje typu przepływka, hamulce, skrzynia, rozrząd itp nie mają znaczenia ponieważ wpływają na zużycie paliwa a nie na różnice między faktycznym spalaniem a tym z kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koła sprawdzane auto nie oszukuje a zawyża do 10km bo sprawdzałem na nawigacji.

Czy "czujnik ciśnienia CR" to ten pionowo wkręcony w listwę? Wymienialiśmy. Ten czujnik na pompie też wymienialiśmy.

bak szczelny, nikt nie podbiera bo auto stoi w garażu, chyba że psy z myszami coś kombinują na boku.

Boks to takie pudełko do zwiększania dawki paliwa?

Nie, chyba nie ma bo gdy odkręciliśmy elektromagnes od EGR to musieliśmy rozłączyć ten kabel od czujnika paliwa i EGR i te kable szły do wspólnej wiążki gdzieś nad rozrusznikiem to chyba po drodze nic nie było.

Odnosnie oprogramowania. Czy ma kolega na myśli że coś może być z komputerem w silniku? Wczesniej było dobrze to czy mogło coś się skopać w między czasie że jakies ustawienia się poprzestawiały? Czy jeśli tak to tym niebieskim komputerme w serwisie wgrają mi update? Czy ktoś to robił w ogóle?

Wtryskiwacze robiłem parami tzn jedną parę zrobili to dałem drugą bo to jednak spore obciązenie finansowe.

Zaczynamy sądzić z mechanikiem że coś faktycznie z wtryskiwaczami spartolili.

Mm prośbę bo nie wiem co o tym sądzić. Czy coś takiego zda egzamin.

Teraz przed świętami potrzebuję samochód i mechanik wpadł na pomysł że pożyczy od znajomego dwa wtryskiwacze na pewno sprawne od punto jtd podobno bardzo podobne końcówki i na próbę założymy i trochę pojeżdżę i potestujemy czy jest poprawa. Przy okazji oddam do innego serwisu wyciągnięte wtryskiwacze na sprawdzenie czy wszystko jest faktycznie z nimi w porządku. Czy można na próblę założyć wtryskiwacze i potestować? Oczywiście bezpłatnie mi to wszystko zrobi bo chyba w moim odczucie głupio u już że tyle czasu walczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boxy i oprogramowanie - jedz na hamownie - zaplacisz stowke czy ile tam i sie dowiesz czy auto ma 115 koni czy tylko w papierach. Spieprzony "tuning" moze cie kosztowac wlasnie to paliwo. Piszesz ze wczesniej bylo ok. Wczesniej miales ten sam komputer ? Moze ci ktos podmienil kasete "porobioną".Nie byles u jakiegos mechanika-paproka-cwaniaka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> boxy i oprogramowanie - jedz na hamownie - zaplacisz stowke czy ile tam i sie dowiesz czy auto ma

> 115 koni czy tylko w papierach. Spieprzony "tuning" moze cie kosztowac wlasnie to paliwo.

> Piszesz ze wczesniej bylo ok. Wczesniej miales ten sam komputer ? Moze ci ktos podmienil

> kasete "porobioną".Nie byles u jakiegos mechanika-paproka-cwaniaka ?

No bez jaj , zaraz wmówicie mu że silnik mu ktoś wymienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego. Co za Deja Vu. Skąd ja to znam.

Mój shcemat był dokładnie taki sam. Miasto - dyszka za miastem - osemeczka. Tyle pił mój żłop

Zmieniałem czujnik paliwa na listwie, dwie przepływki, regulator cisnienia, Czujnik ciśnienia bezwzględnego i rezultat ten sam.

Pożyczyłem wtryskiwacze z bravki mk1 najechanej na tyłek i jakie było moje zdziwienie gdy komputer zaczął zawyżać. smile.gif))))))

Potem kupiłem używki z anglika o deklarowanym przebiegu 79 tys km. Od tego momentu problem ustał.

Pomijam zamianę ecu bo ne jest to takie proste i wymaga od mechanika zachodu z rozblokowaniem immo w ecu i innymi.

Albo sie mapa wyłozyła w ECU albo masz ciulowo zrobione wtryskiwacze. Niestety kolego stawiam na to że wtryskiwacze masz ciulowo zrobione bo spotkałem się z takm przypadkiem na alfaholikach gdzie gośc miał wtryskiwacze po serwisie Bosch. Ocenione na perfekto. Po wizycie w Cinsoft kolega Cinek za głowę się chwycił co to w ogóle jest. Po włożeniu przez niego DOBRYCH wtrysków, jak ręką odjął.

Zrób to co mechanik proponuje. Niech wymieni ci dwa wtryski i jedź do innego serwisu sprawdzić co i jak z twoimi regenerowanymi.

Pojeździj trochę i jeśli zobaczysz na zamienionych różnicę to masz winnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bez jaj , zaraz wmówicie mu że silnik mu ktoś wymienił.

Od czasu kiedy sasiad dorobil kluczyki w nieautoryzowanym punkcie biore wszystko pod uwage. Facet przyjechal pod dom z "ogonem". Rano zastal tylko miejsce na placu. Wez mu powiedz "bez jaj". 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bez jaj , zaraz wmówicie mu że silnik mu ktoś wymienił.

Pisząc takie coś oznacza tylko tyle że nie wiesz co się dzieje w tym kraju wink.gif Podmiana na lewo przez mechaników akumulatorów, alternatorów rozrzuszników, pomp paliwa itp. jest powszechnie stosowana, obejrzyj sobie czasem np. turbo kamerę, czasem mają fajne przypadki cfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bez jaj , zaraz wmówicie mu że silnik mu ktoś wymienił.

jak jeszcze pracowałem w ASiO nie raz demontowano z nowych aut części aby usunąć usterkę w aucie znajomego klienta, co ze sprzedanym autem z wyeksploatowanymi cześciami ze "zdechlaków" właściciel sie nie martwił, zwykle spławiał klienta z "kukółczym jajem". w końcu jednak stracił autoryzację i klientów do naprawy. oszustwo sie nie opłaciło. a dodam ,że na skargę złorzoną w centrali kazali mi sie "Odpier... od Pana XXXXXX bo on ma dobre wyniki". w końcu US mu sie dobrał do d... afera z banerem w Zamościu sprzed cirka roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Albo sie mapa wyłozyła w ECU albo masz ciulowo zrobione wtryskiwacze. Niestety kolego stawiam na to

> że wtryskiwacze masz ciulowo zrobione bo spotkałem się z takm przypadkiem na alfaholikach

> gdzie gośc miał wtryskiwacze po serwisie Bosch. Ocenione na perfekto. Po wizycie w Cinsoft

> kolega Cinek za głowę się chwycił co to w ogóle jest. Po włożeniu przez niego DOBRYCH

> wtrysków, jak ręką odjął.

> Zrób to co mechanik proponuje. Niech wymieni ci dwa wtryski i jedź do innego serwisu sprawdzić co i

> jak z twoimi regenerowanymi.

> Pojeździj trochę i jeśli zobaczysz na zamienionych różnicę to masz winnego.

Ja bym się jeszcze dobrze przyjrzał, czy wtryskiwacze są prawidłowe dla tego silnika/ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Po kilkudniowej obecności.

Od sprawdzenia nr wtryskiwaczy zaczęliśmy i się pokrywały.

Sprawdziliśmy też nr komputera silnika i też jest ok.

Mechanik to w sumie znajomy rodziny, od kilku lat coś tam naprawia, czasem coś bierze, czasem nic. Czasem szczerze doradza tak że w pięty idzie. Po prostu jest realistą, nie optymistą. Nie sądzę że mi co wymienił bo jak pisałem, od kilku lat (chyba 6) tylko on się autem zajmuje.

Mechanik wyciągnął dwa wtryskiwacze ostatni i przedostatni (licząc od rozrządu). Gdy je obejrzał to stwierdził że nie ma bata żeby lały za dużo i że to nie możliwe. Jak w tej końcówce jest rura i stożek na którym są otworki to cała ta rurka była czyściutka a okopcony był tyko sam stożek, okopcony, nie oblepiony. Mechanik stwierdził że przy oględzinach wygląda to idealnie.

Wsadził mi dwa wtryskiwacze od Punto. Moje miały końcówkę nr 119 a wsadził teraz 019 i pojeżdżę.

Choć gdy obejrzał i jedne i drugie to sam stwierdził że raczej gówno to da ale stwierdziliśmy że pojeżdżę i zobaczymy. Ja różnicy w przyspieszeniu nie czuję, pali tak samo - na dotyk. Zadymienie, chyba takie same. Za wcześnie aby policzyć średni przebieg.

Stwierdziłem że nie będę jechał ponownie sprawdzać wtryskiwaczy po tym jak zadzwoniłem do innego gościa od wtrysków i mówił że pełny test wtryskiwacza na maszynie trwa ok. 2 godzin. Koszt sprawdzenia to 100 złotych brutto od sztuki. Szkoda mi ponownie wyrzucać pieniędzy tzn 400 złotych na ponowne sprawdzenie. (regeneracja 4 sztuk kosztowała 1480 złotych), nie liczę przepływek (dwóch nowych i używanej) i czujników doładowania i ciśnienia paliwa.

Pojadę do serwisu Fiata i tutaj mam pytanie. Czy w serwisie mogą wgrać ponownie oprogramowanie tzn nowszą może lepszą wersje oprogramowania do komputera żeby te mapy były dobre o których pisalicie? Czy jeśli faktycznie z tymi mapami było co nie tak to czy wgrywając ponownie oprogramowanie naprawią to? Ile może kosztować wgranie oprogramowania przez serwis Fiata i czy każdy serwis Fiata mi to faktycznie zrobi.

Czy jeśli co jest ze sterownikiem to czy ten komputer co podobno może wszystko - pokaże że co jest nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy w serwisie mogą wgrać ponownie oprogramowanie tzn

> nowszą może lepszą wersje oprogramowania do komputera żeby te mapy były dobre o których

> pisalicie?

benzyniaki jezdza na poprawke map.

>Czy jeśli faktycznie z tymi mapami było co nie tak to czy wgrywając ponownie

> oprogramowanie naprawią to?

mapa - to program . Nadpisujac program resetujesz zachowania elektroniki.

Ile może kosztować wgranie oprogramowania przez serwis Fiata i

> czy każdy serwis Fiata mi to faktycznie zrobi.

> Czy jeśli co jest ze sterownikiem to czy ten komputer co podobno może wszystko - pokaże że co jest

> nie tak?

Mowisz o examinerze ? Nie wiem.. ale takie rzeczy zalatwisz w kazdej dobrej firmie tuningowej. Wprawne oko wylapie nieprawidlowosc.

http://www.m5board.com/vbulletin/e34-m5-discussion/169213-ecu-programming-winols-2.html tu sobie kliknij - nie czytaj - poprostu obrazki do przestudiowania - to jest wlasnie "zmienianie map" . Jest naprawde duzo miejsc w ktorych domorosly magik moze sie potknac i potem nieudany tjun powoduje ze auto nie jedzie a zlopie paliwo jak kraz w zimie.

[uwaga reklama] sporo osob z autokacika - nie tylko stilo - jezdzi do www.cinsoft.pl ( ludzie z mazur tez jezdzili na slask wink.gif ) [po reklamie]

sam jestem pacjentem cinsoftu ...( zreszta zwroc uwage na tzw stopki w postach ile osob tam robilo auta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejedź się do Gliwic i pewnie wszystko się wyjaśni... smile.gif

Trochę daleko, ale do CINKA_ jeździli ludzie już chyba nawet z Bieszczad

i wyjeżdżali zadowoleni. Nie musisz nic sobie dodawać, ale możesz się

porządnie zdiagnozować... Program pewnie też oryginalny można

wgrać ponownie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Po kilkudniowej obecności.

> Od sprawdzenia nr wtryskiwaczy zaczęliśmy i się pokrywały.

No właśnie w tym może być problem ty sprawdzasz tylko nr obudowy wtryskiwacza a nie samej końcówki.... a tym samym nawet poprawnie zakodowane wtryskiwacze w kasecie silnika z wpisanymi numerami z wtryskiwaczy nie sa już tymi które były pierwotnie założone do tego auta...

Jak dla mnie zostaje nadal czujnik ciśnienia na szynie ( mogłeś wymienić uszkodzony na uszkodzony ) lub wtryskiwacze... A to może sprawdzić tylko dobry serwis BOSCHA lub inny który specjalizuje się w CR...

Wgrać zaktualizowane oprogramowanie w ASO można to nie zaszkodzi a może również pomóc

Kasety silnika w Stilo nie można zmienić - kaseta przychodzi pusta a po pierwszym uruchomieniu przyjmuje kod BC i się z nim na stałe "wiąże".. zamiana kasety bez jej rozebrania i przeprogramowania jest niemożliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtryskiwacze po zrobieniu rzekomo sprawdzali na eps 200. Mam wydruki z podanymi nr moich wtryskiwaczy i widełkami do do 445110119 i wszystkie parametry się w nich mieszczą. Dostałem też pudełka w które zapakowali moje stare końcówki. Moje stare końcówki to DSLA 144P 1021. Pudełeczka z logiem bosch z nr 0433 175 386. Pogrzebałem w necie i znalazłem że to końcówki DSLA 144P 1295.

Wszystkie moje stare były 1021 a te są 1295.

Mało tego, posprawdzałem w internecie i moje wtryskiwacze czyli 445110119 powinny miec właśnie końcowki 1295 a mialem 1021.

Zdenerwowany zadzwoniłem do przedstawicielstwa Boscha na infolinię i mnie pan uświadomił że są to końcówki o tych samych parametrach i dsla144p1021 zostały zastąpione przez dsla144p1295. Zapytąlem się dwa razy czy na pewno - pan odparł że tak. Więc chyba tak jest jak jest.

Poczytałem też i ta maszyna eps 200 to maszyna boscha do sprawdzania wtryskiwaczy tak że to co tam podali to chyba prawda.

Postaram się poszukać innego czujnika ciśnienia na listwie choć jak twierdził mechanik to raczej powinien byc poprawny bo sprawdził cisnienie paliwa w układzie i jak otwiera się regulator i chyba jest ok.

I teraz żebysmy się zrozumieli. Może byc tak że czujnik zaniża wartości i tak de facto w układzie jest wyższe ciśnienie niż byc powinno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wtryskiwacze po zrobieniu rzekomo sprawdzali na eps 200. Mam wydruki z podanymi nr moich

> wtryskiwaczy i widełkami do do 445110119 i wszystkie parametry się w nich mieszczą. Dostałem

> też pudełka w które zapakowali moje stare końcówki. Moje stare końcówki to DSLA 144P 1021.

> Pudełeczka z logiem bosch z nr 0433 175 386. Pogrzebałem w necie i znalazłem że to końcówki

> DSLA 144P 1295.

> Wszystkie moje stare były 1021 a te są 1295.

> Mało tego, posprawdzałem w internecie i moje wtryskiwacze czyli 445110119 powinny miec właśnie

> końcowki 1295 a mialem 1021.

> Zdenerwowany zadzwoniłem do przedstawicielstwa Boscha na infolinię i mnie pan uświadomił że są to

> końcówki o tych samych parametrach i dsla144p1021 zostały zastąpione przez dsla144p1295.

> Zapytąlem się dwa razy czy na pewno - pan odparł że tak. Więc chyba tak jest jak jest.

> Poczytałem też i ta maszyna eps 200 to maszyna boscha do sprawdzania wtryskiwaczy tak że to co tam

> podali to chyba prawda.

> Postaram się poszukać innego czujnika ciśnienia na listwie choć jak twierdził mechanik to raczej

> powinien byc poprawny bo sprawdził cisnienie paliwa w układzie i jak otwiera się regulator i

> chyba jest ok.

Hmm o ile pamiętam ta wartość określa/jest zakodowana dawkę paliwa wtryskiwaną w określonym czasie przy określonym ciśnieniu... Nie wiem czy można zmienić wartość w FES-e zakodowanych końcówek w kasecie silnika..... trzeba było by to sprawdzić... Może jest tak że stare końcówki lały a nowe maja inne parametry w efekcie masz to samo ....

> I teraz żebysmy się zrozumieli. Może byc tak że czujnik zaniża wartości i tak de facto w układzie

> jest wyższe ciśnienie niż byc powinno?

Tak to jedno z częstych uszkodzeń czujników CR...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy można jeździć z odłączonym czujnikiem aby sprawdzić czy to będzie on? Czy jazda bez niego

> będzie możliwa?

Nie wiem czy zapali... to jeden z "najważniejszych" czujników w silniku/CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy zapali... to jeden z "najważniejszych" czujników w silniku/CR.

Witam. Własnie byłem w mieście i jechałem na odłączonym czujniku. Samochód odpalił, świeci się kontrolka silnika, maksyalnie 3 tysiące obrotów i ma 1/3 mocy. Przyspieszenie do 100km/h zajęłoby ze 20-30 sekund.

Pokazałem mechanikowi co kolega Lisek napisał i mechanik w sumie się z tym zgadza. Przy odłączonym czujniku dymienia nie ma praktycznie żadnego. Wiemy teraz to że jeśli ten czujnik został pominięty to komputer dopiero zacznie walić cisnieniem na pałę. Pojeżdzę i zobaczę. Znalazłem w internecie na allegro czujniki. Z tego co widziałem to mój czujnik jest wysoki a te nowe są o połowę niższe. Nr boscha się zgadza. Ceny 120-150 pln, nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Witam.

Trochę czasu mnie nie było. Sytuacja się nie zmieniła, auto dalej dużo pali. W między czasie byłem w serwisie Fiata i zrobili mi update softu w Ecu i nic nie dało. Kupiłem jeszcze jeden czujnik ciśnienia na listwie i dalej bez zmian.

W między czasie kupiłem interfejs i trochę się nauczyłem obsługiwać nim.

I teraz tak:

Przed regeneracją wtryskiwaczy (to co mi mechanik pokazywał i to co pamiętam bo wtedy jeszcze nie miałem interfejsu): otwarcie regulatora było na poziomie 17,5-18% i czas wtrysku głównego był coś koło 0,5ms.

Oczywiście wszystkie dane na biegu jałowym.

Teraz posprawdzałem sobie sam i otwarcie regulatora mam na poziomie 16,2% i czas wtrysku głównego wynosi 0,524ms (przy rozgrzanym silniku). Przy zimnym czas wtrysku cały czas też jest taki sam. (odetkanie i zatkanie egr nic nie zmienia)

I teraz tak. Oglądałem logi innych stilo na postoju i tam czasy wtrysku były mniejsze. W większości czas wtrysku głównego wahał się w okolicach 0,400- 0,420ms. I z wyliczeń wychodzi mi że u mnie czas wtrysku głównego jest o ok. 30% dłuższy i być może idzie więcej paliwa.

Zacząłem się zastanawiać co może to powodować. Na co powinienem zwrócić uwagę.

Jaki element ma zasadniczy wpływ na czas wtrysku?

Czy któryś z forumowiczów ma jakieś logi / dane odnośnie głównego czasu wtrysku, jakie ma wartości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

Witam. Przepraszam że tak długo się nie odzywałem ale samochód naprawiony smile.gif))))) Teraz tylko pali 0,2L - 0,5L więcej niż pokazuje komputer ale ogólnie uznaję to za sukces.

Uszkodzony okazał się KOMPUTER ECU. Może nie tyle uszkodzony co nie do końca sprawny. Niedomagał moduł wysokiego napięcia na wtryskiwacze. W ostatniej desce ratunku znajomy polecił mi elektronika magika. Przyjechali z rejestratorem czy tam oscyloskopem i podpięli się pod wszystkie wtryskiwacze i pod ciśneinie paliwa i wyszło szydło z worka.

ZA NISKIE NAPIĘCIE NA WTRYSKIWACZACH.

Choć komp ECU pokazywał 78V to faktycznie było zdecydowanie mniej. Sprawdził kable połaczeniowe, wszystkie wtyczki i okazało się że są ok.

Magik stwierdził że im mniejsze napięcie na wtryskiwaczu tym dłuższy będzie czas otwarcia i jego zamknięcia.

Rozebrał komputer z nadzieją że spuchły kondensatory ale nic takiego nie było. Kupiłem za to drugie ECU za 200 PLN i za 100 PLN przekopiował ze starego immo i włozyliśmy do samochodu i odpaliło od razu. Wkodowaliśmy prawidłowe klasy wtryskiwaczy.

Szczęsliwy jestem jak cholera.

Konkluzja. Kilka Tys na niepotrzebnie wydane na części - na to wychodzi. (regeneracja wtryskiwaczy, wymiana przepływek, czujników ciśnienia, regulatorów ciśnienia).

Nigdzie w necie nie spotkałem się z taką usterką, elektronik magik spotkał się tylko raz z taką przypadłością w jakiejś japońskiej benzynie. Skojarzył że to może być też u mnie bo skoro wtryskiwacze zrobiłem a rezultatu nie ma no to pewnie to co nimi steruje jest walnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.