VANT Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Przymierzam się do wymiany drążków kierowniczych, końcówek itp. i mam pytanko odnośnie takiej wymiany....Co oprócz wykręcenia i wkręcenia nowych mnie czeka ? Jak wykonać to poprawnie? Czy trzeba użyć kleju przy wkręcaniu drążka do przekładni ? Jeśli ktoś wymieniał to prosiłbym o rady. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 nie potrzeba kleju. Wykręcasz, wkręcasz drążki , następnie końcówki i zbieżność. Policz sobie obroty końcówki. Tyle w Temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Potwierdzam, kleju nie trzeba dawać, ale dokręć to jakąś żabą, bo nie zawsze jest wycięcie pod klucz. Po wykręceniu całego drążka z końcówką, pomierz długość zestawu i skręć nowy zestaw na taką samą długość, przynajmniej spokojnie dojedziesz na ustawienie zbieżności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 Dzięki panowie Jeszcze jedno pytanie....Kiedyś widziałem w warsztacie jak wyciągali końcówkę drążka (swożeń) ze zwrotnicy i zamiast od dołu go puknąć to walili młotem w to mocowanie (zwrotnicę) Tak ma być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Dzięki panowie > Jeszcze jedno pytanie....Kiedyś widziałem w warsztacie jak wyciągali końcówkę drążka (swożeń) ze > zwrotnicy i zamiast od dołu go puknąć to walili młotem w to mocowanie (zwrotnicę) > Tak ma być ? Tak, właśnie tak się to robi. Wali się w ucho z boku aż końcówka sama wyskoczy. Waląc od dołu możesz najwyżej skrzywić koniec końcówki i narobić sobie "bidy" a waląc w ucho ono się minimalnie odkształca i "puszcza" końcówkę na stożku. Podobnie wybija się dolny sworzeń ze zwrotnicy. Najlepiej mieć 2 młotki. Jeden jako przeciw-masę z drugiej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrstac Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > Tak, właśnie tak się to robi. Wali się w ucho z boku aż końcówka sama wyskoczy. > Waląc od dołu możesz najwyżej skrzywić koniec końcówki i narobić sobie "bidy" a waląc w ucho ono > się minimalnie odkształca i "puszcza" końcówkę na stożku. Podobnie wybija się dolny sworzeń ze > zwrotnicy. Najlepiej mieć 2 młotki. Jeden jako przeciw-masę z drugiej strony. A o ściągaczach panowie słyszeli? nawet takim najprostszym, w formie klina, właśnie do końcówek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2013 > A o ściągaczach panowie słyszeli? nawet takim najprostszym, w formie klina, właśnie do końcówek... Dobry warsztat powinien mieć wszystko ale co młot to młot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 jeżeli będziesz wyciągał ściagaczem np. widelcem to zapomnij , że guma będzie cała. a co do zbijania młotkiem to dobry sposób . zapierasz jeden młotek o mocowanie sworznia drugim bijesz z 2 strony i zawsze wychodzi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrstac Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > jeżeli będziesz wyciągał ściagaczem np. widelcem to zapomnij , że guma będzie cała. a co do > zbijania młotkiem to dobry sposób . zapierasz jeden młotek o mocowanie sworznia drugim bijesz > z 2 strony i zawsze wychodzi:) Jak ma wymienić końcówki, to co się ma przejmować gumą? A jakby miał ich nie wymieniać, to IMO użyłbym odpowiedniego ściągacza - młotek to niezastąpione narzędzie warsztatowe ale jednak w tym przypadku ostateczność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Jak ma wymienić końcówki, to co się ma przejmować gumą? > A jakby miał ich nie wymieniać, to IMO użyłbym odpowiedniego ściągacza - młotek to niezastąpione > narzędzie warsztatowe ale jednak w tym przypadku ostateczność Przesadzasz z tą ostatecznością. Może jeszcze naprawiasz auto w białych rękawiczkach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrstac Napisano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2013 > Przesadzasz z tą ostatecznością. > Może jeszcze naprawiasz auto w białych rękawiczkach? Oj tam oj tam, nie lubię jak ktoś bez potrzeby puka moją włoszkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazuuur Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Oj tam oj tam, nie lubię jak ktoś bez potrzeby puka moją włoszkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 18 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 Dzięki za info. Drążki mają wycięcia na klucz więc dociągnąć nie bedzie problemu...Dokręcać z wyczuciem czy ostro ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2013 > Dzięki za info. > Drążki mają wycięcia na klucz więc dociągnąć nie bedzie problemu...Dokręcać z wyczuciem czy ostro ? Raczej z wyczuciem. Momentu nie zmierzysz, bo tam płaski klucz wchodzi, ale obstawiam okolice 50-60 Nm. Jak mocno się ciągnie, to listwa zębata się wygina. Ja używam do tego "żaby" do rur o długości 20 cm i na takim ramieniu ciągnę dosyć mocno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrstac Napisano 19 Marca 2014 Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 Odświeżam. Czy ktoś wie jaki gwint mają końcówki drążków/drążki w maryśkach (1.8). Wiem, że M14, ale coś więcej? Muszę kupić narzynkę, bo trochę się zapiekły dziady... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrstac Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Odświeżam. > Czy ktoś wie jaki gwint mają końcówki drążków/drążki w maryśkach (1.8). Wiem, że M14, ale coś > więcej? Muszę kupić narzynkę, bo trochę się zapiekły dziady... Nikt nic nie wie??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 W poniedziałek mogę sprawdzić, obecnie jestem poza domem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 21 Marca 2014 Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 > Nikt nic nie wie??? M14x1.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.