johny Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 Mam dylemat przy zakupie zaciskow 4tloczkowych brembo, jeden zestaw z tarczami stadardowymi 305mm a drugie z tarczami plywajacymi 305mm. Jaka zasada panuje przy tarczach plywajacych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Mam dylemat przy zakupie zaciskow 4tloczkowych brembo, jeden zestaw z tarczami stadardowymi 305mm a > drugie z tarczami plywajacymi 305mm. Jaka zasada panuje przy tarczach plywajacych? Tarcza pracuje pomiędzy swoim mocowaniem a powierzchnią tarcia Częściej stosowane w motocyklach. Szczerze mówiąc nie wiem jakie auto seryjnie ma stosowane pływające. Mi się to bardziej kojarzy z wyczynowym motosportem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Szczerze mówiąc nie wiem jakie auto seryjnie ma stosowane pływające. Wiele Porsche ma pływające tarcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Tarcza pracuje pomiędzy swoim mocowaniem a powierzchnią tarcia > Częściej stosowane w motocyklach. A to się nie wygina na boki skoro jest takie "ażurowe"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > A to się nie wygina na boki skoro jest takie "ażurowe"? W moturach nie, a w samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > A to się nie wygina na boki skoro jest takie "ażurowe"? Jeśli położyć koło na tarczy to może się wygiąć, natomiast podczas jazdy, hamowania tarcza nie pracuje na boki więc tam nie ma co się wygiąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > A to się nie wygina na boki skoro jest takie "ażurowe"? To ma tak delikatnie się wyginać, hmmmm.... jak to określić - doginać się do klocków w zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > To ma tak delikatnie się wyginać, hmmmm.... jak to określić - doginać się do klocków w zacisku. Zazwyczaj to zacisk jest pływający i to on się dostosowuje do tarczy w zależności od nierównomiernego zużywania się klocków. Czy w takim razie przy pływających tarczach zaciski są mocowane na stałe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Wiele Porsche ma pływające tarcze niektóre N. Bravo też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Zazwyczaj to zacisk jest pływający i to on się dostosowuje do tarczy w zależności od > nierównomiernego zużywania się klocków. Czy w takim razie przy pływających tarczach zaciski są > mocowane na stałe? Przy pływających tarczach najczęściej mamy do czynienia z zaciskiem wielotłoczkowym Brembo, a ten jest mocowany na stałe do zwrotnicy bez znaczenia czy tarcza pływająca, czy jednolita. Przeciwsobne działanie tłoczków zastępuje zacisk pływający. Tarcza pływająca natomiast jest bardziej odporna na przegrzanie oraz w minimalnym stopniu lepiej układa się do klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > Przy pływających tarczach najczęściej mamy do czynienia z zaciskiem wielotłoczkowym Brembo, a ten > jest mocowany na stałe do zwrotnicy bez znaczenia czy tarcza pływająca, czy jednolita. > Przeciwsobne działanie tłoczków zastępuje zacisk pływający. Tarcza pływająca natomiast jest > bardziej odporna na przegrzanie oraz w minimalnym stopniu lepiej układa się do klocków. A racja, teraz sobie przypomniałem, że tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 5 Maja 2013 Udostępnij Napisano 5 Maja 2013 > niektóre N. Bravo też ale o tym to już wiele osób wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 6 Maja 2013 Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 > Mam dylemat przy zakupie zaciskow 4tloczkowych brembo, jeden zestaw z tarczami stadardowymi 305mm a > drugie z tarczami plywajacymi 305mm. Jaka zasada panuje przy tarczach plywajacych? plywak - odpornosc na fejding i wyginanie sie tarczy, mniejsze przekazywanie ciepla na piaste = wieksza zywotnosc lozyska, mniejsza waga, plywak wazy 6.4kg a zwykla 305tka to 7,8kg jednak cena takich tarcz w czystym detalu to ponad 1800zl sztuka, wiec jesli nie masz dobrych rabatow lub dojscia do lepszych cen, wymiana takich tarcz przy zakupie w czystym detalu bedzie kosztowala prawie 3700zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.