Skocz do zawartości

Tarcze plywajace brembo


johny

Rekomendowane odpowiedzi

> Mam dylemat przy zakupie zaciskow 4tloczkowych brembo, jeden zestaw z tarczami stadardowymi 305mm a

> drugie z tarczami plywajacymi 305mm. Jaka zasada panuje przy tarczach plywajacych?

Tarcza pracuje pomiędzy swoim mocowaniem a powierzchnią tarcia

plywajaca.jpg

Częściej stosowane w motocyklach.

Szczerze mówiąc nie wiem jakie auto seryjnie ma stosowane pływające.

Mi się to bardziej kojarzy z wyczynowym motosportem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ma tak delikatnie się wyginać, hmmmm.... jak to określić - doginać się do klocków w zacisku.

Zazwyczaj to zacisk jest pływający i to on się dostosowuje do tarczy w zależności od nierównomiernego zużywania się klocków. Czy w takim razie przy pływających tarczach zaciski są mocowane na stałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zazwyczaj to zacisk jest pływający i to on się dostosowuje do tarczy w zależności od

> nierównomiernego zużywania się klocków. Czy w takim razie przy pływających tarczach zaciski są

> mocowane na stałe?

Przy pływających tarczach najczęściej mamy do czynienia z zaciskiem wielotłoczkowym Brembo, a ten jest mocowany na stałe do zwrotnicy bez znaczenia czy tarcza pływająca, czy jednolita. Przeciwsobne działanie tłoczków zastępuje zacisk pływający. Tarcza pływająca natomiast jest bardziej odporna na przegrzanie oraz w minimalnym stopniu lepiej układa się do klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy pływających tarczach najczęściej mamy do czynienia z zaciskiem wielotłoczkowym Brembo, a ten

> jest mocowany na stałe do zwrotnicy bez znaczenia czy tarcza pływająca, czy jednolita.

> Przeciwsobne działanie tłoczków zastępuje zacisk pływający. Tarcza pływająca natomiast jest

> bardziej odporna na przegrzanie oraz w minimalnym stopniu lepiej układa się do klocków.

A racja, teraz sobie przypomniałem, że tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dylemat przy zakupie zaciskow 4tloczkowych brembo, jeden zestaw z tarczami stadardowymi 305mm a

> drugie z tarczami plywajacymi 305mm. Jaka zasada panuje przy tarczach plywajacych?

P1080822_.jpg

P1080819_.jpg

plywak - odpornosc na fejding i wyginanie sie tarczy, mniejsze przekazywanie ciepla na piaste = wieksza zywotnosc lozyska, mniejsza waga, plywak wazy 6.4kg a zwykla 305tka to 7,8kg

jednak cena takich tarcz w czystym detalu to ponad 1800zl sztuka, wiec jesli nie masz dobrych rabatow lub dojscia do lepszych cen, wymiana takich tarcz przy zakupie w czystym detalu bedzie kosztowala prawie 3700zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.