9442 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Cześć Mam już dość przewodów zapłonowych. Były Bosch, Sentech, Janmary i wytrzymują do roku, później są przebicia. Wpadłem na pomysł zastosowania cewek z Stilo. Przerabiał ktoś ten temat? Czy to rozwiąże problem, czy wpakuje się w następny? Co trzeba przerobić? Potrzebne jest mocowanie do cewek, trochę przerobienie instalacji elektrycznej. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ryter Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Wpadłem na pomysł zastosowania cewek z Stilo. W mojej 1.8 są takie cewki (Hitachi) - jedna nowa kosztuje kosmiczne pieniądze - a używane to przecież loteria (więc wożę w bagażniku na zapas). W Stilo Sagemy miały b.złą opinię. Moim zdaniem taka przeróbka to pakowanie się z deszczu pod rynnę. Skoro mnóstwo samochodów jeździ na klasycznej cewce z przewodami myślę, że i w Twoim przypadku da się znaleźć przyczynę awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VANT Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 ale przebicia odczuwasz, czy tylko widzisz jak jest ciemno ? Jako ciekawostka podam że na 3 nowe komplety kabli (bosh, 2x ngk) na wszystkich widziałem minimalne iskierki jak było ciemno. Kable nowe, sprawdzaliśmy ze sprzedawcą...oprócz efektów wizualnych wszystko było ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
87654321 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Witam Przerabiałem to w swojej Bravie, wróciłem do oryginalnych kabli Fiata+preparat firmy Sonsx do pokrywania w/w. Od trzech lat nie ma problemu z kablami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 no właśnie, jak już ktoś pytał - szarpie ci czy coś? Z tego co widzę nie masz LPG - w jaki sposób zatem odczuwasz niedogodności spowodowane przewodami WN. P.S. ja stosuję Bosch Silicone Power - IHMO najlepsze przewody. NGK też miałem, ale to są jednorazówki niestety - tzn. jak raz założysz to przy zdejmowaniu rozerwie się fajka, tak trzymają zaciski. Boschy miałem w Uno 1.0 z LPG na gazie i 100kkm wytrzymały bez mrógnięcia okiem - iskierek nie sprawdzałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > no właśnie, jak już ktoś pytał - szarpie ci czy coś? > Z tego co widzę nie masz LPG - w jaki sposób zatem odczuwasz niedogodności spowodowane przewodami > WN. Mam LPG, SQ24. Wczoraj jak padało, to myślałem, że nie dojedziemy do domu. Szarpało przy przyśpieszaniu i wywalało błędy. > P.S. ja stosuję Bosch Silicone Power - IHMO najlepsze przewody. > NGK też miałem, ale to są jednorazówki niestety - tzn. jak raz założysz to przy zdejmowaniu > rozerwie się fajka, tak trzymają zaciski. > Boschy miałem w Uno 1.0 z LPG na gazie i 100kkm wytrzymały bez mrógnięcia okiem - iskierek nie > sprawdzałem Ja miałem Boscha i wytrzymały około roku. Dziś oddałem Sentecha na reklamacje, ciekawe co powiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > Witam > Przerabiałem to w swojej Bravie, wróciłem do oryginalnych kabli Fiata+preparat firmy Sonsx do Podaj linkę do tego preparatu. > pokrywania w/w. > Od trzech lat nie ma problemu z kablami. > Pozdrawiam Też tak bym chciał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 U mnie oryginały wymieniłem po 14 latach użytkowania tylko dlatego, że fajki rozpadały się w rękach ze starości. Przebić nie było. Założyłem Boscha i już 2,5 roku nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > U mnie oryginały wymieniłem po 14 latach użytkowania tylko dlatego, że fajki rozpadały się w rękach > ze starości. Przebić nie było. Założyłem Boscha i już 2,5 roku nic się nie dzieje. I to wszystko na gazie? Kupiłem MM, bardzo ładnie świeciły w ciemności, jak neony. Oddałem na drugi dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 > I to wszystko na gazie? > Kupiłem MM, bardzo ładnie świeciły w ciemności, jak neony. > Oddałem na drugi dzień. Oryginały na gazie jeździły 3 lata, Bosche cały okres, ale jakie to ma znaczenie, przecież lpg nie skraca żywotności przewodów WN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Oryginały na gazie jeździły 3 lata, Bosche cały okres, ale jakie to ma znaczenie, przecież lpg nie > skraca żywotności przewodów WN. > Oryginały na gazie jeździły 3 lata, Bosche cały okres, ale jakie to ma znaczenie, przecież lpg nie > skraca żywotności przewodów WN. wiesz, jako, że mieszanka gaz-powietrze stawia większy "opór" do przekosku iskry pomiędzy elektrodami świecy aniżeli mieszanka paliwo-powietrze to jednak można powiedzieć, że gaz bardziej obciąża układ zapłonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Mam LPG, SQ24. Wczoraj jak padało, to myślałem, że nie dojedziemy do domu. > Szarpało przy przyśpieszaniu i wywalało błędy. > Ja miałem Boscha i wytrzymały około roku. > Dziś oddałem Sentecha na reklamacje, ciekawe co powiedzą. Wiesz, od zawsze jak czytałem posty z cyklu "jaka instalka" to zawsze WSZYSCY polecali sekwencję w stosunku do II gen. głównie ze względu, że nie będzie już strzelać - że wogóle nie jest tak zależna od stanu przewodów WN. Zachodzi zatem pytanie, czy Ci WSZYSCY się mylą czy jednak masz coś innego niesprawne. Wiesz, np. przy gazie (a tym bardziej sekwencyjnym) bardzo ważnym elementem są punkty poboru "masy" do sterowania, a nie obrażając nikogo to przed oplem też jeździłem Fiatem i tam masa potrafi płatać bardzo duże figle nawet przy dużych obciążeniach prądowych, to tym bardziej przy niskich napięciach i prądach przy LPG - co znacznie mogłoby się też uwidocznić jak jest duża wilgotność czyli np. deszcz. A skąd wiesz, że przez kable WN prawie nie mogłeś do domu dojechać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Oryginały na gazie jeździły 3 lata, Bosche cały okres, ale jakie to ma znaczenie, przecież lpg nie > skraca żywotności przewodów WN. Żywotności może nie skraca, ale stawia im zdecydowanie większe wymagania. Jak do tego świece liche, to mogą zacząć przebijać raz dwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Żywotności może nie skraca, ale stawia im zdecydowanie większe wymagania. Jak do tego świece liche, > to mogą zacząć przebijać raz dwa. A to nie to samo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > A to nie to samo? Nie. Włożysz je na dobre świece bez gazu i będzie OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Na IIgen przejechałem grubo ponad 270tys i tylko raz wymieniałem przewody(świece 2 razy - profilaktycznie, co 100tys) z powodu przebić i starości łącznie. Może z cewką coś nie tak i daje dużo wyższe napięcie lub to co podpowiadają koledzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > wiesz, jako, że mieszanka gaz-powietrze stawia większy "opór" do przekosku iskry pomiędzy > elektrodami świecy aniżeli mieszanka paliwo-powietrze to jednak można powiedzieć, że gaz > bardziej obciąża układ zapłonowy. Świece tak, ale nie przewody. To działa na zasadzie: do lpg potrzebne są dobre przewody i świece, ale lpg nie męczy samych przewodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Wiesz, od zawsze jak czytałem posty z cyklu "jaka instalka" to zawsze WSZYSCY polecali sekwencję w > stosunku do II gen. głównie ze względu, że nie będzie już strzelać - że wogóle nie jest tak > zależna od stanu przewodów WN. > Zachodzi zatem pytanie, czy Ci WSZYSCY się mylą czy jednak masz coś innego niesprawne. > Wiesz, np. przy gazie (a tym bardziej sekwencyjnym) bardzo ważnym elementem są punkty poboru "masy" > do sterowania, a nie obrażając nikogo to przed oplem też jeździłem Fiatem i tam masa potrafi > płatać bardzo duże figle nawet przy dużych obciążeniach prądowych, to tym bardziej przy > niskich napięciach i prądach przy LPG - co znacznie mogłoby się też uwidocznić jak jest duża > wilgotność czyli np. deszcz. > A skąd wiesz, że przez kable WN prawie nie mogłeś do domu dojechać? Punkty masy mam poprawiane, bo kiedyś wariował sterownik silnika i wywalał dziwne błędy. Silnik miał delikatne poszarpywania na wolnych obrotach, ale nie przeszkadzało to w codziennej eksploatacji. W niedzielę padał deszcz i zaczęły się problemy z wypadaniem zapłonów. Jak sprawdziłem w nocy, to występowały przebicia na długości przewodów. W weekend będziemy testować auto na nowych kablach. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Świece tak, ale nie przewody. To działa na zasadzie: do lpg potrzebne są dobre przewody i świece, > ale lpg nie męczy samych przewodów. Przy LPG cewka musi wygenerować, a przewód przenieść bez przebicia, większe napięcie zanim nastąpi przeskok iskry... Im świece bardziej zużyte, tym napięcie większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Świece tak, ale nie przewody. To działa na zasadzie: do lpg potrzebne są dobre przewody i świece, > ale lpg nie męczy samych przewodów. To jak przewody się nie zużywają bardziej niż na NoPb to dlaczego nie wystarcza tylko wymiana samych świec? Czekam na uzasadnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Polecam zakup oryginalnych przewodów w serwisie, ewentualnie Beru. Te z nazwą na J polecają zamiast choinki - na święta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Te z nazwą na J polecają zamiast > choinki - na święta. A w którym miejscu ja polecałem Janmory ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Przy LPG cewka musi wygenerować, a przewód przenieść bez przebicia, większe napięcie zanim nastąpi > przeskok iskry... Im świece bardziej zużyte, tym napięcie większe. Aha, czyli cewka i przewody wiedzą, że auto jest na lpg, w dodatku zatankowane do pełna i walą większym prądem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > To jak przewody się nie zużywają bardziej niż na NoPb to dlaczego nie wystarcza tylko wymiana > samych świec? > Czekam na uzasadnienie Bo przewody też się starzeją i jeśli są słabe i mają duże przebicia (małe przebicia zawsze mają), to na npPb tego nie poczujesz, ale na lpg będzie za słaba iskra, co wcale nie oznacza, że samo lpg zmęczyło te przewody. W autach bez gazu też się je wymienia po kilkunastu latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareks Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Punkty masy mam poprawiane, bo kiedyś wariował sterownik silnika i wywalał dziwne błędy. > Silnik miał delikatne poszarpywania na wolnych obrotach, ale nie przeszkadzało to w codziennej > eksploatacji. > W niedzielę padał deszcz i zaczęły się problemy z wypadaniem zapłonów. > Jak sprawdziłem w nocy, to występowały przebicia na długości przewodów. > W weekend będziemy testować auto na nowych kablach. > Pozdrawiam daj znać co wyszło... bo ostatnio po deszczach też miałem problemy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Aha, czyli cewka i przewody wiedzą, że auto jest na lpg, w dodatku zatankowane do pełna i walą > większym prądem ... Oczywiście, że nie wiedzą A wiesz co to jest konduktywnośc, rezystywność itp.? Jak tak to takich pytań być nie powino Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Bo przewody też się starzeją i jeśli są słabe i mają duże przebicia (małe przebicia zawsze mają), > to na npPb tego nie poczujesz, ale na lpg będzie za słaba iskra, dobrze, to czemu na benzynie nie czuć, że przewody padły a na gazie czuć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > daj znać co wyszło... bo ostatnio po deszczach też miałem problemy... Zrobiłem eksperyment i zobaczymy co z tego będzie. Nie kupiłem nowych przewodów, natomiast przerobiłem stare. Kupiłem kilka metrów przewodu do zasilania rur neonowych, linka w grubej silikonowej izolacji, odporność na przebicie do 20 kV. Pierwsze testy wypadły pomyślnie, auto przestało szarpać, w nocy nie widać żadnych iskier, nie zakłóca również radia (tego się obawiałem). W weekend przejadę około 600 km więc sprawdzimy na trasie i będę mieć czas na test opryskiwacza Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > A w którym miejscu ja polecałem Janmory ? To miało być nawiązanie do właściciela, który już je te "testował", a wyszła odpowiedź dla Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > To miało być nawiązanie do właściciela, który już je te "testował", a wyszła odpowiedź dla Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Aha, czyli cewka i przewody wiedzą, że auto jest na lpg, w dodatku zatankowane do pełna i walą > większym prądem ... Bardzo cenię Twoje doświadczenie jako mechanika. Ale z fizyki jesteś noga ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Polecam zakup oryginalnych przewodów w serwisie, ewentualnie Beru. Te z nazwą na J polecają zamiast > choinki - na święta. Mam janmory już dwa lata i nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Aha, czyli cewka i przewody wiedzą, że auto jest na lpg, w dodatku zatankowane do pełna i walą > większym prądem ... Przecież to jest oczywiste, że mieszanka gazowo-powietrzna stawia większy opór od benzynowo-powietrznej. To jest powszechna wiedza, niepojęta dla obecnych gaziarzy na sekwencji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareks Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Zrobiłem eksperyment i zobaczymy co z tego będzie. > Nie kupiłem nowych przewodów, natomiast przerobiłem stare. > Kupiłem kilka metrów przewodu do zasilania rur neonowych, linka w grubej silikonowej izolacji, > odporność na przebicie do 20 kV. > Pierwsze testy wypadły pomyślnie, auto przestało szarpać, w nocy nie widać żadnych iskier, nie > zakłóca również radia (tego się obawiałem). > W weekend przejadę około 600 km więc sprawdzimy na trasie i będę mieć czas na test opryskiwacza > Pozdrawiam no to czekamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Przecież to jest oczywiste, że mieszanka gazowo-powietrzna stawia większy opór od > benzynowo-powietrznej. No dobra, ecu wysyła sygnał do cewki, ta przekazuje napięcie na świecę poprzez przewód, między elektrodami następuje przeskok iskry. Co będzie najbardziej obciążone, jeśli warunki są niesprzyjające do przeskoku iskry? Moim zdaniem tylko świeca może dostać szybciej po dupie. Osobiście nigdy nie miałem problemów z przewodami w autach, a jeżdżę nimi od 96r., a od 01r. jeżdżę każdym autem na lpg. W 18-sto letnim Audi miałem fabryczne przewody przy przebiegu 280 kkm, z czego prawie 10 lat jeżdżone na lpg. Sprzedałem auto i dalej były sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 16 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > No dobra, ecu wysyła sygnał do cewki, ta przekazuje napięcie na świecę poprzez przewód, między > elektrodami następuje przeskok iskry. Co będzie najbardziej obciążone, jeśli warunki są > niesprzyjające do przeskoku iskry? Moim zdaniem tylko świeca może dostać szybciej po dupie. Przeskok iskry nastąpi w miejscy gdzie jest najniższa oporność i raczej będą to przewody a nie świeca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 17 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2013 > no to czekamy Wklejam zdjęcie "nowych" przewodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 18 Maja 2013 Udostępnij Napisano 18 Maja 2013 > Świece tak, ale nie przewody. To działa na zasadzie: do lpg potrzebne są dobre przewody i świece, > ale lpg nie męczy samych przewodów. Aby nastąpił przeskok iskry na benzynie potrzeba 15kV, na LPG 20kV. Tak w skrócie. Więc i cewka i przewody są obciążone dodatkowo 30% większym prądem. Zużywają się szybciej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrstac Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Aby nastąpił przeskok iskry na benzynie potrzeba 15kV, na LPG 20kV. Tak w skrócie. Więc i cewka i > przewody są obciążone dodatkowo 30% większym prądem. Zużywają się szybciej. Noo kolego to teraz pojechałeś, najpierw o napięciu, później o prądzie:) Jedyne co można wywnioskować, to w przypadku trudniejszych warunków do przeskoku iskry, wydłużony będzie czas jej trwania - teoretycznie zwiększy się natężenie prądu. A wtedy "dostaje po dupie i cewka i przewody i świece. Tak poza konkursem: w mojej Maryś padła fajko-cewka (na złość gdy jechałem na wywczas) i mechaniory wymieniły od razu wiece. Po oględzinach świec stwierdzili, że chyba są od nowości w aucie (200kkm). Diagnoza była, gdyby świeczki były wymienione na czas, cewka by żyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Aby nastąpił przeskok iskry na benzynie potrzeba 15kV, na LPG 20kV. Tak w skrócie. Więc i cewka i > przewody są obciążone dodatkowo 30% większym prądem. Zużywają się szybciej. A skąd wziołeś te wyniki? Pomierzyłeś czymś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > A skąd wziołeś te wyniki? Pomierzyłeś czymś? Materiały szkoleniowe NGK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 19 Maja 2013 Udostępnij Napisano 19 Maja 2013 > Noo kolego to teraz pojechałeś, najpierw o napięciu, później o prądzie:) Sorry, pojechałem dużym skrótem, za dużym > Jedyne co można wywnioskować, to w przypadku trudniejszych warunków do przeskoku iskry, wydłużony > będzie czas jej trwania - teoretycznie zwiększy się natężenie prądu. A wtedy "dostaje po dupie > i cewka i przewody i świece. Dokładnie > Tak poza konkursem: w mojej Maryś padła fajko-cewka (na złość gdy jechałem na wywczas) i mechaniory > wymieniły od razu wiece. Po oględzinach świec stwierdzili, że chyba są od nowości w aucie > (200kkm). Diagnoza była, gdyby świeczki były wymienione na czas, cewka by żyła. to jest święta prawda, często użytkownicy świadomie przeciągają wymianę świec nie wiedząc, że grozi to większymi wydatkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 20 Maja 2013 Udostępnij Napisano 20 Maja 2013 > Materiały szkoleniowe NGK Napięcie 16tys.V dawała cewka w maluchu, teraz jest to wartość zbliżona do 30kv, w niektórych konstrukcjach jeszcze wyższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 21 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > no to czekamy Prawie 700 km zrobione od wymiany przewodów. Przewody są dobre, odporne na temperaturę i nic się z nimi na razie nie dzieje. Niemniej jednak nie obyło się bez małej wpadki. Otóż przy zakładaniu przewodów (przerabiałem przewody Sentecha) zacisk nie wszedł na świecę, tylko wcisnął się do fajki. Powodowało to nierówną pracę silnika, ale po poprawieniu wszystko pracuje jak należy. Zostaję przy tych przewodach i sprawdzę teraz ich trwałość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareks Napisano 21 Maja 2013 Udostępnij Napisano 21 Maja 2013 > Prawie 700 km zrobione od wymiany przewodów. a jaki koszt metra takich przewodów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
9442 Napisano 22 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2013 > a jaki koszt metra takich przewodów? Kupowałem Tutaj przy okazji większych zakupów. Ceny nie pamiętam. Przewód silikonowy polski 20 kV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
87654321 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Sprawdzę na nazwe na opakowaniu, bo nie widzę tego preparatu na stronie firmy SONAX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareks Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 > Sprawdzę na nazwe na opakowaniu, bo nie widzę tego preparatu na stronie firmy SONAX czy to nie to czasem? Sonax Motor Plast Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
87654321 Napisano 27 Maja 2013 Udostępnij Napisano 27 Maja 2013 > czy to nie to czasem? > Sonax Motor Plast Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 29 Maja 2013 Udostępnij Napisano 29 Maja 2013 > Napięcie 16tys.V dawała cewka w maluchu, teraz jest to wartość zbliżona do 30kv, w niektórych > konstrukcjach jeszcze wyższe. Przy nowych silnikach, mieszankach ubogich itp. zgadza się. Ale w średnim wieku pojazdu w PL nadal jest to 15-20kV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.