Skocz do zawartości

Co wybrać audi a3 czy vw polo


Roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym zmienić auto i po namyśle zostały mi takie dwa pomysły

audi a3 8L

audi_a3_8l_7.jpg

1999_2000_Audi_A3_8_L_1_8_5_door_hatchback_01.jpg

volkswagen polo 6n2

VW_Polo_III_2_Facelift_front.jpg

VW_Polo_III_2_Facelift_rear.jpg

I tak teraz którego lepiej wybrać (poza oczywistym że tego w lepszym stanie biglaugh.gif)?

Jak wygląda kwestia korozji w tych modelach ?

Koszty utrzymania jednego i drugiego porównywalne ?

Na jaki silnik najlepiej się zdecydować (chciałbym raczej jakąś benzynę z gazem) ?

Czy w A3 po liftingu w 2000 roku zmieniły się tylko lampy czy coś jeszcze ?

Jak silniki 1.8T oraz 1.6 (125KM) znoszą gaz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej wziąć to co będzie w dobrym stanie i nie będzie trzeba co chwile coś naprawiać i dokładać do samochodu, no chyba, że chodzi o "lans" to bierz Audi. grinser006.gif

Silnika 1,6 (125KM) to raczej nie było. Z tego co pamiętam to był 125KM silnik, ale 1,8. Jeżeli chodzi o 1,6 102KM to słyszałem, że te silniki dobrze znoszą gaz (bazuje na opiniach), bo mój wujek ma w Octavii ten silnik, ale nie zagazowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ech no tak, takie samochody mnie interesują

> Mają w sumie dosyć podobne ceny i to głównie chyba temu.

Podobne ceny jak to Polo to ma tez np. Mercedes S-klasa, Fiat Panda, BMW 7 itp... Czemu ich nie porównujesz, skoro mówisz ze glownie z powodu podobnych cen? niewiem.gif

Dziwnie porownywac inne klasy, może porównaj A3 i Golfa 4 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lepiej wziąć to co będzie w dobrym stanie i nie będzie trzeba co chwile coś naprawiać i dokładać do

> samochodu, no chyba, że chodzi o "lans" to bierz Audi.

Z wyglądu bardziej mi się podoba w sumie polo tak z zewnątrz jak i wewnątrz, o lans nie chodzi 270751858-jezyk.gif właśnie chodzi o to które z tych aut przeciętnie lepiej zniosły tą nastoletnią próbę czasu i które przeciętnie będą tańsze w utrzymaniu i w lepszym stanie ?

> Silnika 1,6 (125KM) to raczej nie było. Z tego co pamiętam to był 125KM silnik, ale 1,8. Jeżeli

> chodzi o 1,6 102KM to słyszałem, że te silniki dobrze znoszą gaz (bazuje na opiniach), bo mój

> wujek ma w Octavii ten silnik, ale nie zagazowany.

Pisząc o 1.6 125KM miałem na myśli vw polo tam taki był smile.gif

Tego stu konnego 1.6 w audi nie chcę, bo raczej na pewno okaże się za słaby w a3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobne ceny jak to Polo to ma tez np. Mercedes S-klasa, Fiat Panda, BMW 7 itp... Czemu ich nie

> porównujesz, skoro mówisz ze glownie z powodu podobnych cen?

Zawsze możecie proponować zlosnik.gif

No więc panda jest za mała, mercedes i bmw zbyt drogie w utrzymaniu biglaugh.gif

> Dziwnie porownywac inne klasy, może porównaj A3 i Golfa 4

W sumie może to temu że w sumie byłem zdecydowany na polo ale żadnego nie mogę znaleźć i zacząłem się rozglądać za czymś innym i a3 mi jakoś wpadło w oko, w sumie patrząc na nie nie zdawałem sobie sprawy że a3 jest o 40cm dłuższe od polo, ale w środku aż tak bardzo tego nie czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze możecie proponować

> No więc panda jest za mała, mercedes i bmw zbyt drogie w utrzymaniu

> W sumie może to temu że w sumie byłem zdecydowany na polo ale żadnego nie mogę znaleźć i zacząłem

> się rozglądać za czymś innym i a3 mi jakoś wpadło w oko, w sumie patrząc na nie nie zdawałem

> sobie sprawy że a3 jest o 40cm dłuższe od polo, ale w środku aż tak bardzo tego nie czuć.

A3 to jest Golf 4 w wersji premium wink.gif

Polo to jest klasa nizej niż Golf wink.gif

Wiec dla mnie wybór prosty - A3 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałbym zmienić auto i po namyśle zostały mi takie dwa pomysły

> audi a3 8L

> volkswagen polo 6n2

> I tak teraz którego lepiej wybrać (poza oczywistym że tego w lepszym stanie )?

> Jak wygląda kwestia korozji w tych modelach ?

> Koszty utrzymania jednego i drugiego porównywalne ?

> Na jaki silnik najlepiej się zdecydować (chciałbym raczej jakąś benzynę z gazem) ?

> Czy w A3 po liftingu w 2000 roku zmieniły się tylko lampy czy coś jeszcze ?

> Jak silniki 1.8T oraz 1.6 (125KM) znoszą gaz ?

bierz passata, tu obok masz kopalnię wiedzy cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem polo w tej budzie (6n2) tyle ze z silnikiem tdi (o nim nie bede się rozpisywał bo nnie tu zjedzą) co do samego pojazdu to miło go wspominam przez kilka lat obyło sie bez wiekszych awari , rdzy nie stwierdziłem (auto kupiłem na giełdzie i miałem obawy o ruda) polo nieźle trzymało sie drogi (taki mały gokart)

A by nie było tak wesoło auto z silnikiem 1,6 jest na naszym rynku mało spotykane i by kupić 6n2 w tej wersji silnikowej cza bardzo długo szukać (poczytaj lekturę na polo klub polska)

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał Audi. Jednostki 1.8 w Audi/VW mają dobre opinie. Mam 1.8T i można powiedzieć że auto jedzie. Nie gazowałem ale podobno bezproblemowo jednak instalka ze 2700zeta będzie kosztować. Jeżeli przyjdzie zrobić rozrząd to serwis ASO Skody (pytałem tam bo znajomy pracuje) powiedział 1700zeta. Inny serwis na częściach z ASO chciał tyle samo. Sam pasek, rolka i napinacz to 800zł - bez pompy wody. Komplety na Allegro do 500zł. Zaczynam się rozglądać bo będę musiał robić więc zweryfikuję ceny które podałem. W A3 nie ma wielowahacza z przodu więc tylko się cieszyć bo to też droga impreza. Mi w zimie w mieście na krótkich odcinkach takich 5-10km jednorazowo palił chyba ze 20l/100km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez namysłu - A3

> coprawda modele "starsze", ale więcej na rynku zadbanych egzemplarzy trójek niż polówek....

ok.gif

W polówce odstraszają mnie trochę tapicerki, bo zazwyczaj są takie nieciekawe materiały/wzory no i same fotele też nie należą do takich dobrze trzymających.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stalem przed podobnym wyborem niedawno..ale wybralem troche inne auto niz te dwa

cordobe ?

myślałem przez chwilę o ibizie ale jak tak przeglądałem to nawet na zdjęciach wyglądały na bardzo zmęczone, a to już bardzo źle świadczy biglaugh.gif a wiesz może jak wygląda sprawa z rdzą w ibizie ?

> ale wybral bym audi a3 1.8T

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem polo w tej budzie (6n2) tyle ze z silnikiem tdi (o nim nie bede się rozpisywał bo nnie tu

> zjedzą) co do samego pojazdu to miło go wspominam przez kilka lat obyło sie bez wiekszych

> awari , rdzy nie stwierdziłem (auto kupiłem na giełdzie i miałem obawy o ruda) polo nieźle

> trzymało sie drogi (taki mały gokart)

> A by nie było tak wesoło auto z silnikiem 1,6 jest na naszym rynku mało spotykane i by kupić 6n2 w

> tej wersji silnikowej cza bardzo długo szukać (poczytaj lekturę na polo klub polska)

> Powodzenia

Właśnie temu że żadnej polówki nie mogę trafić zainteresowałem się A3, wszystkie gti jakieś wybrakowane, w kiepskim stanie itp. a takiego z założonym gazem jeszcze to już w ogóle ze świecą szukać.

Myślałem jeszcze nad zdecydowaniem się na inny silnik, ale tak diesla raczej nie chcę, a 1.0 za słaby 1.4 75KM miałem i też nie był demonem prędkości, wolał bym coś mocniejszego, ten 1.4 100KM z tego co było wspominane w jednym z wątków podobno ma spory apetyt na olej frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A3 1.8T bez gazu , Polo 1.6(125km) tylko w GTI-ze szukać

Dlaczego a3 bez gazu ?

No własnie 1.6 polo wydaje mi się najsensowniejszym silnikiem do niego, ale jest ich niesamowicie mało frown.gif

> 1.8T jest bardziej/częściej gazowany-jedni jeżdżą długo inni rzucają mięsem.

No tych 1.8T jest całkiem sporo i z gazem i bez, wybór nie najgorszy smile.gif

> O 1.6.16v(125km) w gazownii nie widziałem/nie słyszałem.

Pewnie z sekwencją sobie jakoś poradzi, niby są tam zmienne fazy rozrządu, nie wiem jak się to ma odnośnie do instalacji gazowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym wybrał Audi. Jednostki 1.8 w Audi/VW mają dobre opinie. Mam 1.8T i można powiedzieć że auto

> jedzie. Nie gazowałem ale podobno bezproblemowo jednak instalka ze 2700zeta będzie kosztować.

> Jeżeli przyjdzie zrobić rozrząd to serwis ASO Skody (pytałem tam bo znajomy pracuje)

> powiedział 1700zeta. Inny serwis na częściach z ASO chciał tyle samo. Sam pasek, rolka i

> napinacz to 800zł - bez pompy wody. Komplety na Allegro do 500zł. Zaczynam się rozglądać bo

> będę musiał robić więc zweryfikuję ceny które podałem. W A3 nie ma wielowahacza z przodu więc

> tylko się cieszyć bo to też droga impreza. Mi w zimie w mieście na krótkich odcinkach takich

> 5-10km jednorazowo palił chyba ze 20l/100km...

Rozrząd to nie aż taki problem, bo to wydatek który starczy na dłuższy czas, zawieszenie to plus smile.gif

Ale to spalanie mnie przeraża biglaugh.gif

Jak to ma tyle palić to wolę chyba znów kupić alfe 2.5 spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlaczego bez gazu ?

> Źle znosi ten silnik gaz ?

Na fabrycznym setupie spoko, ale fabryczne 1.8T to żadna radość.

1.8T po dobrym chip'ie to mnóstwo radości - ale z LPG nie miałem ochoty ryzykować.

Skończyło się na TDI, cholerny kryzys mad.gif , ale jak zmienię kraj pracy pewnie skończy się na 1.8/2.0 TSI :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A z ciekawości - czemu nie chcesz Golfa?

Dobre pytanie biglaugh.gif

Mam jakieś takie wewnętrzne "FUJ" do niego zlosnik.gif

Wnętrze mi się nie podoba i jak nim jeździłem to zawsze wydawał mi się taki ociężały, do tego wydaje mi się że ciężko znaleźć fajny egzemplarz a i większość ma silnik diesla albo 1.6 którego nie chcę, co sporo ogranicza wybór.

> To może Golf w innym nadwoziu - Leon

No to już prędzej, zawsze mi się podobał.

Tylko jak wygląda sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego w ibizie lub leonie hmm.gif bo te starsze seaciki to lubiły rdzewieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na fabrycznym setupie spoko, ale fabryczne 1.8T to żadna radość.

Fabrycznie były też 180KM z tego co widziałem, ten powinien już dawać bardzo zadowalające osiągi smile.gif

> 1.8T po dobrym chip'ie to mnóstwo radości - ale z LPG nie miałem ochoty ryzykować.

> Skończyło się na TDI, cholerny kryzys , ale jak zmienię kraj pracy pewnie skończy się na 1.8/2.0

> TSI :-)

Ja się znowu odrobinę obawiam czipa, bo jedynie w grę wchodzi taki który się robi samemu w dobrym miejscu, a nie że ktoś po taniości coś namiesza w programie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak cordobe,czyli to samo praktycznie co ibiza smile.gif

nie tak latwo znalec orginalna cupre,chyba ze ewentualnie szukal bys sporta ..

no z rdza to jakiegos szalu nie ma w tych autkach ale troszke podatna jest szczegolnie tylnie nadkola, w srodku latwo wyciera sie ta "guma" na klamkach wewnetrznych..

ale w sumie ibiza jest to ta sama klasa co polo wiec moze warto poszukac ibizy..

ja mam cordobe cupre po mapie i naprawde nie zaluje zakupu..

a spalanie u mnie to srednio wychodzi 10l ale to wiadomo zalezy od stylu jazdy. jak cos bys chcial jeszcze wiedziec to pytaj..

aa.. nie wiem czy teraz dobrze mowie i nie chce wprowadzac w blad ale ibiza IIFL i polo 6n2 ma chyba takie same zawieszenie choc do konca pewnosci nie mam tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawa to wlasnie zrobic w dobrym miejscu jest pare firm ktore robia to dobrze, mi robila firma z B-B normalna cena 1800 zl my natomiast zebralismy sie z forum w 10 chlopa i wyszlo 800 zl. Jezdzielem autem po programie 5 lat zero awarii itp. Roznica jest taka ze oni auto wzieli na caly dzien, pojezdzili posprawdzali i dopiero program pisali i zmieniale rozne rzeczy. Na dzien dobry kazali przeplywke wymeinic i auto smigala ja talala zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.