Skocz do zawartości

corsa B 1.4 automat - grzeje się


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

> sparawdzony wentylator - działa

> sprawdzony termostat - dziala, aktualnie jest wyjety, wiec otwarty na 100%

> wody i oleju nie przybywa i nie ubywa/nie przybywa

> temp w miejscie rozsnie do 100-105st.C

> na trasie utrzymuje sie ~95st.C

no to co nie działa?

Przecież to jest prawidłowe.

Jak kolega wyżej pisze, mysle, że jak w ciągiu max. 3min. wentylator nie zgije temp. to chłodnica zabita.

a jeszcze nie napisałeś czy to się dzieje w mieście czy może w trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlacza sie a temp rozsnie nawet do niebezpiecnych 105 st w miescie

> w tamtym roku tak nie bylo....

Przedmuchaj chłodnicę sprężonym powietrzem na wszelki wypadek. Spomiędzy żeberek potrafi niekiedy sporo syfu wylecieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sparawdzony wentylator - działa

> sprawdzony termostat - dziala, aktualnie jest wyjety, wiec otwarty na 100%

> wody i oleju nie przybywa i nie ubywa/nie przybywa

> temp w miejscie rozsnie do 100-105st.C

> na trasie utrzymuje sie ~95st.C

i wszystko jest w jak najlepszym porządku

Quote:

W wielu oplach i fordach temperatura za łączenia wentylatora tak naprawdę następuje gdy temperatura czynnika przekracza 100 stopni C . Na wskażnikach celowo jest zanożana, aby nie straszyć użytkowników. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu układu ciśnieniowego. Dowód odkręcenie korka zbiorniczka wyrównawczego (nie radzę) bezpośredni przed za łączeniem wentylatorów skutkuje gwałtownym wrzenem czynnika w całym układze. Wniosek temperatura wrzenia przy ciśnieniu atmosfarycznym przekroczona. ( zakres wiedzy na poziomie szkoły podstawowej).


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko jest OK. W ukladach pod ciśnieniem temperatura wrzenia płynu jest wyższa. W Astrze H

> wentylator właczał mi się przy 105 stopniach ( odczytane w trybie serwisowym bo AH nie ma

> wskażnika temperatury)

Tak jest przy silniku 1.6. Natomiast przy silniku 1.4 temperatura robocza jest niższa (w Astrze H, ale pewnie tutaj będzie podobnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze, nie krzycz.

A czy ja krzyczę. Nie napisałem tekstu WIELKIMI literami smile.gif

> Po drugie, mój błąd bo miałem na myśli silniki 8V z lat '90 a takiego dotyczy temat

Co do 8V to się mogę zgodzi. ale w 16V tak nie jest (a ktoś poruszał tutaj temat astry H).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy ja krzyczę. Nie napisałem tekstu WIELKIMI literami

nie, wielkimi nie, ale zakończyłeś zdanie znakiem interpunkcyjnym służącym do krzyczenia - tak mnie przynajmniej już od podstawówki uczyli

> Co do 8V to się mogę zgodzi. ale w 16V tak nie jest (a ktoś poruszał tutaj temat astry H).

Bo ten ktoś odszedł od tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.