ludkis Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 Pytanko mam klimę "półautomat: w fiacie. Nabiłem klimatyzacje i generalnie dmucha i wieje takim dosyć sobie zimnym powietrzem, ale bez przerwy włacza sie i wyłacza kompresor. Wiecznie magiczny pstyk i moc auta spada, potem pstyk i rośnie i tak cały czas... Czy tak powinno być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Czy tak powinno być? Tak. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Pytanko mam klimę "półautomat: w fiacie. Nabiłem klimatyzacje i generalnie dmucha i wieje takim > dosyć sobie zimnym powietrzem, ale bez przerwy włacza sie i wyłacza kompresor. Wiecznie > magiczny pstyk i moc auta spada, potem pstyk i rośnie i tak cały czas... Czy tak powinno być? Jak bas napisał - normalka ale u mnie w 2.0 czuć niezłe zamulenie a co dopiero w 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrstac Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > Pytanko mam klimę "półautomat: w fiacie. Nabiłem klimatyzacje i generalnie dmucha i wieje takim > dosyć sobie zimnym powietrzem, ale bez przerwy włacza sie i wyłacza kompresor. Wiecznie > magiczny pstyk i moc auta spada, potem pstyk i rośnie i tak cały czas... Czy tak powinno być? Za przedmówcami, tak ma być (choć myślałem że te klima to jednak automat, ale człowiek się całe życie.. a możesz wytłumaczyć jak w takim razie działa automatyczna klima?). > Jak bas napisał - normalka ale u mnie w 2.0 czuć niezłe zamulenie a co dopiero w 1.6 Tu tez niestety potwierdzam (u mnie jest 1.8). Co ciekawe tak jest ponoć w benzyniakach, natomiast w kilku TD które objeżdżałem zupełnie tego nie czuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CRUSH Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 > w kilku TD które objeżdżałem zupełnie tego nie czuć. Bo benzyniak ma niższy moment obrotowy i do tego dostępny przy wyższych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2013 w jtd trzeba krecic po obrotach zeby z klima jechal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 Wydaje mi się , że w BBM były dwa rodzaje klimatyzacji - manualna i automatyczna, ja posiadam ten drugi rodzaj- w razie wątpliwości służę instrukcją. Ps. Jak działa Półautomatyczna klima ? i co to jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2013 Co do spadku mocy to proponuję przyjrzeć się czy osuszacz nie zapchany. Po 2 latach męki z klimą któregoś razu postanowiłem wymienić i nabiłem układ u prawdziwego fachmana. A aucie lodówka a spadku mocy w 1,6 praktycznie nie zauważałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2013 ja nabijam klime sobie sam a co do osuszacza to faktycznie moze byc przypchany bo zegary na maszynie nie stoja rowno a drżą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2013 > Wydaje mi się , że w BBM były dwa rodzaje klimatyzacji - manualna i automatyczna, ja posiadam ten > drugi rodzaj- w razie wątpliwości służę instrukcją. > Ps. Jak działa Półautomatyczna klima ? i co to jest ? Pólautomatyczna klima jest to układ działający półatutomatycznie Po przekręceniu pokrętła wiatraka na tryb auto, układ sam sobie dobierze prędkość wentylatora odpowiednią do uzyskania ustawionej temperatury. Od manualnej różni się tym, że tam masz temperaturę typu zimno- cieplej- ciepło i sam dobierasz prędkość wentylatora, a od pełnego automatu Twój półautomat różni się tym, że automat sam wybiera, na które wyloty kierować powietrze do jak najszybszego uzyskania ządanej temperatury. W półautomacie będzie wiało tak, jak sobie ustawiasz, szyba, kratki w desce albo na nogi. To tak w skrócie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 trzeba targac zderzak do tego? bo niechce mi sie dzis klas pod auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > trzeba targac zderzak do tego? bo niechce mi sie dzis klas pod auto Osuszacz znajduje się częściowo pod półką akumulatora ale bliżej przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2013 > trzeba targac zderzak do tego? bo niechce mi sie dzis klas pod auto Nic nie rozbierasz, z kanału wyjmujesz w kilka minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrstac Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Nic nie rozbierasz, z kanału wyjmujesz w kilka minut. No powodzenia życzę, zwłaszcza jak śrubki zapieczone. Trzeba wyjąć puchę filtra powietrza i lewy reflektor oraz zdjąć lewe nadkole (chociaż odchylić). Ale najwygodniej IMO jest ze zdjętym zderzakiem. Uwaga na czujnik ciśnienia (trzeba go wykręcić, żeby wyjąć osuszacz) - łatwo ukręcić krociec lub gwint na nim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Uwaga na czujnik ciśnienia (trzeba go wykręcić, żeby wyjąć osuszacz) - łatwo ukręcić krociec lub > gwint na nim co ty mówisz ja jakoś zakładałem do siebie klimę i nawet go nie ruszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > No powodzenia życzę, zwłaszcza jak śrubki zapieczone. Trzeba wyjąć puchę filtra powietrza i lewy > reflektor oraz zdjąć lewe nadkole (chociaż odchylić). Ale najwygodniej IMO jest ze zdjętym > zderzakiem. > Uwaga na czujnik ciśnienia (trzeba go wykręcić, żeby wyjąć osuszacz) - łatwo ukręcić krociec lub > gwint na nim Dwa lata temu zmieniałem osuszacz u siebie. Demontaż 5 minut, nowe oringi, montaż kolejne 5 minut. Wszystko z kanału. Wtyczkę trzeba najpierw zdjąć z presostatu i na stole go wykręcić z osuszacza. U mnie nic nie było zardzewiałe. Rdza na widok mojej Marei odwracała się na pięcie i szła do innego auta, stojącego obok. Łezka się w oku kręci, zwłaszcza, że dzisiaj auto zostało skasowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 ja wyrzucilem sobie aku, wtyczki nie odpinalem. z 20min roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrstac Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > ja wyrzucilem sobie aku, wtyczki nie odpinalem. z 20min roboty No to widzę że sobie lubię "utrudniać" robotę, albo mam dwie lewe ręce. Nosz k.. żeby wyjąć ten p.. osuszacz straciłem ponad półtorej godziny, wszystkie śruby pozapiekane lub pordzewiałe, a jak odkręciłem presostat to się okazało że gwint zj... Naprawa tego g.. kosztowała prawie 7 stów, a w tym roku okazało się że skraplacz do wymiany... Czy klima w 15 letnim aucie może działać dłużej niż rok bez inwestowania co roku kilku stówek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > No to widzę że sobie lubię "utrudniać" robotę, albo mam dwie lewe ręce. > Nosz k.. żeby wyjąć ten p.. osuszacz straciłem ponad półtorej godziny, wszystkie śruby pozapiekane > lub pordzewiałe, a jak odkręciłem presostat to się okazało że gwint zj... > Naprawa tego g.. kosztowała prawie 7 stów, a w tym roku okazało się że skraplacz do wymiany... > Czy klima w 15 letnim aucie może działać dłużej niż rok bez inwestowania co roku kilku stówek? Kupiłem marę jako 15-letnią. Dobiłem czynnika i klima działa bez zarzutu (chociaż obciąża silnik, kto wie - może osuszacz przydałoby się wymienić). 1.5 roku sobie śmigam i nic w klimie się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 > Nosz k.. żeby wyjąć ten p.. osuszacz straciłem ponad półtorej godziny, wszystkie śruby pozapiekane > lub pordzewiałe, a jak odkręciłem presostat to się okazało że gwint zj... Jak rok temu w swojej wymieniałem dwururkę na wydechu (15 letnie auto), to nakrętki kolektora wydechowego nieruszane od wyjazdu z fabryki, odkręcałem palcami. Te przy katalizatorze też, chociaż na pierwszy rzut oka wyglądało mi na cięcie. > Naprawa tego g.. kosztowała prawie 7 stów, a w tym roku okazało się że skraplacz do wymiany... Ja za osuszacz Hella dałem 45 zł i nabicie 180, bo jeszcze wtedy sam nie robiłem klimy. > Czy klima w 15 letnim aucie może działać dłużej niż rok bez inwestowania co roku kilku stówek? U mnie do dzisiaj z jedną awarią osuszacza przez 16 lat. Czynnika ubywa 50g na rok, to tak jakby wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2013 ja 3 lata temu jak kupilem auto pospawalem wszystkie przewody i dopiero dzis wymienialem osuszacz w sumie niewiem poco maszyne mam w pracy wiec co roku sprawdzam ale nic nie ubywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > - może osuszacz przydałoby się wymienić). Porównaj temperaturę na wejściu i wyjściu osuszacza, jeśli jest różnica , do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2013 > Porównaj temperaturę na wejściu i wyjściu osuszacza, jeśli jest różnica , do wymiany Na razie to poobrywałem poduszki silnika/skrzyni i to muszę zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.