Ryb Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 ...coś przy zmianie biegów lub przy zmianie obciążenia w układzie napędowym. Nie stuka zawsze tylko czasami, bardziej wyraźne na niskich obrotach niż wysokich. Przykład 1: Zmieniamy np. z 2 na 3: obroty ok. 2500 wysprzęglamy (lekki stuk), przerzucamy biegi (stuk), puszczamy sprzęgło (mocniejszy stuk). Przykład 2: Hamujemy silnikiem na 5 biegu z prędkości ok. 100km/h. Znudziło się nam, dodajemy mocno gazu (szarpnięcie i stuk). Powyższe czasem ma miejsce, czasem nie. Co się zepsuło? Sprzęgło, docisk, dwumasa ( )? A może szukać w skrzyni biegów? Poradźcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Poduszka silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > Poduszka silnika? albo skrzyni? podnieść i ponaprężać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Mam to samo, przejrzane i w połowie wymienione poduszki silnika i skrzyni biegów, wymienione tuleje stabilizatora, mechanizm róźnicowy i nic, dalej stuka. Zawieszenie oczywiście obejrzane i wyszarpane w pierwszej kolejności. Największym problemem jest to, że stuki są słyszalne tylko podczas jazdy i na postoju ciężko cokolwiek wychwycić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > albo skrzyni? > podnieść i ponaprężać. Myślalem o poduszkach. Ale próbuję się też przygotować na złe wiadomości. Dlatego zastanawiałem się też, czy podobnych objawów nie moze dawać również któryś z drogich elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > Myślalem o poduszkach. Ale próbuję się też przygotować na złe wiadomości. Dlatego zastanawiałem się > też, czy podobnych objawów nie moze dawać również któryś z drogich elementów. ciezko tak przez opis fonetyczny. ale drugi typ: dwumasa. nagłe zmiany obciążenia pasują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > Mam to samo, przejrzane i w połowie wymienione poduszki silnika i skrzyni biegów, wymienione tuleje > stabilizatora, mechanizm róźnicowy i nic, dalej stuka. > Zawieszenie oczywiście obejrzane i wyszarpane w pierwszej kolejności. Największym problemem jest > to, że stuki są słyszalne tylko podczas jazdy i na postoju ciężko cokolwiek wychwycić. Zawieszenie mam ok. Tak samo przeguby, układ kierowniczy itd. Cała reszta do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > ciezko tak przez opis fonetyczny. ale drugi typ: dwumasa. nagłe zmiany obciążenia pasują. Właśnie. Dlatego pytam tutaj, bo jeśli nie poduszka to będą wydatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > ciezko tak przez opis fonetyczny. ale drugi typ: dwumasa. nagłe zmiany obciążenia pasują. U siebie też to podejrzewam. Tym bardziej, że bujając na postoju autem przód-tył z włączonym 1 biegiem stuk dochodzi z okolic skrzyni biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > U siebie też to podejrzewam. Tym bardziej, że bujając na postoju autem przód-tył z włączonym 1 > biegiem stuk dochodzi z okolic skrzyni biegów U mnie przy bujaniu cisza. Co ciekawe, stuków nie ma nigdy przy ruszaniu. Dopiero przy zmianie biegów od 2 w górę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 w słuzbówce podobny objaw dał wyrobiony mechanizm zmiany biegów. O dziwo na drążku przy zmianie nie było nic czuć, a faktycznie pałąk lekko stukał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > Właśnie. Dlatego pytam tutaj, bo jeśli nie poduszka to będą wydatki. Nie wpadac w panikę, tylko sprawdzać po kolei. Najpierw poduszka pod skrzynią. Potem wspornik wału napędowego, o ile występuje. Jak nie poduszka, to obejrzeć zawias, półosie/przeguby. A potem zacząć się martwić sprzęgłem lub dwumasą. Na moim przykładzie sprzed kilku tygodni.... Mazda dymiła mi jak TSS Stefan Batory podczas rozruchu kotłów, nie chciała przyspieszać i dodatkowo stukało mi coś i szarpało podczas gaszenia silnika. Szykowałem się na wymianę wtrysków oraz regenerację turbiny plus szukałem dobrego dojścia do kpl. dwumasy, sprzęgła, docisku oraz wysprzęglika. Czyli zapowiadało się jakieś 8 tysi w plecy, jakby coś źle poszło. A okazało się........ okazało się, że pękła sobie jakaś plastikowa popierdółka w ukł. podciśnieniowym sterowania turbiną. po wymianie tego dupersznyta nie dość, że Mazda znowu zbiera się ze świateł jak trzeba, do tego nie dymi to jeszcze..... skończyly się szarpania i telepania podczas ruszania oraz gaszenia silnika. Keep smiling! Pozdro B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 Na szarpanie i dymienie owszem, układ sterujący turbosprężarką ma wpływ. Ale na gaszenie i stukanie silnika to niby jaki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > Na szarpanie i dymienie owszem, układ sterujący turbosprężarką ma wpływ. Ale na gaszenie i stukanie > silnika to niby jaki? Nie wiem. Opisalem objawy przed zmianą i po zmianie. Pzdr B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 2 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > Na szarpanie i dymienie owszem, układ sterujący turbosprężarką ma wpływ. Ale na gaszenie i stukanie > silnika to niby jaki? Jeśli w tym silniku jest klapa gaszącą sterowana podciśnieniowo to jak najbardziej nieszczelny układ podciśnienia może dawać takie objawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2013 > w słuzbówce podobny objaw dał wyrobiony mechanizm zmiany biegów. O dziwo na drążku przy zmianie > nie było nic czuć, a faktycznie pałąk lekko stukał Aktualizacja: na jedynce jak bym nie próbował szarpać nie stuka. Nawet przy gwałtownym wcisnieciu gazu podczas hamowania silnikiem. A wtedy przecież szarpie autem najmocniej bo momentu na kołach najwięcej. To mi trochę nie pasuje do teorii o poduszkach bo powinno na jedynce przy takim szarpaniu też stukać a tak nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Lipca 2013 Odkopuję wątek bo mamy nowe fakty. Na początek: prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniłem przegub oraz poduszkę pod silnikiem. A teraz moje własne obserwacje, które postanowiłem poczynić celem zapobieżenia dalszym wymianom sprawnych części samochodu. Podniosłem auto z jednej strony, zdjąłem koło, kręcę nim - czuć wyrażny luz. Co najmniej o kilka stopni można kołem kręcić zupełnie luźno. W momencie gdy luz się kończy i cośtam "łapie" słychać wyraźny metaliczny stuk, który też czuć na kole. Czyli mamy luz. Odpada przegub bo półoś kręci się bez luzów. Następnie podniosłem auto z drugiej strony - to samo. IMO to eliminuje elementy znajdujące się za mechanizmem różnicowym. Auto było na luzie, więc eliminuję zawieszenie skrzyni biegów i silnika, sprzęgło, koło dwumasowe itp. Na tę chwilę obstawiam coś w mechanizmie różnicowym. Dobrze kombinuję? Macie inne pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.