Skocz do zawartości

Stuka...


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

...coś przy zmianie biegów lub przy zmianie obciążenia w układzie napędowym. Nie stuka zawsze tylko czasami, bardziej wyraźne na niskich obrotach niż wysokich.

Przykład 1:

Zmieniamy np. z 2 na 3: obroty ok. 2500 wysprzęglamy (lekki stuk), przerzucamy biegi (stuk), puszczamy sprzęgło (mocniejszy stuk).

Przykład 2:

Hamujemy silnikiem na 5 biegu z prędkości ok. 100km/h. Znudziło się nam, dodajemy mocno gazu (szarpnięcie i stuk).

Powyższe czasem ma miejsce, czasem nie. Co się zepsuło? Sprzęgło, docisk, dwumasa ( boje_sie.gif)?

A może szukać w skrzyni biegów? Poradźcie.

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, przejrzane i w połowie wymienione poduszki silnika i skrzyni biegów, wymienione tuleje stabilizatora, mechanizm róźnicowy i nic, dalej stuka.

Zawieszenie oczywiście obejrzane i wyszarpane w pierwszej kolejności. Największym problemem jest to, że stuki są słyszalne tylko podczas jazdy i na postoju ciężko cokolwiek wychwycić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> albo skrzyni?

> podnieść i ponaprężać.

Myślalem o poduszkach. Ale próbuję się też przygotować na złe wiadomości. Dlatego zastanawiałem się też, czy podobnych objawów nie moze dawać również któryś z drogich elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślalem o poduszkach. Ale próbuję się też przygotować na złe wiadomości. Dlatego zastanawiałem się

> też, czy podobnych objawów nie moze dawać również któryś z drogich elementów.

ciezko tak przez opis fonetyczny. ale drugi typ: dwumasa. nagłe zmiany obciążenia pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam to samo, przejrzane i w połowie wymienione poduszki silnika i skrzyni biegów, wymienione tuleje

> stabilizatora, mechanizm róźnicowy i nic, dalej stuka.

> Zawieszenie oczywiście obejrzane i wyszarpane w pierwszej kolejności. Największym problemem jest

> to, że stuki są słyszalne tylko podczas jazdy i na postoju ciężko cokolwiek wychwycić.

Zawieszenie mam ok. Tak samo przeguby, układ kierowniczy itd. Cała reszta do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciezko tak przez opis fonetyczny. ale drugi typ: dwumasa. nagłe zmiany obciążenia pasują.

Właśnie. Dlatego pytam tutaj, bo jeśli nie poduszka to będą wydatki. crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciezko tak przez opis fonetyczny. ale drugi typ: dwumasa. nagłe zmiany obciążenia pasują.

U siebie też to podejrzewam. Tym bardziej, że bujając na postoju autem przód-tył z włączonym 1 biegiem stuk dochodzi z okolic skrzyni biegów sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U siebie też to podejrzewam. Tym bardziej, że bujając na postoju autem przód-tył z włączonym 1

> biegiem stuk dochodzi z okolic skrzyni biegów

U mnie przy bujaniu cisza. Co ciekawe, stuków nie ma nigdy przy ruszaniu. Dopiero przy zmianie biegów od 2 w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie. Dlatego pytam tutaj, bo jeśli nie poduszka to będą wydatki.

Nie wpadac w panikę, tylko sprawdzać po kolei. Najpierw poduszka pod skrzynią.

Potem wspornik wału napędowego, o ile występuje.

Jak nie poduszka, to obejrzeć zawias, półosie/przeguby. A potem zacząć się martwić sprzęgłem lub dwumasą.

Na moim przykładzie sprzed kilku tygodni....

Mazda dymiła mi jak TSS Stefan Batory podczas rozruchu kotłów, nie chciała przyspieszać i dodatkowo stukało mi coś i szarpało podczas gaszenia silnika. Szykowałem się na wymianę wtrysków oraz regenerację turbiny plus szukałem dobrego dojścia do kpl. dwumasy, sprzęgła, docisku oraz wysprzęglika. Czyli zapowiadało się jakieś 8 tysi w plecy, jakby coś źle poszło.

A okazało się........ okazało się, że pękła sobie jakaś plastikowa popierdółka w ukł. podciśnieniowym sterowania turbiną. po wymianie tego dupersznyta nie dość, że Mazda znowu zbiera się ze świateł jak trzeba, do tego nie dymi to jeszcze..... skończyly się szarpania i telepania podczas ruszania oraz gaszenia silnika.

Keep smiling!

Pozdro

B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na szarpanie i dymienie owszem, układ sterujący turbosprężarką ma wpływ. Ale na gaszenie i stukanie

> silnika to niby jaki?

Jeśli w tym silniku jest klapa gaszącą sterowana podciśnieniowo to jak najbardziej nieszczelny układ podciśnienia może dawać takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w słuzbówce podobny objaw dał wyrobiony mechanizm zmiany biegów. O dziwo na drążku przy zmianie

> nie było nic czuć, a faktycznie pałąk lekko stukał

Aktualizacja: na jedynce jak bym nie próbował szarpać nie stuka. Nawet przy gwałtownym wcisnieciu gazu podczas hamowania silnikiem. A wtedy przecież szarpie autem najmocniej bo momentu na kołach najwięcej. To mi trochę nie pasuje do teorii o poduszkach bo powinno na jedynce przy takim szarpaniu też stukać a tak nie jest.

hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odkopuję wątek bo mamy nowe fakty.

Na początek: prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniłem przegub oraz poduszkę pod silnikiem.

hehe.gifsciana.gif

A teraz moje własne obserwacje, które postanowiłem poczynić celem zapobieżenia dalszym wymianom sprawnych części samochodu.

Podniosłem auto z jednej strony, zdjąłem koło, kręcę nim - czuć wyrażny luz. Co najmniej o kilka stopni można kołem kręcić zupełnie luźno. W momencie gdy luz się kończy i cośtam "łapie" słychać wyraźny metaliczny stuk, który też czuć na kole. Czyli mamy luz. Odpada przegub bo półoś kręci się bez luzów.

Następnie podniosłem auto z drugiej strony - to samo. IMO to eliminuje elementy znajdujące się za mechanizmem różnicowym. Auto było na luzie, więc eliminuję zawieszenie skrzyni biegów i silnika, sprzęgło, koło dwumasowe itp.

Na tę chwilę obstawiam coś w mechanizmie różnicowym. Dobrze kombinuję? Macie inne pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.