Skocz do zawartości

Montujemy klimę online....1.6.16V z klimą wystąp ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Przyszedł wkońcu czas na montaż zakupinej pół roku temu klimy do bravki 1.6 16V. Będą pytania i mam nadzieję że użytkownicy zklimatyzowanych wersji BBMów pomogą radą/fotką/linkiem smile.gif

Na początek układ chłodzenia...Jest inny i trzeba wpiąć zbiorniczek wyrównawczy.

I teraz pytanko, w które miejsca go wpiąć ? Górny w przepustnicę (ten skierowany na przegrodę ? ) , a przewód z przpustnicy zaślepić w okolicy kolektora wydechowego??

Dolny gdzie ?? Jeśli ktoś mógłby zrobić fotki to byłoby super

Wentylator....obecnie do wentyla idzie jeden kabelek zasilający, a wentyla załącza czujnik temp. w chłodnicy. Nowa chłodnica ma 2 złącza...jedno większe, a 2gie mniejsze...domniemam że większe to zasilanie, a mniejsze to sterowanie z presostatu ??

Czyli zapinając do większego zasilanie wentyl będzie działał tak jak obecnie, czyli tylko chłodzenie płynu ?

Teraz przydała by się rozpiska jak podłączony jest presostat z układem chłodzenia, bo rozumiem że do mniejszego gniazdka w chłodnicy podłączony jest właśnie presostat ??

To na początek, ale pytań jest wiele smile.gif

btw. klima manualna, zakupine nowe ornigi, osuszacz, wszystko wyczyszcozne itp

altek 90A też już jest (bosh bez tego komina z tyłu, ponoć polifotwe tak mają shocked.gif)

btw.2 jakimi momentami skręcać rurki klimy ?? alu więc pewnie niewielkimi... ??

Tutaj chciałbym podziękować kol. mati16v, za wiele cennych informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyszedł wkońcu czas na montaż zakupinej pół roku temu klimy do bravki 1.6 16V. Będą pytania i mam

> nadzieję że użytkownicy zklimatyzowanych wersji BBMów pomogą radą/fotką/linkiem

> Na początek układ chłodzenia...Jest inny i trzeba wpiąć zbiorniczek wyrównawczy.

> I teraz pytanko, w które miejsca go wpiąć ? Górny w przepustnicę (ten skierowany na przegrodę ? ) ,

> a przewód z przpustnicy zaślepić w okolicy kolektora wydechowego??

Zaślepić ok.gif

> Dolny gdzie ?? Jeśli ktoś mógłby zrobić fotki to byłoby super

Tu foto nie potrzebne, jeżeli nie masz przewodów gumowych od chłodnicy to musisz zakupić, jeden jest podobny i nawet można podpasować. Drugi natomiast ma po środku trójnik z którego wychodzi właśnie wąż do zbiorniczka wyrównawczego.

> Wentylator....obecnie do wentyla idzie jeden kabelek zasilający, a wentyla załącza czujnik temp. w

> chłodnicy. Nowa chłodnica ma 2 złącza...jedno większe, a 2gie mniejsze...domniemam że większe

> to zasilanie, a mniejsze to sterowanie z presostatu ??

I tak i nie, żeby układ chłodzenia był wierny z oryginałem musisz dołożyć 2 przekaźniki i jeden moduł elektroniczny połączony z presostatem. W zależności od sygnału podanego z presostatu do tego modułu wentylator ma włączony 1 albo 2 bieg.

> Czyli zapinając do większego zasilanie wentyl będzie działał tak jak obecnie, czyli tylko

> chłodzenie płynu ?

Można tak powiedzieć ale w klimie jeszcze jest to zrobione na przekaźniku, w wersji bez klimy napięcie idzie prosto z aku zabezpieczone bezpiecznikiem MAXI pod pokrywką przy kielichu.

> Teraz przydała by się rozpiska jak podłączony jest presostat z układem chłodzenia, bo rozumiem że

> do mniejszego gniazdka w chłodnicy podłączony jest właśnie presostat ??

To już wyjaśniłem, bezpośrednio nie jest to podłączone. Można jakoś to spiąć ale nie polecam. Mają być 2 niezależne biegi.

> To na początek, ale pytań jest wiele

> btw. klima manualna, zakupine nowe ornigi, osuszacz, wszystko wyczyszcozne itp

> altek 90A też już jest (bosh bez tego komina z tyłu, ponoć polifotwe tak mają )

> btw.2 jakimi momentami skręcać rurki klimy ?? alu więc pewnie niewielkimi... ??

Ja skręcałem z wyczuciem wink.gifJeśli nie zmieniałeś zaworków pod zakrętkami do napełniania układu to zmień bo będą popuszczać czynnika.

> Tutaj chciałbym podziękować kol. mati16v, za wiele cennych informacji.

Spoko, z tego co mi wiadomo to jako pierwszy robiłem swapa, nie miałem pomocy, jedynie tyle co serwisówki. Ty nie dość że masz osobę która coś ogarnia w temacie to jeszcze masz klime manualną bez dodatkowej kabelkologii wink.gif 3mam kciuki za projekt wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaślepić

ok ok.gif

> Tu foto nie potrzebne, jeżeli nie masz przewodów gumowych od chłodnicy to musisz zakupić, jeden

> jest podobny i nawet można podpasować. Drugi natomiast ma po środku trójnik z którego wychodzi

> właśnie wąż do zbiorniczka wyrównawczego.

mam jakieś węże ten górny do przepustnicy mam na 100%, mam też jeden z trójnikiem ale interesuje mnie miejsce gdzie ma być podłączony, bo teraz nie wiem nawet w którym miejscu szukać...

> I tak i nie, żeby układ chłodzenia był wierny z oryginałem musisz dołożyć 2 przekaźniki i jeden

> moduł elektroniczny połączony z presostatem. W zależności od sygnału podanego z presostatu do

> tego modułu wentylator ma włączony 1 albo 2 bieg.

> Można tak powiedzieć ale w klimie jeszcze jest to zrobione na przekaźniku, w wersji bez klimy

> napięcie idzie prosto z aku zabezpieczone bezpiecznikiem MAXI pod pokrywką przy kielichu.

mam kawałek wiązki ze złączami chłodnicy, presostatu i sprężarki..są też 2 przekażniki z czego jeden to zworka...

> To już wyjaśniłem, bezpośrednio nie jest to podłączone. Można jakoś to spiąć ale nie polecam. Mają

> być 2 niezależne biegi.

i tak też chcę zrobić, aby było jak z fabryki wink.gif

> Ja skręcałem z wyczuciem Jeśli nie zmieniałeś zaworków pod zakrętkami do napełniania układu to

> zmień bo będą popuszczać czynnika.

dzięi za info, o tym nie pomyślałem, koszt pewnie żaden więc wymienić nie zaszkodzi ok.gif

> Spoko, z tego co mi wiadomo to jako pierwszy robiłem swapa, nie miałem pomocy, jedynie tyle co

> serwisówki. Ty nie dość że masz osobę która coś ogarnia w temacie to jeszcze masz klime

> manualną bez dodatkowej kabelkologii 3mam kciuki za projekt

Dzięki za wszystko, przygotowania rozpoczęte...myślę że w przyszyłym tygodniu za to się zabiorę i uda się to zrobić bez większych problemów smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok

> mam jakieś węże ten górny do przepustnicy mam na 100%, mam też jeden z trójnikiem ale interesuje

> mnie miejsce gdzie ma być podłączony, bo teraz nie wiem nawet w którym miejscu szukać...

Ten wąż z trójnikiem łączy dolne wejście chłodnicy z dolnym wejściem do termostatu, a po środku jest trójnik z wężem do zbiorniczka. Drugi wąż z chłodnicy łączy górne wejście chłodnicy z górnym wejściem do termostatu.

> mam kawałek wiązki ze złączami chłodnicy, presostatu i sprężarki..są też 2 przekażniki z czego

> jeden to zworka...

Podaj jeszcze z czego było to wyciągnięte, wnioskuję że z Bravo/Brava przed liftem? Spojrzę wtedy dokładnie w serwisówkę i będę wszystko wiedział, nie chce wprowadzać w błąd wink.gif

> dzięi za info, o tym nie pomyślałem, koszt pewnie żaden więc wymienić nie zaszkodzi

Ostatnio musiałem zakupić, za sztukę dałem 5zł zlosnik.gif

> Dzięki za wszystko, przygotowania rozpoczęte...myślę że w przyszyłym tygodniu za to się zabiorę i

> uda się to zrobić bez większych problemów

Czemu nie wink.gif, w twoim przypadku to przeciągnięcie jednego przewodu przez scianę i delikatne polepienie elektryki wentylatora. Najwięcej zejdzie z wyciągnięciem dechy(ja mam już wprawę i robie to w 30min zlosnik.gif) i zdjęciem obudowy nagrzewnicy. Aha i jeszcze ważna rzecz bez której nie założysz nowej obudowy no chyba że mocno rzeźbiąc. Rok temu w ASO płaciłem za to 40zł po rabiacie. Nr 7708660 Jest to coś w rodzaju uszczelki na scianie grodziowej. Bez klimy nie masz tam wycięcia na odpływ wody. Można się bawić w wycinanie bo to plastik ale imho nie warto bo nie uszczelnisz tak jak trzeba wink.gif

287043356-Przechwytywanie.JPG

post-143430-143525209821_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten wąż z trójnikiem łączy dolne wejście chłodnicy z dolnym wejściem do termostatu, a po środku

> jest trójnik z wężem do zbiorniczka.

no i wszystko jasne...przecinam tego grubego węża i zapodaje tam trójnik, a do trójnika wąż do zbiorniczka z dołu... ok.gif

> Drugi wąż z chłodnicy łączy górne wejście chłodnicy z

> górnym wejściem do termostatu.

i tego nie ruszam ok.gif

> Podaj jeszcze z czego było to wyciągnięte, wnioskuję że z Bravo/Brava przed liftem? Spojrzę wtedy

> dokładnie w serwisówkę i będę wszystko wiedział, nie chce wprowadzać w błąd

tak, bravo przed liftem

> Ostatnio musiałem zakupić, za sztukę dałem 5zł

> Czemu nie , w twoim przypadku to przeciągnięcie jednego przewodu przez scianę i delikatne

czyli załączenie sprężarki ? ztcp to też przechodzi przez presostat ???

t_klima_starter_183.png

> polepienie elektryki wentylatora. Najwięcej zejdzie z wyciągnięciem dechy(ja mam już wprawę i

> robie to w 30min ) i zdjęciem obudowy nagrzewnicy.

jedną już wyciągałem jak wykręcałem klime z dawcy, ale i tak roboty troche bedzie... smile.gif

> Aha i jeszcze ważna rzecz bez której nie

> założysz nowej obudowy no chyba że mocno rzeźbiąc. Rok temu w ASO płaciłem za to 40zł po

> rabiacie. Nr 7708660 Jest to coś w rodzaju uszczelki na scianie grodziowej. Bez klimy nie masz

> tam wycięcia na odpływ wody. Można się bawić w wycinanie bo to plastik ale imho nie warto bo

> nie uszczelnisz tak jak trzeba

mam smile.gif wykręciłem z dawcy, chyba nawet dzięki Twoim wcześniejszym informacjom smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i wszystko jasne...przecinam tego grubego węża i zapodaje tam trójnik, a do trójnika wąż do

> zbiorniczka z dołu...

Na początku miałem przerabiać ten stary wąż dawać trójnik itp. itd. odpuściłem gdy się dowiedziałem że trójnik i kawałek węża kosztuje tyle co dobra używana cała cześć. W dodatku w oryginale masz ładnie wyprofilowany ten węzyk do zbiorniczka wink.gif

> czyli załączenie sprężarki ? ztcp to też przechodzi przez presostat ???

Dokładnie tak jak na schemacie który wstawiłeś, zanim komputer się dowie że klima ma być włączona to sygnał idzie przez presostat który puszcza sygnał dalej do kompa, albo zatrzymuje gdy nie ma ciśnienia w układzie wink.gif

Teraz jeszcze zauważyłem że w manualnej klimie sygnał do kompa idzie jeszcze przed presostatem przez czujnik przeciw zamrożeniowy. W automacie wszystkim zajmował się komputerek i jak działało to puszczało sygnał na presostat a dalej na ECU wink.gif

> jedną już wyciągałem jak wykręcałem klime z dawcy, ale i tak roboty troche bedzie...

No wiadomo ale jak coś się robi w słusznej sprawie to robota idzie 2x lepiej wink.gif

> mam wykręciłem z dawcy, chyba nawet dzięki Twoim wcześniejszym informacjom

ok wink.gif coś mi się zdaje że nikt oprócz mnie i Ciebie nie zabierze głosu w tym wątku hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początku miałem przerabiać ten stary wąż dawać trójnik itp. itd. odpuściłem gdy się dowiedziałem

> że trójnik i kawałek węża kosztuje tyle co dobra używana cała cześć. W dodatku w oryginale

> masz ładnie wyprofilowany ten węzyk do zbiorniczka

kupowałeś w aso ? bo jeśłi cena ok to nie ma sensu sie bawić w rzeźbe...mam coprawda tego węża z trójnikiem, ale jest ciachnięty nożem z jednej strony....

> Dokładnie tak jak na schemacie który wstawiłeś, zanim komputer się dowie że klima ma być włączona

> to sygnał idzie przez presostat który puszcza sygnał dalej do kompa, albo zatrzymuje gdy nie

> ma ciśnienia w układzie

> Teraz jeszcze zauważyłem że w manualnej klimie sygnał do kompa idzie jeszcze przed presostatem

> przez czujnik przeciw zamrożeniowy. W automacie wszystkim zajmował się komputerek i jak

> działało to puszczało sygnał na presostat a dalej na ECU

> No wiadomo ale jak coś się robi w słusznej sprawie to robota idzie 2x lepiej

> ok coś mi się zdaje że nikt oprócz mnie i Ciebie nie zabierze głosu w tym wątku

no niestety zauważyłem że coraz mniej bbmowców tutaj zagląda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie no pisałem ze używkę

właśnie patrzyłem i ten wąż z trójnikiem co mam jest cienki, tzn ma około 2cm średnicę, a wąż z termosa do chłodnicy ma min4 więc to nie ten wąż....

na alledrogo namierzyłem

o to chodzi ?

DSC00613.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie patrzyłem i ten wąż z trójnikiem co mam jest cienki, tzn ma około 2cm średnicę, a wąż z

> termosa do chłodnicy ma min4 więc to nie ten wąż....

> na alledrogo namierzyłem

> o to chodzi ?

dokładnie to ten wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no to wąż już kupiony, tylko muszę czekać do poniedziałku na auto bo zostało we fiacie (przy wymianie rozrządu połamała się plastikowa obudowa i musieli zamawiać bo nie mieli na stanie). Altek 90A już założony, koło pasowe z wersji z klimą też. Teraz szykuję wszystkie części , czyszczę itp. Jak odbiorę autko to zabieram się za składanie, bo czas ucieka (31 wyjazd na wczasy).

Dodatkowo będę robił swap tapicery z marejkji elx kol. kaczorka (fotele w tym kierowcy z regulacją lędźwiową, tunel i tylna kanapa z podłokietnikiem no i tunel środkowy z podłokietnikiem). Ogólnie roboty bedzie troche, ale mam nadzieje że wszystko uda się ogarnąć.

btw. chciałem nadmienić tutaj że tapicera od kol. karoczorka jest praktycznie w idealnym stanie icon_eek.gif Nie wiem jak to możliwe bo jak by na to nie patrzeć ma 16lat (97 rok) icon_eek.gif.

Trochę myślę nad tą elektryką, jak to wszystko podłączyć...jak masz manuale to prosiłbym cię o wklejenie potrzebnych schematów, będzie mi łatwiej i razem pomyślimy nad tym wszystkim grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowo będę robił swap tapicery z marejkji elx kol. kaczorka (fotele w tym kierowcy z regulacją

> lędźwiową, tunel i tylna kanapa z podłokietnikiem no i tunel środkowy z podłokietnikiem).

Nie chcę cię martwić ale tylna kanapa w marei jest szersza i trzeba konkretnie trzasnąć drzwiami żeby się zamknęły crazy.gif

> Ogólnie roboty bedzie troche, ale mam nadzieje że wszystko uda się ogarnąć.

> btw. chciałem nadmienić tutaj że tapicera od kol. karoczorka jest praktycznie w idealnym stanie

Ogólnie welur dużo mniej się niszczy, szczególnie w porównaniu do tkaniny użytej w bravo/brava przed FL ok.gif

> Trochę myślę nad tą elektryką, jak to wszystko podłączyć...jak masz manuale to prosiłbym cię o

> wklejenie potrzebnych schematów, będzie mi łatwiej i razem pomyślimy nad tym wszystkim

ok, wieczorkiem będę miał trochę czasu to powklejam co potrzebne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to decha zdjęta....teraz pytania smile.gif

Zasilanie obudowy nagrzewnicy mam w formie 3pin wtyczki (zasilanie i podświetlanie) w nowej nagrzewnicy jest, jak widze, osobne zacze zasilania i taka biała wtyczka w której jest min, podświetlanie i oprócz tego chyba 4 inne piny ? sprężarka i coś jeszcze ?

Zabezpieczenie nakrętek kierownicy (takie zaginane blaszki) skąd wziąłeś ? bo przy odkręcaniu łamią się....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to decha zdjęta....teraz pytania

> Zasilanie obudowy nagrzewnicy mam w formie 3pin wtyczki (zasilanie i podświetlanie) w nowej

> nagrzewnicy jest, jak widze, osobne zacze zasilania i taka biała wtyczka w której jest min,

> podświetlanie i oprócz tego chyba 4 inne piny ? sprężarka i coś jeszcze ?

pierwsza wtyczka

-masa

-sygnał klimy

-podświetlenie

- +12V po zapłonie

Druga wtyczka

- masa

- +12V stałe

I teraz robisz tak. W wersji bez klimy masz 3 przewody poświetlenie, masa i zasilanie po zapłonie. W moim przypadku gruby przewód zasilający musiałem przełożyć we wtyczce w skrzynce bezpieczników tak aby zasilanie było tam stałe. Dzięki temu komputer sterujący ma zapamiętane ustawienia i wentylator uruchamia się wraz z przekręceniem zapłonu. Według mnie u Cb nie ma potrzeby przeciągnięcia dodatkowego przewodu z +12V po zapłonie. Są tu tylko przekaźniki którym się nic nie stanie jak nie będzie stałego +12V. Na twoim miejscu ten przewód który oryginalnie potrzebuje stałego napięcia połączyłbym z tym przewodem z napięciem po zapłonie. Odejdzie ciągnięcie dodatkowego przewodu i zarabianie konektora do kostki w skrzynce bezpieczników.

> Zabezpieczenie nakrętek kierownicy (takie zaginane blaszki) skąd wziąłeś ? bo przy odkręcaniu łamią

> się....

Chodzi ci o tą nakrętkę na kolumnie? U mnie na nakrętce zaprasowany jest ten wieniec i nic się nie łamie wink.gif ale nie wiem czy o to ci chodzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, nagrzewnica jest dla mnie prawie jasna bo w tej wtyczce co jest + po zapłonie to mam wsumie 5 przewodów (2 z nich idą na 100% do czujnika oszronienia). czyli + po zapłonie (tutaj zrobię zworkę od głównego zasilania bo to + który załącza przekaźnik) , podświetlanie, 2 które ida do czujnika oszronienia i jeden biały który idzie hmmm do gniazdka we włączniku klimy....

Teraz chłodnica....w starej przychodzi po prostu zasilanie i tyle, w nowej mam wtyczkę z 2ma grubymi przewodami czyli pewnie też zasilanie i 2gą wtyczkę z cieńszymi.....Jak to ogarnąć ?

Chodzi o to że czasu mam mało i jak bym nie zdążył to żeby chociaż podstawowa funkcjonalność była...tzn chłodzenie silnika i wentylacja wnętrza....

btw. jak możesz to daj mi do siebie kom. na PW, zadzwoniłbym w razie nagłych pytań....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok, nagrzewnica jest dla mnie prawie jasna bo w tej wtyczce co jest + po zapłonie to mam wsumie 5

> przewodów (2 z nich idą na 100% do czujnika oszronienia). czyli + po zapłonie (tutaj zrobię

> zworkę od głównego zasilania bo to + który załącza przekaźnik) , podświetlanie, 2 które ida do

> czujnika oszronienia i jeden biały który idzie hmmm do gniazdka we włączniku klimy....

Na schemacie rozrysowałem powinno dać się odczytać wink.gif

Klima1.JPG

> Teraz chłodnica....w starej przychodzi po prostu zasilanie i tyle, w nowej mam wtyczkę z 2ma

> grubymi przewodami czyli pewnie też zasilanie i 2gą wtyczkę z cieńszymi.....Jak to ogarnąć ?

Na schemacie zaznaczyłem te wtyczki czerwoną obwódką. Te dwa grube to masa i +12V czyli łączysz ze starą wiązką, po prostu konektory zmienili i nie można odpiąć starego i podpiąć nowego.

Druga wtyczka to sterowanie obydwoma biegami tym "niby przekaźnikiem" to białe na foto na schemacie nr. 123:

t_img_0261_273.jpg

i schemat:

Klima2.JPG

> Chodzi o to że czasu mam mało i jak bym nie zdążył to żeby chociaż podstawowa funkcjonalność

> była...tzn chłodzenie silnika i wentylacja wnętrza....

> btw. jak możesz to daj mi do siebie kom. na PW, zadzwoniłbym w razie nagłych pytań....

ok zaraz będzie wink.gif

EDIT'a

Piszę to o czym rozmawialiśmy telefonicznie. W nawiasach będę pisał numery ze schematu.

Szary przekaźnik steruje 1 biegiem wentylatora(122), ten czarny mniejszy załącza sprężarkę(5 ze schematu który wstawiłeś), ta biała podstawka ze zworą pod przekaźnik to podstawka pod ten układ sterujący 1 i 2 biegiem wentylatora przy załączonej klimie(123),a te dwa pozostałe bezpieczniki to do wywalenia bo bezpiecznik od FIAT CODE u siebie już masz, no i spryskiwaczy reflektorów też pewnie nie będziesz zakładał wink.gif

teraz się dopatrzyłem że ta zwora będzie załączała 2 bieg wentylatora więc dopóki nie znajdziesz tego układu zostaw zworę tak jak jest i będzie działało wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli pierwszy raz to pół dnia oczywiście z przerwami na piwko

A możesz w paru słowach opisać co trzeba zdemontować?

Mam gdzieś nieszczelną klimę pod deską i jestem ciekawy ile z tym roboty.Ciężko potem poukładać wiązki kabli czy raczej nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A możesz w paru słowach opisać co trzeba zdemontować?

> Mam gdzieś nieszczelną klimę pod deską i jestem ciekawy ile z tym roboty.Ciężko potem poukładać

> wiązki kabli czy raczej nie?

wiązek praktycznie nie ruszasz bo zdejmujesz tylko dechę a belka ta metalowa zostaje, masz moje foto jak wygląda po zdjęciu dechy:

podaje w linku bo duże jest wink.gif

FOTO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No dobrze,tylko widzę że całe to ustrojstwo jest dalej schowane i te wszystkie kable z tego trzeba

> pruć

> Jakoś mnie nie zachęciłeś hehehee

to tylko tak strasznie wygląda, odpinasz kostkę od wiązki nagrzewnicy, odkręcasz węże i obudowę nagrzewnicy i wychodzi. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc dzisiaj zakończylem projekt kilma smile.gif

Klimka oczywiście zamontowana i ładnie chłodzi.

Napiszę więcej jak odpocznę, bo zmęczony jestem smile.gif

Jutro składam wszystko do kupy, bo na razie decha nie założona, no i po wszystkim montaż tapiceki z merejki elx smile.gif

Tutaj chciałem bardzo podziękować koledze mati16v za pomoc. 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No problem Wychodzę z założenia że pomoc innym powinna być naszym obowiązkiem, szczególnie że w

> tym temacie siedzę po uszy

O, fajnie że to powiedziałeś: to podpowiedz mi [OT mode on] jak jest sterowany moduł komfortu (ten od najbardziej wypasionych HLXów) pod względem automatycznego domykania/opuszczania szyb - czyli jaki sygnał i w jaki sposób daje mechanizm zamka (ta płaska czteropinowa wtyczka) że moduł wie kiedy i ile wyzwolić silniki szyb. U mnie (ELX) moduł jest bez tej funkcji, zamki posiadają okrągłą 3pin wtyczkę i nie ma dodatkowego zielonego przewodu, niemniej jednak mam plan zakupić sam odpowiedni moduł (przedliftowy) i tak go oszukać, żeby zasymulować sygnał podawany z zamka [OT mode off].

Pozdrawiam, Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O, fajnie że to powiedziałeś: to podpowiedz mi [OT mode on] jak jest sterowany moduł komfortu (ten

> od najbardziej wypasionych HLXów) pod względem automatycznego domykania/opuszczania szyb -

> czyli jaki sygnał i w jaki sposób daje mechanizm zamka (ta płaska czteropinowa wtyczka) że

> moduł wie kiedy i ile wyzwolić silniki szyb. U mnie (ELX) moduł jest bez tej funkcji, zamki

> posiadają okrągłą 3pin wtyczkę i nie ma dodatkowego zielonego przewodu, niemniej jednak mam

> plan zakupić sam odpowiedni moduł (przedliftowy) i tak go oszukać, żeby zasymulować sygnał

> podawany z zamka [OT mode off].

> Pozdrawiam, Andrzej

super kolego, ale co to ma wspólnego z tematem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> super kolego, ale co to ma wspólnego z tematem ?

Przecież napisałem, że nie ma nic wspólnego, ale kolega stwierdził że siedzi w temacie po uszy (więc chciałem skorzystać, ale chyba nadinterpretowałem "w tym temacie")...już rozumiesz?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież napisałem, że nie ma nic wspólnego, ale kolega stwierdził że siedzi w temacie po uszy

> (więc chciałem skorzystać, ale chyba nadinterpretowałem "w tym temacie")...już rozumiesz?

> Pozdrawiam

miałem na myśli że w temacie klimy siedze po uszy, na twoim miejscu przewertowałbym serwisówki, powinno rozjaśnić sprawę wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem na myśli że w temacie klimy siedze po uszy, na twoim miejscu przewertowałbym serwisówki,

> powinno rozjaśnić sprawę

Czyli jednak nadinterpretowałem. Ok, to w sprawie klimy: dawniej jak włączyłem klimę to dało się zauważyć zwiększone obroty silnika na jałowym (tak ok. 1200obr/min). W międzyczasie był remont klimy (w zimę, więc nie włączałem) i teraz już nie ma takiej reakcji na załączenie klimy, która jednak pracuje prawidłowo. Co może być przyczyną?

Dodam tylko, że wyzwalanie pierwszego biegu wentylatora oraz test działania przycisku klimy w FESie działa prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jednak nadinterpretowałem. Ok, to w sprawie klimy: dawniej jak włączyłem klimę to dało się

> zauważyć zwiększone obroty silnika na jałowym (tak ok. 1200obr/min). W międzyczasie był remont

> klimy (w zimę, więc nie włączałem) i teraz już nie ma takiej reakcji na załączenie klimy,

> która jednak pracuje prawidłowo. Co może być przyczyną?

> Dodam tylko, że wyzwalanie pierwszego biegu wentylatora oraz test działania przycisku klimy w FESie

> działa prawidłowo.

Co było naprawiane/wymieniane? Jaki silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co było naprawiane/wymieniane? Jaki silnik?

Silnik 1.816V. Wymieniane było: skraplacz, osuszacz, presostat(oryginał, taki sam jak był, sam kupowałem), spawane złącze presostatu.

PS: i powiedz mi jak to jest z osuszaczem - faktycznie po godzinie od rozpakowania, na wolnym powietrzu, jest niezdatny do użycia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.816V. Wymieniane było: skraplacz, osuszacz, presostat(oryginał, taki sam jak był, sam

> kupowałem), spawane złącze presostatu.

> PS: i powiedz mi jak to jest z osuszaczem - faktycznie po godzinie od rozpakowania, na wolnym

> powietrzu, jest niezdatny do użycia?

u mnie obroty rosną do okolic 900-950rpm, nie sprawdzałem dokładnie.

Co do osuszacza to wewnątrz jest pochłaniacz wilgoci i jeśli go rozpakujemy to po prostu będzie pochłaniał wilgoć z powietrza, ale czy po godzinie out to wątpię. Widziałem przekrój osuszacza i pełni on nie tylko funkcję osuszania, ale terż filtruje czynnik (tak wynikało z przekroju) Więc jeśli układ jest szczelny to funkcjami osuszania bym się nie przejmował, bo i tak podczas nabijania układ jest osuszany przez maszynę do nabijania i jeśłi nie było jakiejś powiażniejszej awari to wilgoć nie ma prawa się dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby nie było za wesoło to w środę zauważyłem mały wyciek na sprężarce frown.gif a że w ten dzień wyjeżdżałem na Chorwację to nie było czasu na naprawy...najwyżej klima przestała by działać.

Mimo wycieku klimka spisywała się nieźle w chorwackich upałach i dojechaliśmy w przyjemnym chłodzie.

Ktoś się orientuje czy sprężarkę możńa naprawić ? Wyciek jest od spodu na takiej rurce pomiędzy śrubami mocującymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby nie było za wesoło to w środę zauważyłem mały wyciek na sprężarce a że w ten dzień

> wyjeżdżałem na Chorwację to nie było czasu na naprawy...najwyżej klima przestała by działać.

> Mimo wycieku klimka spisywała się nieźle w chorwackich upałach i dojechaliśmy w przyjemnym

> chłodzie.

> Ktoś się orientuje czy sprężarkę możńa naprawić ? Wyciek jest od spodu na takiej rurce pomiędzy

> śrubami mocującymi.

hhaha standard, nie mam pojęcia od czego to zależy ale ja zakładałem 2 sprężarki z nadzieją że będzie sucho, obie podciekały, niestety zakup używki to raczej pewne że będzie ciekła. Na allegro masz nówkę za ok. 300zł. Miałem kupić ale jeżeli przez 2 lata uciekło mi 200gram to wolę co roku dobić te 100gram za smieszne pieniądze wink.gif Btw teraz powinno uciekać wolniej bo wymieniłem te zaworki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciekawa sprawa...ja to się deko przestraszyłem bo zobaczyłem kroplę oleju na tej rurce i pojedyncze

> bąbelki gazu....

> Nie da się tego jakoś regenerować ?

A mam kompresor, tani i sprawny, a co ważniejsze szczelny zlosnik.gif

Klima u mnie chodziła do końca, nawet po kolizji gaz nie wyciekł. Zdemontowałem kompresor, zaślepiłem szczelnie wejście i wyjście, także nie trzeba go zalewać olejem i wilgoć też się nie dostała. Dla stałego klienta 80 zł plus wysyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mam kompresor, tani i sprawny, a co ważniejsze szczelny

> Klima u mnie chodziła do końca, nawet po kolizji gaz nie wyciekł. Zdemontowałem kompresor,

> zaślepiłem szczelnie wejście i wyjście, także nie trzeba go zalewać olejem i wilgoć też się

> nie dostała. Dla stałego klienta 80 zł plus wysyłka.

no to już nie masz smile.gif

Jak tylko wrócę z wczasów to finalizujemy transakcję smile.gif

btw. fotele kosmos w porównaniu do tego co miałem....tyś na nich w ogóle jeździł ?? bo wyglądają i trzymają jak nowe icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to już nie masz

> Jak tylko wrócę z wczasów to finalizujemy transakcję

> btw. fotele kosmos w porównaniu do tego co miałem....tyś na nich w ogóle jeździł ?? bo wyglądają i

> trzymają jak nowe

Jedno z nielicznych aut, które miało faktycznie 169 kkm najechane. Ja ją kupiłem, jak miała 70 kkm, a sam jestem lekki i się nie wiercę w aucie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc histori ciąg dalszy.... yay.gif

Miałem wyciek z kompresora no i po odessaniu okazało się że uciekło 290g czynnika po 2 tygodniach uzywania-czyli stanowczo za dużo...po miesiącu nie było by już nic.... frown.gif

Więc zakupiłem kompresor od kol. kaczorek79 smile.gif (co ciekawe sprężarki delikatnie się różnią, mimo że obie są do 1.6 16V yikes.gif

Nowy kompresor dzisiaj założony bananaevil.gif, byłem dzisiaj też u klimiarza i zrobił mi test azotowy icon_eek.gif (nabił z 25-30bar) i autko stało chyba z godzine, potem standardowy cykl maszyny do klimy (odciąganie/osuszanie, test próżniowy, napełnianie-650g czynnika i 50 oleju-sprężarka była już zalana więc nie trzeba więcej, i chyba tyle).

Po tym wszystki trochę jeździłem i jak narazie wszystko działa - sprężarka sucha (na poprzedniej od razu pojawił sie wyciek)....mam nadzieję że tak juz będzie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do skilmatyzowanych...Jaką temperaturę macie z nawiewów? Sprawdzałem termometrem elektronicznym u klimiarza i z nawiewu na nogi szło około 8stropni...z dechy było więcej, ale auto stało bardzo długo na duzym słońcu i decha była bardzo gorąca. (temp zewnętrzna około 28-30 stopni)

Dzisiaj natomiast porównałem z klimatyzacją w nowej astrze kombi i niestety klimka w bravce wypada słabiej o jakieś 4-5 stopni (sprawdzałem zwykłym termometrem pokojowym/okiennym i pokazywał w astrze z nawiewu 2stopnie, a w bravce 5-6.....(temp zewnętrzna 24,5stopnia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

obserwacji cd....

dzisiaj przypadkiem zauważyłem że temp z prawego nawiewu (pasażera) tego z konsoli środkowej jest wyższa niż z nawiewu lewego o około 3-4 stopnie icon_eek.gificon_eek.gificon_eek.gif Jakim cudem ??

No i jeszcze jedno...temperatura nie jest stała...tzn spada bardziej jak pracuje sprężarka (sprężarka załącza się i wyłącza cyklicznie)

Ktoś może mi powiedzieć czy tak ma być ? icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obserwacji cd....

> dzisiaj przypadkiem zauważyłem że temp z prawego nawiewu (pasażera) tego z konsoli środkowej jest

> wyższa niż z nawiewu lewego o około 3-4 stopnie Jakim cudem ??

jak to sprawdziłeś, termometr?

> No i jeszcze jedno...temperatura nie jest stała...tzn spada bardziej jak pracuje sprężarka

> (sprężarka załącza się i wyłącza cyklicznie)

> Ktoś może mi powiedzieć czy tak ma być ?

Chyba mówiłem czy pisałem Ci że przy takich temperaturach szybko zamraża parownik i czujnik antyzamrożeniowy odłącza sprężarkę wink.gif

PS. wymieniłeś sprężarke? dalej cieknie? rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to sprawdziłeś, termometr?

tak termometr...

> Chyba mówiłem czy pisałem Ci że przy takich temperaturach szybko zamraża parownik i czujnik

> antyzamrożeniowy odłącza sprężarkę

nie było tak zimno...chyba z 12 stopni, a sprężarka od początku pracuje cyklicznie nawet latem i temp z nawiewów też się wacha od początku....

> PS. wymieniłeś sprężarke? dalej cieknie?

tak wymieniłem, już nie cieknie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.