Skocz do zawartości

Serwa hamulcowe - czy się naprawia?


Cichy_WN

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję pomocy.

Szukam w Warszawie i najbliższych okolicach jakiegoś specjalisty, który potrafi zregenerować serwo hamulcowe, bo chyba mi się rozszczelniło. No i właśnie kogoś, kto by zdiagnozował czy to na pewno serw, czy może jakaś pierdoła obok serwa.

Objaw jest taki, że jak puszczam hamulec na włączonym silniku, to słychać w kabinie syczenie powietrza. Gdy wciskam hamulec - syczenie ustaje i delikatnie opadają obroty silnika.

A.S.O. mi krzyknęło za wymianę serwa - worek pieniędzy. Duży wór.

Zamienników jeszcze na rynku nie ma.

Wiem, że jest taki warsztat w Poznaniu, ale trochę daleko i pewnie w jeden dzień nie zrobią. Musiałbym tam noclegu szukać.

Słyszeliście o takim warsztacie? Możecie coś polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słyszeliście o takim warsztacie? Możecie coś polecić?

Zacznij od sprawdzenia połączenia z kolektorem i zawór zwrotny. Samo serwo jest w zasadzie elementem nienaprawialnym, ale stosunkowo łatwo jest je wymontować i rozebrać - w większości przypadków przez obrócenie tyłu względem korpusu o kilka stopni. W środku jest tylko sprężyna, tłok i membrana poza którą nic więcej nie ma prawa się zepsuć. Membrana jest z gumy i można ją załatać jak dętkę łatkami grinser006.gif. Jak sam tego nie ogarniesz, to pytaj po warsztatach "złotych rączkach", nawet w elektrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacznij od sprawdzenia połączenia z kolektorem i zawór zwrotny. Samo serwo jest w zasadzie

> elementem nienaprawialnym, ale stosunkowo łatwo jest je wymontować i rozebrać - w większości

> przypadków przez obrócenie tyłu względem korpusu o kilka stopni. W środku jest tylko sprężyna,

> tłok i membrana poza którą nic więcej nie ma prawa się zepsuć. Membrana jest z gumy i można ją

> załatać jak dętkę łatkami . Jak sam tego nie ogarniesz, to pytaj po warsztatach "złotych

> rączkach", nawet w elektrycznych.

Jak jest BAS to jest przy serwie trochę więcej "gadżetów" smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym się bał naprawiać element od którego może zależeć moje życie.

Na szczęście jest znikome prawdopodobieństwo wpływu mojego serwa na Twoje życie.

Rozumiem, że w samochodach i samolotach nic nie wolno naprawiać, a najlepiej wymieniać całe pojazdy na nowe, bo przecież tak wiele części może mieć wpływ na życie podróżnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zacznij od sprawdzenia połączenia z kolektorem i zawór zwrotny. Samo serwo jest w zasadzie

> elementem nienaprawialnym, ale stosunkowo łatwo jest je wymontować i rozebrać - w większości

> przypadków przez obrócenie tyłu względem korpusu o kilka stopni. W środku jest tylko sprężyna,

> tłok i membrana poza którą nic więcej nie ma prawa się zepsuć. Membrana jest z gumy i można ją

> załatać jak dętkę łatkami . Jak sam tego nie ogarniesz, to pytaj po warsztatach "złotych

> rączkach", nawet w elektrycznych.

Nooo... tak... Mów do mnie bardziej. wink.gif

Pomysł z dętką mi się podoba. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "Syczenie" słychać tylko wewnątrz auta, czy po podniesieniu maski słychać je wyraźnie z komory

> silnika ?

Właśnie pod maską nie udało mi się zlokalizować tego dźwięku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie pod maską nie udało mi się zlokalizować tego dźwięku.

Czyli rozszczelniło się serwo w miejscu gdzie wchodzi do niego trzpień który jest wpięty w pedał hamulca. Jak się nachylisz pod deskę rozdzielczą w okolicę pedałów, na pewno będziesz to wyraźnie słyszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli rozszczelniło się serwo w miejscu gdzie wchodzi do niego trzpień który jest wpięty w pedał

> hamulca. Jak się nachylisz pod deskę rozdzielczą w okolicę pedałów, na pewno będziesz to

> wyraźnie słyszał.

Po weekendzie postaram się posłuchać, ale co to dla mnie zmienia? Da się to jakimś lepikiem na gorąco?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po weekendzie postaram się posłuchać, ale co to dla mnie zmienia? Da się to jakimś lepikiem na

> gorąco?

uszkodzony jest zaworek sterujący - wbrew pozorom - najbardziej skomplikowany element w serwie .

O ile jest dużo elementów "nienaprawialnych" któe naprawiam - to o tyle ruszania całego serwa nie polecam.

za duże ryzyko że coś kiedyś nie zadziała - w najmniej oczekiwanym momencie.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> uszkodzony jest zaworek sterujący - wbrew pozorom - najbardziej skomplikowany element w serwie .

> O ile jest dużo elementów "nienaprawialnych" któe naprawiam - to o tyle ruszania całego serwa nie

> polecam.

> za duże ryzyko że coś kiedyś nie zadziała - w najmniej oczekiwanym momencie.

> pozdr

Ok, czyli pozostała mi opcja kupienia używanego. Są jakieś szroty, gdzie kupię część i gdyby się okazała trafiona to mogę zwrócić? W końcu w trakcie dzwona wszystko może się uszkodzić w niewidoczny z zewnątrz sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> $226 + $60 za "core" (jak nie oddasz starego, to musisz $60 dopłacić).

To i tak 25% ceny w ASO w Warszawie.

Jak się nie uda inaczej, to chyba trzeba będzie poszukać jakiejś cioci za gramanicą. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To i tak 25% ceny w ASO w Warszawie.

> Jak się nie uda inaczej, to chyba trzeba będzie poszukać jakiejś cioci za gramanicą.

A pytałeś w ASO o cenę części "fabrycznie odnowionej"? To co Marek pokazał to właśnie taka część(Remanufactured).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pytałeś w ASO o cenę części "fabrycznie odnowionej"? To co Marek pokazał to właśnie taka

> część(Remanufactured).

> Pozdrawiam BAS

Niedostępne są takie części w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.