awilk Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 Witam Mam zamiar zakupic fiata Bava Na co zwrócić szczególna uwage, gdzie zajżeć? Czy jest jakaś wersja silnikowa której unikac a może jakąś szczególnie Polecacie Z góry dziękuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarjack Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 >najlepszy silnik 1.6 16v + gaz najlepiej sekwencja >jeśli nie był bity to blachy ok nie ma rudej jedyny wyjątek to progi te warto dobże oglądnąć bo dobra naprawa to około 7 stów na strone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Czy jest jakaś wersja silnikowa której unikac Odradzam 1.4 12V Jak ktoś dbał to śmigać będzie ale raczej na to nie licz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > Witam > Mam zamiar zakupic fiata Bava > Na co zwrócić szczególna uwage, gdzie zajżeć? -Pod uszczelki czy za dużo niedomytej szpachli niema, -Podłoga, progi, nadkola czy nie zjedzone, -Czy nie ma masła pod korkiem oleju -Czy po wyciągnięciu bagnetu oleju nie lecą spaliny -Czy auto nagrzewa się normalnie -Zawieszenie może pukać i tak prędzej czy później wymienisz wahacze -Czy kontrolka Air-bag nie gaśnie przypadkiem równocześnie z jakąś inną np ABS lub CheckEnngine -Jeśli światła reflektorowe to czy nad światłem mijania czy nie kruszeje plastik obudowy lampy -Czy nie ma pleśni/wilgoci w bagażniku zwłaszcza w komorze koła zapasowego -Z kanału stan przewodów hamulcowych jeśli jeszcze stalowe to czy nie za mocno skorodowane -Działanie hamulca ręcznego -Ładowanie akumulatra > Czy jest jakaś wersja silnikowa której unikac a może jakąś szczególnie Polecacie Unikać 1.4 12v - ze względu na wycierające się krzywki wałka rozrządu, osiągi nieproporcjonalnie słabe w stosunku do przepalanej ilości paliwa, delikatny mechanizm różnicowy - chyba że trafisz super zadbany i niekatowny egzemplarz 2.0 20V - problemy z zacierającymi się panewkami wału korbowego, podobne sytuacje zdarzają się w 1.8 16V 1.2 16v - do miasta wystarcza 1.6 16v - i do miasta i na wypady jeśli zajdzie potrzeba montażu lpg to musi zrobić to ogarnięty instalator, rozjeżdżają się często mapy wtrysków benzyny. Co do diesli to niech ktoś kto takowego posiada (-ł) się wypowie, ale są raczej mało problemowe i awaryjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awilk Napisano 31 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 > -Pod uszczelki czy za dużo niedomytej szpachli niema, > -Podłoga, progi, nadkola czy nie zjedzone, > -Czy nie ma masła pod korkiem oleju > -Czy po wyciągnięciu bagnetu oleju nie lecą spaliny > -Czy auto nagrzewa się normalnie > -Zawieszenie może pukać i tak prędzej czy później wymienisz wahacze > -Czy kontrolka Air-bag nie gaśnie przypadkiem równocześnie z jakąś inną np ABS lub CheckEnngine > -Jeśli światła reflektorowe to czy nad światłem mijania czy nie kruszeje plastik obudowy lampy > -Czy nie ma pleśni/wilgoci w bagażniku zwłaszcza w komorze koła zapasowego > -Z kanału stan przewodów hamulcowych jeśli jeszcze stalowe to czy nie za mocno skorodowane > -Działanie hamulca ręcznego > -Ładowanie akumulatra > Unikać 1.4 12v - ze względu na wycierające się krzywki wałka rozrządu, osiągi nieproporcjonalnie > słabe w stosunku do przepalanej ilości paliwa, delikatny mechanizm różnicowy - chyba że > trafisz super zadbany i niekatowny egzemplarz > 2.0 20V - problemy z zacierającymi się panewkami wału korbowego, podobne sytuacje zdarzają się w > 1.8 16V > 1.2 16v - do miasta wystarcza > 1.6 16v - i do miasta i na wypady jeśli zajdzie potrzeba montażu lpg to musi zrobić to ogarnięty > instalator, rozjeżdżają się często mapy wtrysków benzyny. > Co do diesli to niech ktoś kto takowego posiada (-ł) się wypowie, ale są raczej mało problemowe i > awaryjne. Dzięki Wszystkim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kloppers Napisano 31 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2013 polecam 1.9 jtd jest raczej bezproblemowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
famot0 Napisano 1 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2013 > polecam 1.9 jtd jest raczej bezproblemowy . Dokładnie mam parę lat i tylko raz stanął bo zdechł czujnik położenia wału.Oprócz rozrządu,termostatu i montażu zaślepki EGR nic przy nim nie robiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awilk Napisano 2 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 > Odradzam 1.4 12V Jak ktoś dbał to śmigać będzie ale raczej na to nie licz. Jak Tobie chodzi na gazie? Zaproponowani mi Fiacika z niemiec 1.6 ale najechane 228kkm?? Jeszcze go nie ogladałem osobiście. Gość nie ma nic przeciwko sprawdzeniu na stacji obsługi. Martwi mnie ten przebieg?? Jakieś sugestie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek837 Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 > Martwi mnie ten przebieg?? > Jakieś sugestie ? A jaki chcesz mieć przebieg w minimum 12 letnim aucie? Prawda jest taka, ze te samochody są już stare i nie ma co patrzeć na nie pod kątem przebiegu. Rada - szukaj bez rdzy, resztę naprawisz (prędzej czy później). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mazuuur Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 > Witam > Mam zamiar zakupic fiata Bava > Na co zwrócić szczególna uwage, gdzie zajżeć? > Czy jest jakaś wersja silnikowa której unikac a może jakąś szczególnie Polecacie > Z góry dziękuje za pomoc Osobiście celowałbym w maree np sedan, jeśli kombi nie potrzebne. Mialem wszystkie BBM w wersji nadwozia, uważam prowadzenie marei o wiele lepszym od bravy. Szersza dłuższa itp itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 2 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2013 >Szersza dłuższa itp itd Przód delikatnie szerszy, rozstaw osi ten sam. Może bardziej chodzi ci o sztywność nadwozia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zorzyk2 Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Przód delikatnie szerszy, rozstaw osi ten sam. Może bardziej chodzi ci o sztywność nadwozia? Ma stabilizatory na obu osiach i ten powiększony rozstaw kół przedniej osi, lepsze wyposażenie wnętrza, inaczej zestopniowana skrzynia biegów, mocniejsze drążki kierownicze i wiele innych różnic na plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Ma stabilizatory na obu osiach Z tego co mi wiadomo każdy bbm ma staba z tyłu i z przodu, może po prostu w marejce grubszy z przodu. > lepsze wyposażenie Łatwiej trafić lepsze wyposażenie ale można ustrzelić bravo suite czy brava steel gdzie nie zabraknie 4el szyb weluru, skóry czy radia H3 H4 > inaczej zestopniowana skrzynia biegów Nie orientuję się jak było w innych silnikach ale w 1.6 każdy bbm miał takie same skrzynie, różnica to tylko przed FL po FL inne przełożenia. > różnic na plus. Jeździłem parę razy marejką i oprócz tego że zawias w porównaniu z moim weitec'iem był mega kanapowy i w jasnej skórze rozsiadłem się jak król nie widziałem większych różnic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > Czy jest jakaś wersja silnikowa której unikac a może jakąś szczególnie Polecacie jeśli nie planujesz gazu polecam FIRE 1,2 16v 80KM - bardzo mało pali przy spokojnej jeździe , bardzo cichutki , dobry trwały silnik , miałem bravę 1.2 16v z 2001r więc piszę z moich doświadczeń ( średnio paliła 7,0 , w trasie jadąc 100km\h 5,5 l ) ; natomiast jeśli planujesz gaz to bezapelacyjnie 1,6 16 v , silnik wręcz kultowy , i oczywiście mechanicznie bardzo trwały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2013 > natomiast jeśli planujesz gaz to bezapelacyjnie 1,6 16 v , silnik wręcz kultowy , i oczywiście > mechanicznie bardzo trwały 1,6 to reprezentant najtrwalszej rodziny silników fiata (rozwinięcie SOHCa). Jak dobrze dbać to przejedzie pod 400k km bez remontu. Widać jakie tanie są słupki tych silników bo one sie praktycznie nie psują. Jedyna uwaga to trzeba dobrze założyć i kontrolować co jakiś czas rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.