Skocz do zawartości

8,3 to nie za dużo jak na 1.5 dci


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

Za dużo obrotów jeździj do 2000 obr/min, poza tym jak nowe auta to do 5000km chyba nie można przekraczać 2500 obr/min i 100km/h tak miałem w daci logan mcv 1.5dci 85 7-osobowy, tam średnie spalanie z 60 tys.km 4,6 litra haha, latem bywało 4,3 zimą 4,8. Ja dolewałem mixolu od początku 200ml na bak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wypaliłem drugi bak w moim służbowym wynalazku: kangoo grand 7os. 1.5 dci 110KM

> pierwszy bak był 8,1 drugi 8,3 -liczone z dystrybutora choć pokrywa się to z kompem +/- 0,2

> Jazda 50/50 miasto/trasa podmiejska, delikatna max do 3k obr bez deptania, 100% klima, 1-2 osoby

ciężka nóżke kierownik ma smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za dużo obrotów jeździj do 2000 obr/min, poza tym jak nowe auta to do 5000km chyba nie można

> przekraczać 2500 obr/min i 100km/h tak miałem w daci logan mcv 1.5dci 85 7-osobowy, tam

> średnie spalanie z 60 tys.km 4,6 litra haha, latem bywało 4,3 zimą 4,8. Ja dolewałem mixolu od

> początku 200ml na bak.

Taaa, do 2000 krpm. Mały, dość wysilony diesel i styl jazdy starym 250D N/A w W123. Świetna rada. Tylko, że to co zaoszczędzi na paliwie, z nawiązką odda w naprawach, gdy mu panewki powiedzą papa (czy Renault poprawiło je w końcu?).

Nowoczesne diesle już dawno przestały być niskoobrotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaa, do 2000 krpm. Mały, dość wysilony diesel i styl jazdy starym 250D N/A w W123. Świetna rada.

> Tylko, że to co zaoszczędzi na paliwie, z nawiązką odda w naprawach, gdy mu panewki powiedzą

> papa (czy Renault poprawiło je w końcu?).

> Nowoczesne diesle już dawno przestały być niskoobrotowe.

toc przy 2 tys obrotow ma nawiekszy moment wiec glaczego mialby wyzej krecic ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> toc przy 2 tys obrotow ma nawiekszy moment wiec glaczego mialby wyzej krecic ???

Bo jak masz przy 2krpm największy moment, to to są obroty w sam raz do jazdy, a nie do tego by przy nich zmienić bieg, spaść o 500 w dół i przyspieszać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za dużo obrotów jeździj do 2000 obr/min, poza tym jak nowe auta to do 5000km chyba nie można

> przekraczać 2500 obr/min i 100km/h tak miałem w daci logan mcv 1.5dci 85 7-osobowy, tam

> średnie spalanie z 60 tys.km 4,6 litra haha, latem bywało 4,3 zimą 4,8. Ja dolewałem mixolu od

> początku 200ml na bak.

kiedyś podpytywałem ile to 1,5 dci powinno palić to mnie autokącikowi puryści uświadamiali że służbowym to nie dbam o portfel firmy , ale do rzeczy .

w firmie jest dośc dużo clio z różnych roczników i tak z doświadczeń kolegów i swoich

1,5 dci z DPF-em 75 KM co by nie robić 5,1-5,3 nie zejdzie się w jeździe mieszanej

1,5 dci bez DPF-a 85 albo 83 KM w jedździe mieszanej z dość dynamicznym poruszaniem się po autostradzie 4,7 litra .

Tak więc kangur z jak trochę ciśnięty może tyle brać , w rodzinie mają Qaszkaja 1,5 dci to chyba ma też 110km i naprawdę zejśc tym poniższej 8 to jest sukces.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedyś podpytywałem ile to 1,5 dci powinno palić to mnie autokącikowi puryści uświadamiali że

> służbowym to nie dbam o portfel firmy , ale do rzeczy .

> w firmie jest dośc dużo clio z różnych roczników i tak z doświadczeń kolegów i swoich

> 1,5 dci z DPF-em 75 KM co by nie robić 5,1-5,3 nie zejdzie się w jeździe mieszanej

> 1,5 dci bez DPF-a 85 albo 83 KM w jedździe mieszanej z dość dynamicznym poruszaniem się po

> autostradzie 4,7 litra .

> Tak więc kangur z jak trochę ciśnięty może tyle brać , w rodzinie mają Qaszkaja 1,5 dci to chyba ma

> też 110km i naprawdę zejśc tym poniższej 8 to jest sukces.

no to chyba gdziej juz podobny tekst widzialem ze kolesiowi Daci Logdy z silnikiem 110 pali srednio 7 gdzie moj Duster z silnikiem 90 srednio pali 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bp po zmianie biegu obr spadają do dziury gdzie nic się nie dzieje.

> Kręcąc do 3000 cały czas mamy cug bez turbo dziury

i wir w baku smile.gif:)

ja tam swojego krece do 2500 i jak zmieniam to obroty spadaj do 2000 i jest oki a jak chce przyspieszyc to faktycznie 3 do 3.5 kreco go smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaa, do 2000 krpm. Mały, dość wysilony diesel i styl jazdy starym 250D N/A w W123.

Panie fachowiec, 250D nigdy nie występował w wersji W123.

Podpieraj się przykładami, które istniały, będziesz bardziej wiarygodny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wypaliłem drugi bak w moim służbowym wynalazku: kangoo grand 7os. 1.5 dci 110KM

> pierwszy bak był 8,1 drugi 8,3 -liczone z dystrybutora choć pokrywa się to z kompem +/- 0,2

> Jazda 50/50 miasto/trasa podmiejska, delikatna max do 3k obr bez deptania, 100% klima, 1-2 osoby

Nie wiem na ile Ci to pomoże, ale Clio dci 65 KM, spalało mi zaleznie od stylu jazdy, 50/50 trasa/miasto - do 2200-2500 obrotów, zmiana biegu - do 4,6 litra, pedał w podłodze non stop 7,6 litra i to był max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem na ile Ci to pomoże, ale Clio dci 65 KM, spalało mi zaleznie od stylu jazdy, 50/50

> trasa/miasto - do 2200-2500 obrotów, zmiana biegu - do 4,6 litra, pedał w podłodze non stop

> 7,6 litra i to był max.

bede monitorowac, moze spanie jak sie troche dotrze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot 3008 1,6 HDI średnie spalanie z ostatnich 10 kkm ok 7,1-7,2. Jazda w 75% a2 z prędkością 120-130 jedna osoba z klima. Reszta trasy podmiejskie. Od razu uprzedzeń ze mieszkam pod WAWA i nie stoję w korkach......

> Wypaliłem drugi bak w moim służbowym wynalazku: kangoo grand 7os. 1.5 dci 110KM

> pierwszy bak był 8,1 drugi 8,3 -liczone z dystrybutora choć pokrywa się to z kompem +/- 0,2

> Jazda 50/50 miasto/trasa podmiejska, delikatna max do 3k obr bez deptania, 100% klima, 1-2 osoby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Peugeot 3008 1,6 HDI średnie spalanie z ostatnich 10 kkm ok 7,1-7,2. Jazda w 75% a2 z prędkością

> 120-130 jedna osoba z klima. Reszta trasy podmiejskie. Od razu uprzedzeń ze mieszkam pod WAWA

> i nie stoję w korkach......

> > Jazda 50/50 miasto/trasa podmiejska, delikatna max do 3k obr bez deptania, 100% klima, 1-2 osoby

Citroen C3 II 1.6HDi-16v (110FAP) jeździ nim żona, niestety ma do pracy (Warszawa) Łupuszańską, Hynka, Żwirki i tam spala nawet i 9/100 (klima)

w trasie przy ostrej jeździe auto zadowala się 5-5,5/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie fachowiec, 250D nigdy nie występował w wersji W123.

> Podpieraj się przykładami, które istniały, będziesz bardziej wiarygodny

Oj tam, się machnąłem o jedną cyferkę w oznaczeniu wersji lub modelu. Jak kto woli - albo W123 240D, albo W124 250D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Wypaliłem drugi bak w moim służbowym wynalazku: kangoo grand 7os. 1.5 dci 110KM

> pierwszy bak był 8,1 drugi 8,3 -liczone z dystrybutora choć pokrywa się to z kompem +/- 0,2

> Jazda 50/50 miasto/trasa podmiejska, delikatna max do 3k obr bez deptania, 100% klima, 1-2 osoby

kolejny bak: 8,1 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czas dojazdu do pracy identyczny jak BMW czy Subaru predkosci osiagane w poszczegolnych miejsca

> takze wiec

> i nie jade gaz-hamulec-gaz

> BMW wciaga ~10L gazu

> Subaru ~11,5L gazu

> widoczenie dynamiczne przyszpieszanie wyjatkowko nie sluzy dci....

Moze reczny masz zaciagniety? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie

> Wszyscy mówią że spadnie po 5kkm przebiegu jak się dobrze dotrze

z instrukcji obsługi...

cyt. "Do przebiegu 1.500 km nie należy

przekraczać prędkości obrotowej silnika

2.500 obr/min. Od tego momentu samochodem

można jeździć z większą prędkością

lecz optymalne wartości parametrów

eksploatacyjnych osiągnie on

dopiero po pokonaniu 6.000 km.

W okresie docierania - dopóki silnik

samochodu jest nierozgrzany - nie

należy gwałtownie przyspieszać. Nie

należy również dopuszczać do osiągania

zbyt wysokich obrotów silnika na

niższych biegach."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z instrukcji obsługi...

> cyt. "Do przebiegu 1.500 km nie należy

> przekraczać prędkości obrotowej silnika

> 2.500 obr/min. Od tego momentu samochodem

> można jeździć z większą prędkością

> lecz optymalne wartości parametrów

> eksploatacyjnych osiągnie on

> dopiero po pokonaniu 6.000 km.

> W okresie docierania - dopóki silnik

> samochodu jest nierozgrzany - nie

> należy gwałtownie przyspieszać. Nie

> należy również dopuszczać do osiągania

> zbyt wysokich obrotów silnika na

> niższych biegach."

Na zimno nigdy żadnym atutem nie daje but.gif

inna sprawa brak czyniła temp, nie ma nawet kontrolki zimny/ciepły facepalm%5B1%5D.gif

Dlatego pierwsze 3km jade delikatnie

Pierwsze 1kkm też stosowałem się do instrukcji....

.... teraz też nie pożeginam gaz na 50% obr max do 3000 i kolejny bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Na zimno nigdy żadnym atutem nie daje

> inna sprawa brak czyniła temp, nie ma nawet kontrolki zimny/ciepły

> Dlatego pierwsze 3km jade delikatnie

> Pierwsze 1kkm też stosowałem się do instrukcji....

> .... teraz też nie pożeginam gaz na 50% obr max do 3000 i kolejny bieg

tym razem 7,6L wiec dociera sie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tym razem 7,6L wiec dociera sie

Nadal to dużo, moja ostatnia średnia z jakichś 80l. paliwa to 5,5l (i to bynajmniej nie jest trasa, codziennie jeżdżę do pracy przez centrum Warszawy).

Może robisz sporo autostrady, tam wysoki kangur i duże prędkości mogą dać takie spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.