bazyl Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Od jakiegoś czasu szukamy auta dla powiększonej jakiś czas temu rodziny. Pojemność bagażnika (wskazanie producenta) nie ma znaczenia ale jego pakowność owszem. Do bagażnika musi wejść klatka dla psa i tu robi się problem. Większość nowoczesnych kombi i vanów jest tak debilnie pomyślana, że poza designem, często oklepanym, nie ma co liczyć na funkcjonalność. Tym samym z placu boju odpadł Ceed kombi, nowy Carens, i30cw, Cruze kombi . Pozostały do rozważań poniższe auta podzielone na grupy cenowe coby lepiej było coś wybrać: Grupa do 50000,00PLN Roomster 1.4 benzyna. Tu się zmieścimy ale ten silnik 1.4 mimo rzekomej prostoty i wyższości nad awaryjnymi 1.2 TSI ma też swoje wady. Mamy w firmie fabie z tym silnikiem i 3 sztuki przy bardzo zbliżonym przebiegu około 65000 km poszły na serwis ze względu na uszkodzenie cewki zapłonowej. Suma sumarum zrobione na gwarancji ale ja w 2 lata 65000 km nie zrobię więc muszę liczyć się z tym, że znając życie taka usterka w tym silniku wystąpi. Temat do przegadania. Grupa do 55000,00 Był tu Cruze ale odpadł bo ma za niezbyt foremny bagażnik. Została Octavia Family 1.6 benzyna z gazem lub bez. Ten silnik jest chwalony za trwałość ale z dynamiką ponoć ma tyle wspólnego co GITD z bezpieczeństwem na drogach. Znacie przypadki kosztownych awarii tego silnika? Grupa do 60000,00 Tu wpadła Zafira B i Astra IV kombi. Obie z tym samym silnikiem 1.6 Z16XER. Im bliżej jestem decyzji o zakupie auta z tym silnikem tym więcej niepokojących mam informacji. Doczytałem, że padają tu często i wcześnie koła zębate sterowanie zmiennymi fazami rozrządu. Kosztowne to to... Grupa do 65000,00 Orlando 1.8 benzyna z gazem - próg załadunku jest wysoko plus do tego dochodzi gaz w kole, klatka i pies- nie wiem czy nie wyjdzie z tego motorówka. Poza tym nigdzie nie doszukałem się bliższych opinii o tym silniku. Jedni twierdzą, że to to samo co Opel - jeśli tak to witamy zmienne fazy rozrządu i nieszczęsne koła sterowania co raczej prędzej niż później oznacza spore wydatki. Grupa do 70000,00 Pierwsza wchodzi nowa SuperB z 1.4 TSI. Nie mam o tym silniku dobrej opinii, poza tym sąsiad przy 15000 km zmieniał turbinę na gwarancji, a jak minie gwara to masz wydatki. Sama SuperB jest ok. W bidzie wersji ma tyle ile mi trzeba ale ten silnik. Jedni mówią, że nie jedzie a ja znam kilku takich co służbowo jeżdżą i nie marudzą o dynamice itp. Przyglądam się też Citroenowi C4 Grand Picasso w wersji sprzed obecnej modernizacji z silnikiem 1.6 VTi. Nic nie wiem o tym silniku, czego się spodziewać, jakie są "standardowe" awarie? Z tego co wyczytałem to też ma zmienne fazy rozrządu. Można pokusić się jeszcze na wersję 1.6HDI ale tu wiedzę mam jak wyżej, poza tym diesle do mnie nie przemawiają. Jest jeszcze opcja Golfa VI z 1.4 TSI ale to TSI... Z tego co widzę, ciężko jest trafić obecnie auto z normalnym nieudziwnionym przez ekonomistów i finansierę bezawaryjnym silnikiem. Mącą ile wlezie by zarobić na częściach czy też poziom ich wiedzy się skurczył- nie wiem ale. Nie chodzi mi o to, żeby kupić auto bezawaryjne ale przynajmniej 80 tysięcy przejechać bez wymiany turbin, fazoratorów, cewek zapłonowych i tym podobnych wymysłów. Może macie jakieś spostrzeżenia odnośnie aut z silnikami j/w. Może macie jeszcze jakieś propozycje jakie auto wziąć pod uwagę? Podzielcie się nimi proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Może macie jakieś spostrzeżenia odnośnie aut z silnikami j/w. Może macie jeszcze jakieś propozycje > jakie auto wziąć pod uwagę? Podzielcie się nimi proszę. a paatrzyles na Ford C-Max z 1.6 125KM ecotec ? edyta: oczywiscie duratec i wersja Grand mi chodzila po glowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 proponuje nowego Aurisa Kombi (Touring Sport) z silnikiem 1.6 132KM - silnik benzynowy bez turbiny. Samochód naprawdę pakowny, z funkcjonalnym bagażnikiem i przyzwoita wersja ok 70k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > a paatrzyles na Ford C-Max z 1.6 125KM ecotec ? > edyta: oczywiscie duratec i wersja Grand mi chodzila po glowie Ciekawa propozycja, muszę się mu przyjrzeć, przymierzyć. Jak te silniki wypadają z awaryjnością? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Nowa Astra 4 to raczej A16XER, nie Z16XER, choc dla uzytkownika bez roznicy w sumie. PS. Co oznacza serwis ze wzgledu na usterke cewki zaplonowej? Wymiane cewki, ktorw w zamiennikach po 60-80zl nawet sa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Ciekawa propozycja, muszę się mu przyjrzeć, przymierzyć. Jak te silniki wypadają z awaryjnością? podobno nie jest zle. miala przez dluzszy czas sluzbowa foke z takim silnikiem i spokojnie dawalo rade, co prawda ona akurat niewiele jezdzila, ale inni to roznie i wszystkie foki dojezdzily do konca leasingu. Ja sie dopiero zastanawiam nad drugim autem (oprocz posiadanego NB) i tez mi ktos podpowiedzial forda, tylko ze S-Max ale to akurat za duze wiec przy okazji wizyty w salonie pomacalem sobie C-Max. Zachwycily mnie suwane drzwi w kontekscie potencjalnego zwiekszenia stanu osobowego o kolejnego chrabaszcza poza tym calkiem fajne autko. U mnie w firmie zachwycaja sie ecoboostem 1.5 - 150KM ale troche drogo juz wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Co do Citroena C4 Picasso / Grand Picasso to silnik 1,6 HDI jest całkiem OK, raczej mało awaryjny - mam taki w Xsarze Picasso. Poza tym części i naprawy są tanie w porównaniu do innych diesli - bo ten silnik był montowany w kilkunastu różnych modelach samochodów, nie tylko francuskich. Ale ten samochód znacznie przyjemniej jeździ, gdy ma 2.0 HDI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 A patrzyłeś Astrę IV z silnikiem 1.4 turbo? Silnik na łańcuchu, bardzo elastyczny. No i nie ma zmiannych faz rozrządu jak silniki XER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Za jakiś czas wyjdzie Civic Tourer ale nie wiem czy będziesz chciał czekać no i cena pewnie >70k pln za sensowną wersję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Z tego co widzę, ciężko jest trafić obecnie auto z normalnym nieudziwnionym przez ekonomistów i > finansierę bezawaryjnym silnikiem. Mącą ile wlezie by zarobić na częściach czy też poziom ich > wiedzy się skurczył- nie wiem ale. Nie chodzi mi o to, żeby kupić auto bezawaryjne ale > przynajmniej 80 tysięcy przejechać bez wymiany turbin, fazoratorów, cewek zapłonowych i tym > podobnych wymysłów. > Może macie jakieś spostrzeżenia odnośnie aut z silnikami j/w. Może macie jeszcze jakieś propozycje > jakie auto wziąć pod uwagę? Podzielcie się nimi proszę. Pozostaje dacia. Dokker / Logan MCV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Kup samochód z połowy lat 90-ych, poddaj go gruntownej renowacji i naprawie i jeździj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Kup samochód z połowy lat 90-ych, poddaj go gruntownej renowacji i naprawie i jeździj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr_M Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Roomster 1.4 benzyna. Tu się zmieścimy ale ten silnik 1.4 mimo rzekomej prostoty i wyższości nad > awaryjnymi 1.2 TSI ma też swoje wady. Mamy w firmie fabie z tym silnikiem i 3 sztuki przy > bardzo zbliżonym przebiegu około 65000 km poszły na serwis ze względu na uszkodzenie cewki > zapłonowej. Suma sumarum zrobione na gwarancji ale ja w 2 lata 65000 km nie zrobię więc muszę > liczyć się z tym, że znając życie taka usterka w tym silniku wystąpi. Temat do przegadania. Jeździłem 7 lat Skodą z podobnym silnikiem. Faktycznie cewki umieszczone bezpośrednio na świecach nie grzeszą trwałością - ja zmieniłem 2 (przy 45 i 55 kkm). Po drugiej kupiłem sobie od razu trzecią i woziłem w bagażniku na wszelki wypadek - koszt to nieco ponad stówkę za oryginał i jakieś 60-70 zlotych za zamiennik, a wymiana na parkingu zajmuje kilka minut i nie wymaga zadnych specjalnych narzędzi. Skreślanie auta z tego powodu jest... hmm... Bardziej mnie wkurzało lekkie popijanie oleju, które też nie jest w tych motorach rzadkością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
button Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Ciekawa propozycja, muszę się mu przyjrzeć, przymierzyć. Jak te silniki wypadają z awaryjnością? Ja mam taki silnik w Mondeo - przebieg ok 160 tys i zero problemów. Brakuje mu trochę kultury pracy. Poza tym jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 A fura w stylu peugeot partner cie nie interesuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Pozostaje dacia. > Dokker / Logan MCV Panom ekonomistom z Renault/Dacii dziękujemy za auta rodzinne Lodgy/Dokker z 3 gwiazdkami w testach zderzeniowych Długo czekałem na Lodgy/Dokker ale wyniki NCAP mnie przeraziły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > A fura w stylu peugeot partner cie nie interesuje? Podoba/podobał mi się. Jak do firmy kupowaliśmy takiego to osobiście go odbierałem- wersja albo Teepee albo Outdoor jeśli to nie to samo. Po przejechaniu się nim urok minął. Głośne zawieszenie (szczególnie przód), plastik fantastik w środku i spalanie w 1.6 benzynie na poziomie 9, 10 litrów, dynamika jak rozpędzony kontener na śmieci. Za dużo mam do niego wątpliwości choć jako całokształt te auta Partner/Berlingo/Kangoo/Dokker/Citan to bardzo pakowne pojazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Jeździłem 7 lat Skodą z podobnym silnikiem. Faktycznie cewki umieszczone bezpośrednio na świecach > nie grzeszą trwałością - ja zmieniłem 2 (przy 45 i 55 kkm). Po drugiej kupiłem sobie od razu > trzecią i woziłem w bagażniku na wszelki wypadek - koszt to nieco ponad stówkę za oryginał i > jakieś 60-70 zlotych za zamiennik, a wymiana na parkingu zajmuje kilka minut i nie wymaga > zadnych specjalnych narzędzi. Skreślanie auta z tego powodu jest... hmm... > Bardziej mnie wkurzało lekkie popijanie oleju, które też nie jest w tych motorach rzadkością. Muszę zajrzeć w faktury ale w ASO kosztowało to krooocie. Poza tym każdego z aut nie było przez kilka dni więc nie wiem co oni tam robili- kręcili roboczogodziny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > proponuje nowego Aurisa Kombi (Touring Sport) z silnikiem 1.6 132KM - silnik benzynowy bez turbiny. > Samochód naprawdę pakowny, z funkcjonalnym bagażnikiem i przyzwoita wersja ok 70k Podjadę zobaczę, jeździłem trochę poprzednią generacją Aurisa i plastki po przesiadce z Corolli E12 nie powalały jakością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Kup samochód z połowy lat 90-ych, poddaj go gruntownej renowacji i naprawie i jeździj. A to nawet całkiem dobry pomysł jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Jeśli tak bardzo cię martwi awaryjność silnika to kup jakikolwiek samochód z przedłużona gwarancją do 5 lat i masz po kłopocie. W samochodach o których piszesz to koszt pewnie max 1500 zł. Za 70 kilka tysięcy kupisz nową Toyote Verso i na pewno będziesz zadowolony jeśli tylko spełni twoje wymagania co do bagażnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Jeśli tak bardzo cię martwi awaryjność silnika to kup jakikolwiek samochód z przedłużona gwarancją > do 5 lat i masz po kłopocie. W samochodach o których piszesz to koszt pewnie max 1500 zł. > Za 70 kilka tysięcy kupisz nową Toyote Verso i na pewno będziesz zadowolony jeśli tylko spełni > twoje wymagania co do bagażnika Z tą gwarancją to dobry pomysł jest byle by tylko chcieli ją respektować. Mam różne doświadczenia z reklamowaniem usterek w autach na gwarancji, z resztą mam też niezbyt pochlebną opinię o jakości obsługi w autoryzowanych stacjach obsługi. Niemniej jednak gdyby trafiła się gwarancja 5 lat, dobry rzetelny serwis i jego chęć do uznawania wad wynikających z niedoróbek to jak najbardziej reflektuję na takie rozwiązanie. Co do Verso, bardzo mi się podoba ale bagażnik niestety już nie daje rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Z tą gwarancją to dobry pomysł jest byle by tylko chcieli ją respektować. Mam różne doświadczenia z > reklamowaniem usterek w autach na gwarancji, z resztą mam też niezbyt pochlebną opinię o > jakości obsługi w autoryzowanych stacjach obsługi. ... Mając wysokie ceny w ASO ( w porównaniu ze zwykłym warsztatem samochodowym ) robiłbym wszystko, aby klient wyjechał mega zadowolony. W rzeczywistości co jakiś czas piszemy źle o jakości usług. Nikt w ASO tego nie czyta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Z tą gwarancją to dobry pomysł jest byle by tylko chcieli ją respektować. Mam różne doświadczenia z > reklamowaniem usterek w autach na gwarancji, z resztą mam też niezbyt pochlebną opinię o > jakości obsługi w autoryzowanych stacjach obsługi. Niemniej jednak gdyby trafiła się gwarancja > 5 lat, dobry rzetelny serwis i jego chęć do uznawania wad wynikających z niedoróbek to jak > najbardziej reflektuję na takie rozwiązanie. > Co do Verso, bardzo mi się podoba ale bagażnik niestety już nie daje rady. Wszystkie auta które podałeś w 1 poście spełniają wymagania co do bagażnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Panom ekonomistom z Renault/Dacii dziękujemy za auta rodzinne Lodgy/Dokker z 3 gwiazdkami w testach > zderzeniowych > Długo czekałem na Lodgy/Dokker ale wyniki NCAP mnie przeraziły. Aż zerknałem - obniżona ocena za złą ochronę pieszego przy wypadku i brak w standardzie ESP, brak "pikaczy" przy niezapiętych tylnych pasach i brak ogranicznika prędkosci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Mając wysokie ceny w ASO ( w porównaniu ze zwykłym warsztatem samochodowym ) robiłbym wszystko, aby > klient wyjechał mega zadowolony. W rzeczywistości co jakiś czas piszemy źle o jakości usług. > Nikt w ASO tego nie czyta? Chyba nie...Mam na osiedlu dwie Octawie zakupione w zbliżonym czasie, obie Ambiente, obie 1.4 TSI, obie mają zbliżony przebieg, jedna kombi, druga liftback, właściciele młodzi spokojni ludzie z małymi dziećmi. Jeden jeździ tylko do ASO bo twierdzi, że to fachowcy, drugi świadomie zrezygnował z ASO, olej zmienił po dwóch latach u znajomego mechanika i nic więcej nie robi. Ten pierwszy już wymieniał turbinę, ogarniał w ASO jakieś błędy komputera, drugi jeździ spokojnie i niczym się nie martwi, twierdzi, że im dalej auto od aso tym dłużej będzie niezawodne...może coś w tym jest Oczywiście porównanie to może służyć wyłącznie jako przykład teoretyczny bo może się okazać, że pomimo podobieństw pierwszy to szaleniec, kupił nowe-robione auto od cwaniaka dilera a drugi to anioł co wziął nowe auto bez żadnych wcześniejszych przygód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Aż zerknałem - obniżona ocena za złą ochronę pieszego przy wypadku i brak w standardzie ESP, brak > "pikaczy" przy niezapiętych tylnych pasach i brak ogranicznika prędkosci... Zobacz dokładnie na obrażenia kierowcy na biodrach i pasażera na biodrze lewym i klatce piersiowej, poza tym zagłówki nie spełniają swojej funkcji. Spójrz na podobnego cenowo Cruze`a i porównaj czy chodzi aby tylko o ESP w standardzie, ochronę pieszego i świecidełka na desce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Wszystkie auta które podałeś w 1 poście spełniają wymagania co do bagażnika? Orlando jest na pograniczu, powiedzmy, że zbliżone oceną do Verso- wysoki próg załadunku. Cena i wyposażenie rekompensuje nieco tę niedogodność choć musiałbym się nieco nagimnastykować by wrzucić do klatki swojego 35 kg dudusia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Ja szukałem i szukałem, i teraz szukam używanego Galaxy MKIII. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 > Muszę zajrzeć w faktury ale w ASO kosztowało to krooocie. Poza tym każdego z aut nie było przez > kilka dni więc nie wiem co oni tam robili- kręcili roboczogodziny? w 1.8T wymiana cewki w ASO to ok 300 PLN wiec ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 > w 1.8T wymiana cewki w ASO to ok 300 PLN wiec ..... w końcu nazwa zobowiązuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazyl Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 A czy ktoś orientuje się kiedy będzie nowy Roomster? Z pierwszych zdjęć wygląda dość ciekawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.