Skocz do zawartości

Kierownica do Meganki - kupować czy dać do obszycia?


manau

Rekomendowane odpowiedzi

wlasnie nie duzo... I mylisz sie bo gazeo dodaje koszta benzyny i calej reszty ktora dochodzi i dalej pokazuje 5 miesiecy wink.gif

miesiecznie robie ~1500-1800km, co daje przy moim spalaniu okolo ~200L benzyny, zakladajac nawet roznice rzedu 20% to mamy 240L gazu, 200L benzyny to 1170zl, koszt gazu to 576zl, 5 miesiecy i mamy prawie 3kpln roznicy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie nie duzo... I mylisz sie bo gazeo dodaje koszta benzyny i calej reszty ktora dochodzi i

> dalej pokazuje 5 miesiecy

> miesiecznie robie ~1500-1800km, co daje przy moim spalaniu okolo ~200L benzyny, zakladajac nawet

> roznice rzedu 20% to mamy 240L gazu, 200L benzyny to 1170zl, koszt gazu to 576zl, 5 miesiecy i

> mamy prawie 3kpln roznicy

Hmm ja przy podobnym przebiegu spalam ok 130-150 litrow noPB...

Srednia z 32kkm to 8,4, ale ja wiekszosc robie w trasie grinser006.gif

Poza tym nie doliczasz noPb na rozruch wink.gif

Przy takich roznicach mozna sie zastanawiac ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie chyba też LPG zawita

ok.gif

> Na gazeo wyszło mi, że się zwróci po 7 miesiącach.

> Jak tobie się jeździ na gazie? miałeś jakieś problemy po zagazowaniu Megi?

absolutnie żadnych, ten silnik jest chyba stworzony do gazu zlosnik.gif

jak sie postaram t ospali 8l/100km,

ale przy mojej jeździe (z klima) pali lekko ponizej 10l

problemów żadnych,

stag (nie pamietam jaki)

wtryski hana

reduktor shark ( alex ) - polski reuktor zbierajacy bardzo pochlebne opinie

butla w kole - wchodzi 38l, wlew pod klapka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gaz jest aktualnie 2,5 raza tańszy. Paliwa na rozruch idzie raczej mało. Instalacje iv gen są już

> całkiem tanie

Mi 2 litrówka paliła 11 litrów LPG i 1 litr noPb na stówkę.

To była Nubira.

LPG owszem tanie, instalka się kiedyś zwróci, ale przeróbka to zawsze przeróbka.

Gaz nie jest złem. Lecz to plus/minus kompromis powodowany oszczędzaniem. I jak każdy kompromis ma jasne i ciemne strony.

Oszczędności rozjaśniają ciemne strony tej przeróbki których może być wiecej lub mniej - zależy jaka instalka i kto montował.

Kurde ten wątek jest o obszywaniu kierownic a nie o LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy później...

> Odświeżę temat.

> Jak z perspektywy czasu wyszło?, dalej zadowolenie w pełni?

> Bo zamierzam w końcu zamówić sobie skórkę...

Przyjechali, wymienili kierownicę na ładnie obszytą - za 110zł.

Niestety w upalne dni ze skóry wyłaził jakiś rodzaj oleju... Przed jazdą musiałem to wycierać sick.gif

Sama skóra bez śladów zużycia, jeździło się dużo lepiej. Przejechałem po obszyciu jakieś 20 tys. km.

Ale nie mam już meganki wink.gif

Zastanawiam się nad zamówieniem obszycia w twingo, ale martwi mnie ten olej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja na allegro kupiłem kawałek skóry z nićmi za jakies 20 zł

> obszyłem kiere samodzielnie i 3 lata pięknie służyła

Ale to nie było obszycie, tylko pokrowiec. Jak ktoś nie jest nadmiernym estetą, to to ujdzie, pod warunkiem, że skórka jest w miarę dobrej jakości.

Jak ktoś chce wyglądu zbliżonego do fabryki (lub lepszego), to już tylko tapicer wchodzi w grę. Chyba, że ma się zdolności i odp. sprzęt (głównie maszyna do szycia ciężkiego) - wtedy można zrobić to samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po dłuższym czasie też ten "olej" wyłaził?

> I którędy wyłaził?

Obszywałem we wrześniu zeszłego roku, zaczęło wyłazić w tym roku pod wpływem upałów.

Po prostu kierownica od słońca zaczęła pokrywać się tłustym filmem (głównie na górze). Tak jakby skóra była za mocno natłuszczona.

Po przetarciu nawilżaną chusteczką było OK.

Tłuszcz czy olej były bezbarwne i nie brudziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A rozmawiałeś z nimi czym to może być spowodowane?.

> Ciekło po całości czy tylko npw miejscach gdzie są zakładki?, przy "ramionach" kierownicy?

Nie rozmawiałem, nic z tym nie robiłem. To nie ciekło, po prostu gładka skóra robiła się bardzo tłusta, nie na szwach a na samej górze koła kierownicy - na gładkim odcinku najbardziej narażonym na słońce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po poprzednim samochodzie bardzo przyzwyczaiłem się do skóry na kierownicy. Niestety w kupionej ponad miesiąc temu Megance , kierownica jest " zwykła". Początkowo zamierzałem zaraz po zakupie , zlecić obszycie zarówno kierownicy i lewarka zmiany biegów. Stwierdziłem jednak że poczekam na moment kiedy kupię na Allegro używany tunel z podłokietnikiem (Meganka też go nie miała)i obszyję wszystko hurtem. Teraz po 1,5 miesiąca kiedy nie mogę znalezć odpowiedniego tunelu, zapał osłabł i zastanawiam się czy to ma sens.Przyzwyczaiłem się do tego co jest hmm.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz po 1,5 miesiąca kiedy nie mogę znalezć odpowiedniego

> tunelu, zapał osłabł i zastanawiam się czy to ma sens.Przyzwyczaiłem się do tego co jest .

Tunel z podłokietnikiem to "must have", ja też miałem wersję meganki bez tego - przepastny schowek w podłokietniku jest bezcenny.

Z tego co widzę to na Allegro są zarówno czarne jak i beżowo-szare a ceny są wręcz śmieszne.

Odnośnie obszywania - kierownica w skórze dużo zmienia, lewarek też fajny (mimo że nie miałem) podłokietnika bym raczej nie obszywał - szkoda kasy.

Podłokietnik w Megane II spełnia raczej rolę schowka, a nie podłokietnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tunel z podłokietnikiem to "must have", ja też miałem wersję meganki bez tego - przepastny schowek

> w podłokietniku jest bezcenny.

> Z tego co widzę to na Allegro są zarówno czarne jak i beżowo-szare.

> Odnośnie obszywania - kierownica w skórze dużo zmienia, lewarek też fajny (mimo że nie miałem)

> podłokietnika bym raczej nie obszywał - szkoda kasy.

> Podłokietnik w Megane II spełnia raczej rolę schowka, a nie podłokietnika.

Podłokietnik nie ma być dla mnie zlosnik.gif. Mój...pies się bardzo przyzwyczaił do podłokietnika , wspiera się na nim przednimi łapami i udaje pilota rajdowego(oczywiście jest przypięty szelkami bezpieczeństwa). Skóra w tym przypadku jest niezbędna do utrzymania go w czystości

PS. A co do dostępności podłokietników na Allegro, owszem są różne wersje kolorystyczne, ale mi chodzi ,podłokietnik "poliftowy", a te się różnią fakturą plastiku. I o to ciężko sick.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. A co do dostępności podłokietników na Allegro, owszem są różne wersje kolorystyczne, ale mi

> chodzi ,podłokietnik "poliftowy", a te się różnią fakturą plastiku. I o to ciężko .

Do meganki II z 2006 założylem podlokietnik "przedliftowy" z "pomarańczową" zapalniczką (oczywiście zapalniczki przełożyłem i mialem oryginalną białą).

Oprócz mnie nikt nie zauważył różnicy - gładki tunel środkowy był naturalną kontynuacją gładkiego panelu radia i nawiewów waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.