Teyo Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 witam, pacjent Scenic I ph II - posiada jaśka z przodu nie posiada do niego wyłącznika... plan jest taki aby "dorobić" (tak tak druciarstwo) wyłącznik z innego auta np. taki i zrobić tak aby przełączając na wyłączonym zapłonie do pozycji off - przełącznik kierował obwód do opornika symulującego poduchę wykonalne to czy nie może ktoś takie zabiegi praktykował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Dla własnego i innych bezpieczeństwa bym nie zaryzykował takiego montażu. No chyba że były Oryginalne rozwiązania wtedy przełożyć całą wiązkę i powinno działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teyo Napisano 25 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2013 > Dla własnego i innych bezpieczeństwa bym nie zaryzykował takiego montażu. No chyba że były > Oryginalne rozwiązania wtedy przełożyć całą wiązkę i powinno działać. no to jest istotna strona całej sprawy... 1. wydłubać całkiem 2. cała wiązka (ale jej nie ma) 3. nie tykać i nie drutować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 Ja bym odpiął wtyczkę pod siedzeniem i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 25 Września 2013 Udostępnij Napisano 25 Września 2013 > witam, > pacjent Scenic I ph II - posiada jaśka z przodu nie posiada do niego wyłącznika... > plan jest taki aby "dorobić" (tak tak druciarstwo) wyłącznik z innego auta np. taki i zrobić > tak aby przełączając na wyłączonym zapłonie do pozycji off - przełącznik kierował obwód do > opornika symulującego poduchę > wykonalne to czy nie może ktoś takie zabiegi praktykował Wykonalne. Najpierw mierzysz poduszkę, później dokładasz opornik 12V na odpowiednią wartość i reszta poduszek będzie działać. Sprawdź najpierw wyłącznik, który kupisz, czy czasem on w sobie nie ma opornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > witam, > pacjent Scenic I ph II - posiada jaśka z przodu nie posiada do niego wyłącznika... > plan jest taki aby "dorobić" (tak tak druciarstwo) wyłącznik z innego auta np. taki i zrobić > tak aby przełączając na wyłączonym zapłonie do pozycji off - przełącznik kierował obwód do > opornika symulującego poduchę > wykonalne to czy nie może ktoś takie zabiegi praktykował Wywali poduszke za ktoryms razem przy podlaczaniu lub rozlaczaniu. Nie radze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Wywali poduszke za ktoryms razem przy podlaczaniu lub rozlaczaniu. Nie radze Nic nie wywali. Poduszki wyzwalane są odpowiednim sygnałem i szansa na przypadkowy wystrzał jest mniejsza niż po wjechaniu w dziurę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Ja bym odpiął wtyczkę pod siedzeniem i tyle. Wtedy będzie błąd i cały układ zostanie zdezaktywowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Wykonalne. Najpierw mierzysz poduszkę, później dokładasz opornik 12V na odpowiednią wartość i > reszta poduszek będzie działać. Sprawdź najpierw wyłącznik, który kupisz, czy czasem on w > sobie nie ma opornika. Pomiary rezystancji poduszek są zabronione. Jeśli chcesz się dowiedzieć jaką poduszki mają rezystancję, to każdy sensowny diagnoskop pokaże ich wartość. Na ogół jest to wartość 2-2,5 Ohm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Nic nie wywali. Poduszki wyzwalane są odpowiednim sygnałem i szansa na przypadkowy wystrzał jest > mniejsza niż po wjechaniu w dziurę. Rozumiem, ze dajesz koledze gwarancje, ze jak sobie zrobi druciarnie, to poduszka nie wystrzeli mu prosto w twarz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 A nie da sie zdezaktywowac poduszki softem serwisowym? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Wykonalne. Najpierw mierzysz poduszkę, później dokładasz opornik 12V na odpowiednią wartość i > reszta poduszek będzie działać. Sprawdź najpierw wyłącznik, który kupisz, czy czasem on w > sobie nie ma opornika. a jak zmierzysz poduszkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Pomiary rezystancji poduszek są zabronione. Jeśli chcesz się dowiedzieć jaką poduszki mają > rezystancję, to każdy sensowny diagnoskop pokaże ich wartość. Na ogół jest to wartość 2-2,5 > Ohm. dokładnie tak często poduszki mają wtyczki skonstruowane w ten sposób, że nie da się do nich podłączyć miernika, żeby jakiś zdolny mechanik przy próbie pomiaru nie wystrzelił sobie poduchy w twarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Ja bym odpiął wtyczkę pod siedzeniem i tyle. A co ma wtyczka pod siedzeniem wspólnego z przednią poduszką A w razie wypadku poduszka przednia najprawdopodobniej i tak zadziała mimo błędu w układzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > dokładnie tak często poduszki mają wtyczki skonstruowane w ten sposób, że nie da się do nich > podłączyć miernika, żeby jakiś zdolny mechanik przy próbie pomiaru nie wystrzelił sobie > poduchy w twarz Sprawdzałeś Przecież to zależy od miernika, w większości przypadków żadnego wystrzału nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Podobno przy strzale poduszki złączki prądowe są upalone, wiec chyba plynie tam duzy prąd. Ciekawe jak to by sie zachowalo przy "druciarstwie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 Albo wyjac calkowcie, odciac kalbe albo przeszczepic gotowy uklad wylaczania. Jak posadzisz na przodzie dziecko i poducha wywali to raczej srednio bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Wtedy będzie błąd i cały układ zostanie zdezaktywowany. Wole żeby był nie aktywny niż żeby mnie zabiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > A co ma wtyczka pod siedzeniem wspólnego z przednią poduszką > A w razie wypadku poduszka przednia najprawdopodobniej i tak zadziała mimo błędu w układzie Ma tyle wspólnego że pod siedzeniem idzie do napinacza i jak wywali błąd to się dezaktywuje cały układ. A jest to najprostsze miejsce do wypięcia bo jest wszystko prawie na wierzchu. Wypinasz nie działa. Podpinasz działa. Zero komplikacji i kombinowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 W większości??. A co będzie jak przypadkiem wybuchnie? W najlepszym wypadku szyba do wymiany w najgorszym kogoś zabije. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszCCS Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 IMHO - przelaczanie tylko przy odlaczonym akumulatorze. Jezeli sterownik airbag nie jest przystosowany pod przelacznik, to od razu zlapie błąd M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Wypinasz > nie działa. Podpinasz działa. Zero komplikacji i kombinowania. To chyba tak nie działa, w samochodach które znam zawsze po odłączeniu jakiegokolwiek elementu układu zostawał błąd w kompie i świeciła kontrolka poduchy. ( Ocywiście po odłączeniu i przekręceniu kluczyka na zapłon ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Ma tyle wspólnego że pod siedzeniem idzie do napinacza i jak wywali błąd to się dezaktywuje cały > układ. A jest to najprostsze miejsce do wypięcia bo jest wszystko prawie na wierzchu. Wypinasz > nie działa. Podpinasz działa. Zero komplikacji i kombinowania. Po pierwsze nie wszystkie auta mają napinacz przy fotelu, są takie co mają w słupku i wtedy żaden kabel pod fotelem nie idzie do napinacza. Po drugie-jaką masz pewność, że jak wywali błąd to cały układ nie działa? Niektórzy twierdzą inaczej Quote: Kwestią dyskusyjną było, to czy poduszki zadziałają jeśli pali się lampka kontrolna. Otóż lampka wskazuje na występowanie usterki i konieczność je usunięcia, natomiast nie powoduje wyłączenia całego systemu. Stąd obwody, w których nie ma usterek są wciąż aktywne i poduszki podczas wypadku normalnie zadziałają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > IMHO - przelaczanie tylko przy odlaczonym akumulatorze Wyłaczenie stacyjki raczej wystarczy, bo zasilanie centralki airbag chyba we wszystkich autach jest "po zapłonie". > Jezeli sterownik airbag nie jest > przystosowany pod przelacznik, to od razu zlapie błąd > M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Pomiary rezystancji poduszek są zabronione. Przez kogo i jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Przez kogo i jak? Przez instrukcje serwisowe w autoryzowanych warsztatch i serwisach. Nawet na szkoleniach organizowanych dla warsztatów jest o tym mowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > Przez instrukcje serwisowe w autoryzowanych warsztatch i serwisach. Nawet na szkoleniach > organizowanych dla warsztatów jest o tym mowa. Co nie znaczy, że nie można sobie wyjąć poduchy, wsadzić miernik i zanotować wartość. Nie bądźmy zabawni, wiesz co jeszcze jest zabronione podczas obsługi samochodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 > dokładnie tak często poduszki mają wtyczki skonstruowane w ten sposób, że nie da się do nich > podłączyć miernika, żeby jakiś zdolny mechanik przy próbie pomiaru nie wystrzelił sobie > poduchy w twarz Po pierwsze, wszystkie poduszki jakie widziałem, a trochę tego było, miały tego samego typu wtyczkę i nie wiem, jak ułomnym trzeba być, żeby nie móc wpiąć tam miernika. Po drugie, wątpię, żeby multimetrem można było aktywować poduszkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 26 Września 2013 Udostępnij Napisano 26 Września 2013 W francuzach błąd poduszki znika gdy układ jest sprawny i nie trzeba nic kasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > witam, > pacjent Scenic I ph II - posiada jaśka z przodu nie posiada do niego wyłącznika... > plan jest taki aby "dorobić" (tak tak druciarstwo) wyłącznik z innego auta np. taki i zrobić > tak aby przełączając na wyłączonym zapłonie do pozycji off - przełącznik kierował obwód do > opornika symulującego poduchę > wykonalne to czy nie może ktoś takie zabiegi praktykował Zanim zaczniesz robić coś co może bardziej zaszkodzić niż pomóc zastanów się nad kilkoma kwestiami: 1.Do czego to ma służyć? 2. Jak często dziecko będzie tam się wozić? 3. Czy jest to niezbędne? Domyślam się, że chcesz wozić bąbla z przodu?W jakim wieku jest?Bo dla dziecka co ma fotelik w którym podróżuje przodem, czyli spokojnie przed zakończeniem 1 roku życia nie wyłącza się poduchy, ba nawet nie powinno się tego robić, poduszkę się wyłącza, gdy dziecko jedzie tyłem by przy zderzeniu otwierająca się poducha łamie kręgosłup dziecka. Więc jeśli masz więcej niż 1 dziecko to starsze niech jeździ z przodu. Generalnie przez pierwszy rok sobie spokojnie poradzisz bez tego, a potem nie będzie Ci to już potrzebne. Ja sporo podróżuję z dzieciakami różnymi samochodami, od klasy D po jakieś mieszczuchy i tylko kilka razy starsza jechała z przodu, pomimo, że w większości poduszki są wyłączane. Niektórzy odsuwają jeszcze fotel do tyłu. Pomyśl czy rzeczywiście chcesz ryzykować zabawę w tak czułym obwodzie i porachuj plusy i minusy. Chyba że jest Ci to potrzebne do innych celów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 W Renault jest inaczej. Poducha nie działa tylko gdy jest błąd. Jeśli podłączysz i jest ok kontrolka zniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 27 Września 2013 Udostępnij Napisano 27 Września 2013 > W Renault jest inaczej. Poducha nie działa tylko gdy jest błąd. Jeśli podłączysz i jest ok > kontrolka zniknie. Tego nie wiedziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.