Skocz do zawartości

Numer sztywnego przewodu hamulcowego


Seth

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś może poratować numerem (bądź numerami, jeśli różni się dla obu stron) sztywnego przewodu hamulcowego, tego, który najprawdopodobniej będzie trzeba wymienić przy wymianie silentblocków? W eperze widzę tyle przewodów, że nie mam pojęcia który to ten właściwy.

Auto z 2001 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniasz tuleje ?

- Jeśli wymieniasz sam, to zapuść dzień wcześniej WD i nie powinno być źle. Jak się urwie to możesz go wykręcić i udać się do pierwszego lepszego mechanika i od ręki dorobi Ci nowy za parę złotych. (W ostateczności można samemu - potrzebny specialny zestaw do zaciskania).

-Jeśli robisz u mechanika, to jeśli nie jest to Pan juzio, to na pewno ma maszynkę do zarabiania przewodów i rurki i robi nowe od ręki wink.gif

-Czy robisz sam, czy u mechanika to pamiętaj że tuleje dokręca się na obciążonym samochodzie, a nie jak 90% mechaników na podniesionym na podnośniku old.gifold.gifold.gif a potem beksa.gif bo tuleje padły po 30k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Jeśli wymieniasz sam, to zapuść dzień wcześniej WD i nie powinno być źle. Jak się urwie to możesz

> go wykręcić i udać się do pierwszego lepszego mechanika i od ręki dorobi Ci nowy za parę

> złotych. (W ostateczności można samemu - potrzebny specialny zestaw do zaciskania).

> -Jeśli robisz u mechanika, to jeśli nie jest to Pan juzio, to na pewno ma maszynkę do zarabiania

> przewodów i rurki i robi nowe od ręki

>

Zmianiałem kiedyś tuleje i przewody hamulcowe ukręciłem (wd-40 dzień wcześniej nie pomogło). Pojechałem do motoryzacyjnego, kupiłem sobie dwie rurki miedziane po 50cm i już miałem się brać za przykręcanie, ale natknąłem się na jednym z for na taki tekst:

Quote:

Nie należy dorabiać z uniwersalnych rurek miedzianych w samochodach wyposażonych w systemy ABS i dodatkowe typu: EVA (z ASR): wspomaganie przy nagłym hamowaniu oraz HBA (z ESP): automatyczne zwiększenie ciśnienia przy nagłym hamowani (Stilo ma to na wyposażeniu). Producenci zabraniają a inne kraje np. Niemcy respektują to i zabierają dowody przy przeglądach za rurki miedziane. Rurki miedziane są miękkie i rozszerzają się pod wpływem gwałtownych dużych uderzeń ciśnienia gorącego płynu hydraulicznego


Rurki miedziane zwróciłem i zamówiłem w ASO oryginały, nie ma co ryzykować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmianiałem kiedyś tuleje i przewody hamulcowe ukręciłem (wd-40 dzień wcześniej nie pomogło).

> Pojechałem do motoryzacyjnego, kupiłem sobie dwie rurki miedziane po 50cm i już miałem się

> brać za przykręcanie, ale natknąłem się na jednym z for na taki tekst:

> Quote:

> Nie należy dorabiać z uniwersalnych rurek miedzianych w samochodach wyposażonych w systemy ABS i

> dodatkowe typu: EVA (z ASR): wspomaganie przy nagłym hamowaniu oraz HBA (z ESP): automatyczne

> zwiększenie ciśnienia przy nagłym hamowani (Stilo ma to na wyposażeniu). Producenci zabraniają

> a inne kraje np. Niemcy respektują to i zabierają dowody przy przeglądach za rurki miedziane.

> Rurki miedziane są miękkie i rozszerzają się pod wpływem gwałtownych dużych uderzeń ciśnienia

> gorącego płynu hydraulicznego

> Rurki miedziane zwróciłem i zamówiłem w ASO oryginały, nie ma co ryzykować

I uwierzyłeś w ten blef? Jakoś Volvo fabrycznie stosuje miedź i nic się nie rozszerza. Sam założyłem już kilometry przewodów miedzianych do aut i wszystkie hamowały dobrze. Pomyśl, ciśnienie w układzie hamowania dochodzi do ok 100 bar, rurki miedziane mają ściankę 1 mm, gdyby to się miało rozszerzać, to co by się działo z wężykami hamulcowymi, albo z elastycznymi przewodami układu wspomagania, który też pracuje na 120 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uwierzyłem

> Z jakiegoś powodu fiat nie włożył miedzianych przewodów

Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze grinser006.gif

Pomyś ile kosztowało by kilkadziesiąt kilometrów miedzianej rurki na rok do produkcji układu hamulcowego a ile taka sama ilość rurki stalowej. Tak na oko miedź z 4-5x droższa grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tego co mi wiadomo to jest to materiał powszechnie stosowany do układów hamulcowych, i fakt faktem takowych rurek nigdy nie miałem potrzeby zakładania u siebie, a nawet nie wiedziałem że fabryczne nie są miedziane. Do dziś z mojej wiedzy inżynierskiej wynika że jest to trochę słaby i mało odporny materiał na korozję i uszkodzenia mechaniczne, ale głowy nie dam, a patrząc że jest to powszechnie stosowane a handel gotowymi przewodami powoli umiera myślę że jest to już dobra i sprawdzona technika. No ale to tylko moje 'myślę że'.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wielokrotnie montowałem tuleje tylnej belki w stilo i wymieniałem przewody hamulcowe na tradycyjne miedziane z sklepu motoryzacyjnego. Ani ja ani osoby którym to robiłem nigdy na to nie narzekali, a koszt nowych w ASO wszystkich odstraszał, bo ASO podaje kilka modeli tych przewodów (sprawdzane po VIN) i najdroższe były po ok. 100zł. za sztukę czyli 200zł. za dwie, a z tego co pamiętam za 2 przewody (50ckm jeden) płaciłem 20zł. Więc jakby nie patrzeć jest różnica w portfelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kto założył stare, skorodowane, stalowe przewody hamulcowe? zlosnik.gif

Kupiłem nowe w ASO i wbrew tego co napisał pp505 nie było problemu z zamówieniem odpowiednich przewodów a koszt- 30zl/szt (maj 2012), więc w stosunku do ceny miedzianych nie było tragedii. smile.gif Nie twierdzę, ze miedziane przewody to zło, każdy zaklada to, co uważa za odpowiednie.

Potrzebowałem przewodów, mechanik Internet podpowiedział, że miedziane są 'be' więc kupilem oryginały bez zbędnego rozczulania.

Wiadomo, że jeśli w ASO zaśpiewaliby mi jakąś kosmiczną cenę za przewód to wyszedłbym bez 'do widzenia' i zacząłbym szukać informacji dlaczego i czy faktycznie przewody miedziane są 'be' wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miedź przypadkiem nie ma tak, że nie lubi się łączyć z jakimś metalem? Coś mi się kołacze po

> głowie, ale pojęcia nie mam dlaczego. Jakieś utlenianie jest wtedy czy coś.

dobrze Ci sie kojarzy, aluminium.

dlatego nie wolno przy alusach używać smaru miedzinego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.