Seth Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Czy ktoś może poratować numerem (bądź numerami, jeśli różni się dla obu stron) sztywnego przewodu hamulcowego, tego, który najprawdopodobniej będzie trzeba wymienić przy wymianie silentblocków? W eperze widzę tyle przewodów, że nie mam pojęcia który to ten właściwy. Auto z 2001 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 No to może od drugiej strony. Mam podejrzenie, że te przewody to 46819795 i 46833019. Ktoś potwierdzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Sam wymieniasz tuleje ? - Jeśli wymieniasz sam, to zapuść dzień wcześniej WD i nie powinno być źle. Jak się urwie to możesz go wykręcić i udać się do pierwszego lepszego mechanika i od ręki dorobi Ci nowy za parę złotych. (W ostateczności można samemu - potrzebny specialny zestaw do zaciskania). -Jeśli robisz u mechanika, to jeśli nie jest to Pan juzio, to na pewno ma maszynkę do zarabiania przewodów i rurki i robi nowe od ręki -Czy robisz sam, czy u mechanika to pamiętaj że tuleje dokręca się na obciążonym samochodzie, a nie jak 90% mechaników na podniesionym na podnośniku a potem bo tuleje padły po 30k km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Mechanik mi wymieni. Ja nie mam ani kanału, ani narzędzi, ani najprawdopodobniej umiejętności. Ale ogarnięty jest, wie, że dokręca się na kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cmat Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > - Jeśli wymieniasz sam, to zapuść dzień wcześniej WD i nie powinno być źle. Jak się urwie to możesz > go wykręcić i udać się do pierwszego lepszego mechanika i od ręki dorobi Ci nowy za parę > złotych. (W ostateczności można samemu - potrzebny specialny zestaw do zaciskania). > -Jeśli robisz u mechanika, to jeśli nie jest to Pan juzio, to na pewno ma maszynkę do zarabiania > przewodów i rurki i robi nowe od ręki > Zmianiałem kiedyś tuleje i przewody hamulcowe ukręciłem (wd-40 dzień wcześniej nie pomogło). Pojechałem do motoryzacyjnego, kupiłem sobie dwie rurki miedziane po 50cm i już miałem się brać za przykręcanie, ale natknąłem się na jednym z for na taki tekst: Quote: Nie należy dorabiać z uniwersalnych rurek miedzianych w samochodach wyposażonych w systemy ABS i dodatkowe typu: EVA (z ASR): wspomaganie przy nagłym hamowaniu oraz HBA (z ESP): automatyczne zwiększenie ciśnienia przy nagłym hamowani (Stilo ma to na wyposażeniu). Producenci zabraniają a inne kraje np. Niemcy respektują to i zabierają dowody przy przeglądach za rurki miedziane. Rurki miedziane są miękkie i rozszerzają się pod wpływem gwałtownych dużych uderzeń ciśnienia gorącego płynu hydraulicznego Rurki miedziane zwróciłem i zamówiłem w ASO oryginały, nie ma co ryzykować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Zmianiałem kiedyś tuleje i przewody hamulcowe ukręciłem (wd-40 dzień wcześniej nie pomogło). > Pojechałem do motoryzacyjnego, kupiłem sobie dwie rurki miedziane po 50cm i już miałem się > brać za przykręcanie, ale natknąłem się na jednym z for na taki tekst: > Quote: > Nie należy dorabiać z uniwersalnych rurek miedzianych w samochodach wyposażonych w systemy ABS i > dodatkowe typu: EVA (z ASR): wspomaganie przy nagłym hamowaniu oraz HBA (z ESP): automatyczne > zwiększenie ciśnienia przy nagłym hamowani (Stilo ma to na wyposażeniu). Producenci zabraniają > a inne kraje np. Niemcy respektują to i zabierają dowody przy przeglądach za rurki miedziane. > Rurki miedziane są miękkie i rozszerzają się pod wpływem gwałtownych dużych uderzeń ciśnienia > gorącego płynu hydraulicznego > Rurki miedziane zwróciłem i zamówiłem w ASO oryginały, nie ma co ryzykować I uwierzyłeś w ten blef? Jakoś Volvo fabrycznie stosuje miedź i nic się nie rozszerza. Sam założyłem już kilometry przewodów miedzianych do aut i wszystkie hamowały dobrze. Pomyśl, ciśnienie w układzie hamowania dochodzi do ok 100 bar, rurki miedziane mają ściankę 1 mm, gdyby to się miało rozszerzać, to co by się działo z wężykami hamulcowymi, albo z elastycznymi przewodami układu wspomagania, który też pracuje na 120 bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cmat Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Uwierzyłem Z jakiegoś powodu fiat nie włożył miedzianych przewodów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Też natrafiłem na ten tekst i też mi dał do myślenia. Oczywiście jak prawie zawsze nie wiadomo, komu wierzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Uwierzyłem > Z jakiegoś powodu fiat nie włożył miedzianych przewodów Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze Pomyś ile kosztowało by kilkadziesiąt kilometrów miedzianej rurki na rok do produkcji układu hamulcowego a ile taka sama ilość rurki stalowej. Tak na oko miedź z 4-5x droższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 No z tego co mi wiadomo to jest to materiał powszechnie stosowany do układów hamulcowych, i fakt faktem takowych rurek nigdy nie miałem potrzeby zakładania u siebie, a nawet nie wiedziałem że fabryczne nie są miedziane. Do dziś z mojej wiedzy inżynierskiej wynika że jest to trochę słaby i mało odporny materiał na korozję i uszkodzenia mechaniczne, ale głowy nie dam, a patrząc że jest to powszechnie stosowane a handel gotowymi przewodami powoli umiera myślę że jest to już dobra i sprawdzona technika. No ale to tylko moje 'myślę że'. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 ti automotive dostawca dla fiata dostarcza stalowe z domieszka miedzi ale znikoma ilosc wewnatrz kanalu, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pp505 Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Ja wielokrotnie montowałem tuleje tylnej belki w stilo i wymieniałem przewody hamulcowe na tradycyjne miedziane z sklepu motoryzacyjnego. Ani ja ani osoby którym to robiłem nigdy na to nie narzekali, a koszt nowych w ASO wszystkich odstraszał, bo ASO podaje kilka modeli tych przewodów (sprawdzane po VIN) i najdroższe były po ok. 100zł. za sztukę czyli 200zł. za dwie, a z tego co pamiętam za 2 przewody (50ckm jeden) płaciłem 20zł. Więc jakby nie patrzeć jest różnica w portfelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 A tak na logike to co bedzie mocniejsze, stara skorodowana pod farba stal czy nowa miedz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 A miedź przypadkiem nie ma tak, że nie lubi się łączyć z jakimś metalem? Coś mi się kołacze po głowie, ale pojęcia nie mam dlaczego. Jakieś utlenianie jest wtedy czy coś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cmat Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Ale kto założył stare, skorodowane, stalowe przewody hamulcowe? Kupiłem nowe w ASO i wbrew tego co napisał pp505 nie było problemu z zamówieniem odpowiednich przewodów a koszt- 30zl/szt (maj 2012), więc w stosunku do ceny miedzianych nie było tragedii. Nie twierdzę, ze miedziane przewody to zło, każdy zaklada to, co uważa za odpowiednie. Potrzebowałem przewodów, mechanik Internet podpowiedział, że miedziane są 'be' więc kupilem oryginały bez zbędnego rozczulania. Wiadomo, że jeśli w ASO zaśpiewaliby mi jakąś kosmiczną cenę za przewód to wyszedłbym bez 'do widzenia' i zacząłbym szukać informacji dlaczego i czy faktycznie przewody miedziane są 'be' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > A miedź przypadkiem nie ma tak, że nie lubi się łączyć z jakimś metalem? Coś mi się kołacze po > głowie, ale pojęcia nie mam dlaczego. Jakieś utlenianie jest wtedy czy coś. dobrze Ci sie kojarzy, aluminium. dlatego nie wolno przy alusach używać smaru miedzinego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 17 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > dobrze Ci sie kojarzy, aluminium. > dlatego nie wolno przy alusach używać smaru miedzinego I nie byłoby takiego połączenia w Stilo, skoro oryginalnie nie było miedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > I nie byłoby takiego połączenia w Stilo, skoro oryginalnie nie było miedzi? nie, a ja miałem na myśli fele alu + smar miedziowy jaki często aplikują "gumiarze" na piasty przy przekładce gum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.