dioda144 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Problem jest następujący, samochód przy prędkości 40-50km w zakresie obrotów ok 2000, jedzie bez szału, natomiast jak chce przyspieszysz na tym biegu i powiedzmy przekręcić go do 4 tyś następuje brak przyrostu prędkości, natomiast obrotomierz leci pod 4-5tyś bez widocznej mocy. Wygląda to tak jak bym gazował go sobie na wolnych obrotach bez żadnego biegu. Podobnie wyglądną np. jak mam wbity piaty bieg, jadę z prędkością 90-100km zakres obrotów ok 2,5tyś, chce przyspieszyć i nie dam rady, prędkość obrotowa leci powyżej nawet 5 tyś, silnik wyje, a auto jedzie dalej 100km/h. Wygląda na to że zdechło sprzęgło? Auto ma nalata 110tyś i sprzęgło będzie originale tak myślę, jes to wersja 1,6 z kuchenka gazową. Objawy sa takie same bez względu na to czy jadę na gazie czy na benzynie. Jeśl juz kupować ewentualnie to Luka i Valeo mysle ze inne firmy nie chodzą w gre ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 niemoze byc zebys zajechal tarcze . Predzej juz te silowniczki cos niedomagaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Pewnie okładziny się zużyły toteż ślizga. Kup luk/valeo co tańsze , w pudełkach luk-a niekiedy są tarcze valeo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Ja w swoim 1.6 wymieniałem przy ponad 150 kkm. Sprzęgło było dobre, ale łożysko już hałasowało. Kupiłem Sachs, bo był tańszy od LUK, Valeo i w środku było sprzęgło AP, czyli oryginał. Otwierałem pudełka LUK i Valeo, ale tam były już zamienniki inaczej wykonane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 10 Października 2013 Udostępnij Napisano 10 Października 2013 a oleju nie napaćkało, sprawdź "suchość" na połączeniu silni skrzynia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > niemoze byc zebys zajechal tarcze . Predzej juz te silowniczki cos niedomagaja. Jak to zdiagnozować ? muszę ściągnąć skrzynie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > a oleju nie napaćkało, sprawdź "suchość" na połączeniu silni skrzynia. Jak kupiłem go to po jakiś 30tys od kupna wymieniłem olej było wtedy coś ponad 90tyś na zegarze i stary olej był czysty i było go tyle ile trzeba. Natomiast skrzynia się zawsze pociła. Więc wydaje mi sie ze sprzegło niedomaga. Bo skrzynia chodzi płynnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Ja w swoim 1.6 wymieniałem przy ponad 150 kkm. Sprzęgło było dobre, ale łożysko już hałasowało. > Kupiłem Sachs, bo był tańszy od LUK, Valeo i w środku było sprzęgło AP, czyli oryginał. > Otwierałem pudełka LUK i Valeo, ale tam były już zamienniki inaczej wykonane. U mnie nic nie hałasuje, ale auto nie jedzie. Jak moge sprawdzic to ze napewno sprzegło jest kaput? bo roboty z zdjęciem skrzyni jest troche, to nie wymiana cewki Jak ruszam to lekko drży samochód i mam wrażenie ze na samym koncu łapie. Ostatnio miesiąc temu wymieniłem pompe sprzegła bo ciekła ale układ dobrze odpowietrzyłem bo nic sie nie dzaiło przez ten czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Więc wydaje mi sie ze sprzegło niedomaga. Bo skrzynia chodzi płynnie. To o niczym nie świadczy. Niedawno miałem podobne objawy. Po rozebraniu sprzęgła okazało się, że to nie sprzęgło skończyło żywot, a uszczelnienie wału zaczęło puszczać olej, który dostawał się na sprzęgło i to było powodem "uślizgów" sprzęgła przy ostrzejszym przyśpieszaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Jak to zdiagnozować ? muszę ściągnąć skrzynie ? moja diagnoza jest na chlopski rozum. Mam 154kkm i sporego czipsa przesuwajacego wartosci zadane w okolice progu wytrzymalosci , a sprzeglo dziala jak fabryczne. Wiem ze silnik nie ten itp itd.. ale 100kkm i tarcza ? No way Chyba ze permamentnie trzymasz lewe kopytko na pedale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > moja diagnoza jest na chlopski rozum. Mam 154kkm i sporego czipsa przesuwajacego wartosci zadane w > okolice progu wytrzymalosci , a sprzeglo dziala jak fabryczne. > Wiem ze silnik nie ten itp itd.. ale 100kkm i tarcza ? No way Chyba ze permamentnie trzymasz lewe > kopytko na pedale Nie nie kopytko jest tylko od wciskania,a nie trzymania, ale nie wiem jak wcześniej było latane ta autko zanim kupiłem, baba jeździła, i to nie jedna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciek61 Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Nie nie kopytko jest tylko od wciskania,a nie trzymania, ale nie wiem jak wcześniej było latane ta > autko zanim kupiłem, baba jeździła, i to nie jedna. Dołączę się do tematu...zawsze dziwiłem się ,ze sprzęgło przy tak małym przebiegu pada....miałem kilka aut i jeśli wymieniałem sprzęgło to przy przebiegu około 220tys. km.Teraz w swoim Stilo tez zmieniałem ,ale z powodu uszczelniacza na wale. Ale są rożne powody....zła jazda,cieknący olej.... W Marei 105jtd zmieniłem przy 220tys. z powodu skrzyni biegów, w Stilo przy 220 tys. km. z powodu uszczelnienia....jak ktoś zmienia szybciej to dla mnie źle jeździ....Marea była podkręcona na 130KM, a Stilo jest na 140KM. i wszystko działa.Myślę ,ze lewa noga do poprawki..... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 11 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Dołączę się do tematu...zawsze dziwiłem się ,ze sprzęgło przy tak małym przebiegu pada....miałem > kilka aut i jeśli wymieniałem sprzęgło to przy przebiegu około 220tys. km.Teraz w swoim Stilo > tez zmieniałem ,ale z powodu uszczelniacza na wale. Ale są rożne powody....zła jazda,cieknący > olej.... W Marei 105jtd zmieniłem przy 220tys. z powodu skrzyni biegów, w Stilo przy 220 tys. > km. z powodu uszczelnienia....jak ktoś zmienia szybciej to dla mnie źle jeździ....Marea była > podkręcona na 130KM, a Stilo jest na 140KM. i wszystko działa.Myślę ,ze lewa noga do > poprawki..... > Pozdrawiam Lewa noga na pewno nie do poprawki za dużo mam kilometrów, nie tylko prywatnie, ale i zawodowo za sobą, tez do konca nie moge wierzyć w to co pokazuje FES, bo całego kompa mozna zmienić, wtedy będzie pokazywać co będę chciał na nowym kompie, moze o 100kkm jest cofnięty i ma faktycznie 210kkm. Teraz juz sprzęgło chyba jest całkiem kaput. Wrzuciłem jeden, sprzęgło i cos strzeliło juz nie jedzie, max 15km/h. Na wolnych obrotach wciskając sprzęgło słychać metaliczny dźwięk. Do tego pedał sprzęgła jest teraz jak pióro chodzi bez oporu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 11 Października 2013 Udostępnij Napisano 11 Października 2013 > Lewa noga na pewno nie do poprawki za dużo mam kilometrów, nie tylko prywatnie, ale i zawodowo za > sobą, tez do konca nie moge wierzyć w to co pokazuje FES, bo całego kompa mozna zmienić, wtedy > będzie pokazywać co będę chciał na nowym kompie, moze o 100kkm jest cofnięty i ma faktycznie > 210kkm. Teraz juz sprzęgło chyba jest całkiem kaput. Wrzuciłem jeden, sprzęgło i cos strzeliło > juz nie jedzie, max 15km/h. Na wolnych obrotach wciskając sprzęgło słychać metaliczny dźwięk. > Do tego pedał sprzęgła jest teraz jak pióro chodzi bez oporu. hydraulika. mokro na asfalcie ? cos mi sie kojarzy ze to z hamulcami powiazane takze ostroznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
str3ss Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 To jest encyklopedyczny przykład ślizgania się tarczy sprzęgłowej. Sprzęgło do wymiany, a wymieniać tylko w komplecie, inaczej się to nie opłaca. Najlepszy do tego modelu będzie LuK, VALEO albo SACHS - zależy, co będzie najtańsze z tej całej trójcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dioda144 Napisano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > To jest encyklopedyczny przykład ślizgania się tarczy sprzęgłowej. > Sprzęgło do wymiany, a wymieniać tylko w komplecie, inaczej się to nie opłaca. > Najlepszy do tego modelu będzie LuK, VALEO albo SACHS - zależy, co będzie najtańsze z tej całej > trójcu Szczera prawda sprzęgła sie wyślizgało do tego stopnia ze pękła tarcza. Na jego miejsce poleciało kompletne valeo, jazda jest o niebo lepsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 18 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 Witam, W moim Stilonie skończyło się sprzęgło ( 206 kkm na liczniku). Czy poza Kolegami którzy się już wypowiedzieli inni mogą coś dodać - jakie producenta wybrać ? Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Witam, > W moim Stilonie skończyło się sprzęgło ... < Za radą Kolegi "kaczorek79" zakupiłem sprzęgło firmy Sachs ( 549 PLN). Oznakowanie wskazuje, że producentem jest Automotive Products (Made in Italy). Fotki nowego sprzęgła poniżej: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 No toś ładnie przepłacił , normalnie valeo , czy valeo w pudełku luk-a miałbyś za ~490zł Każdy wie ,że ori sprzęgła dla fiata robi valeo a reszta pakuje w swoje opakowania niekiedy dobijając kaskę za przepakowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > No toś ładnie przepłacił , ... < Czy przepłaciłem, to życie pokaże Natomiast co do pierwszego montażu to znalazłem w sieci informacje (katalog AP), że właśnie AP dostarcza sprzęgła do Fiata, Alfy i Lancii. Co do Valeo to rzeczywiście jest opinia w sieci, że są to sprzęgła OE do Fiata - ale tylko opinie, bez konkretów, nie znalazłem nic konkretnego na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > No toś ładnie przepłacił , normalnie valeo , czy valeo w pudełku luk-a miałbyś za ~490zł Każdy wie > ,że ori sprzęgła dla fiata robi valeo a reszta pakuje w swoje opakowania niekiedy dobijając > kaskę za przepakowanie Sprzęgło do Stilo 1.6 jest takie same jak do Palio/Siena/Bravo-a 1.6? Jak tak to za Valeo niespełna dwa lata temu płaciłem poniżej 300... aż tak ceny poszybowały w górę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > No toś ładnie przepłacił , normalnie valeo , czy valeo w pudełku luk-a miałbyś za ~490zł Każdy wie > ,że ori sprzęgła dla fiata robi valeo a reszta pakuje w swoje opakowania niekiedy dobijając > kaskę za przepakowanie W Stilo 1.6 w oryginale siedzi AP. Ja za Sachsa płaciłem 490zł, ale to w hurtowni na siebie brałem, natomiast Valeo i LUK było jak pamiętam nieco droższe i specjalnie brałem je, żeby sprawdzić co jest w środku. Były tam różne sprzęgła i oba różniły się od Sachsa/AP. Zwyczajnie konstrukcja docisku jest zupełnie inna, chociaż wcale nie mówię, że działają źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 21 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2013 > Sprzęgło do Stilo 1.6 jest takie same jak do Palio/Siena/Bravo-a 1.6? > Jak tak to za Valeo niespełna dwa lata temu płaciłem poniżej 300... aż tak ceny poszybowały w > górę? Różni się łożyskiem, tarczą i dociskiem, czyli całe kompletne jest inne. Różnica w cenie tych sprzęgieł między Stilo 1.6 a BBM 1.6 to 300zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DeviLLL Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Co do Valeo to rzeczywiście jest opinia w sieci, że są to sprzęgła OE do Fiata - ale tylko opinie, > bez konkretów, nie znalazłem nic konkretnego na ten temat. No skoro nie czyta się moich postów od paru lat to się nie wie kto robi dla fiata Np zestawy LUK-a do japońców zawierają często tarcze+docisk exedy , łożysko koyo czyli topowe części w tańszym pudełku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > Czy przepłaciłem, to życie pokaże ... < Sprzęgło wymienione . Jak na razie życie pokazuje (oby tak dalej ) że zaoszczędziłem sporo grosza. Po wyjęciu starego sprzęgła okazało się, że oryginał był firmy AP (tak jak Kolega kaczorek79 pisał). U mnie w ASO za oryginał wołają 811,91. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 22 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2013 > No skoro nie czyta się moich postów od paru lat to się nie wie kto robi dla fiata ... < Polemizował nie będę na temat Valeo, grunt, że mam oryginał za dużo mniejsze pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 Na okładzinie nowego sprzęgła widzę napis VALEO, co to oznacza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Na okładzinie nowego sprzęgła widzę napis VALEO, co to oznacza? Co to oznacza, to wie chyba tylko producent, w wierszu niżej jest też logo AP. Docisk, łożysko oraz tarcza mają grawerowane logo AP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Na okładzinie nowego sprzęgła widzę napis VALEO, co to oznacza? Na okładzinie jest napis Valeo, ponieważ w tej referencji dla Valeo tarczę robi AP. Docisk natomiast Valeo robi sobie samo (albo kupuje od innego producenta) i jest on inaczej wykonany, niż oryginał/AP, co widać nawet na zdjęciach wstawionych przez diodę144 i mikomira. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Odświeżę temat: Stilo 1.9 8V 120KM. Sprzęgło się ciężko wciska i trudno włączyć bieg. Czy to już koniec sprzęgła? Może ktoś miał takie objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Odświeżę temat: Stilo 1.9 8V 120KM. Sprzęgło się ciężko wciska i trudno włączyć bieg. Czy to już > koniec sprzęgła? Może ktoś miał takie objawy? Przy tych objawach zazwyczaj jest już koniec sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Odświeżę temat: Stilo 1.9 8V 120KM. Sprzęgło się ciężko wciska i trudno włączyć bieg. Czy to już > koniec sprzęgła? Może ktoś miał takie objawy? Na zgaszonym silniku tak samo? Jeśli tak to problem z linkami a jeśli na zgaszonym jest ok a na włączonym masz objawy jakie opisujesz to wszystko wskazuje na sprzęgło. Profilaktycznie można odpowietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Odświeżę temat: Stilo 1.9 8V 120KM. Sprzęgło się ciężko wciska i trudno włączyć bieg. Czy to już > koniec sprzęgła? Może ktoś miał takie objawy? rozgranicz sprawy: - pedal sprzegla ( hydraulika sprzegla i uklad hamulcowy to to samo) - wajcha od biegow - dwa ciegna z gumowymi koncowkami na koncu ktore sie lubia peknac i wlazi tam syf z piaskiem na zmiane ... a jak juz wrzucisz bieg i ostro pocisniesz z prawego pedalu... ... nic nie napisales jak sie auto zachowuje... jak przyspiesza ? Bo to zupelnie co inne niz "wbijanie" biegow.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Na zgaszonym silniku tak samo? Jeśli tak to problem z linkami a jeśli na zgaszonym jest ok a na > włączonym masz objawy jakie opisujesz to wszystko wskazuje na sprzęgło. Profilaktycznie można > odpowietrzyć. ja mialem ... troszke inaczej... im cieplej tym linki sie zapiekaly i trzeba bylo 2 rąk zeby zmienic bieg ( pedal sprzegla plywal w normie) ale wajcha z kamienia . Ratowalem sie "wstrzykiem" zwyklego oleju pod kondoma z linki... az zdechlo definitywnie i wymienilem "wybieraki" biegow .. i znow noffka niesmigany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 Czy na zgaszonym czy nie sprzęgło chodzi tak samo ciężko. Różnica jest tylko we wrzucaniu biegów na zgaszonym leciutko. Wynika że nie do końca go rozsprzęgla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polo Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Za radą Kolegi "kaczorek79" zakupiłem sprzęgło firmy Sachs ( 549 PLN). Oznakowanie wskazuje, że > producentem jest Automotive Products (Made in Italy). Fotki nowego sprzęgła poniżej: Porównywałeś może luz dwumasy do nowej do starej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.