d_m Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 jednostka ta była jeszcze montowana w Nissanie (chyba) i jeszcze gdzieś bać się tego silnika czy nie ? już słyszałem o obracających się panewkach awariach układu wtryskowego itp czy którykolwiek z wyżej wymienionych problemów można zdiagnozować podczas jazdy/pracy auta ? mam na oku auto z tym silnikiem i przebiegiem 160kkm dopiero jutro okaże się czy prawdziwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 Użytkuję 1.9dCi 110 KM. Na liczniku prawie 200k km, w rzeczywistości pewnie około 250k. Turbo, sprzęgło, dwumasa i wtryski jeszcze fabryczne. Zrobiłem nią ponad 50k km. Zaliczyła dwie awarie, wysprzęglik puszczał płyn hydrauliczny oraz awaria modułu ESP. To drugie Renault wymieniło za darmo kilka lat po gwarancji a to wszystko dzięki temu, że zgubiłem kołpak, który dostępny był tylko w ASO. Przy okazji zapytałem o ten moduł ESP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 odpuściłbym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d_m Napisano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > To drugie Renault wymieniło za darmo kilka lat po gwarancji ooo jutro się o to dopytam czy ta akcja serwisowa to była dla jakiś konkretnych roczników ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 Jako kilkuletni posiadacz Laguny z tym silnikiem powiem że nie sam silnik jest problematyczny ale osprzęt. Bardzo często leci turbina (z powodu złej konstrukcji ukł. smarowania), wtryski wrażliwe na jakość paliwa, częste pady różnych czujników, problemy z diagnostyką ze względu na konieczność podłączenia do Clipa, problemy z elektroniką. U mnie do pewnego momentu było wszystko OK, bezawaryjna jazda, a później jak zaczęło się sypać ty wszystko na raz. Nigdy nie wiedziałem czy do domu wrócę na kołach czy na lawecie , aż było mi żal handlarza który to kupił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d_m Napisano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > odpuściłbym. why ? wiesz że Arii z tym silnikiem lata w swoim renuarze ? jakoś sie nie skarży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > why ? Renuary i wspomniane silniki mają to do siebie, że wszystko jest ok i cacy, do czasu... a jak zdechnie to z przytupem. Poza tym mnie w tych autach strasznie drażni, że po paru latach zawsze jest coś co nie działa - a tu jakiś czujniczek, a tu bezkluczykowe otwieranie którychś drzwi, a tu wywala jakiś błąd i nie wiadomo czemu, trzeba milimetr po milimetrze wiązki przeszukiwać. Nie dla mnie przygody Ale są ludzie co sobie chwalą - na pewno tanie i wygodne. > wiesz że Arii z tym silnikiem lata w swoim renuarze ? wiem > jakoś sie nie skarży i oby tak dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > jednostka ta była jeszcze montowana w Nissanie (chyba) i jeszcze gdzieś > bać się tego silnika czy nie ? > już słyszałem o obracających się panewkach awariach układu wtryskowego itp > czy którykolwiek z wyżej wymienionych problemów można zdiagnozować podczas jazdy/pracy auta ? > mam na oku auto z tym silnikiem i przebiegiem 160kkm dopiero jutro okaże się czy prawdziwe wysprzęgliki cieknące wtryski zapieczone i praktycznie nie do wyjęcia bez zrzucenia głowicy - taka konstrukcja że woda tam stoi i rdzewieje łożyska kół tył - jak zacznie być słychać je to już za późno na zjechanie na pobocze , na przednich huczących można i 1000 km zrobić poza tym innych problemów nie stwierdzono przy przebiegach do 350 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 Mialem taki silnik w lagunie. Przebieg prawdziwy nie wiadomo jaki byl poniewaz w historii Renault jak mi kolega z AK sprawdzal auto nie widniało Na liczniku w chwili zakupu bylo magiczne 195 000km, zrobilem autem okolo 45 000km bez jakiejkolwiek awarii. Auto odpalało przy -28 bez kłopotu (alez ja wtedy patrzylem na kontrolkę oleju) Ja auto milo wspominam, poniewaz nic nie dolozylem ale patrzac na ceny turbosprezarek, kol dwumasowych czy wtryskow do innych aut 1.9dci jakos nie jest specjalnie droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d_m Napisano 14 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > łożyska kół tył - jak zacznie być słychać je to już za późno na zjechanie na pobocze , na przednich > huczących można i 1000 km zrobić mógłbyś to rozwinąć czy to oznacza że jak odezwie tylne się łożysko jest równoznaczne z jego zapieczeniem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > mógłbyś to rozwinąć > czy to oznacza że jak odezwie tylne się łożysko jest równoznaczne z jego zapieczeniem ? nie zapieczeniem tylko rozwaleniem , kolo staje bokiem i przy okazji rozwala czujnik absu sprawdzone w czterech trafikach (akurat bez względu na silnik, samochody nigdy nie ładowane do pełna) potem profilaktycznie zmieniane tylne łożyska co 150 kkm - robota prosta - na 6 godzin w garażu na obie strony albo dzień w ASO na stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 14 Października 2013 Udostępnij Napisano 14 Października 2013 > ooo jutro się o to dopytam > czy ta akcja serwisowa to była dla jakiś konkretnych roczników ? Na internecie znajdzie sprzeczne informacje. W ASO w Rzeszowie też nie wiedzieli jak się do tego zabrać. Sprawdzali po numerze VIN i wyszło, że auto nie łapie się tym bardziej, że coś kombinowane z przebiegiem. Na moje szczęście jakiś kierownik wyczytał, że akcja dotyczy aut nie starszych niż 8 lat i nie ma limitu kilometrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > nie zapieczeniem tylko rozwaleniem , kolo staje bokiem i przy okazji rozwala czujnik absu > sprawdzone w czterech trafikach (akurat bez względu na silnik, samochody nigdy nie ładowane do > pełna) > potem profilaktycznie zmieniane tylne łożyska co 150 kkm - robota prosta - na 6 godzin w garażu na > obie strony albo dzień w ASO na stronę laguny maja lozyska tylne razem z tarczami wiec imho problem nie wystapi. Wymienisz wczesniej niz sie rozleca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 w jakie auto celujesz? Bo moze sie okazac ze silnik bedzie najmniejszym z Twoich problemow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blizniak1435053579 Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Miałem taki motor w Megance tylko115 km.Zrobiłem 240kkm.W momencie sprzedarzy cały osprzęt był fabryczny.Jedyną rzeczą którą wymieniłęm w tym pojeździe było łożysko w podporze prawej półosi(oczywiście poza materiałami eksploatacyjnymi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > jednostka ta była jeszcze montowana w Nissanie (chyba) i jeszcze gdzieś > bać się tego silnika czy nie ? > już słyszałem o obracających się panewkach awariach układu wtryskowego itp > czy którykolwiek z wyżej wymienionych problemów można zdiagnozować podczas jazdy/pracy auta ? > mam na oku auto z tym silnikiem i przebiegiem 160kkm dopiero jutro okaże się czy prawdziwe szwagier ma Kupil jako 4 latka z nalotem 140 kkm(jesli prawdziwy)_ obecnie cos pod 270 kkm ale wowczas dal ok 30 tys zl i do dzis jakies 15 wsadzil na awaryjki jakies:( fkurf ma od lat ale musi sie bujac bo innego nie kupi i jakos kula . Na szczescie nigdy nie zepsul sie w trasie, all pod domem A moze lepiej poszukaj cos z Multijeta Fiatowskiego co w oplach lata i tez 120 KM ponoc niezla konstrukcja (mam i ja) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > wysprzęgliki cieknące potwierdzam, w salonowej po ok 2 latach pojawil się problem zapadającego się sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d_m Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > w jakie auto celujesz? Bo moze sie okazac ze silnik bedzie najmniejszym z Twoich problemow Grand Scenic silnik jak wyżej + skrzynia 6 biegowa auto dziś sprawdziłem w serwisie na clipie wyszło tylko słabe ciśnienie w klimatyzacji na ścieżce zdrowia wszytko OK, amory hamulce zbieżność itp podczas jazdy słychać było kończącą się poduszkę silnika jeżeli to zostanie w aucie naprawione to go biorę auto ma trochę ran po warszawskiej jeździe + jedno ognisko rdzy na progu cała elektryka działa, każdy przełącznik światełko i pstryczek elektryczek Scenic wygląda normalnie jak na 8 letnie auto, nie jest zmęczone życiem i nie pracuje jak sieczkarnia co będzie dalej zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 ja mialem lagune 1.9 dCi ale 130 koni... silnik w miare ok tylko raz mialem error 'sprawdz wtrysk' to ogolnie slawny problem i moze oznacac milion problemow wlacznie z uwalonym turbo... u mnie ugotowal sie czujnik temperatury spalin w kolektorze wydechowym... poza tym z silnikiem problemow nie bylo Aha jak chcesz ten silnik w starszym renault to powinno sie dac to diagnozowac kablem KKL i programem DDT2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d_m Napisano 15 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2013 > Aha jak chcesz ten silnik w starszym renault to powinno sie dac to diagnozowac kablem KKL i > programem DDT2000 dzięki za info przyda się na sobotę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Października 2013 Udostępnij Napisano 15 Października 2013 Mieliśmy w firmie kilkanaście scenikow z tym motorem. 4szt nie dojechaly do 100kkm i panewki zrobily Podobno zmieniajac olej co 10kkm (producent zaleca co 30kkm) można znacznie wydłużyć życie temu motorowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 Z tymi panewkami to prawda - ale przy wymianie oleju co 10 tys można spać spokojnie. Poza tym raczej nie obawiałbym sie silnika, dwumasy, u,ładu wtrysku czy samej turbiny - to raczej sie nie psuje. Raczej sprawdziłbym elektrycznie czy wszystko działa jak należy - CLIP-em. Inne testery nie zdiagnozują Ci dobrze Renaulta. Sprawdzić czy wszystkie moduły mają ten sam VIN itp. zajrzyj TUTAJ - tam jest dużo scenikowców z tymi motorami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Raczej sprawdziłbym elektrycznie czy wszystko działa jak należy - CLIP-em. > Inne testery nie zdiagnozują Ci dobrze Renaulta. > Sprawdzić czy wszystkie moduły mają ten sam VIN itp. > zajrzyj TUTAJ - tam jest dużo scenikowców z tymi motorami. Hej, Nie zgadzam sie, jesli silnik / osprzet nie gada CANem tylko 'po staremu' mozna zrobic pelna diagnostyke DDT2000 na takim samym poziomie jak clipem. Wiem o czym mowie bo mialem ostatnia lagune w ktorej wiekszosc rzeczy powyzszym zestawem dalo sie zdiagnozowac i mozna bylo laczyc sie ze wszystkim i zmieniac doslownie wszystko (tu ostroznie bo mozna niezle nabroic). Natomiast jesli auto gada tylko CANem to rzeczywiscie tylko CLIP wchodzi w gre. ps. Moja miala nabite 150kkm i nie mialem problemu z panewkami (za to skyrznia DP0 zaczela mowic ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 16 Października 2013 Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > Mieliśmy w firmie kilkanaście scenikow z tym motorem. 4szt nie dojechaly do 100kkm i panewki > zrobily > Podobno zmieniajac olej co 10kkm (producent zaleca co 30kkm) można znacznie wydłużyć życie temu > motorowi. I wracamy do Fiata 125P, olej co 10 tys..... a nie lepiej co 5 tys? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
d_m Napisano 16 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2013 > zajrzyj TUTAJ - tam jest dużo scenikowców z tymi motorami. ja również skorzystałem z linka i się już nawet zarejestrowałem tam jest koooopalnia wiedzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelli40 Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > ja również skorzystałem z linka i się już nawet zarejestrowałem > tam jest koooopalnia wiedzy dokładnie mocno "rodzinne" forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 > I wracamy do Fiata 125P, olej co 10 tys..... > a nie lepiej co 5 tys? A miałeś że się wypowiadasz? Akurat w tym silniku skrócenie interwałów wymiany i używanie wysokiej klasy olejów rozwiązuje większość problemów. Co zresztą potwierdził producent bo bodajże od 2004 wymiana jest zalecana co 15 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.